Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2006, 13:32   #481
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Heb mijnen aangetekende brief ook gekregen. Ik ga er honderden kopies van nemen en overal opplakken. . Moet in totaal nog 3 weken economische werkloosheid trekken maar ze sturen me nu onvolledig mijn papieren terug en betalen niet uit. Heb mijn kaartjes zogezegt niet binnengebracht. Iets waar ik 100% zeker van ben dat ik dat wel gedaan heb. Dat ze mij buitensmijten lig ik niet echt wakker van. Trek mijn plan wel, maar als ze mij op zo'n manier wa proberen te kloten gaan ze wel wat ver. Ze hebben er de verkeerde uitgepikt en dat gaan die rode luizen geweten hebben. Boel zoeken = boel krijgen. En zal mij zeker niet inhouden om ook persoonlijk te zijn.
Zo zie je maar;al wat rood is=miserie en van kwaad naar erger.
Doe ze nu maar eens goed afzien se.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 13:36   #482
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb mijnen aangetekende brief ook gekregen. Ik ga er honderden kopies van nemen en overal opplakken. . Moet in totaal nog 3 weken economische werkloosheid trekken maar ze sturen me nu onvolledig mijn papieren terug en betalen niet uit. Heb mijn kaartjes zogezegt niet binnengebracht. Iets waar ik 100% zeker van ben dat ik dat wel gedaan heb. Dat ze mij buitensmijten lig ik niet echt wakker van. Trek mijn plan wel, maar als ze mij op zo'n manier wa proberen te kloten gaan ze wel wat ver. Ze hebben er de verkeerde uitgepikt en dat gaan die rode luizen geweten hebben. Boel zoeken = boel krijgen. En zal mij zeker niet inhouden om ook persoonlijk te zijn.
Groot gelijk Rik, stuur er het Vreemdelingenlegioen op af
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 14:03   #483
Avondland
Lokaal Raadslid

Avondland's schermafbeelding

Standaard

Ietwat late reactie van me: de heksenjacht op VB'ers en iedereen die er mee sympathiseerd is erg triest, maar ik vind een VB'er bij ABVV toch wel vreemd.
Avondland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 14:04   #484
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik ben geen lid van het Vlaams Belang, maar weldegelijk verkozen door mijn werkmakkers, die zich net als ik ferm bedrogen voelen door alle vakbondsleugens.

Trouwens als je ziet hoeveel mensen gesyndiceerd zijn en daarnaast de verkiezingscijfers van het Vlaams Belang ziet, dan weet de vakbond ook wel dat heel wat van hun leden voor het Vlaams Belang stemmen. Ze komen daar openlijk voor uit en noemen het ‘een probleem’.

Toen ik op de vorming van de vakbond, les kreeg over het Vlaams Belang, vond meer van de helft van de klas dat dit niks terzake deed voor het vakbondswerk. Iemand had aangedrongen op een anonieme stemming in het bijzijn van van Marc Spruyt die de les kwam geven. Daar stond ie dan mooi met z’n boekje.

‘Jamaar’ werd toen gezegd, ‘er is beslist geweest op het nationaal congres (hoogste orgaan van de vakbond) dat deze les moet gegeven worden tijden de vorming.’

Weet je wat er in werkelijkheid gebeurd is feremans? Ik zal je dat eens vertellen.

Men heeft eerst uitgezocht wie er binnen de vakbond ook maar iets kon te maken hebben met het Vlaams Belang en die mensen hebben ze dan een bedankbriefje geschreven. Mijn beste vriend was één van hen. Pas daarna is het nationaal congres samengekomen en hebben ze dan inderdaad gestemd, net zoals de onverenigbaarheid van het lidmaatschap bij de vakbond en de kandidatuurstelling voor het Vlaams Belang.

Zo gaat dat in werkelijkheid. Eerst de neen-stemmers elimineren en dan stemming houden. En deze vakbond durft dan op de borst kloppen over hoe democratisch ze wel zijn. Schandelijk gewoon. Deze mensen moeten aan mij niet vertellen dat ik mijn oogjes moet opendoen en zo van die dingen. Misschien begrijp je me nu wat beter.

Ik blijf enkel nog bij de vakbond voor mijn collega's en voor mijn eigen bescherming. Maar als die mensen ddenken dat zij de werkvloer vertegenwoordigen, zijn ze lelijk mis.

Paulus.
steun Neutr-On

www.neutr-on.be
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 14:04   #485
neutron
Banneling

Standaard

Citaat:

steun Neutr-On

www.neutr-on.be
Oud 10 november 2006, 14:23   #486
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
Ietwat late reactie van me: de heksenjacht op VB'ers en iedereen die er mee sympathiseerd is erg triest, maar ik vind een VB'er bij ABVV toch wel vreemd.
Bij mij op m'n werk wisten ze dat ik vb gezind ben en de abvv wilde mij bij hen.
Ik heb uiteraard geweigerd.
De reden waarom hebben ze niet gezegd maar ik vermoed vooral omdat ik iemand ben die voor niets en niemand terug deins en ik mijn stem durf verheffen tegen de chefs en bazen(uiteraard op een beleefde deftige manier).
Ze weten dat ik een harde ben als het er op aan komt en tja,je bent ook onschendbaar zoals ze zeggen.Ik denk dat dit de reden is waarom ze mij zo graag bij de abvv wilden(ik spreek wel alleen op m'n werk).
Oud 10 november 2006, 14:41   #487
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Zo zie je maar;al wat rood is=miserie en van kwaad naar erger.
Doe ze nu maar eens goed afzien se.
Als je als vakbond dagelijks uitgescholden, geviseerd en met boze brieven en mails bestookt wordt, dan kijk je niet echt op van één misnoegd Rikske meer of minder. Wat gaat hij doen? Een proces aanspannen dat hij niet alleen gegarandeerd zal verliezen maar hem ook nog eens veel geld gaat kosten? Een boze brief schrijven die tussen de stapels anderen beland? Of een illegale daad begaan teneinde het zo geduchte onveiligheidsgevoel nog wat aan te wakkeren.

Vandaar, we zijn eens benieuwd.
Oud 10 november 2006, 20:43   #488
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Als je als vakbond dagelijks uitgescholden, geviseerd en met boze brieven en mails bestookt wordt, dan kijk je niet echt op van één misnoegd Rikske meer of minder. Wat gaat hij doen? Een proces aanspannen dat hij niet alleen gegarandeerd zal verliezen maar hem ook nog eens veel geld gaat kosten? Een boze brief schrijven die tussen de stapels anderen beland? Of een illegale daad begaan teneinde het zo geduchte onveiligheidsgevoel nog wat aan te wakkeren.

Vandaar, we zijn eens benieuwd.
Je moet de zaken niet gaan verdraaien man.
Het gaat hem erover dat mensen die lid zijn en op de lijst van het vb hebben gestaan buiten gezwierd worden bij de abvv.Met andere woorden;dat de abvv zonder enige goeie reden die mensen buiten kegeld.
De abvv zelf kent die mensen niet eens persoonlijk,ook dat zegt genoeg natuurlijk als je dan mensen voor zoiets buiten gooit.

Hetgeen jij hier uitkraamt heeft er helemaal niets mee te maken.

De acv heeft wel het luidst zitten roepen maar wat gebeurt er;juist,degene die bij de abvv zijn buiten gegooid vangt de acv op,lol.
Oud 11 november 2006, 19:17   #489
neutron
Banneling

Standaard

Volgende tekst verscheen op Blokwatch over Neutr-On.

www.blokwatch.be/content/view/1064/49/lang,nl

Ons antwoord werd echter NIET VOLLEDIG weergegeven, wat aanleiding kan geven tot onduidelijkheid.
Daarom vindt u hieronder de integrale tekst die Neutr-On verzond.

...

Geachte heer Spruyt,

Neutr-On is een neutrale vakbond.
Dat wil zeggen dat wij niet tot een politieke partij behoren, noch tot één van haar zuilen.

Neutr-On staat open voor iedereen en vraagt niet naar uw politieke, religieuze of filosofische overtuiging.
Neutr-On wil een politiek onafhankelijke vakbond zijn, die in alle openheid, democratisch de belangen van de werknemers verdedigt.
Daardoor kunnen wij onafhankelijk van partijpolitiek onze leden helpen.
Wij laten ons leiden door De Rechten van de Mens.
Wie lid wordt van Neutr-On zal uiteraard achter onze doelstellingen en statuten moeten staan.

Neutr-On strijdt voornamelijk tegen corruptie en onrecht.
Voor alle verdere informatie zie www.neutr-on.be

Neutr-On

www.neutr-on.be
Oud 11 november 2006, 19:45   #490
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
Niet enkel is het vreemd: het is absurd.
Eerst en vooral hebben de grote vakbonden allen in hun statuten opgenomen dat vie militeert bij een extreerechtse partij (bijvoorbeeld door er affiches voor uit te hangen, kandidaat te zijn, publiciteit voor te maken) geen lid kan zijn van de vakbond. Degenen die dus VB militanten zijn weten dat maar al te goed, vermits hun partij tien jaar geleden al fulmineerde tegen de sancties tegen VB leden die uit de vakbond werden gezet.
Dat fulmineren cumuleerde trouwens in woeste verklaringen: er zouden processen worden gevoerd (toen werd vrije meningsuiting, het recht dus om een eigen vakbondsideologie te hebeen die zwartzakjes uitsluit duidelijk NIET belangrijk gevonden). Dit alles (zoals alles wat het VB beloofde...) liep af met een gigantische sisser. Het was te moeilijk (lees: vermoeiend) om iets tegen de vakbonden te doen...
Een eigen vakbond zou totaal onlogisch zijn (nog onlogischer dan dat hun militanten lid worden van de bestaande vakbonden) en dat willen ze niet.
Daarenboven zou dit allicht ook vermoeiend zijn en verder aantonen hoeveel () succes het VB heeft indien men er werkelijk moet op kunnen rekenen...

Nu roepen ze blijkbaar op om bij de so-called 'neutron' vakbond te gaan.
De neutraliteit ervan is al gebleken uit de debatten hier op het forum, onder ander met mij.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 11 november 2006 om 19:46.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2006, 00:47   #491
neutron
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Nu roepen ze blijkbaar op om bij de so-called 'neutron' vakbond te gaan.
De neutraliteit ervan is al gebleken uit de debatten hier op het forum, onder ander met mij.
verklaar u nader

www.neutr-on.be
Oud 12 november 2006, 01:42   #492
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron Bekijk bericht
verklaar u nader

www.neutr-on.be
Op een VB site wordt opgeroepen om neutron te gaan vervoegen,
lees zelf op http://www.vboostrozebeke.be/pivot/entry.php?id=81

Laatst gewijzigd door ericferemans : 12 november 2006 om 01:43.
Oud 12 november 2006, 01:47   #493
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op een VB site wordt opgeroepen om neutron te gaan vervoegen,
lees zelf op http://www.vboostrozebeke.be/pivot/entry.php?id=81
En ?

Dit is het beste bewijs dat het VB niet tegen de vakbonden zijn. Dat het VB reclame maakt voor Neut-on is normaal. Zij zijn de enigste die geen VB-leden buiten smijten vanwege hun politieke overtuiging.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2006, 01:55   #494
ericferemans

Standaard neutron dialoog met mij:

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ericferemans Is het VB in overeenstemming met de statuten van Neutron?

Omdat het "eigen volk eerst" stelt, hiermede het basisprincipe van de solidariteit en dus het syndicalisme ontkent?
Fraaie vakbond! Allen daarheen zeker
u zit naast de kwestie en gaat het allemaal veel te ver zoeken;
alle traditionele partijen en vakbonden zijn corrupt, cf. Charleroi, Namen, enz. ook in Vlaanderen, misschien iets minder(?)
er moet dringend eens een "uitzuivering" komen van de stinkende beerputjes waar het vol met "traditionele mestkevers" zit

samen tegen corruptie en onrecht
Citaat:
Indien u niet het verschil ziet tussen anti-democraten en democraten, alle partijen over één kam scheert en daarenboven de mensen zonder meer wijsmaakt dat iedereen in de politieke wereld corrupt is: hoe meent u dan, met een dergelijk wereldbeeld, ons te kunnen garanderen dat u dat niet bent?
goede vraag,
maar uw bericht noodzaakt meerdere antwoorden
- democratie is moeilijk definieerbaar, welke type democratie hebt u voor ogen? het DDR-type, het Ukraïne-type of het Hongaarse, enz. ?
Echte democratie vereist een open en controleerbaar systeem.
- iedereen is uiteraard niet corrupt, maar deel uitmaken van een corrupte partij of corruptie niet bestrijden = medeplichtigheid
ps ons rechtssysteem is nog corrupter, daar is geen enkele controle op!
Daarom pleit Neutr-On o.a. voor privatisering van de controle.
Neutr-On wil die eerlijkheid garanderen door het inbouwen van externe controle.
Indien die in België zou bestaan zou de Waalse corruptie al langer aan het licht gekomen zijn.
Bv. controle door de oppositiepartijen. (Trust but verify)
Geen controle toelaten geeft al aan dat men misschien iets te verbergen heeft.
Maar het is zeer moeilijk om hier in het kort de basisfilosofie van Neutr-On weer te geven. Lees daarvoor de filosofische boeken van Schelhaas, Kant E., Reves E., Michielszoon E., enz.
samen tegen corruptie en onrecht

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ericferemans
Is het VB in overeenstemming met de statuten van Neutron?
Omdat het "eigen volk eerst" stelt, hiermede het basisprincipe van de solidariteit en dus het syndicalisme ontkent?
Fraaie vakbond! Allen daarheen zeker
Beste,
u hebt duidelijk onze nieuwsbrieven nog niet gelezen,
het VB heeft veel proteststemmers die zich afzetten tegen het geklungel, gepruts, enz van de traditionele partijen en vakbonden.
De krant staat elke dag vol met schandalen.
VB-leden die lid worden moeten het eens zijn met ONZE doelstellingen, en niet andersom.

Oorspronkelijk bericht door neutron
- democratie is moeilijk definieerbaar, welke type democratie hebt u voor ogen? het DDR-type, het Ukraïne-type of het Hongaarse, enz. ?
Echte democratie vereist een open en controleerbaar systeem.

Citaat:
u beantwoord een vraag met een vraag. Doe nog eens een poging om te uit tel leggen wat Neutron definieert als een goede democratie.
Citaat:
- iedereen is uiteraard niet corrupt, maar deel uitmaken van een corrupte partij of corruptie niet bestrijden = medeplichtigheid
Citaat:
Nu blijft het onduidelijk of de partijen (allemaal dus?) corrupt zijn omdat sommige van haar leden corrupt zijn, en dus de anderen meeslepen (omdat( deze dan medeplichtig zouden zijn) of omgekeerd. Weer een verduidelijking nodig, graag.
- de truc: mensen laten kiezen tussen drie mogelijkheden, die allen even absurd zijn is een sofisme. Het werd door mij beschreven in mijn standaardwerk op het internet "Pilipdewinteren voor beginnelingen"
Citaat:
ps ons rechtssysteem is nog corrupter, daar is geen enkele controle op!
Daarom pleit Neutr-On o.a. voor privatisering van de controle.

Citaat:
Beroepsprocedures? Zeer strenge tuchtraden? Nooit van gehoord?
Het PRIVATISEREN van controle: is dat pippo's aanduiden die rechter spelen, en corrupt worden (zoals alles in uw verhaal)? Is dat het Unizo de rechters laten benoemen? Is dat een aanbesteding doen: wie geeft het meeste om rechter te worden? Ik barst van nieuwsgierigheid...
Citaat:
Neutr-On wil die eerlijkheid garanderen door het inbouwen van externe controle.
Indien die in België zou bestaan zou de Waalse corruptie al langer aan het licht gekomen zijn.
Bv. controle door de oppositiepartijen. (Trust but verify)
Geen controle toelaten geeft al aan dat men misschien iets te verbergen heeft.
Citaat:
juist ja: in geval van een absolute meerderheid van rechtswege een opposant in alle bestuursorganen opnemen is een middel.
Maar of dit werkt? Stel nu eens dat het een lid van een antidemocratische partij is, zijn die niet allemaal per definitie gangsters?
Citaat:
Maar het is zeer moeilijk om hier in het kort de basisfilosofie van Neutr-On weer te geven. Lees daarvoor de filosofische boeken van Schelhaas, Kant E., Reves E., Michielszoon E., enz.

Citaat:
Openheid bepleiten en de basisfilosofie in het midden laten. Een own goal die ik nog zelden heb zien maken!

