Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Waar erger jij je aan in het verkeer?
te snel rijden 19 25,68%
te traag rijden op autosnelweg 28 37,84%
niet pinken 41 55,41%
rechts oversteken 19 25,68%
blijven rijden in 2e vak 30 40,54%
ouwe venten die 50 rijden waar je 90 mag en niet kan oversteken 40 54,05%
mensen die in je gat zitten te rijden 40 54,05%
tegenliggers met grootlichten 34 45,95%
auto oversteekt en komt dan traag voor je rijden 26 35,14%
vrachtwagens die oversteken, ook bij regenweer 26 35,14%
wagens die in een file om de twee seconden van vak wisselen 31 41,89%
mensen die door het rood rijden 26 35,14%
laagvliegers die aan 180 per uur zitten te knipperen naar links als jij oversteekt op het derde 25 33,78%
GSM'en 19 25,68%
nog iets anders, nl... 16 21,62%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 74. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2007, 01:42   #481
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ik vermoed dat Gun suggereert dat we de autoverzekering voor mannen best wat naar boven trekken
Oud 14 januari 2007, 01:47   #482
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mijn excuses, maar... ik begrijp niks van deze post , Bobke

doel je nu ergens dat we brokkemakers die niemand nog wilt verzekeren ongemoeid laten ?
Dat bedoel ik inderdaad.
Mij lijkt het heel normaal dat brokkenmakers uit het verkeer gehaald worden.
Citaat:
en dat we oudjes het onmogelijk zullen maken via zo'n rijbewijs daar die niet meer volledig op de hoogte zullen zijn van de veranderde wegcode ?
Dat nu ook weer niet al is het niet uitgesloten, maar ik reken erop dat iemand die geen boetes wilt oplopen zichzelf wel zal bijscholen.
Blijkbaar sta ik niet alleen. Zoniet was dat herexamen al lang ingevoerd. Daar is immers geld mee te verdienen en daar is men niet vies van.
Ik ga er dus vanuit dat gebrekkige kennis de hoofdoorzaak niet is.
(Ik zou trouwens pleiten om dan geen computers meer te gebruiken.
Die meerkeuzevragen zijn zo verwarrend dat ik zelf ook zakte toen ik het de eerste keer teste. De nadruk ligt meer bij snel lezen dan kennis.)
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 01:53   #483
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik vermoed dat Gun suggereert dat we de autoverzekering voor mannen best wat naar boven trekken
Dus oude vrouwen nog goedkoper? Voor mij niet gelaten.
Of doen vrouwen wel herexamen ?
Oud 14 januari 2007, 02:14   #484
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat bedoel ik inderdaad.
Mij lijkt het heel normaal dat brokkenmakers uit het verkeer gehaald worden.
als niemand ze nog wilt verzekeren, zoals je stelt... doen we dat dan niet ?
op z'n minst onrechtstreeks ?
of doel je hier nu op een selct groepje dat zich daar geen zak van aantrekt en dan maar zonder verzekering gaat rijden ?
in dat laatste geval kan je moeilijk nog spreken over risicorijders maar eerder over criminelen

Citaat:
Dat nu ook weer niet al is het niet uitgesloten, maar ik reken erop dat iemand die geen boetes wilt oplopen zichzelf wel zal bijscholen.
Blijkbaar sta ik niet alleen. Zoniet was dat herexamen al lang ingevoerd. Daar is immers geld mee te verdienen en daar is men niet vies van.
Ik ga er dus vanuit dat gebrekkige kennis de hoofdoorzaak niet is.
er is al over gedebunkt ... er is echter een ontzettende drempel voor.... voor een ander paar mouwen
want als dat zovér komt gaan er :
- een groot deel die hun rijbewijs destijds maar af dienden te halen ( en al of niet actief rijden ) dat wel weer mogen inleveren
en waar vinden we die generatie nu ?
- er vragen gesteld worden of we dat niet moeten doen voor andere examen... dus je opleiding
- etcetc

Citaat:
(Ik zou trouwens pleiten om dan geen computers meer te gebruiken.
Die meerkeuzevragen zijn zo verwarrend dat ik zelf ook zakte toen ik het de eerste keer teste. De nadruk ligt meer bij snel lezen dan kennis.)
neen hoor, snel moet ge niet zijn
ze zijn wel ergens 'verwarrend' indien ge dat niet gewoon bent en ge moet verdomd goed opletten dat ge niet systematisch een bolletje teveel naar links of rechts zou invullen ed
'k weet niet hoelang het geleden is bij jou maar volgens mij ligt de nadruk wel degelijk op kennis hoor... niet dat de methodiek bijzonder is
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 02:15   #485
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereeen gelijk voor de wet ... vrouwen betalen al minder verzekering dan mannen dus daar zit al een verschil.
Ref mijn vorige posts:

