![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En die vindt het in veel gevallen niet bij zijn ouders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel, Paulus, dat is exact waar deze thread (en alle andere threads over homoseksualiteit) over gaan, namelijk de zoektocht naar een verantwoording om homoseksuelen anders te behandelen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat het nog niet ter sprake kwam, verwondert me niet, maar het verandert niet veel aan de realiteit. Homofoben zoeken altijd manieren om zich te rechtvaardigen. In dit geval is het "natuur-argument" nog eens aan de beurt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee inderdaad, ik wel een studie die aantoont dat dat zou zou zijn. Niet een wetenschapper die dat gewoon beweert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom doe je niet je eigen research? Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 29 november 2006 om 13:28. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan natuurlijk anderen van homofobie beschuldigen om dergelijk gedrag te rechtvaardigen. Mogen we nu verder doen waar we bezig waren? Welkom op deze thread overigens, en dat meen ik. Maar probeer wel om in te springen ipv het onderwerp te veranderen. Je forumt al lang genoeg om te weten, hoe vervelend dit kan zijn. Daarom vraag ik het je vriendelijk en beleefd. Ik weet immers dat je een redelijk man bent; voor rede vatbaar bedoel ik dan. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 29 november 2006 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | ||
|
![]() Citaat:
Zie ook hier en hier of beter nog: lees het meer dan 700 pagina's tellende boek "Biological Exuberance: Animal Homosexuality and Natural Diversity" van Bruce Bagemihl en verwonder jezelf. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#490 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Van alle tijden, van alle culturen geschreven door Robert Albrich en uitgegeven door de Standaard uitgeverij.
![]() |
![]() |
#491 |
|
![]() Ik denk dat je dringend minder selectief moet leren lezen. Deze thread bulkt uit van homofobe onzin. En nee, ik ga die niet citeren.
Laatst gewijzigd door Edina : 29 november 2006 om 13:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is eerder een op de man spelen ipv op de bal, bij gebrek aan (tegen)argumenten. Paulus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik begin jullie gezever trouwens serieus beu te worden. Kom eens naar voren met een serieuze wetenschappelijke studie die met duidelijke cijfers kan aantonen dat Paulus, ik, de meerderheid van de Vlaamse bevolking en honderden generaties voor ons ongelijk hebben. Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 29 november 2006 om 14:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb je trouwens een referentie gegeven naar een serieuze wetenschappelijke studie omtrent homoseksualiteit bij dieren en Eternity gaf er één over homoseksualiteit in de geschiedenis en bij verschillende culturen. Lezen zou ik zeggen en kom dan nog eens terug ofzo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik geef geen geld uit aan post-moderne homo-propaganda, tenzij je mij daar een grondige reden voor kunt geven of je op basis van citaten kunt aantonen dat de titels in kwestie meer zijn dan homo-propaganda. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niemand maakt hier de stelling dat : - homosexualiteit verboden zou moeten worden. - homosexuele koppels niet dezelfde fiscale of legale rechten zouden moeten krijgen als (getrouwde) heterosexuele koppels. Wel is mijn mening en dat van vele anderen dat : - het "huwelijk" een symbool is dat staat voor de band tussen één man en één vrouw, wat bij een homo-koppel dus niet terzake doet. - kinderen een (mannelijke) vaderfiguur en een (vrouwelijke) moederfiguur nodig hebben voor een stabiele, gezonde opvoeding. De kern van de discussie draait echter enkel rond de stelling of homosexualiteit al dan niet "abnormaal", "onnatuurlijk" of "afwijkend" is. Al de rest zijn bijzaken, die hoofdzakelijk door de pro-homo kant zijn toegevoegd om het debat te verwateren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zoals ik al zei, vind ik trouwens niet dat homosexuelen moeten uitgesloten worden. Ze moeten gewoon aanvaarden dat ze "anders" zijn dan de norm en dus "niet normaal", met alle gevolgen van dien... net zoals nerds, dikke mensen, dunne mensen, ... Waarom zouden ze het recht hebben instituten te mogen opeisen die helemaal niet voor hen van toepassing zijn, zoals het huwelijk? |
|
![]() |
![]() |