Kortom: het is echt wel een zeer "Neutrale" vakbond: alle partijen zijn corrupt, tenminste: de klassieke...;)

Laatst gewijzigd door ericferemans : 12 november 2006 om 01:58.
Oud 12 november 2006, 01:59   #495
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
En ?

Dit is het beste bewijs dat het VB niet tegen de vakbonden zijn. Dat het VB reclame maakt voor Neut-on is normaal. Zij zijn de enigste die geen VB-leden buiten smijten vanwege hun politieke overtuiging.
Neutron is al geen volwaardige vakbond en kan niet deelnemen aan de onderhandelingen met het patronaat.
Ideale vakbond volgens het VB! Natuurlijk: een machteloze vakbond is een ideale vakbond voor de zwartzakjes!
Allooo ooooo
Oud 12 november 2006, 07:32   #496
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neutron is al geen volwaardige vakbond en kan niet deelnemen aan de onderhandelingen met het patronaat.
Ideale vakbond volgens het VB! Natuurlijk: een machteloze vakbond is een ideale vakbond voor de zwartzakjes!
Allooo ooooo
Het zijn wel de traditionele vakbonden die samen met hun politieke vriendjes ervoor gezorgd hebben dat een nieuwe vakbond minstens 50 000 leden moet tellen om te mogen deelnemen aan de interprofessionele onderhandelingen.

En dan staan treiteren met andere vakbonden die nog niet aan dat ledenaantal zitten...

Ik hoef geen boeken te lezen om te weten wie of wat corrupt is. 'k Zie dat zo ook wel.

Voorts is het weldegelijk een bewijs surplus dat het Vlaams Belang niet tegen het bestaan van vakbonden is als zij haar leden oproept om onafhankelijke vakbonden te steunen. Dat is helemaal niet omdat zij toch geen macht hebben, maar omdat ze macht zouden krijgen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 12 november 2006 om 07:33.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2006, 10:30   #497
ericferemans

Standaard

[quote][quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

En dan staan treiteren met andere vakbonden die nog niet aan dat ledenaantal zitten...
Dit is niet treiteren: het is gewoon een vaststelling: Neutron is geen volwaardige vakbond, maar ze zeggen dat vaak niet duidelijk. Mensen hebben bij deze organisatie dan ook veel minder baat dan bij de klassieke vakbonden. Mag dat niet gezegd worden? Trouwens: wat zit jij zelf nu nog in het ABVV te doen als délégé? Waarom sluit je nu niet zelf aan bij neutron, alhoewel je er reclame voor maakt????
Je vindt alle partijen corrupt én alle vakbonden, maar laat je verkiezen bij een vakbond?

Citaat:
Ik hoef geen boeken te lezen om te weten wie of wat corrupt is. 'k Zie dat zo ook wel.
Weten wat corruptie is is niet moeilijk. Het vaststellen is veel moeilijker, en vergt moedige mensen om het voor het gerecht aan te klagen.
Degene die luid "corruptie" roepen op café zijn degene die dat in het eigen bedrijf, de eigen partij, de eigen organisatie NIET durven op tafel te leggen, de groete broekakak hebben om het aan te gevan bij de fklikken.
Niets is gemakkelijker om de vakbonden aan te klagen, terwijl je er zelf lid van bent en zelf zo corrupt bent als de beesten: je bent in feite tegen de vakbonden en uit puur (zelf toegegeven) oportunisme blijf je er lid van.
DAT IS CORRUPT HANDELEN!
Hoe noem je iemand die één ding zegt en het tegenovergestelde doet: een infiltrant? Een verrader? Een lefaaarde? of alles bijeen ?

