Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2007, 15:54   #481
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ja? en dan?

Een originele tekst uit de 7de eeuw zal ALTIJD en door iedereen moeten geinterpreteerd worden, vermits niemand die taal nog spreekt, laat staan exact weten wat welk woord betekende.

Feit blijft dat zijzelf deze drie vertalingen aanbieden.
Aanbieden is heel wat anders dan steunen. Meer nog, ze zeggen expliciet dat de vertalingen fout zijn.

Verder raden ze de vertaling van Maududi aan uit het boek "The meaning of the Qu'ran", waarin de volgende voetnoot staat over deze passage:

Citaat:
Desc No:69 There is a difference of opinion as to implication of "if you have touched women." Hadrat 'Ali, Ibn 'Abbas, Abu Mesa Ash'ari, Ubaiyy Ibn Ka`b, Said bin Jubair, Hasan Basri and several other jurists are of the opinion that here "have touched" means "have had sexual intercourse". Imam Abu Hanifah and those of his way of thinking and Imam Sufyan Thauri have adopted the same interpretation. On the contrary, Hadrat `Abdullah bin Mas`ud and 'Abdullah bin 'Umar and (according to some traditions) Hadrat `Umar also are of the opinion that the word "touched" actually means "touching with the hand" and Imam Shafi`i has adopted this version. Some jurists, such as Imam Malik, have adopted a middle course and expressed the opinion that if the touch between a man and a woman is of sexual nature, they shall have to make fresh ablutions for the Prayer but if. their bodies touch each others without any feeling of sensuality, there is nothing wrong in this.
(http://www.translatedquran.com)
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 17:14   #482
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Lincoln, die drie vertalingen worden gesteund door een moslimorganizatie. Me dunkt dat die wel zullen weten waarover ze het hebben? Ik vermoed zelfs dat ze het klassieke arabisch onder de knie hebben.

http://www.usc.edu/dept/MSA/
Dat weet ik, de vertaling is ook een standaard vertaling om de nieuwe moslims te helpen om de koran een beetje te begrijpen, maar om daar conclusies en onderzoekingen te maken moet je verder verdiepen dan standaard vertalingen,.
Wat je dus doet is helemaal verkeerd, en dat doet u niet alleen ook bv de jongeren die zich terug islamiseren doen dat en dan krijg je een hele andere gezicht dan de traditionele islam !
Oud 16 januari 2007, 17:15   #483
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Dat weet ik, de vertaling is ook een standaard vertaling om de nieuwe moslims te helpen om de koran een beetje te begrijpen, maar om daar conclusies en onderzoekingen te maken moet je verder verdiepen dan standaard vertalingen,.
Wat je dus doet is helemaal verkeerd, en dat doet u niet alleen ook bv de jongeren die zich terug islamiseren doen dat en dan krijg je een hele andere gezicht dan de traditionele islam !
Lincoln: als in die vertalingen niét staat wat er zou moeten staan, dan lijkt het me efficiënter om in die vertalingen wèl te zetten wat er zou moeten staan, denk je niet?

Als: "o gelovigen zet een bloempot op jullie kop" in feite wil zeggen: "voor 16 mei mag je geen geraniums buiten zetten", dan denk ik dat die laatste zin beter begrijpbaar is voor iedereen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 20:28   #484
Lincoln

Standaard

Citaat:
Lincoln: als in die vertalingen niét staat wat er zou moeten staan, dan lijkt het me efficiënter om in die vertalingen wèl te zetten wat er zou moeten staan, denk je niet?

