Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2023, 23:08   #481
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Dat virus was de volksvyand, de Jood, de slechte, de Gargamel, waartegen WIJ moeten samenwerken, lees: braaf de befehlen van de nazi's volgen, om te kunnen verslaan.
Voorwaaarts MARS KLik KLAK KLIK KLAK ....
Het echte doel van de nazi's niet dat luchtgespiegelde 1000 jarige blauwogige rijk natuurlijk, maar hun zakken vullen met kunstwerken en goud gejat overal waar de klikklakkers hun leven voor riskeerden.
Anno 2020 was dat hun inflatiespook terug doen opduiken, de moderne versie van kunstwerken en goud jatten.
Meer was daar niet aan, aan virus, lockdowns, massavaccinaties. Dat was allemaal maar propaganda, spielerij, om weer inflatie te bewerkstelligen.
En zo bleek ook he.
Het netto resultaat van de nazi formule, anno 2023, is inderdaad inflatie.
Ja, her en der is nog een mondvod te bespeuren, in de berm en in de winkel, van klikklakkers die nog steeds voorwaarts marsjeren in 't gelid van de nazi's spijts hun oorlog voorbij is.
Zo is het. De nazi collaboreerde ook met big pharma om experimentele vaccins te injecteren. Diezelfden staan achter deze generatie politici die zonder toeval globalisten/derde, vierde rijkers zijn.
Ze aan een lantaarnpaal opknopen is pure zelfverdediging.
Oud 14 april 2023, 00:26   #482
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Te pas en onpas het woord nazi gebruiken binnen de corona context doet mij afhaken.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2023, 08:01   #483
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Te pas en onpas het woord nazi gebruiken binnen de corona context doet mij afhaken.
Een groep niet-verkozenen heeft de boel overgenomen met het argument dat we in oorlog waren met het virus. Ze hebben ons opgesloten tegen de wet in en wat nog meer, tegelijk verdienden ze bakken geld. Andersgelovigen werden publiekelijk vernederd, gestraft en beboet. Dit geheel resulteerde in een miljard extra mensen in zware armoede die 10 miljard levensjaren zullen verliezen hierdoor.
Als Trump de leider zou geweest zijn, hoe zou je ze noemen?

Het doet je afhaken omdat je er geen argument tegen hebt, het enige verschil met WOII is dat de nazies deze keer gewonnen hebben.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2023, 15:37   #484
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik zag gisteren iemand met een mondmasker in de supermarkt.

We moesten een ambulance bellen want een antivaxer zag hem lopen en zijn tenen waren spontaan gebroken.
Wie had er hier nu lange tenen?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2023, 15:50   #485
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

We moesten een ambulance bellen want een antivaxer zag hem lopen en zijn tenen waren spontaan gebroken.
Oeioei, die gedroeg zich dus even idioot als al die volgelingen van de TV-predikanten destijds !

Herinner U die met hun spontaan gebroken tenen toen ze bij hun buren een kinderfeest zagen ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 april 2023 om 16:07.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2023, 16:22   #486
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, was het VB aan de macht geweest en had het VB deze maatregelen ingevoerd, dan had elke "democratische" partij op zijn achterste poten gestaan om het nazistische gemaatregel aan te kaarten. Maar hey, nu zijn het de democratische partijen met de liberalen aan kop die iedereen hebben opgesloten en semi gedwongen hebben om spuiten te laten zetten, dus dan is het allemaal niet zo erg.

