![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mijn interesse niet Rusland maar ons eigenste Europa waar ik het beste voor wil en dus geen buitenlandse overheersing noch een fascistisch systeem maar een plaats waar men vrij kan spreken en de eigen welvaart beschermd wordt, maar dan niet ten koste van de welvaart en vrijheid van andere plaatsen op de wereld. Ik hoop dat het niet te hoog gegrepen is. Laatst gewijzigd door Bach : 14 december 2024 om 16:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#483 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Russische diplomatie heeft het niet meer over "terroristen" wat betreft de coalitie die recent President Assad ertoe genoopt had zijn functie neder te leggen (*KUCH*)..Ze proberen vriendelijke- of tenminste beleefde relaties te onderhouden...
Voor zover kan nagegaan worden zijn de Russen vanuit hun verschillende basissen in Syrie bezig zich te evacueren en proberen ze op vriendelijke voet te blijven met de rebellen om dat mogelijk te maken,want nogal wat Russisch personeel zit vrij diep in Syrie.... In de haven van Tartus wordt gemeld dat behoorlijke aantallen Russische personeel(,er wordt beweerd "speciale troepen") aangekomen zijn...Maar uit de bewegingen van Russisch materiaal en manschappen vooral UIT de haven en weg uit Syrie,en de blijkbaar gaande afbraak en wegname van technische installaties lijkt het er op dat deze troepen een bescherming moeten bieden aan de evacuatie ... Dit kan NU allemaal nog omdat de rebellen onmogelijk al overal voldoende in aantallen,kwaliteit en coordinatie kunnen zijn,zeker niet in de kustzone... it is done voor Moskou....
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 14 december 2024 om 16:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#485 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We konden ons natuurlijk al afvragen de laatste paar weken of het Syrische leger misschien ergens elders dringend met iets bezig was toen de gecoordineerde rebellenopmars vanuit 3 van de 4 kompasrichtingen plaatsgreep....
https://www.youtube.com/watch?v=KKAFM_UyWV4 Als deze verhalen indikatief zijn (een van een gewone soldaat,een van een kolonel) dan is het duidelijk dat het Syrische leger inderdaad al....verdampt was.....
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 14 december 2024 om 16:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verder staat het u vrij mij toe te voegen aan uw negeerlijst.
![]() |
![]() |
#487 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na WO-II kwam een wereldwijd koloniaal project op gang waarbij de Amerikaanse hegemonie twee landen groot liet worden, om er de naoorlogse wereldorde op te baseren: Duitsland en Japan. Deze twee hadden al dan niet terecht oorlog gevoerd en waren verslagen. Maar er was nog een overwinnaar: de Sovjet-Unie, later Rusland, ervoor de Russische tsaren. Die zijn nooit overwonnen, niet door Napoleon, niet door Hitler. Wat nu aan de gang is is een nieuwe poging. Maar, zoals gemeld, de Russen weten nu hoe het spel gespeeld wordt, de "Great Game", terrorisme incluis. De zogenaamde War on Terror -> War of Terror. De hegemon in aftakeling heeft geen andere wapens meer dan terreur, terrorisme. Cfr. Nord Stream, om maar één voorbeeld te noemen.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 14 december 2024 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#489 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Rusland heeft nog altijd niet geaccepteerd dat ze geen wereldmacht meer zijn. Communisme als systeem en de SU als land heeft de koude oorlog verloren. De Russen hebben moeite om dat te accepteren en overspelen dus de hele tijd hun hand. In Oekraine, In Syrie, in Africa. Ik snap het wel hoor; de Britten hebben er ook lamg over gedaan om in te zien dat ze geen grootmacht meer zijn. Heel dat gepraat over kolonialisme is een zoethoudertje om de historische vijand (de VS) als slecht af te schilderen.
![]() |
![]() |
#490 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#491 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat Al-Qaeda gespuis systematisch en gericht de Alawieten omlegt gaan de Alawieten niet lang wachten om dat gespuis om te leggen. Even ten oosten van Latakia, in Muzayri`ah, zou het QED zijn.
(fig.)
![]() |
#492 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoudt u zo goed willen zijn een (link naar de) BRON van uw prentje op te geven? Dank bij voorbaat, "djimi" ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoudt u zo goed willen zijn een (link naar de) BRON van uw tekst te geven? Dank bij voorbaat, "djimi" ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dingen beweren zonder enige verifieerbare bron... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat al bij al om 20.000 tot 30.000 Al-Qaeda huurlingen. Wat vrij beperkt is.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 14 december 2024 om 18:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | ||
|
![]() Citaat:
Conclusie: we kunnen enkel afwachten, de tijd zal het leren.
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
|
![]() Citaat:
Of de Syriërs dat zélf zo zien, is voor het Westen irrelevant.
![]() |
![]() |
#498 | |
|
![]() Citaat:
Het leven is te kort om altijd opnieuw te moeten zeggen dat "ad hominem" betekent dat ze het logisch argument verloren hebben.
![]() |
![]() |
#499 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Misschien toch gewoon even de link geven waar je dit nieuws vond? Of moet ik vooral niet te veel vragen stellen? ![]()
![]() |
![]() |
#500 | |
|
![]() Citaat:
Je kan ervan op aan dat als Iran 'valt' de vrouwenrechten aldaar niet meer interessant worden. Net zoals ze dat in Syrië nu niet zijn. Het nieuws dat ze op de terugtocht zijn wirdt zelfs onderdrukt in het westen. Laatst gewijzigd door Bach : 15 december 2024 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |