Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2005, 20:55   #481
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Hallo! Om te beginnen heb ik niet gezegd dat werknemers doetjes zijn. Meer nog. Wanneer ik zelf de wetten naar mijn hand kon zetten zouden die er voor mij ook beter uit komen. Ik zou de laagste pensioenen voor gezinnen met één pensioen met 50% omhoogbrengen zodat ze de evolutie van de prijzen sinds 1977 terug inhaalden. (vb. mijn pensioen steeg in één jaar met 200€ brutto terwijl mijn uitgaven, voor verwarming alleen al, stegen met 400€. Mijn moeder kreeg 6 € netto per maand meer, de kosten van het bejaardenhuis stegen met 18€/maand en dat is zo al sinds 1977 aan de gang) Wat ik wil zeggen is dat werkgevers en "de anderen" met ongelijke wapens vechten. De ene maakt de wetten de andere moet ze maar ondergaan en heeft alleen theoretisch verweer.. De wetten in dit land worden nog steeds gemaakt door een elitegroep. Ik vind de website niet meer terug maar ik heb gevonden dat 80% van onze verlichte geesten bestaat uit ondernemers en vrije beroepen. In wiens voordeel die dan wetten maken moet hopelijk niet meer uitgelegd worden.

Nochthans gebruik ik indentiek dezelfde redenering als U. Wat is het probleem? Ik neem aan dat je je eigen redenering begrijpt?
Net als u ben ik tegen die duizenden regels die mij de mogelijkheid geven om mij tegen misbruiken van ondernemers te verdedigen maar alleen in theorie omdat en tweeduizenden regels zijn die mij dat in praktijk onmogelijk maken. Wat heb ik er aan dat ik gelijk heb, wanneer ik dat gelijk ook niet kan afdwingen?
Vooreerst is het een dogma van jewelste dat er wetten worden gemaakt voor de rijkste helft van België en tegen de armste helft. Alles wat gratis is is al niet bepaald tegen de armste helft. De wetten van tegenwoordig beperken de mens in zijn vrijheid en doen niet meer aan ordening zoals het hoort te zijn. Tegenwoordig zijn de wetten er om iemand verkozen te krijgen en bij mijn weten heb je meer "gewone" mensen dan van die rijkaards. Dus daar zit je doelpubliek.

Dat 80% bestaat uit ondernemers en vrije beroepers is vrij logisch. Immers de parlementen zitten vol met advocaten. Dat zijn allemaal vrije beroepers.

Als we eens vergelijken met een eeuw terug, toen er met het cijnskiesstelsel en de donderpreek van de pastoor, daadwerkelijk de bevolking klein werd gehouden, wel als we daar met vergelijken dan heeft een werknemer nu evenveel macht en kracht als de werkgever. Zo zijn er in de bouw 160.000 arbeidersjobs. Elk jaar is er een rotatie van 40.000 man. Dat is dus 25% verloop. Niet bepaald een onderdrukking van de werkman die blijkbaar heel gemakkelijk van baas kan veranderen. En heus niet voor minder centjes. De feiten zijn gewoon tegen u. Als u natuurlijk de slachtofferrol wilt spelen en bij elke opmerking van de baas schuchter in een hoekje gaat zitten dan kan ik uw soort redenering best volgen. Maar dan hebt u een probleem en niet het systeem. Trouwens een vrije arbeidsmarkt met vrije contractanten zal minder werkloosheid geven, veel flexibeler zijn en bijgevolg in het voordeel van de werknemers zijn. Immers het aanbod is kleiner en de vraag zal stijgen. Telkens zal opnieuw een evenwicht ontstaan. Zo zijn er grote problemen in de USA in die sectoren waar de vakbonden wél een voet aan de grond hebben gekregen. De overige sectoren voorzien in de laagste werkloosheid ter wereld. De armste 20% van de USA hebben een hoger (!) inkomen dan het gemiddelde van de EU-6 !!!! Armoede in de USA is minder permanent en veel tijdelijker van aard. Generatiearmoede is daar een pak minder aanwezig. In de USA heb je ook een cultuur dat ieder voor zich onderhandeld met de baas. Daar laten ze dat niet over aan de vakbonden en blijkbaar met een zeer goed resultaat. Nu is de USA niet het beloofde land, maar van vrije markten kennen ze wel degelijk iets af.

Ik geloof dus niet in het fabeltje van de weerloze werkman en de sluwe zakenman die alles naar zijn hand kan zetten. Bieden hebben elkaar nodig. Perfect dus voor een echte vrije markt.
Oud 19 juli 2005, 20:56   #482
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Dat zal niet gaan schat, mijnheer Paulus Bosbessenjam heeft mij buitengegooid.
Zei ik al dat Paulus Bosbessenjam erg machtig is?
Machtig dat weet ik niet... Verstandig alleszins...
En uw vriend, de pamperfiel?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 20:58   #483
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Seg Chipie, my dear friend, werk uw minderwaardigheidscomplex op een ander uit, goed?
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 21:19   #484
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Het grondwettelijk recht op een menswaardig bestaan en ook het recht op arbeid is een recht en geen gunst hoor. Dop is een kompensatie voor diegenen wiens recht op arbeid geschonden wordt en waardoor bovendien het recht op een menswaardig bestaan dreigt te worden geschonden. Wie langdurig werkloos is heeft op de duur onvoldoende dop om adequaat in zijn of haar basisbehoeften te kunnen voorzien. In dat geval wordt dus ondanks de schadevergoeding die dop is voor het schenden van grondwettelijke rechten het grondwettelijk recht op een menswaardig bestaan niettemin geschonden.

@ marco

mss eens wat humanistische inspiratie opdoen ? de universele verklaring voor de rechten van de mens
Sorry maar dop is omkoopgeld voor zij die door het CAO-monopolie worden uitgestoten. Schaf de CAO's af en laat het een vrije arbeidsmarkt worden. Gedaan met 2/3 belasting op arbeid, gedaan met delocalisatie, enz. Arbeid is kunstmatig duur. Doppers zijn het gevolg. U hebt dus geen recht op een job of dop, u hebt recht op een faire arbeidsmarkt. Daarin is doppen een marginaal verschijnsel.

Ik zal de universele verklaring (die niet universeel is) voor de rechten van de mens eens lezen nadat ik het document gevonden heb over de universele plichten van de mens. Rechten die er op neer komen dat je kansen hebt zijn oké. Rechten die er op neer komen dat een ander voor jou moet zorgen zijn des duivels.

Lees anders ook maar de verklaring van Oxford maar eens. Dan begrijp je wat liberalisme écht is.
Oud 19 juli 2005, 21:28   #485
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

ja marco, we zien in de vs wat het heil van uw échte vrije arbeidsmarkt inhoudt.
daar heb je daklozen die een JOB hebben...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Mitgard on 19-07-2005 at 22:31
Reason:
--------------------------------

ja marco, we zien in de vs wat het heil van uw échte vrije arbeidsmarkt inhoudt.
daar heb je daklozen die een JOB hebben...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

ja marco, we zien in de vs wat heil van uw échte vrije arbeidsmarkt inhoudt.
daar heb je daklozen die een JOB hebben...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Mitgard : 19 juli 2005 om 21:31.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 21:31   #486
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Stel dat er slechts 5 jobs zijn voor 10 werklozen. Van die 10 is 1 een zogenaamde profiteur die liever niet werkt. Wat is dan het probleem??
Dan zijn nog steeds 5 jobs voor 9 werkwilligen. Omdat 1 afhaakt verhoogt hij de kans op arbeid voor de anderen ( werkwilligen). De werkgevers geven ook de voorkeur aan een gemotiveerde werkwillige. Het is voor iedereen een win/win situatie. De werkgever heeft gemotiveerde werkkrachten, de werkwilligen hebben meer kansen op werk en de "profiteur" hoeft niet tegen zijn zin te werken waardoor de werkgever en de rest van de samenleving geen "schade" ondervinden van zijn "arbeidsethos".

Kortom je redenering is louter gevoelsmatig maar klopt verder voor geen meter.
Stel dat er slechts 5 jobs zijn voor 10 werklozen ... én géén dopgeld! De prijs voor arbeid daalt zodanig dat ze alle 10 uiteindelijk een job hebben, de ondernemer méér winst kan maken, daardoor kan groeien, meer werkvolk nodig heeft, meer loon zal moeten betalen, enz.

Kortom er is geen enkel argument om te verantwoorden waarom de ene groep mensen het geluk heeft overbetaald te zijn via het CAO-monopolie en de ander van een dopgeld/leefloon zou moeten leven. Marktconforme lonen (en belastingen daarop) lost alle werkloosheidsproblemen op (ong. 3% tijdelijke werkloosheid). De langdurige werkonwillige zal dan wel een probleem hebben maar dat is mijns inziens geen probleem voor de maatschappij. Dat is zijn keuze waar hij de gevolgen van mag dragen. Er is geen recht op luiheid met bijhorende inkomensgarantie.

Niet marktconforme loonkosten is het probleem niet uw rekentrukje.
Oud 19 juli 2005, 21:38   #487
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
die chipie kan best hopen dat 'm mij niet tegenkomt op een of andere forummeeting.
die bezorg ik een aandenken hoor.

ik wil hem z'n pamper wel eens zien volschijten.
Probleem om het met argumenten te halen?
IQ op 0 en kloppen maar.
Geen wonder dat ge zo voor inkomsten uit andermans arbeid bent.
Nieuw universeel recht van de mens: "Ge moogt er op kloppen."

Oud 19 juli 2005, 21:40   #488
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
daar heb je daklozen die een JOB hebben...
Ze hebben er zelfs een loterij om er binnen te mogen. Raar hé als het er zo gigantisch slecht is.
Oud 19 juli 2005, 21:47   #489
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco
Ze hebben er zelfs een loterij om er binnen te mogen. Raar hé als het er zo gigantisch slecht is.
hangt er maar vanaf vanwaar je komt hé.
ik ging er nog niet wonen al kreeg ik er geld voor.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 22:15   #490
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Stel dat er slechts 5 jobs zijn voor 10 werklozen ... én géén dopgeld! De prijs voor arbeid daalt zodanig dat ze alle 10 uiteindelijk een job hebben, de ondernemer méér winst kan maken, daardoor kan groeien, meer werkvolk nodig heeft, meer loon zal moeten betalen, enz.

Kortom er is geen enkel argument om te verantwoorden waarom de ene groep mensen het geluk heeft overbetaald te zijn via het CAO-monopolie en de ander van een dopgeld/leefloon zou moeten leven. Marktconforme lonen (en belastingen daarop) lost alle werkloosheidsproblemen op (ong. 3% tijdelijke werkloosheid). De langdurige werkonwillige zal dan wel een probleem hebben maar dat is mijns inziens geen probleem voor de maatschappij. Dat is zijn keuze waar hij de gevolgen van mag dragen. Er is geen recht op luiheid met bijhorende inkomensgarantie.

Als langdurige werkloze mé duizenden refferenties en dosis good will moet ik deze bewoording deels mee ondersteunen.

Anders zou mijn commerciele interim mij al lang genoeg werk gegeven hebben waar ik maanden en maanden moet voor zeveren ' wekenlijks' brieven schrijven ; mensen op forums embeteren ...enz ;p

Systeem werkt dus niet en ook niet via een pwa want dat deed ik al 4 a 5 jaar voor niets want buiten Antwerpen werd ik vrijgesteld moh in Antwerpen plots WEER stempelen en zo.

Niet dat ik niet wil zenne althans genoeg attesten en diploms behaald en jaren genoeg getraind om me te reflecteren op die zogenaamde arbeids corrupte markt in mijn ogen.

Goed dat urbanisatie,vergrijzing en een open/vrije arbeids markt systeem op papier werkt maar praktijk ligt anders.
En ja niet veel kunnen dat weten als er belgen zonder pas rondlopen of belgen die in geen ocmw geraken of belgen die administratief gekloot worden door een ocmw gelijk mij.

Budjet planning moet ik volgen en andere niet ....dat die leugen achtige cijfers en vrouwen mannen die ze op schrijven eens zelf gaan doppen; dat die gemiddelde cijfers van het n.i.s en andere geleerde is rekening houden met den anderen helft van " gemiddelde " cijfers daar ze surealistisch zijn en niet overéénstemmen met wat er leeft op de straten in België.

Inderdaad geen geldig leef loon slechts een peulschil om op brood en water te leven; mocht ik nu een braaf onschuldig liegende meid zijn was da geen probleem zenne mé mijn puppy oogjes verleid ik die maatschappelijke assistentes dan om leefloon,vervoers reductie en andere goeikope trukken te krijgen & als man?!

Just die tellen ni want das een minderheid ; straks huidige regering en € grondwet een minderheid of de belg int algemeen .

Diegene die willen en kunnen werken mogen niet ; zien der raar uit ; mindereden; is ni flexibel genoeg als belg zijnde zo zei men opt nieuws overlaatst nog .

Ooit zei men dat het leefloon zekerheid garandeerde maar dat was voordat die index raar deed en prijzen en taxaties stegen.
Dat was voor bush al voor gepland; Antwerpse jongeren generaties die elkander helpen doorheen hun armoede en uitsluiting .

Door 1 jonge belg die hen zegt pas op straks geen woonst , eten en voila plots zijn der volks keukens, krakers verenigingen...enz anti huisjesmelkers diensten zowel vanuit burgerlijke kant als politioneel maar alles is oké zenne men hoort er allemaal bij?!

jaja leef loon, vakbonden enzo ik vraag me af wat heren en dames politici verstaan onder sociaal welvarende staat of een leef loon en terug betaling van vakbonds bijdrages die nooit vergoed worden dan tenzij streek gebonden.

Het zal mischien daarom zijn dat juist deze doelgroep die zo'n moeite doet soms als extreem worden beschouwt hahaha en marxsist Fidel dan nen Einstein die waren ook sociaal zekers en hadden geen problemen in hun land nee zenne.

Daarom da Einstein het zo moeilijk had op school omdat hij zo goed opgevangen werd door zijn land; zo zijn er duizenden geweest Pim F. over de over institutionalisering enzo dat hij terg vond in en buiten zijn eigen land.

In binnenlandse politiek;
het land geen geld geven voor werk , consumptie, recht...zou prachtig zijn dan werken we tenminste voor en door elkaar; moeten der geen rare gasten gelijk mij mensen vanalles in hun oor fluisteren zodat ze mogen leven of kunnen.

Er staat veel op papier maar realiteit is dag en nacht anders en da spelleke is bezig van hier tot in jeruzalem & terug en ben da samen met vele mensen gewoon beu; los van statuut of ethniciteit weetge zelfs ik kom van een hogere klasse en werd verplicht om ook anders te leven.

Naasten begrip, naasten liefde, sollidariteit, gezamenlijkheid, gemeenschappenlijkheid, éénheid, loyaal zijn waren ooit woorden die alledaags gehanteerd werden en aan gekaart werden door vele klasse en verenigingen...nog steeds zo.

Hebben we allen iets geleerd van unicef en andere zelf onze grootvaders zeveren over het feit dat er geen gelijkheid is dat men " weeral " gaat vechten om stukskes grond en wa sprokkel geld dat de over poppulatie graag tot zich neemt enzo.

Neen we hebben allen geen reet geleert van de geschiedenis en van deze feiten we negeren kleine mensen en statuten en diegene die wa geld binnen brengen hebben relaties en schoon kostuum en afkomst dus mogen en kunnen zich meer permiteren .
Mocht ge neen zeggen mag ni dan ist geen probleem zenne dan draaien we gewoon geld kraantje wat dicht zodat we da wa kunnen pompen uit de grond en welvaard om genoeg dodenlijke rekruten ' weeral ' oorlog te laten voeren.

Handig voor spirituele , alternatieve en andere geloofs diensten natuurlijk want die kunnen dan ook hun vangnet wat verbreden morja das ook al doodlopend straatje.

Ge moogt 't weten da ik men activa kaart wou afgeven aan den rva na jaren voor niets ermee op zak te lopen in verschillende sectoren en diensten tjah hopenlijk zullen toekomstige wetten wa meer praktischer zijn minder theoreetis en wa dichter bij de mens zodat men als rijpere mens niet moet turen op een blaadje papier dat dient ingevult te worden .

Dat ze die idioterische idool grafieken dat geld heet eens gewoon afschaffen zodat men wa meer tijd voor zichzelf en een ander heeft .
Niet meer toepasselijke wetvormingen dient op te stellen om de mensen te helpen met ondergang tot gevolg daar zit cao's en andere statutaire complicaties tussen zenne.

