Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Komt er een Arizona-coalitie?
Ja 22 61,11%
Neen 14 38,89%
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2024, 20:12   #481
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wie een beetje een internationaal wilt gaan, heeft alle gelegenheid aan de univ om vb. business English te volgen.
Niet alleen universitairen moeten tegenwoordig een degelijke basiskennis van het Engels hebben. Dat geldt meer en meer in alle lagen en de meest uiteenlopende types van beroepen. In de huidige internationaliserende cultuur is dat zelfs voor een loodgieter of een WC-madam meegenomen.
Oud 13 juni 2024, 20:13   #482
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Nog nooit iets van gebleken.

Wat we wél weten is dat nog nooit een NVA'er een wetsvoorstel in deze zin heeft gepoogd.
Omdat wij (de nva) dat niet willen.
Hoogstens een paar vrienden in de partij; enkele grote uitzonderingen. Maar we gaan die daarvoor niet executeren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 20:15   #483
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Niet alleen universitairen moeten tegenwoordig een degelijke basiskennis van het Engels hebben. Dat geldt meer en meer in alle lagen en de meest uiteenlopende types van beroepen. In de huidige internationaliserende cultuur is dat zelfs voor een loodgieter of een WC-madam meegenomen.
Ik ben blij dat je pleit voor de afschaffing van de pret-pedagogie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 13 juni 2024, 20:16   #484
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vaneiges.
Oud 13 juni 2024, 20:19   #485
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Och gottekes, het begint al goed. En dit voordat van de Federale regering gevormd is.
Je spreekt in de tegenwoordige tijd.
Maar wat het artikel citeert, komt uit hun kiesprogramma.

Het moet dus zijn: Het BEGON al goed ....

Oud 13 juni 2024, 20:20   #486
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze beginnen bij de NVA al excuses te zoeken om niet in een federale te stappen. Ik zei het gistern al.
Ik citeerde in de openingspost uit een krantenartikel.
Niet uit een tekst die afkomstig is van de nva of een nva-er.

Oud 13 juni 2024, 20:21   #487
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Onzin, ontwijking is altijd legaal. Anders is het ontduiking. U doet aan populisme.

In 2018 vloeide 207 miljard euro (!!) vanuit Belgische bedrijven naar landen die door België erkend zijn als belastingsparadijzen. Dit is ongeveer gelijk aan 45% van het belgische BBP.[3] In 2015 betaalden Belgische multinationals gemiddeld een effectief tarief van 14%, terwijl het nominale tarief 34% was. Dit verschil is mogelijk door de vele constructies die worden bedacht en opgezet om de nominale belastingvoet te drukken.[2]
(Wikipedia)

Ik noem dit je reinste belastingontduiking door de grote bedrijven. Niet voor niets dat de EU nu de strijd is aangegaan tegen de belastingparadijzen. Belastingparadijzen die de lidstaten jaarlijks voor vele vele miljarden in het zak zetten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 juni 2024 om 20:24.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 20:21   #488
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ontwijking is ontduiking in de praktijk. Legaal of niet legaal. Want datgene wat ontweken wordt, komt niet in de staatskas. En het zijn de ultrarijken die de centen hebben om kostelijke advocaten in te huren. Advocaten die door juridische spitsvondigheden de Staat eigenlijk belazeren. U en uw acolieten draaien de mensen gewoon een rad voor de ogen.
2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 20:24   #489
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bouchez zijn Vlaams is manifest onvoldoende.
Prévot en Crucke wel.

Maar 'k peins toch dat het De Wever wordt.
De enige die caractériel genoeg is om de stekker eruit te trekken als het dreigt te ontsporen.

Oud 13 juni 2024, 20:27   #490
Yarisken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

30 miljard te besparen federaal. Walbanie is failliet ... Les Engagés gaat zware tijden tegemoet.
Er is een reden waarom vooruit niet in de federale maar wel in de Vlaamse regering wil zitten. Die willen ook niet onder de kiesdrempel vallen volgende verkiezingen.
Yarisken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 20:35   #491
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In 2018 vloeide 207 miljard euro (!!) vanuit Belgische bedrijven naar landen die door België erkend zijn als belastingsparadijzen. Dit is ongeveer gelijk aan 45% van het belgische BBP.[3] In 2015 betaalden Belgische multinationals gemiddeld een effectief tarief van 14%, terwijl het nominale tarief 34% was. Dit verschil is mogelijk door de vele constructies die worden bedacht en opgezet om de nominale belastingvoet te drukken.[2]
(Wikipedia)

Ik noem dit je reinste belastingontduiking door de grote bedrijven. Niet voor niets dat de EU nu de strijd is aangegaan tegen de belastingparadijzen. Belastingparadijzen die de lidstaten jaarlijks voor vele vele miljarden in het zak zetten.
Denk je dat er meer of minder ontweken zal worden als je de belastingen nog wat extra de hoogte injaagt? Ontwijking gelijk stellen aan ontduiking, het blijft hilarisch. Ter info, als u aan pensioensparen via de 2e peiler doet, dan doe je aan ontwijking. Als u een bonus krijgt in warrants in plaats van cashbonus, doet u aan ontwijking. Allemaal criminelen? Priceless

En zeg nu eens. Welke assets moet Coucke verkopen om zijn belastingen te betalen?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 20:38   #492
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(Wikipedia)

Het nominale tarief is 25% en 20% voor vennootschappen die in aanmerking komen voor het verlaagde tarief.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 13 juni 2024, 20:38   #493
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Denk je dat er meer of minder ontweken zal worden als je de belastingen nog wat extra de hoogte injaagt? Ontwijking gelijk stellen aan ontduiking, het blijft hilarisch. Ter info, als u aan pensioensparen via de 2e peiler doet, dan doe je aan ontwijking. Als u een bonus krijgt in warrants in plaats van cashbonus, doet u aan ontwijking. Allemaal criminelen? Priceless
Ik neem dan ook aan dat onze system uit het Oosten geen gebruik maakt van de aftrekposten op zijn belastingaangifte en, bijgevolg, zelfs afstand doet van zijn forfaitaire beroepskosten. Het is volgens zijn redenering immers allemaal "legale belastingontduiking", laakbaar, verkeerd, moreel afkeurenswaardig.

Hij doet het natuurlijk niet.

Kortom, praat voor de vaak.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 20:46   #494
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik neem dan ook aan dat onze system uit het Oosten geen gebruik maakt van de aftrekposten op zijn belastingaangifte en, bijgevolg, zelfs afstand doet van zijn forfaitaire beroepskosten. Het is volgens zijn redenering immers allemaal "legale belastingontduiking", laakbaar, verkeerd, moreel afkeurenswaardig.

Hij doet het natuurlijk niet.

Kortom, praat voor de vaak.
.

U vergelijkt het versluizen van belastingsgeld naar belastingparadijzen met ’aftrekposten’. Ik ben een beetje beschaamd in uw plaats.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 20:50   #495
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Denk je niet dat dat vooral gaat afhangen van waar men net op zal willen besparen ? Een lineaire besparingsronde in gezondheidszorg kunnen ze onmogelijk mee goedkeuren, maar (eindelijk...) een fundamentele aanpassing van het financieringsmodel in de ziekenhuizen met via technische prestaties en erelonen gebooste inkomsten voor de doktersassociaties die de ziekenhuizen dan afromen a rato van 30% of meer aanpakken is iets wat de sossen zeker zouden steunen. Meer nog, ik denk dat dat het plan van Vandenbroucke was.

Als men nu al begint de slogan boven te halen dat 'een regering zonder PS eigenlijk al een staatshervorming op zich is' dan heb je het antwoord.

Ik denk dat we de komende weken vooral veel gespin gaan te zien krijgen.

