![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de legerdient worden ingevoerd? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
52 | 48,60% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
54 | 50,47% |
Weet het niet. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,93% |
Aantal stemmers: 107. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar akkoord, dat de meerderheid maar moet beslissen wat ze ervan vonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | ||||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je wil pen ik ze wel even neer. Ken ze nog uit het hoofd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een milicien kiest niet om in het leger te gaan. Die is verplicht. Citaat:
De 'heiligheid van missie' mag wat mij betreft stilaan de prullenmand in. In de tijd van onze bompas plaatsten ze bloedzuigers en koeiedrek op open wondes, zo was het, maar daar komt stilaan verandering in. En maar goed ook. Citaat:
Een opgedrongen code d'horreur intersseert me geen bal. Als iemand iets interessants te melden heeft, dan behoeft hij geen Vigneron om het erin te pompen. Citaat:
Moet ik dat echt weerleggen, of beseft ge het zelf? Citaat:
Citaat:
Hierboven beweert ge dat ge bevelen kreeg van uw gelijken. Ik hecht plots veel meer geloof aan uwlaatste bewering, nl. dat ge er nogabollen vanaf weet.
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | ||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Heb ook 2 zoons, eentje toont intresse in het militaire. Ga hem niet pushen maar ook niet tegenhouden. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | ||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ook in de tijd van onze bompas waren er gewapende conflicten waar mensen uit overtuiging hun leven voor veil hadden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ben nooit in het belgisch leger geweest. Heb wel enkele malen met belgische militairen samengewerkt, ook met amerikaanse, engelse en plaatselijke reguliere troepen . Zodoende kan ik de mentaliteit en spirit van de belgische para wel goed inschatten. Bescheidener, slechter uitgerust maar veel efficienter en doortastender dan vergelijkbare eenheden. De meesten vonden dat er iets schorte aan de hogere legerleiding en politiek gekleurde inmenging. Maar heb hen zelden horen klagen over onderofficieren. Een paar van mijn beste vrienden zijn belgische Rwanda en Somalië veteranen. Zij weten ongetwijfeld waar ze over spreken. Hoe het er in belgie in de kazernes met gewone miliciens aan toe ging heb ik ook al genoeg verhalen te horen gekregen, Maar heb er zelf nooit een stap binnengezet. Het regiment waar ik in diende is onderdeel van FFAR en werd meermaals ingezet onder UN vlag in vredesmissies voornamelijk op het Afrikaanse continent en het midden oosten om de veiligheid van burgers te garanderen. En geloof me, ons zagen ze wel graag komen, met uitzondering van plaatselijke krijgsheren, rebellerende of muitende troepen. En ja toegegeven, ik ben er fier op dat ik aan de andere kant van de wereldbol, al is het er maar 1, bijgedragen heb tot het redden van onschuldige burgers. Nog vragen, superdemocraat?
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Welke persoonlijke motivatie kan een mens hebben om ergens in een niemandsland (jaja, ik gebruik geen correcte termen, I know) te gaan afzien, trauma's oplopen en mogelijks sterven ? Citaat:
Vrienden dood, trauma's, geen appreciatie of respect van het volk, ... Voor wat geld en een of andere duistere genoegdoening ?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler Laatst gewijzigd door PelgrimForever : 18 juli 2005 om 08:08. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
Parlementslid
|
![]() Geen dienstplicht akkoord.
Volgens mij waren - in die tijd - de para's niet echt dienstplichtige in die zin dat ze zelf kozen om langer onder de wapens te blijven. Verbeter mij indien ik verkeerd ben. Ik ben in ieder geval blij dat ze waarschijnlijk mijn en andere hun levens hebben gered in onze ex-Congo. Zonder hen was bibi misschien dada. Voor jullie misschien een detail, voor mij tamelijk belangrijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(moeten gaat me te ver) Of laat je het liever een mysterie ? Zo ja, don't bring it up next time.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
uiteraard is uw privé onze zaak niet. Met tentje en rugzak rondtrekken is ook een manier om de wereld te zien. Alleen heb ik dan geen dodelijke materiaal bij (uitgezonderd een zakmes voor huistuin en keukengebruik) Zo'n belangrijke beslissing zou ik toch niet zo licht nemen als "een sprong in het onbekende". Wees maar zeker dat ik mij geïnformeerd heb wat het leger inhoud voor ik ooit van leer ben getrokken tegen alles wat militarisme is. En voor zover het persoonlijk aan mij gericht was: Ik heb alleens geen luie zetel. Ik ben geen intelectueel, laat staan een pseudo. (ik ben niet beschaamd publiek uitleg te vragen als ik iets niet snap, jammer dat ik soms het antwoord niet krijg) En net zoals ik geen beroepskok moet zijn om te weten of iets goed smaakt of niet, net zo min moet ik mij verdiepen in militaire aangelegenheden om te beseffen dat een en ander daar serieus stinkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
10-7-1960 Immo-Kasai Luluabourg Meer dan honderd blanken (niet alleen Belgen) belegerd in hotel door opstandige leden van de 'force publique'. Door para's ontzet en begeleid naar vliegveld. Was daar met mijn vader. (Heb er reeds allusie op gemaakt in andere topic) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgende keer meldt je dit direct, bespaart de moeite te vragen.
Ik volg niet iedere topic wegens tijdsgebrek, het zal wel met veel mensen zo gesteld zijn ...
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Diende je nu in een regiment, of was je uit hoofde van je vrijwillige job tewerkgesteld voor dat regiment? Citaat:
Citaat:
Moet een leger (al dan niet van dienstplichtigen of beroeps) dienen om avonturiers die elders in de penarie raken op staatskosten te gaan redden, ontzetten, en repatriëren?
![]() |
![]() |