Dus mor te hopen dat regering er bvb wel in slaagt om 1 wet te maken of een toepassing ervan dat bepaalde doelgroepen niet geviseerd worden of zo .[edit]
[size=1]After edit by duncan on 19-07-2005 at 23:24
Reason:

Citaat:

Als langdurige werkloze mé duizenden refferenties en dosis good will moet ik deze bewoording deels mee ondersteunen.

Anders zou mijn commerciele interim mij al lang genoeg werk gegeven hebben waar ik maanden en maanden moet voor zeveren ' wekenlijks' brieven schrijven ; mensen op forums embeteren ...enz ;p

Systeem werkt dus niet en ook niet via een pwa want dat deed ik al 4 a 5 jaar voor niets want buiten Antwerpen werd ik vrijgesteld moh in Antwerpen plots WEER stempelen en zo.

Niet dat ik niet wil zenne althans genoeg attesten en diploms behaald en jaren genoeg getraind om me te reflecteren op die zogenaamde arbeids corrupte markt in mijn ogen.

Goed dat urbanisatie,vergrijzing en een open/vrije arbeids markt systeem op papier werkt maar praktijk ligt anders.
En ja niet veel kunnen dat weten als er belgen zonder pas rondlopen of belgen die in geen ocmw geraken of belgen die administratief gekloot worden door een ocmw gelijk mij.

Budjet planning moet ik volgen en andere niet ....dat die leugen achtige cijfers en vrouwen mannen die ze op schrijven eens zelf gaan doppen; dat die gemiddelde cijfers van het n.i.s en andere geleerde is rekening houden met den anderen helft van " gemiddelde " cijfers daar ze surealistisch zijn en niet overéénstemmen met wat er leeft op de straten in België.

Inderdaad geen geldig leef loon slechts een peulschil om op brood en water te leven; mocht ik nu een braaf onschuldig liegende meid zijn was da geen probleem zenne mé mijn puppy oogjes verleid ik die maatschappelijke assistentes dan om leefloon,vervoers reductie en andere goeikope trukken te krijgen & als man?!

Just die tellen ni want das een minderheid ; straks huidige regering en € grondwet een minderheid of de belg int algemeen .

Diegene die willen en kunnen werken mogen niet ; zien der raar uit ; mindereden; is ni flexibel genoeg als belg zijnde zo zei men opt nieuws overlaatst nog .

Ooit zei men dat het leefloon zekerheid garandeerde maar dat was voordat die index raar deed en prijzen en taxaties stegen.
Dat was voor bush al voor gepland; Antwerpse jongeren generaties die elkander helpen doorheen hun armoede en uitsluiting .

Door 1 jonge belg die hen zegt pas op straks geen woonst , eten en voila plots zijn der volks keukens, krakers verenigingen...enz anti huisjesmelkers diensten zowel vanuit burgerlijke kant als politioneel maar alles is oké zenne men hoort er allemaal bij?!

jaja leef loon, vakbonden enzo ik vraag me af wat heren en dames politici verstaan onder sociaal welvarende staat of een leef loon en terug betaling van vakbonds bijdrages die nooit vergoed worden dan tenzij streek gebonden.

Het zal mischien daarom zijn dat juist deze doelgroep die zo'n moeite doet soms als extreem worden beschouwt hahaha en marxsist Fidel dan nen Einstein die waren ook sociaal zekers en hadden geen problemen in hun land nee zenne.

Daarom da Einstein het zo moeilijk had op school omdat hij zo goed opgevangen werd door zijn land; zo zijn er duizenden geweest Pim F. over de over institutionalisering enzo dat hij terg vond in en buiten zijn eigen land.

In binnenlandse politiek;
het land geen geld geven voor werk , consumptie, recht...zou prachtig zijn dan werken we tenminste voor en door elkaar; moeten der geen rare gasten gelijk mij mensen vanalles in hun oor fluisteren zodat ze mogen leven of kunnen.

Er staat veel op papier maar realiteit is dag en nacht anders en da spelleke is bezig van hier tot in jeruzalem & terug en ben da samen met vele mensen gewoon beu; los van statuut of ethniciteit weetge zelfs ik kom van een hogere klasse en werd verplicht om ook anders te leven.