Beetje serieus blijven hé. Gedurende 2 jaar werden basismensenrechten op een flagrante wijze geschonden en sommigen praten dat hier goed omdat het ingevoerd werd door zogenaamde democraten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2023, 16:25   #487
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb nooit een probleem gemaakt van mensen die een mondmasker dragen. Het omgekeerde is echter wel veelvuldig voorgevallen, tot men het zelfs is beginnen verplichten aan iedereen. Het zijn dus niet de mensen die voor keuzevrijheid zijn, die lange tenen hebben. Het zijn de mensen die verplichtingen wensen op te leggen, die lange teentjes hebben.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2023, 22:18   #488
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zei dat eerder.
Zoals toen ook geantwoord: als overheid openlijk, brutaal optreedt, tegen mensen dewelks normale levenswijze plots als misdadig wordt gebrandmerkt, en zwartgemaakt, razzia's, avondklokken, tot ver in de private sfeer, dan zeg ik dat de nazi's terug zijn. Ze waren voor 2020 al ferm op weg, maar in 2020 traden ze op met die karakteristieke openlijke brutaliteit die nazi's van alle tijden kenmerken.
Dat ontkennen, is jezelf wat wijsmaken.
Heb je die 2 spotjes niet gezien in de zomer van 2020?
Die werden "grijsgedraaid" op ALLE tv zenders.
"De wereld na corona".
"Nooit meer zoals het was".
Alsof de mensenwereld een gigantische ramp aan het ondergaan was.
De beelden in die spotjes zijn in mijn netvlies blijven branden.
De onwerkelijkheid was van die mate dat het me wel leek alsof een stelletje waanzinnigen de tv zender studio's hadden gekaapt.
Toen besefte ik dat ik naar propaganda kaliber nazi zat te kijken.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2023, 22:46   #489
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Ik zie af en toe een man in een rolstoel in bepaalde winkels, die draagt altijd een mondmasker, en babbelt altijd langdurig (ik loop die winkels vaak een hele tijd rond als ik merk dat ze nieuw spul in de rekken zetten) tegen winkelpersoneel. Dat personeel staat aan tafels en balies in afzonderlijke secties van de winkels, veel volk dat passeert en hij zit daar dus de hele tijd in andermans ademlucht, dan nog laag door de rolstoel.
Ik vind hem een schoolvoorbeeld van mensen die bedot zijn en denken dat ze met een masker veilig zijn. Echter al dat een masker doet is de dosis verlagen, en je doet dat teniet door langer in andermans ademlucht gaat zitten.
Dat is zelfs bij gasmaskers met filterpatroon zo, actieve koolstof enz, die zijn geschikt voor zoveel minuten die concentratie, dan zijn ze verzadigd en wordt het alsof de filter er niet meer is. Die is sinds 2020 dat masker blijven dragen meer als een triest gadget dan als een noodzaak/nut.
Daarmee vergeleken dat andere geval, net nadat de nazi's na personeel van supermarkten (de rest hadden ze tot sluiten gedwongen) ook de klanten dwongen tot dragen van een masker, ik ging toen nog naar Aldi, de prijzen waren nog de oude, en ik zag aan de kassa een jonge gast die een masker droeg waar een gebit op de stof stond afgebeeld, daarmee op grandioze wijze de draak stekende met waar de rottige nazi's hem toe dwongen om te kunnen blijven shoppen.
Je merkt: voor sommigen is dat "Nieuwe Normaal" werkelijk normaal geworden. En voor 2020 gingen mensen 3 keer nog eens hebben gekeken bij het zien van iemand met een masker in de winkel. Toen had een masker in een winkel de connotatie van een boef. Nu niet meer, er is een reden, een uitleg, een verklaring geweest, ooit.
Net zo de straatverlichting die de lokale nazi's hier snachts nu uit zetten.
Vroeger was dat he de verlichting is defect. Nu is dat Normaal, want er is een uitleg (geweest) en zelfs als die uitleg verdwijnt net als virus X, blijft die uitleg hangen.
Oud 14 april 2023, 22:55   #490
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Experimenteerde die vaccins op mensen, ja of neen?
Oud 14 april 2023, 23:24   #491
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Oeioei, die gedroeg zich dus even idioot als al die volgelingen van de TV-predikanten destijds !

Herinner U die met hun spontaan gebroken tenen toen ze bij hun buren een kinderfeest zagen ?
En die familie van me in een Westvlaams dorp daar op den buiten in hun geerfde boerderij, die zaten aan een tafel buiten in de zon achter een haag aan straat. Plots een hoofd boven de haag, een agente van een patrouille van 2, de andere was een oudere agent, de eerste kletterende dat ze te dichtbij elkaar zaten en de poort moesten openen, en de oudere agent die nadien aan de politieauto discussie met haar had, om dan beide zonder verder verhaal weg te rijden.

