![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Burger
|
![]() Citaat:
https://www.thelancet.com/journals/l...111-2/fulltext |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als ik over een brug stap, dan vertrouw ik erop dat die niet instort. Niet omdat ik goedgelovig ben, maar omdat ik ervan uitga dat wie die brug ontworpen, gebouwd heeft en het onderhoud doet, bepaalde berekeningen heeft gemaakt en niet foefelt. Als ik merk dat er hier en daar toch bruggen in mijn omgeving instorten omdat er niet goed gerekend of gefoefeld is, dan zakt mijn vertrouwen in alle betrokkenen pijlsnel. Dan loop ik liever een eindje om. En als je met dwang afkomt, dan loop ik nog harder weg en mijd ik in het vervolg de omgeving van alle bruggen, als de pest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Merk op dat je aan wetenschap doet betreffende signalen die met betrouwbaarheid te maken hebben zoals ervaren door medeburgers, en niet door technisch naar bruggen zelf te kijken. Uit die resultaten van uw eigen onderzoek leid je af dat de kans dat de brug waar je gaat over rijden, instort, vrij klein is. En dan ga je over van je eigen wetenschappelijk inzicht naar uw eigen gokjes, overwegingen van pret en zo, en beslis je dat je gaat gokken dat de brug niet zal instorten op het moment dat je ze nodig hebt om aan uw fun te geraken. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Want die wil toch naar de overkant, al kost het decennia en moet hij zelf een brug bouwen. En als een brug niet kan lukt het misschien wel met een tunnel, een ballon, een paar ferme bretellen, een raket of een vliegmachine. Een wetenschapper gaat die ambitie nooit kunnen opgeven, zelfs al kost het hem zijn leven, zijn verstand of al zijn vrienden. De lure, de aantrekkingskracht van het onbekende is nu eenmaal te groot voor een onderzoekende geest, daar is niet aan te weerstaan. Laatst gewijzigd door discuz : 2 december 2021 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of hoe denk jij anders te weten dat je "vertrouwen" kan hebben of niet in het oversteken van een brug ? Waar heb jij ZELF je "vertrouwen" vandaan gehaald, anders dan uit een eigen wetenschappelijke demarche ? Of heb jij waargenomen dat bruggen overal instortten, heb jij vele bange mensen gezien van instortende bruggen, en dan beslist om NIET wetenschappelijk te doen, die waarnemingen te ontkennen en onlogisch tot het besluit te komen dat bruggen dus heel veilig zijn (uw zogezegde voorkeur om niet wetenschappelijk te doen en dus de werkelijkheid en waarnemingen te ontkennen en onlogisch gaan te redeneren) ? Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
Schepen
|
![]() 50 gevallen in voorbeeldig Noorwegen.
Kerstfeestje in Kaapstad. Alle 50 gevaccineerd. (Bron : hbvl) |
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is omdat we nog niet genoeg vaccineren! We moeten niet dubbel vaccineren maar 4-dubbel. Wat zeg ik: we moeten permanent vaccineren. Waar blijft die vaccinbaxter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 |
Europees Commissaris
|
![]() Die omikron-variant is toch zoveel besmettelijker?
volgens our world in data had die variant op 15 november in zuid-afrika een aandeel van 25%. Op 29 november was dat al gestegen tot 88%. Een enorm snelle stijging. ... maar als je kijkt naar dat o zo belangrijke R getal, blijkt dat tussen die twee data (19 november) heel eventjes gepiekt te hebben tot 1,55, maar het overgrote deel van de tijd lager dan bij ons (laatste cijfer: 28 november, 1,05). En dat dus met een besmettelijker variant, veel minder gevaccineerden en vrijwel zonder maatregelen. Hoe past dat in het modelletje van onze Geert? |
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met een beetje geluk is het hier zelfs dominant binnen 2 of 3 weken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omikron zou nu al 75% van de besmettingen uitmaken in ZA, binnenkort 99,9%.
Dat zal hier ook hard gaan, het is nog maar pas gestart maar overal vallen veel mensen uit met een besmetting. Ik denk niet dat die quarantaines nog lang houdbaar zullen zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Gelukkig wel een artikel op VRT NWS : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12...ngen-na-perso/ Ziet er naar uit dat het afvlakken van onze curve een zeer tijdelijk fenomeen zal blijken te zijn ![]() Ook grappig hoe ze in Z-Afr. in omikron een argument zien tav de bevolking om zich te laten vaccineren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
We zien zowat in alle landen met een hoge vaccinatiegraad dat die vaccins geen besmettingen tegen houden. Dus wat moet men doen in een land waar men nu last heeft van een nieuwe besmettingsgolf? Vaccineren!
![]() |
![]() |
#494 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een land die al 100% besmet is en waar omikron milde klachten veroorzaakt zoals een snotneus en wat lichte koorts.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
Europees Commissaris
|
![]() Het verloop van de Omikron uitbraak in de provincie Gauteng (ZA), vergeleken met andere covid varianten:
![]() Bron: John Burn-Murdoch https://twitter.com/jburnmurdoch/sta...80120215048199 |
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oef. Ik begon al schrik te krijgen dat het zou gaan temperen. Het ziet er veelbelovend uit
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hij kwoot bijvoorbeeld deze epidemiologe van de Stellenbosch universiteit https://twitter.com/SACEMAdirector/s...59311673159685 Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#499 |
Minister-President
|
![]() In de UK vinden ze het merendeel in de gevaccineerden. Het wordt tijd om de gevaccineerden op te sluiten.
Another 75 cases of Omicron Covid are found in England: UK total doubles as health chiefs reveal the majority of sequenced super-variant infections are in fully vaccinated people https://www.dailymail.co.uk/news/art...ticle-10273495 |
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Interessanter zou zijn om te weten wat het relatief % is.
![]() |