Naasten begrip, naasten liefde, sollidariteit, gezamenlijkheid, gemeenschappenlijkheid, éénheid, loyaal zijn waren ooit woorden die alledaags gehanteerd werden en aan gekaart werden door vele klasse en verenigingen...nog steeds zo.

Hebben we allen iets geleerd van unicef en andere zelf onze grootvaders zeveren over het feit dat er geen gelijkheid is dat men " weeral " gaat vechten om stukskes grond en wa sprokkel geld dat de over poppulatie graag tot zich neemt enzo.

Neen we hebben allen geen reet geleert van de geschiedenis en van deze feiten we negeren kleine mensen en statuten en diegene die wa geld binnen brengen hebben relaties en schoon kostuum en afkomst dus mogen en kunnen zich meer permiteren .
Mocht ge neen zeggen mag ni dan ist geen probleem zenne dan draaien we gewoon geld kraantje wat dicht zodat we da wa kunnen pompen uit de grond en welvaard om genoeg dodenlijke rekruten ' weeral ' oorlog te laten voeren.

Handig voor spirituele , alternatieve en andere geloofs diensten natuurlijk want die kunnen dan ook hun vangnet wat verbreden morja das ook al doodlopend straatje.

Ge moogt 't weten da ik men activa kaart wou afgeven aan den rva na jaren voor niets ermee op zak te lopen in verschillende sectoren en diensten tjah hopenlijk zullen toekomstige wetten wa meer praktischer zijn minder theoreetis en wa dichter bij de mens zodat men als rijpere mens niet moet turen op een blaadje papier dat dient ingevult te worden .

Dat ze die idioterische idool grafieken dat geld heet eens gewoon afschaffen zodat men wa meer tijd voor zichzelf en een ander heeft .
Niet meer toepasselijke wetvormingen dient op te stellen om de mensen te helpen met ondergang tot gevolg daar zit cao's en andere statutaire complicaties tussen zenne.

Dus mor te hopen dat regering er bvb wel in slaagt om 1 wet te maken of een toepassing ervan dat bepaalde doelgroepen niet geviseerd worden of zo .[/size]

Citaat:

Anders zou mijn commerciele interim mij al lang genoeg werk gegeven hebben waar ik maanden en maanden moet voor zeveren ' wekenlijks' brieven schrijf ; mensen op forums embeteren ...enz ;p

Systeem werkt dus niet en ook niet via een pwa want dat deed ik al 4 a 5 jaar voor niets want buiten Antwerpen had ik plots geen stempel geld nodig moh in Antwerpen plots WEER wel.

jaja leef loon enzo ik vraag me af wat heren en dames politici verstaan onder sociaal welvarende staat of een leef loon.

Het zal mischien daarom zijn dat juist deze doelgroep die zo'n moeite doet soms als extreem worden beschouwt hahaha en fidel C dan nen Einstein die waren ook sociaal zekers en hadden geen problemen in hun land nee zenne.

Daarom da Einstein het zo moeilijk had op school omdat hij zo goed opgevangen werd door zijn land; zo zijn er duizenden geweest.

In binnenlandse politiek en land geen geld geven voor werk , consumptie, recht...zou prachtig zijn dan werken we tenminste voor en door elkaar; moeten der geen rare gasten gelijk mij mensen vanalles in hun oor fluisteren zodat ze mogen leven of kunnen.

Er staat veel op papier maar realiteit is dag en nacht anders en da spelleke is bezig van hier tot in jeruzalem & terug en ben da samen met vele mensen gewoon beu; los van statuut of ethniciteit weetge zelfs ik kom van een hogere klasse en werd verplicht om ook zo te leven.

Dus mor te hopen dat regering er bvb wel in slaagt om 1 wet te maken of een toepassing ervan dat bepaalde doelgroepen niet geviseerd worden of zo .[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door duncan : 19 juli 2005 om 22:24.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 05:56   #491
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Flauwekul.
Je kiest wel degelijk voor het geld. Elke maand, keer op keer.
Eigenlijk wil je zeggen dat ze u niet genoeg geld kunnen geven om je maandelijkse win for life op te geven.
God behoed dat je uw handjes eens zou moeten laten wapperen.
Oud 20 juli 2005, 06:52   #492
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelfs niet als ze U op handen naar ginder zouden dragen?... Dus zonder de minste inspanning...