Citaat:
Voorts is het weldegelijk een bewijs surplus dat het Vlaams Belang niet tegen het bestaan van vakbonden is als zij haar leden oproept om onafhankelijke vakbonden te steunen. Dat is helemaal niet omdat zij toch geen macht hebben, maar omdat ze macht zouden krijgen.
1.Omdat neutron geen macht heeft,
2. omdat neutron blijkbaar alle partijen corrupt vindt buiten het VB

steunen ze deze organisatie. Dat zij voor hen twee goede redenen he! Het VB hoeft dan niet expliciet zelf een vaktbond op te richten, hypocrisie is hun niet vreemd, natuurlijk

Laatst gewijzigd door ericferemans : 12 november 2006 om 10:35.
Oud 12 november 2006, 19:49   #498
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Ik ben helemaal niet corrupt feremans. Integendeel durf ik tenminste eerlijk zijn. Nog minder ben ik tegen vakbonden .Dat is jou interpretatie. Net zoals het Vlaams Belang duidelijk uitgesproken ook niet tegen vakbonden is. Dat jij dat anders interpreteert, veranderd niks aan de werkelijkheid. Hoe graag je het ook zou hebben. Zo is dat.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2006, 20:00   #499
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Goed. De web pagina van het VB oostrozebeke heeft gezegd dat mensen zich beter aansluiten bij Neutron, wat in mijn ogen nog geen erkende vakbond is. En dat moet betekenen dat het VB en Neutron 1 zijn?
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 03:22   #500
neutron
Banneling

Standaard

Update 12 nov 2006 : Blokwatch-er ,

ABVV-er en artikelschrijver voor de Morgen, Knack, Deng en Humo heeft blijkbaar dit artikeltje opgevist en titelt "VB neemt vakbonden in vizier".
Wie wie in het vizier neemt weten we ondertussen wel , maar volgens hem is het bij deze opmerkelijk dat binnen de partij nu ook openlijk wordt opgeroepen om lid te worden van Neutr-On, een nieuwe vakbond.

Het Vlaams Belang heeft geen bindingen met www.neutr-on.be . Op deze website www.vboostrozebeke.be wordt niet openlijk opgeroepen lid te worden van Neutr-On maar wordt enkel op het bestaan van een vierde vakbond gewezen voor vakbondsleden die uit het ACV , ABVV of ACLVB gegooid worden. "Deze drie laatste vakbonden hebben immers in hun statuten opgenomen dat wie militeert bij een extreemrechtse - en dus vakbondsvijandige - partij of er verkiezingskandidaat voor is, geen lid kan zijn van de vakbond. "

Er zijn meerdere links naar http://www.neutr-on.be
te vinden :http://www.site.kifkif.be/kifkif/nie...open_menu_id=4
( zeer interessant en ik betwijfel of kifkif ook openlijk oproept om lid te worden van neutron ?!…)http://www.klasse.be/gastenboek/gast...taf?m=8&y=2005
,http://www.antipestteam.be/

Het Vlaams Belang vermeldt in zijn programmapunten ( 7,i ) het volgende :

“Niemand betwist de historische rol van de vakbonden in de ontvoogding van de werknemers. Wij stellen echter vast dat vandaag politiek gekleurde vakbonden vaak een nefaste invloed hebben op de relatie tussen werkgevers en werknemers. In plaats van de belangen van hun leden te verdedigen, verlagen ze zich soms tot platte partijpolitiek, het verwerven van allerlei profijten en het dienen van de partij waarmee ze zijn verbonden. De verwijdering van vakbondsvrouw Mia De Vits van het socialistische ABVV onder Waalse druk spreekt boekdelen over welke belangen écht aan de orde zijn… Het Vlaams Belang wil misbruiken aanpakken door vakbonden rechtspersoonlijkheid te geven en te verplichten een open boekhouding te voeren. De monopolies van de politieke vakbonden zijn voorbijgestreefd om de belangen van de werknemers doelmatig en efficiënt te verdedigen. Onze partij wil de rol van vakbonden als uitbetalingsorganisme van werkloosheidsuitkeringen afschaffen. Het is in elk geval absoluut onaanvaardbaar dat de traditionele vakbonden leden of verkiezingskandidaten van Vlaams-nationalistische strekking zomaar uitsluiten. Het Vlaams Belang neemt het vanzelfsprekend steeds op voor de belangen van sympathisanten van onze partij voor wie de vakbond niet meer wil opkomen.”

Ondertussen reageerde ook Neutr-on met een soort van recht op antwoord op het virtuele perscentrum

Neutr-on mag alvast dhr Spruyt bedanken voor deze gratis reclame.

Zozie, dat zal wel voor iedereen duidelijk zijn

www.neutr-on.be

Laatst gewijzigd door neutron : 13 november 2006 om 03:34.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be