Als: "o gelovigen zet een bloempot op jullie kop" in feite wil zeggen: "voor 16 mei mag je geen geraniums buiten zetten", dan denk ik dat die laatste zin beter begrijpbaar is voor iedereen.
In feite kan niemand godswoord verantwoorden, wa maa ya3lamo ta'weelahou illa llah,. (niemand weet de interpretatie alleen allah)Iedereen doet zijn beste om het beste eruit te halen dat het dichtste is bij de interpretatie, maar niemand kan zeggen ; dit ,en alleen dit is "de" juiste !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 16 januari 2007 om 20:29.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 21:27   #485
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Mijn leefwereld uitbreiden? Ik ben daar goed aan bezig zou ik zo zeggen, ik sta veel dichter tegen de moslims dan de meesten hier, niet?
Mooi zo, dan bent u ongetwijfeld de betere bron om deze markante quote van enkele posts terug in die landelijke onderzoeksnota die in de Volkskrant staat, even te voorzien van uw ongetwijfeld 'dichtere' commentaar, op deze helaas niet zo fraaie verdienste van uw dierbare moslimbroeders.
Citaat:
Opvallend is ook de forse vertegenwoordiging van de eerste generatie allochtone mannen onder de daders, zegt hoofdonderzoekster Judith Wolf. Van de ex-partners is 46 procent autochtoon, 48 procent allochtoon van de eerste generatie en 6 procent van de tweede generatie. ‘Dat vond ik echt een eye-opener.
An eye-opener indeed !
Zonet, in a blink of an eye, vroeg ik me af in hoeverre uw ogen dan wel wide shut mogen zijn voor deze nochtans dagelijkse realiteit, alhoewel...
Citaat:
geplaatst door Laya: Altijd maar die frustraties terwijl het leven buiten politics.be zo mooi is.
Tot insch alla zekers ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 06:54   #486
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

En ondertussen discussieren we over van alles: van vertalingen van de koran over ik weet niet wat.

Goeie afleidingsmanoevres: als ik moslim zou worden, mag ik dan op mijn vrouw kloppen?
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel

Laatst gewijzigd door hermanvk : 17 januari 2007 om 06:54.
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 09:08   #487
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
En ondertussen discussieren we over van alles: van vertalingen van de koran over ik weet niet wat.

Goeie afleidingsmanoevres: als ik moslim zou worden, mag ik dan op mijn vrouw kloppen?
Nog geen enkele niet-moslim geweten die vraagt of ie op zijn vrouw mag kloppen voor hij het doet.
En Herman, woon jij in Canada? Ik weet het niet he, wat zegt de wet ginder daarover? Of hebben jullie aparte wetten voor moslims?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 09:11   #488
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog geen enkele niet-moslim geweten die vraagt of ie op zijn vrouw mag kloppen voor hij het doet.
En Herman, woon jij in Canada? Ik weet het niet he, wat zegt de wet ginder daarover? Of hebben jullie aparte wetten voor moslims?
aparte wetten ? da's een heikel punt he Laya ik vroeg bvb Uh-huh hier al eens welke wetten het belangrijkst zijn de Belgische wetten of de Islamitische reglementen en wetten ... ik kreeg daar nooit een éénduidig 'de wereldse wetten' als antwoord op ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 17 januari 2007 om 09:13.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 09:22   #489
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
aparte wetten ? da's een heikel punt he Laya ik vroeg bvb Uh-huh hier al eens welke wetten het belangrijkst zijn de Belgische wetten of de Islamitische reglementen en wetten ... ik kreeg daar nooit een éénduidig 'de wereldse wetten' als antwoord op ...
Tuurlijk zouden de Belgische wetten moeten primeren, voor iedereen gelijk... of het in de praktijk zo gaat is maar de vraag........
Maar dat ervaart elke moslim dan weer anders, ik heb hier een tijdje geleden al gezegd dat een imam in de moskee van mijn gemeente 'predikt' dat de Belgische wetten primeren maar ik kan me voorstellen dat het niet overal zo gaat.
Oud 17 januari 2007, 09:24   #490
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Mooi zo, dan bent u ongetwijfeld de betere bron om deze markante quote van enkele posts terug in die landelijke onderzoeksnota die in de Volkskrant staat, even te voorzien van uw ongetwijfeld 'dichtere' commentaar, op deze helaas niet zo fraaie verdienste van uw dierbare moslimbroeders.
An eye-opener indeed !
Zonet, in a blink of an eye, vroeg ik me af in hoeverre uw ogen dan wel wide shut mogen zijn voor deze nochtans dagelijkse realiteit, alhoewel...
Tot insch alla zekers ?
Welke moslimbroeders, hebben ze zich bekeerd mss, de laatste keer dat ik hen zag nog niet hoor

So, wat wil je hiermee nu zeggen? Omdat er apen zijn die op hun vrouw kloppen doen ze het allemaal? Dus ik zal mijn deel ook wel nog krijgen van de mijne? Hij mag dat proberen.... ik hou je op de hoogte, ok? Is er een opvangtehuis voor mannen die klop krijgen?
Oud 17 januari 2007, 09:26   #491
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk zouden de Belgische wetten moeten primeren, voor iedereen gelijk... of het in de praktijk zo gaat is maar de vraag........
Maar dat ervaart elke moslim dan weer anders, ik heb hier een tijdje geleden al gezegd dat een imam in de moskee van mijn gemeente 'predikt' dat de Belgische wetten primeren maar ik kan me voorstellen dat het niet overal zo gaat.
oh da's nieuw, ik wist dat je partner moslim was, ik wist niet dat je ook zelf de moskee bezocht ... (of kan dat niet anders ?) vind ik wel boeiend !
in welke taal verlopen die erediensten eigenlijk ? en wordt er een duidelijk verschil gemaakt tussen het kerkelijk gedeelte en (wat ik zou noemen) de preek ?
Oud 17 januari 2007, 09:46   #492
cor
Minister

Standaard

Citaat:
ik vroeg bvb Uh-huh hier al eens welke wetten het belangrijkst zijn de Belgische wetten of de Islamitische reglementen en wetten ... ik kreeg daar nooit een éénduidig 'de wereldse wetten' als antwoord op ...
Belgische wetten moeten hier in elk geval voorgaan, da's duidelijk.
Maar o.a. na de veroordeling van het vb was het me niet zo duidelijk of de vb-leiding dat ook zo zag.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 09:48   #493
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Belgische wetten moeten hier in elk geval voorgaan, da's duidelijk.
Maar o.a. na de veroordeling van het vb was het me niet zo duidelijk of de vb-leiding dat ook zo zag.
lol daar is Cor weer met z'n obsessie, goeiemorgen Cor !

ps Cor, vertel mij eens, wat anders is het doel van een politieke partij (gelijk welke) dan te proberen wetten te wijzigen ?
Oud 17 januari 2007, 10:11   #494
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
oh da's nieuw, ik wist dat je partner moslim was, ik wist niet dat je ook zelf de moskee bezocht ... (of kan dat niet anders ?) vind ik wel boeiend !
in welke taal verlopen die erediensten eigenlijk ? en wordt er een duidelijk verschil gemaakt tussen het kerkelijk gedeelte en (wat ik zou noemen) de preek ?
In het Nederlands omdat vele allochtonen van de laatste generaties geen arabisch meer praten, de gebeden zijn in het arabisch.

Wat bedoel je met 'kan dat niet anders?' Denk je dat ik verplicht ben om een moskee te bezoeken? Ik ben tot niets verplicht, ik kan doen en laten wat ik wil, ik eet vankensvlees, drink alcohol en beoefen een heel on-islamitisch beroep...
Ik ben gewoon geïnteresseerd in de islam, evenwel zonder enige intentie om me te bekeren. Ik ga niet af op wat ik (hier) lees maar wil de dingen met mijn eigen oren en ogen ervaren. Iedereen mag de moskee betreden Anna, jij ook hoor.
En wanneer ik vragen heb over de Islam stel ik die aan een moslim of wanneer de gelegenheid zich voordoet aan een Imam.

Laatst gewijzigd door Laya : 17 januari 2007 om 10:11.
Oud 17 januari 2007, 10:21   #495
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
In het Nederlands omdat vele allochtonen van de laatste generaties geen arabisch meer praten, de gebeden zijn in het arabisch.

Wat bedoel je met 'kan dat niet anders?' Denk je dat ik verplicht ben om een moskee te bezoeken? Ik ben tot niets verplicht, ik kan doen en laten wat ik wil, ik eet vankensvlees, drink alcohol en beoefen een heel on-islamitisch beroep...
Ik ben gewoon geïnteresseerd in de islam, evenwel zonder enige intentie om me te bekeren. Ik ga niet af op wat ik (hier) lees maar wil de dingen met mijn eigen oren en ogen ervaren. Iedereen mag de moskee betreden Anna, jij ook hoor.
En wanneer ik vragen heb over de Islam stel ik die aan een moslim of wanneer de gelegenheid zich voordoet aan een Imam.
Eej sorry hoor, ik krijg de indruk dat ik je op je zenuwen werk, in mijn dorp wonen geen moslims, is geen moskee, (nochtans Antwerpen) ... daarom vraag ik het jou (of Uh-huh of Nubian) hier ...
met die 'kan dat niet anders' bedoelde ik niks meer dan gewoon sociale druk ... (zoals feestdagen doorbrengen met je ouders of zo) ... heb daar geen negatieve ondertoon willen in meegeven hoor
Oud 17 januari 2007, 10:50   #496
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Eej sorry hoor, ik krijg de indruk dat ik je op je zenuwen werk, in mijn dorp wonen geen moslims, is geen moskee, (nochtans Antwerpen) ... daarom vraag ik het jou (of Uh-huh of Nubian) hier ...
met die 'kan dat niet anders' bedoelde ik niks meer dan gewoon sociale druk ... (zoals feestdagen doorbrengen met je ouders of zo) ... heb daar geen negatieve ondertoon willen in meegeven hoor
Sociale druk? We leven in België hoor... we hebben zelfs aan het offerfeest helemaal niet meegedaan, we waren er even tussenuit toen.

In ons dorp is ook geen moskee, wel in de gemeente, zoek en je zal vinden Anna, kan niet zo'n probleem zijn in A'pen he

Net zoals ik hier lees dat moslims geen kerstmis mogen vieren, ik moet wel een heel slechte moslim aan de haak geslagen hebben.
Oud 17 januari 2007, 11:16   #497
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Sociale druk? We leven in België hoor... we hebben zelfs aan het offerfeest helemaal niet meegedaan, we waren er even tussenuit toen.

In ons dorp is ook geen moskee, wel in de gemeente, zoek en je zal vinden Anna, kan niet zo'n probleem zijn in A'pen he

Net zoals ik hier lees dat moslims geen kerstmis mogen vieren, ik moet wel een heel slechte moslim aan de haak geslagen hebben.
ach Laya, ik kom een kerk binnen voor een trouw of een doop of een begrafenis ... waarom in godsnaam zou ik dan een moskee gaan zoeken (ik was gewoon even nieuwsgierig)
Oud 17 januari 2007, 11:32   #498
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
ach Laya, ik kom een kerk binnen voor een trouw of een doop of een begrafenis ... waarom in godsnaam zou ik dan een moskee gaan zoeken (ik was gewoon even nieuwsgierig)
Gewoon uit nieuwsgierigheid.... je info hier halen is ook niet zo verstandig hoor.
Oud 17 januari 2007, 12:02   #499
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
In feite kan niemand godswoord verantwoorden, wa maa ya3lamo ta'weelahou illa llah,. (niemand weet de interpretatie alleen allah)Iedereen doet zijn beste om het beste eruit te halen dat het dichtste is bij de interpretatie, maar niemand kan zeggen ; dit ,en alleen dit is "de" juiste !
Dan is het een totale vrijgeleide om te doen waar je zin in hebt en dan kan je je niet beroepen op je godsdienstvrijheid om in een openbare functie te weigeren mensen de hand te schudden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 12:49   #500
Lincoln

Standaard

Citaat:
Dan is het een totale vrijgeleide om te doen waar je zin in hebt en dan kan je je niet beroepen op je godsdienstvrijheid om in een openbare functie te weigeren mensen de hand te schudden.
Ik begrijp je niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be