Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Homohuwelijk; wat vindt U daarvan?
Een schandelijke wanvertoning 182 42,03%
Prima, maar alleen als men geen kinderen adopteert 50 11,55%
Homofielen hebben de zelfde rechten als Hetero's 201 46,42%
Aantal stemmers: 433. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2003, 15:08   #481
12 sec. of numarx
Provinciaal Statenlid

12 sec. of numarx's schermafbeelding

Standaard

Jij kent wel heel erg veel van internationaal recht, he?
Oud 27 december 2003, 15:11   #482
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Ik zou het toch wel vreemd vinden om door twee papa's of twee mama's grootgebracht te worden... Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar ik zie er ook niet echt het nut van in om de natuur op zo'n manier tegen te gaan werken...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2003, 15:13   #483
12 sec. of numarx
Provinciaal Statenlid

Standaard

Jij zou dat vreemd vinden omdat je de "meer normale" manier gewoon bent nu. Als je vanaf je geboorte (of iets later, we waren over adoptie bezig) twee moeders had gehad, zou je die situatie al heel wat minder (eufemisme voor "helemaal niet") vreemd vinden.
Oud 27 december 2003, 15:14   #484
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numarx
Jij zou dat vreemd vinden omdat je de "meer normale" manier gewoon bent nu. Als je twee moeders had gehad, zou je dat al heel wat minder vreemd vinden.
Dat kan ik me wel voorstellen, maar hoe ver kan de mens gaan in het tegenwerken van de natuur ? Komen zo'n dingen ook voor in de natuur ?
Oud 27 december 2003, 15:16   #485
12 sec. of numarx
Provinciaal Statenlid

Standaard

Goh, moet ik écht beginnen om de diersoorten op te noemen waarbij de mannetjes en vrouwtjes alleen samenkomen om te neu... om te paren, en waarbij de kinderen achteraf door alle vrouwtjes samen worden grootgebracht? Dan ben ik wel een poos bezig.
Oud 27 december 2003, 15:18   #486
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goh, moet ik écht beginnen om de diersoorten op te noemen waarbij de mannetjes en vrouwtjes alleen samenkomen om te neu... om te paren, en waarbij de kinderen achteraf door alle vrouwtjes samen worden grootgebracht? Dan ben ik wel een poos bezig.
't is niet dat ik er echt een probleem mee zou hebben... Ik vraag het gewoon af ! Ga je op 20 februari naar Fence, Superbox, Mint & Coem in de MOD !?
Oud 27 december 2003, 15:19   #487
12 sec. of numarx
Provinciaal Statenlid

Standaard

Misschien wel, lijkt me leuk. Maar ik plan zelden zo ver vooruit.
Oud 27 december 2003, 15:26   #488
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Ik vind dit weeral een spijtige wending in de discussie. Inneens wordt er zoals zoveel gevuurd op de kerk.

Bartje: je kan niet verwachten dat mensen je blijven respecteren als je zelf geen respect voor hun geloof op brengt. En daarover uitspraken doet.

aan de n-va'ers hier - mag ik er ook op wijzen dat heel wat n-va'ers katholiek zijn - : Ik ben niet zeker dat God bestaat, maar ik geloof het wel.

Wanne: U versta ik volledig.
Oud 27 december 2003, 15:29   #489
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien wel, lijkt me leuk. Maar ik plan zelden zo ver vooruit.
Anyway, hiermee blijf je wel op de hoogte...
Oud 15 mei 2004, 12:10   #490
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Dat is dan idd woord tegen woord met diene verstande dat de anti-homo's zo ie zo toch het onderspit zullen moeten delven tegen de pro homo's want het homohuwelijk komt er, en dat kan ik nu met 200 % zekerheid bevestigen, hopelijk nog deze legislatuur anders héél zeker tijdens de volgende (begin) legislatuur.
Goed, ik zal u na afloop van dit politiek werkjaar aan uw eigen woorden herinneren. Men hoeft geen alwetende politicoloog te zijn om te zien dat het homohuwelijk niet goed ligt in deze regering; en zoals de politieke zeden het vragen spitsen de tegenstellingen zich altijd nog meer toe naarmate de verkiezingen eraan komen. Zoals de kaarten er nu voorliggen komt het er zeker niet tijdens deze legislatuur.

't Lijkt er wel op dat de strijdende homoseksuelen hier al viktorie kraaien voor de overwinning nog maar in zicht is. Dit lijkt wel op de Franse veldheer die op de Groeningekouter ook zo zeker van zijn stuk was...