Wat valt er anno 2023 te zeggen van 2020-2021? Dat een troep aggressieve klojos opdaagde om een in onze geheugenis ongeziene terreurcampagne te voeren? Dat sommigen hier die extreemgaande klooierij minimaliseren, normaliseren, is nogal opmerkelijk.
Niet meer op reis mogen gaan, niet meer op tburo mogen zijn, geen horeca meer binnen mogen, geen 1 winkel meer binnen mogen zonder masker, tot en met bedrijven winkels en verkeer en 1001 normale activiteiten gesloten / stilgelegd, dat vinden die een normaal reageren van overheid op virusaanwezigheid.
Terwijl de abnormaliteit ervan werkelijk het propagandascherm uit spat - als een virus werkelijk zo gevaarlijk is, hebben mensen geen dwang nodig om whatever te doen om hun hachje te redden, dat doen ze VANZELF, zonder nadenken, uit overlevensinstinct.

Dat tegenstrijdig beeld toen in 2020, de wereld zogezegd in een volkerenmoordende epidemie, met die hele lockdownperiode schitterend zomerweer in de lente, en elke dag een zondagnamiddag met overal veel volk op en langs de baan, babbelende en genietende, die tegenstrijd was van nivo hallucinant. Bijna twee parallele werelden naast elkaar. Enerzijds de wereld die aan haar Der Untergang bezig was, anderzijds de wereld Utopia allemaal lachende mensen in vrije tijd op vakantsie, de zorgeloze tuin van Eden.
Je zou verwachten dat iedereen zich toen vragen zou stellen, hun ogen uitwrijven en nog eens kijken, maar nee dus, een deel vond al die klooierij juiste handelswijze. Eeh op maat gemaakt pak dat als gegoten zat rond het virus. Het is lol, maar tegelijk verontrustwekkend hoe een deel van de mensen zich blijkbaar zo liet meeslepen, in de pas marsjerende mee met de trom van de nazi's.
Het leven is sinds zoveel duurder geworden, bestaand geld kan zoveel minder kopen, terwijl de prestatie geleverd om dat geld te verdienen, dezelfde is gebleven. De nazi's sloegen hun slag.
Oud 15 april 2023, 05:19   #492
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is lol, maar tegelijk verontrustwekkend hoe een deel van de mensen zich blijkbaar zo liet meeslepen, in de pas marsjerende mee met de trom van de nazi's.
Het meest verontrustende van al vind ik eerder vandaag, dat vele mensen NOG STEEDS terugkijken op die periode als "men heeft grotendeels correct gehandeld, met hier en daar misschien een foutje". Je zou toch verwachten dat nu de massa psychose en de angst weg zijn, men wakker wordt, maar nee. Het gros van het volk vindt het waarschijnlijk voor herhaling vatbaar en heeft niet alleen destijds, maar ook met een terugblik, niet beseft wat een gigantische aanslag is gepleegd, op basis van totaal onnozel gedachten trouwens, op de essentie van onze burgervrijheden waarvoor wij ons altijd op de borst hebben geklopt als zijnde DE bestaansreden van onze superieure westerse vrije wereld.

Na WO II, toen de kampen waren bevrijd, is men (trouwens veel te hard volgens mijn idee) zodanig geschrokken van wat er allemaal uitgestoken was, dat iedereen die van ver of van dichtbij iets met die kampen te maken had, letterlijk of figuurlijk hoog en droog aan een lantaarnpaal werd gehangen.

Ik had hetzelfde verwacht, dat eens men besefte wat er gedaan was, iedereen die van ver of van dichtbij iets te maken had met die totalitaire waanzin die ons is overkomen, aan een letterlijke of figuurlijke lantaarnpaal zou gehangen worden. Maar nee. De reactie is eerder "redelijk goed gedaan, voor wat verbeteringen vatbaar, maar ja, 't was onverwacht en de eerste keer".

Het is een beetje alsof men op de kampen terugkijkt en zegt "ma foi, de volgende keer zouden we beter filters in de schouwen van de crematoria steken".