Er zijn nu al realisten die zeggen dat N-VA als ze voldoende financiële responsabilisering kunnen inbouwen in het regeerakkoord dat dat equivalent is aan het klassieke begrip 'staatshervorming'. N-VA weet dat MR en Les Engagés daarvoor openstaan, maar het vertikken om de vernietigingstoer op te gaan van de staat.

Met je laatste argument ben ik het niet eens : al dan niet in een paar maand tijd een 'staatshervorming' in elkaar flansen staat to-taal los van gemeenteraadsverkiezingen en hoe de kiezer die gaat invullen.

Wie bv praktiserend katholieke negers hartsgrondig haat en van Ninove is die gaat op Guy Chocomousse stemmen en dat zal totaal los staan van elk communautair dossier.
ze zullen zeker overeenkomsten vinden om te besparen, VDB heeft wel wat ideeën en blijkbaar zijn ze bij Vooruit het ook eens dat 2 jaar werkloosheidsuitkering genoeg is. Ze zijn ook akkoord met het fiscaal plan van Van Peteghem, dus daar moet vooral MR durven springen.

Maar toch, een volledig linkse oppositie, de vakbonden sowieso tegen hen, zo simpel lijkt het me niet.

Communautaire: daarmee gaan ze niet genoeg mee hebben. ik zie enkel nog een mogelijkheid in het apart behandelen van elke regio voor bepaalde bevoegdheden zoals Werk en Gezondsheidszorg. Maar dat is spielerei, de regio's moeten meer verantwoordelijk gesteld worden voor hun beleid, daar gaat toch iets moeten komen.
Oud 13 juni 2024, 20:50   #496
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.

U vergelijkt het versluizen van belastingsgeld naar belastingparadijzen met ’aftrekposten’. Ik ben een beetje beschaamd in uw plaats.
Ik niet, want het zijn allemaal legale vormen van belastingontwijking. Bij u dringt het nog steeds niet door dat wat legaal is ook gewoon legaal is, hoe hard u ook spartelt. Als de overheid bepaalde vormen van ontwijking niet meer wil, dan kan men daartoe de fiscale wetgeving aanpassen. Zo werkt het.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 20:57   #497
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie geen buis wilt zal moeten studeren. Dat MOET de boodschap zijn. Gedaan met eindeloos delibereren om te vermijden dat vriendjes niet meer in het zelfde jaar zouden zitten. Gebuisd betekent herexamen of jaar overdoen.
Dus hopelijk geen minister van onderwijs uit Vooruit of cd&v.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 13 juni 2024 om 20:58.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 21:07   #498
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.

Onzin, het staat allemaal in de fiscale wetgeving. Weet u trouwens wat er gebeurt als multinationals dat niet meer mogen doen? Dan halen ze hun zetels hier weg. Plain en simple.
Oud 13 juni 2024, 21:57   #499
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat wij (de nva) dat niet willen.
Hoogstens een paar vrienden in de partij; enkele grote uitzonderingen. Maar we gaan die daarvoor niet executeren.
Misschien moet je dat de Witte Kaproen nog eens uitleggen?

Die denkt naar al die jaren nog steeds dat zijn partij van het Nederlands houdt en dat het verplichte Frans niet wordt afgeschaft door een links complot.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 13 juni 2024 om 21:58.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 22:06   #500
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
zo zeker zou ik toch niet zijn. Gaat Vooruit echt in een regering stappen die hard bespaard? Gaat N-VA echt in een regering stappen zonder staatshervorming? ....
Gaan we er dan weer 500 dagen over doen? Als alternatief?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Ze zijn ook akkoord met het fiscaal plan van Van Peteghem, dus daar moet vooral MR durven springen.....
MR en Engagés leggen sinds vanavond een sterke verlaging van de erfbelasting op tafel.

Een kadootje van 800 miljoen (en sterk oplopend) voor de rijken. Wil Vooruit dat? (CR zelf wsl wél, gezien zijn familie)
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be