2. Examen en diploma
Zoals gemeld is de complexiteit voor een deel te wijten aan de gebruiker zelf daarom een voorbeeld van voorstel
Theorie
Voor een theoretisch examen heeft men een ongelimiteerd aantal pogingen. Slaagt men niet dan mag men minimum 3 maand later opnieuw proberen.
Bij het theoretisch examen moet men terug naar de oude regeling: maximum 8 fouten op 40 vragen én maximum 1 zware fout.
Praktijk
Voor een praktisch examen heeft men een beperkt aantal pogingen (3 of 4). Slaagt men niet dan mag men minimum 3 maand later opnieuw proberen tot het maximum bereikt is.
Indien men uiteindelijk niet geslaagd is wil dit zeggen dat men geen rijbewijs kan en zal verkrijgen.
De praktische examens dienen in een vaste format gestopt te worden waar willekeur, lange armen, ... worden uitgesloten. Wanneer de kandidaat arriveert zal een loting bepalen welke examinator het examen zal afnemen.
Hernieuwing
Elke houder van een rijbewijs dient om de 5 jaar een praktische test te ondergaan waarin hij/zij moet bewijzen nog steeds de nodige kwalificaties te bezitten om een wagen te besturen. Slaagt men niet dan moet men maximum 3 maand later opnieuw proberen. Slaagt men niet bij een tweede of derde poging verliest men zijn/haar rijbewijs.
Oud 14 januari 2007, 02:18   #486
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het ene staat los van het andere, lijkt me
de individuen uit die zogenaamde typerende risicogroepen die ook aan de typeomschrijving voldoen ga je moeilijk te stekken krijgen bij zo'n examen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 20:06   #487
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als niemand ze nog wilt verzekeren, zoals je stelt... doen we dat dan niet ?
Nee want de wetgever voorziet een speciale verzekering voor die gevallen in plaats van hun rijbewijs in te trekken.
Oud 14 januari 2007, 20:18   #488
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Theorie
Voor een theoretisch examen heeft men een ongelimiteerd aantal pogingen. Slaagt men niet dan mag men minimum 3 maand later opnieuw proberen.
Bij het theoretisch examen moet men terug naar de oude regeling: maximum 8 fouten op 40 vragen én maximum 1 zware fout.
Zolang men maar betaalt mag men opnieuw proberen tot men al dan niet bij toeval 32 vragen juist heeft.
Oud 14 januari 2007, 20:41   #489
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Ik erger mij in de eerste plaats aan idioten die in je gat komen plakken. Zeker als je zelf al de maximumsnelheid aanhoudt.
Op snelwegen met slechts twee rijbanen per rijrichting erger ik mij aan vrachtwagens die een halve kilometer per uur sneller rijden dan hun voorligger, en er van de Nederlandse grens tot de ring om Antwerpen over doen om voorbij te raken.

Verder erger ik mij aan mensen die denken dat ze alleen op de wereld zijn, geen pinkers gebruiken en zelfs als ze in de file staan geen mensen willen tussen laten die uit een zijstraat komen. En ook aan eikels die over de busstrook de file voorbijsteken.

Verder doet het mij altijd enorm deugd als een weggebruiker (vrachtwagen/motorrijder/auto/fietser/voetganger) een teken van erkenning geeft als ik hem heb laten invoegen/oversteken/...
O ja, gekken die net voor een versmalling van de weg van 2 naar 1 rijstrook nog voorbij komen waaien en je neus er bijna afrijden om toch niet tegen die paaltjes te rijden kunnen wat mij betreft ook liefst tegen een boom rijden.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 14:29   #490
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ik als zwakke wegebruiker vraag mij soms af hoeveel autobestuurders eigenlijk iets geleerd hebben in de rijschool? Borden met zone dertig worden gewoon genegeerd,klaksoneren in de stad is een gewoon gebruik terwijl het verboden is(behalven in gevaarlijke situaties) enz.....

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 15 januari 2007 om 14:30.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 16:54   #491
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik als zwakke wegebruiker vraag mij soms af hoeveel autobestuurders eigenlijk iets geleerd hebben in de rijschool? Borden met zone dertig worden gewoon genegeerd,klaksoneren in de stad is een gewoon gebruik terwijl het verboden is(behalven in gevaarlijke situaties) enz.....
Vooral bestuurders tussen de 30 en de 50 jaar rijden op die maniet, heb ik al willen zien.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 20:43   #492
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist maar dit kan evengoed gevraagd worden in hoever de "zwakke weggebruiker" op de hoogte is van de verkeersregels want deze "zwakke weggebruiker" moet deze regels evengoed kennen. Als ik zie dat voetgangers op twee meter van een zebrapad oversteken. Fietsers die net naast het fietspad rijden of zonder licht. En zo kunnen we nog even verder gaan. En wees gerust ik ben autobestuurder, fietser, voetganger. Ik ben dus niet in één van de hokjes aan het duwen.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 21:27   #493
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik dacht dat die borden minimumsnelheden waren.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be