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 april 2023 om 05:23.
Oud 15 april 2023, 07:50   #493
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het Stockholm syndroom speelt nog steeds mee en ze waren zelf ook een stukje nazi, ze plakten zelf mee jodensterren op de andersgelovigen. Ze speelden zelf kampbewakers bij cafés en cinema, tienduizenden politiemensen en andere ambtenaren deelden boetes uit in de naam van gehoorzaamheid. Mijn dokter sprak van collateral damage toen een buurman zelfmoord pleegde.

Dus zelfs voor de slimme die zouden moeten door hebben wat er is gebeurd, is het moeilijk om toe te geven dat het allemaal veel meer schade bracht dan wat anders. Ze zitten vast.
Oud 15 april 2023, 07:55   #494
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het Stockholm syndroom speelt nog steeds mee en ze waren zelf ook een stukje nazi, ze plakten zelf mee jodensterren op de andersgelovigen. Ze speelden zelf kampbewakers bij cafés en cinema, tienduizenden politiemensen en andere ambtenaren deelden boetes uit in de naam van gehoorzaamheid. Mijn dokter sprak van collateral damage toen een buurman zelfmoord pleegde.

Dus zelfs voor de slimme die zouden moeten door hebben wat er is gebeurd, is het moeilijk om toe te geven dat het allemaal veel meer schade bracht dan wat anders. Ze zitten vast.
Het is inderdaad niet realistisch om te verwachten dat 99% van de bevolking zichzelf zou lantaarnpalen
Oud 16 april 2023, 19:53   #495
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Vandaag weer 2 gezien, Gent centrum met al de tramwissels, bushalte wachten op bus.
Misschien omdat het nogal plots flink kouder werd vandaag, want dat viel me eerder op, sommigen lijken het te dragen als alternatief voor een sjaal voor de mond.
En zeggen dat bij de tweede periode dwingen van mondvodden ze de eisen die ze stelden aan mondmaskers zodanig wijzigden dat sjaals niet meer mochten. De nazi's hadden dat niet graag, een sjaal hielp de epidemie niet zichtbaar te maken.

Laatst gewijzigd door Erw : 16 april 2023 om 19:54.
Oud 2 mei 2023, 20:38   #496
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Ik heb vandaag nog één gedragen op een drukke plaats. Omdat het van korte duur is, draag ik wel altijd FFP2, dus niet die blauwe die toch wel een aantal virusdeeltjes kunnen binnenlaten....

Uiteraard gebruiken we dit al lang niet meer alleen tegen SARS-COV2, maar tegen alle respiratoire virussen.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 mei 2023 om 20:39.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2023, 21:16   #497
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik heb vandaag nog één gedragen op een drukke plaats. Omdat het van korte duur is, draag ik wel altijd FFP2, dus niet die blauwe die toch wel een aantal virusdeeltjes kunnen binnenlaten....

Uiteraard gebruiken we dit al lang niet meer alleen tegen SARS-COV2, maar tegen alle respiratoire virussen.
Je begrijpt het nog steeds niet blijkbaar, hoe beter die mondmaskers werken, hoe meer je immuniteit verliest door een gebrek aan contact met nieuwe varianten.

De mens heeft geleerd om met mensen samen te leven = elkaars ziektes overnemen. Om dat opeens te veranderen door banale ziektes te vermijden is problemen zoeken.
Oud 3 mei 2023, 05:37   #498
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En toevallig net een relevant artikel over voedselallergie, ze hebben in 2008 pas ontdekt dat je voedselallergie voor 80% kan vermijden door de baby zeer vroeg in contact te brengen met bv noten en eieren. Dus het omgekeerde van het voedsel te vermijden, je lichaam heeft contact nodig met zaken om ervan te leren, proberen contact te vermijden met uiteindelijk onvermijdelijke zaken is gewoon slecht.

https://www.ad.nl/gezond/train-je-ba...open~af0b461f/
Oud 12 juni 2023, 20:57   #499
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Ik heb vandaag iemand gezien met een masker.
't was al zolang geleden dat ik heel effe dacht dat ik in een overval verzeild was geraakt.
Maar 't was OEF!
Oud 12 juni 2023, 23:33   #500
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb vandaag iemand gezien met een masker.
't was al zolang geleden dat ik heel effe dacht dat ik in een overval verzeild was geraakt.
Maar 't was OEF!
Allez, die gast was tenminste veilig en beschermd.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be