Ik denk zelfs dat ons land uw reiskosten zou betalen en U een fatsoenlijke oprotpremie (3 jaar dopgeld)zou geven, op voorwaarde dat U nooit terug zou komen ...

Gezien U toch nooit beweegt, zult U trouwens niet weten dat U verhuisd bent...
Dus dat is duidelijkvoor iedereen een win/win operatie...[edit]
[size=1]After edit by CHIPIE on 20-07-2005 at 08:16
Reason:

Citaat:
Zelfs niet als ze U op handen naar ginder zouden dragen?... Dus zonder de minste inspanning...

Ik denk zelfs dat ons land uw reiskosten zou betalen en U een fatsoenlijke oprotpremie (3 jaar dopgeld)zou geven, op voorwaarde dat U nooit terug zou komen ...

Dus dat is duidelijkvoor iedereen een win/win operatie...[/size]

[size=1]After edit by CHIPIE on 20-07-2005 at 08:16
Reason:

Citaat:

Ik denk zelfs dat ons land uw reiskosten zou betalen en U een fatsoenlijke oprotpremie §3 jaar dopgeld)zou geven, op voorwaarde dat U nooit terug zou komen ...

[size=1]After edit by CHIPIE on 20-07-2005 at 08:15
Reason:

Citaat:
Zelfs niet als ze U op handen naar ginder zouden dragen... Dus zonder de minste inspanning...

Ik denk zelfs dat ons land uw reiskosten zou betalen en U een fatsoenlijke oprotpremie §3 jaar dopgeld)zou geven, op voorwaarde dat U nooit terug zou komen ...

Citaat:
Zelfs niet als ze U op handen naar ginder zouden dragen... Dus zonder de minste inspanning...

Dus dat is duidelijk een win/win operatie...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 20 juli 2005 om 07:16.
Oud 20 juli 2005, 07:48   #493
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mijn posting was een antwoord op de onzin van chipie, hierbij vertrekkende vanuit de situatie in het huidige bestel.
Dat ik dit op diefstal gebasseerde bestel uiterst verwerpelijk vind zal je niet onbekent zijn vermoed ik.
Ik ben ook een groot voorstander van een zuiver vrije marktsysteem, maar dit vereist gelijkwaardige en economisch soevereine partners.
De belangrijkste voorwaarde hiertoe is dat iedereen gelijke toegang heeft tot de natuur of hiervoor gecompenseerd wordt middels een basisinkomen.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 08:05   #494
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Tja, als U het zegt zal het zo wel zijn zeker?!...

Als ik het goed begrijp...

[size=5] We hebben te weinig profiteurs![/size]
[size=1](en ik weet het... U gaat bevestigend antwoorden)[/size]
[size=1]
[/size]Laat ons het paard bij zijn kop nemen [size=1](dan hebben we gelijktijdig heel het VWS te pakken)[/size] en al onze grenzen (te land, ter zee en in de lucht) voor alle mogelijke profiteurs opensmijten...
Aangezien deze ook consumeren, zullen die onrechtstreeks ook een gunstig effect hebben op de werkgelegenheid [size=1](al was het maar om hun pamper regelmatig te vervangen)...[/size]

[size=5]We hebben niet te veel... maar te weinig pamperfielen [size=2](wet van @[/size][/size][size=2])[/size]
Zoals steeds heb je weer geen argumenten ....
Jij verdedigd vurig dit struikroverssysteem. Een systeem waarbij sociale voorzieningen noodzakelijk zijn om het eigen vege lijf van de bezittende klasse te redden omdat anders sociale onrust en revolutie dreigt om een einde te maken aan het gemakzuchtig leventje van de echte profiteurs.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 08:44   #495
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat men eens de berekening en gevolgen tracht te maken op wat er zou gebeuren mocht iedere steuntrekker zonder steun zou komen te zitten.
Daar ben ik wel eens benieuwd naar?

Zeggen is makkelijk maar laat het ook eens zien!