Citaat:
En ik kom in contact met alle lagen van de bevolking en een héél duidelijke meerderheid heeft daar totaal geen problemen mee. En dat het de waarden van het gezin etc. aantast dat is dikke vette zever! Een gezin is een gezin en of dat nu uit een man en vrouw of man en man of vrouw en vrouw bestaat dat is identiek hetzelfde.
De kleine cel, het gezin, bestaat uit man, vrouw en kinderen (met eventueel inwonende familie). Een man die met een man het leven deelt, woont samen, maar dat is geen gezin. Een gezin kan slechts gevormd worden tussen een man en een vrouw.
6 oktober 2002: Jan zou me aan mijn eigen woorden herinneren, nu ruim anderhalf jaar later, mei 2004, wacht ik er nog steeds op.... Hoe zou dat toch komen hé?

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2004, 22:15   #491
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Dat zal je NOOIT meemaken, want als er één ding is dat Jan Van den Berge NIET kan, dan is het toegeven dat hij ernaast zat...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2004, 23:51   #492
blabla
Vreemdeling

Standaard

heeft er nu iemand last van da homohuwelijk??
neeeeeeeen dus who cares

2) ze zouden nooit het recht mogen hebben om kinderen te adopteren==> da is onnatuurlijk
blabla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2004, 23:56   #493
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blabla
heeft er nu iemand last van da homohuwelijk??
neeeeeeeen dus who cares

2) ze zouden nooit het recht mogen hebben om kinderen te adopteren==> da is onnatuurlijk
Daar is niks onnatuurlijk aan.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2004, 09:14   #494
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Goed, ik zal u na afloop van dit politiek werkjaar aan uw eigen woorden herinneren. Men hoeft geen alwetende politicoloog te zijn om te zien dat het homohuwelijk niet goed ligt in deze regering; en zoals de politieke zeden het vragen spitsen de tegenstellingen zich altijd nog meer toe naarmate de verkiezingen eraan komen. Zoals de kaarten er nu voorliggen komt het er zeker niet tijdens deze legislatuur.

't Lijkt er wel op dat de strijdende homoseksuelen hier al viktorie kraaien voor de overwinning nog maar in zicht is. Dit lijkt wel op de Franse veldheer die op de Groeningekouter ook zo zeker van zijn stuk was...

De kleine cel, het gezin, bestaat uit man, vrouw en kinderen (met eventueel inwonende familie). Een man die met een man het leven deelt, woont samen, maar dat is geen gezin. Een gezin kan slechts gevormd worden tussen een man en een vrouw.
6 oktober 2002: Jan zou me aan mijn eigen woorden herinneren, nu ruim anderhalf jaar later, mei 2004, wacht ik er nog steeds op.... Hoe zou dat toch komen hé?
En terug naar boven!

Oud 16 mei 2004, 11:03   #495
bartje
Minister-President

Standaard

Terug naar boven.

Oud 16 mei 2004, 16:22   #496
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Dat zal je NOOIT meemaken, want als er één ding is dat Jan Van den Berge NIET kan, dan is het toegeven dat hij ernaast zat...
Indd, ik vraag me af waarom dit zo moeilijk is om een vergissing toe te geven, is toch doodmenselijk je vergissen;nu ja Jankan wel op de fouten en gebreken van anderen wijzen maar zijn eigen, oh wee, neen dat toegeven kan hij niet.

Oud 17 mei 2004, 19:09   #497
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat is dan idd woord tegen woord met diene verstande dat de anti-homo's zo ie zo toch het onderspit zullen moeten delven tegen de pro homo's want het homohuwelijk komt er, en dat kan ik nu met 200 % zekerheid bevestigen, hopelijk nog deze legislatuur anders héél zeker tijdens de volgende (begin) legislatuur.

Citaat:
En ik kom in contact met alle lagen van de bevolking en een héél duidelijke meerderheid heeft daar totaal geen problemen mee. En dat het de waarden van het gezin etc. aantast dat is dikke vette zever! Een gezin is een gezin en of dat nu uit een man en vrouw of man en man of vrouw en vrouw bestaat dat is identiek hetzelfde.
Terug eventjes boven gezet, om Jan aan zijn woorden te herinneren...

Oud 19 mei 2004, 16:10   #498
bartje
Minister-President

Standaard

Terug naar boven, wachtend op een antwoord van Jan.

Oud 19 mei 2004, 16:14   #499
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Terug naar boven, wachtend op een antwoord van Jan.
Blijkbaar is die homofielenzever iets waar uw leven van afhangt hé?!? Als je hier iets post, is het om de georganiseerde jeanetterie en de roze maffia te verdedigen. Heb jij eigenlijk nog iets anders te vertellen?
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 16:16   #500
bartje
Minister-President

Standaard

Indd ja, maar Jan heeft me destijds gezegd dat hij me daaraan zou herinneren, ik vind het nog altijd een elementaire vorm van beleefdheid dat hij daar op antwoordt! En of ik nog iets anders te vertellen heb, zeer zeker en vast!

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be