(ik voorspel een nog groter aantal faillisementen en uiteindelijk de totale ineenstorting van ons westers model naar afghaans model)
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 08:46   #496
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij verdedigd vurig dit struikroverssysteem. Een systeem waarbij sociale voorzieningen noodzakelijk zijn om het eigen vege lijf van de bezittende klasse te redden omdat anders sociale onrust en revolutie dreigt om een einde te maken aan het gemakzuchtig leventje van de echte profiteurs.
Hi @,
Toch weeral zo agressief ...

Mijn kinderlijk gezever heeft uiteindelijk toch resultaat opgebracht, nl dat U (en de VWS, uw geesteskind en waarvan U wss de voorzitter bent) bekent enkel te streven naar
.[size=7]sociale onrust en revolutie[/size]
U bent een mooie liberaal... En wie mag er mee beslissen wanneer, waar en hoe die onrust en revolutie gaat uitbreken? (of gebeurt dat op een democratische manier in uw clubke van 7 man en een paardenkop?)...
Hopelijk heeft U toch al een plan wat er moet gebeuren na de chaos...
Of is dat te moeilijk?
[edit]
[size=1]After edit by CHIPIE on 20-07-2005 at 09:57
Reason:

Citaat:
Hi @,

Mijn kinderlijk gezever heeft uiteindelijk toch resultaat opgebracht, nl dat U (en de VWS, uw geesteskind en waarvan U wss de voorzitter bent) bekent enkel te streven naar
U bent een mooie liberaal... En wie mag er mee beslissen wanneer, waar en hoe die onrust en revolutie gaat uitbreken? (of gebeurt dat op een democratische manier in uw clubke van 7 man en een paardenkop?)...
Hopelijk heeft U toch al een plan wat er moet gebeuren na de chaos...
Of is dat te moeilijk?
[/size]

Citaat:
Hi @,

[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 20 juli 2005 om 08:57.
Oud 20 juli 2005, 08:49   #497
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

er zit orde in chaos
Oud 20 juli 2005, 08:56   #498
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Dat men eens de berekening en gevolgen tracht te maken op wat er zou gebeuren mocht iedere steuntrekker zonder steun zou komen te zitten.
Daar ben ik wel eens benieuwd naar?

Zeggen is makkelijk maar laat het ook eens zien!

(ik voorspel een nog groter aantal faillisementen en uiteindelijk de totale ineenstorting van ons westers model naar afghaans model)
Wie heeft er gepleit voor de afschaffing van de steun aan iedere steuntrekker?

Schijnbaar bent U ook voorstander dat de hangmattende pamperfielen (dus daar bedoel ik mensen mee, die met een knip werk kunnen vinden en zo kunnen bijdragen tot het behoud van de welstand... welstand die er moet voor zorgen dat de echte kansarmen optimaal geholpen wordt) niets mag in de weg gelegd worden... Dat deze integendeel nog meer steun zouden moeten ontvangen....

Maar ja, U bent tevreden over de werking van ons staatsapparaat, dus waarschijnlijk ook over de steunverlening, want die wordt toch door de staat verleend...
Oud 20 juli 2005, 08:59   #499
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Wie heeft er gepleit voor de afschaffing van de steun aan iedere steuntrekker?

Schijnbaar bent U ook voorstander dat de hangmattende pamperfielen (dus daar bedoel ik mensen mee, die met een knip werk kunnen vinden en zo kunnen bijdragen tot het behoud van de welstand... welstand die er moet voor zorgen dat de echte kansarmen optimaal geholpen wordt) niets mag in de weg gelegd worden... Dat deze integendeel nog meer steun zouden moeten ontvangen....

Maar ja, U bent tevreden over de werking van ons staatsapparaat, dus waarschijnlijk ook over de steunverlening, want die wordt toch door de staat verleend...
Ik ben wel voor een gelijke behandeling bij wet. Dus wat voor de één kan moet voor de andere ook kunnen en niet langer selectief zijn. Of tenminste niet selectief worden.
Als er geen werk genoeg in het land is ligt dat aan diezelfde overheid (staatsapparaat) nietwaar?
Dat ze eens de lasten verlagen?
Trek eens de ondernemers terug. De meesten zouden niks liever hebben.
Oud 20 juli 2005, 09:00   #500
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Alles begint en eindigt bij de basis. Basis structur, basis economie enz...
Basis basis basis basis basis basis basis basis basis.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be