![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Wanneer worden de Vlamingskens nu eindelijk eens pragmatisch? Ik als jongere, die ooit nog een job en deftig pensioen wil krijgen, heb totaal geen baat bij een verrottingsstrategie maar aan realpolitiek.
![]() |
#482 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik beken schuld, en liet me vangen om ferm off-topic te gaan.
Sinds de recente ontwikkelingen, kunnen we misschien eens de openingsstelling van dit debat opnieuw ter discussie stellen? Geert Bourgeois heeft zijn Vlaamsnationale partij immers verkocht aan de Belgicistische tsjeven. Mij niet gelaten: goed nieuws. Hun Belgicisme is zowat het enige positieve dat ik de CD&V kan aanwrijven. Dus zo een consekwente Vlaamsnationalist is den Boerswa nu toch niet, hee? ![]()
![]() |
#483 |
Vreemdeling
|
![]() SP.A
![]() ![]() ![]() Vld ![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
Minister-President
|
![]() VB indipendentisten
N-VA indipendentisten CD&V confederalisten VLD confederalisten SP-A federalisten ![]() ![]() ![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
#485 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
N-VA: confederalisten CD&V: confederalisten VLD: federalisten SP-A: unitaristen.
![]() |
#486 |
Burger
|
![]() CD&V spuit scherpe kritiek op de paars-groene meerderheidspartijen maar in de Brusselse gewestregering zijn het de beste maatjes. CD&V schiet met scherp op de communautaire toegevingen van paars-groen maar verleent in Brussel hand- en spandiensten bij de uitholling vanvan de wettelijke tweetaligheid.
Geert Bourgeois. 20 oktober 2002 Tot zover de consequente houding van Geert Bourgeois. Het Brusselse N-VA bestuur heeft beslist om de eer aan zichzelf te houden. Wij gaan zonder de CD&V naar de verkiezingen al dan niet onder de naam N-VA. Ik wil mezelf ook na de verkiezingen nog in de spiegel kunnen bekijken. |
![]() |
![]() |
#487 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
#488 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In Brussel haalde de N-VA op 18 mei 0,75%. Veel geluk toegewenst. |
|
![]() |
![]() |
#489 |
Burger
|
![]() Ook binnen het kartel zal de N-VA geen zetel halen. Er is namelijk geen Enkele CD&Ver in Brussel die zichzelf wil opofferen maar daar zal Geert niet wakker van liggen.
|
![]() |
![]() |
#490 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#491 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog iemand die van poppekastjes houdt. Geniet van mijn wagenspel en bekijk hoe het 'konsekwente' Vlaamsnationalisme in relatief korte tijd de plank afschoof: Citaat:
![]() |
![]() |
#492 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#493 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#494 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wat zal u doen als N-VA niet meer bestaat na de verkiezingen? Dan zal ferm gesteund worden, geen partij, geen centen, en nog minder mandatarisen die de N-VA standpunten kunnen verdedigen. Ik moet toegeven, tijdens de eerste kartelgespreken was ik ook niet akkoord met een kartel, maar ik heb tijdig kunnen inzien als N-VA de verkiezingen niet haalt het voor Vlaanderen verkorven is! Want het Blok zal dan ook niets maar dan ook niets doen voor Vlaanderen en nog vel minder voor Brussel! |
||
![]() |
![]() |
#495 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Wat bereik je ermee? Niets, het enige wat je bereikt is dat je een unieke kans laat liggen de Brusselse CD&V een Vlaams geweten te schoppen. Jullie zullen geen verkozenen hebben, geen steun, geen geld... Wat zal dat voor concrete meerwaarde opleveren voor de Brusselse Vlamingen? Politiek is keuzes durven maken. Kies je voor een kartel moet je even slikken, maar het eindresultaat kan voor de Brusselse Vlamingen alleen maar beter zijn dan een kleine genegeerde dwergpartij. Kies je voor een eigen lijst, zal je jezelf heel groot en moedig voelen en vermoedelijk nog heel principieël ook. Maar wie is ermee gebaat? Jullie niet en de Brusselse Vlamingen nog veel minder. |
||
![]() |
![]() |
#496 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Zelfs in een regering moet je dat. Vraag het maar Schiltz.
![]() |
![]() |
#497 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#498 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er genoeg mensen op het Blok stemmen zal dat wél invloed hebben op de 'Vlaamse' partijen. D�*�*r wringt het schoentje. Ze gedragen zich NIET Vlaams zoals de Walen zich Waals gedragen. Dat 50 jaar wanbestuur kwam er overigens vooral mede door de, zich even onvlaams gedragende, CVP. Partij waarmee vandaag de N-VA, op papier toch, in een 'Vlaams' Kartel stapt. Wat de verrottingsstrategie betreft, verwijt dat liever aan degenen die verantwoordelijk zijn voor de perverse gevolgen van cordon sanitaire en kiesdrempel. Zonder het cordon was het Blok immers nooit zo groot geworden, plus dat er zou geregereerd zijn geworden inplaats van in hoofdzaak aan Blokbestrijding te doen. Zonder kiesdrempel idem. Er zou geregereerd geweest zijn inplaats van de gevolgen van een voortdurende stoelendans op te vangen en tijd in alle mogelijke verkiezingscampagnes te steken voor verkozen plaatsen die niet worden opgenomen maar waarvoor, de door de partij uitverkoren, opvolgers op die plaatsen gecatapulteert worden. En dan zwijg ik nog over de gedwongen overstap naar die twee fameuze' Vlaamse' partijen waar de Vlaams-nationalisten door de kiesdrempel terecht kwamen. Ik vind het reuze leuk dat degenen die de verantwoordelijkheid dragen voor hun eigen, échte politieke verrottingsstrategie, er weldra ook zelf de gevolgen van zullen moeten dragen. ![]()
![]() |
#499 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schiltz zit dus op zijn plaats: bij Spirit. En Spirit zit ook op zijn plaats ook al was er toen nog géén kiesdrempel. Voor de rest heb je gelijk. De N-VA zal voortaan in hoofdzaak de beloften en de partijkeuzes van de CD&V moeten slikken. Allemaal voer voor het Blok dus.... Dat groeit en groeit en groeit omdat het zich niet eens aan de Belze macht m�*g verbranden, maar intussen wordt jouw belle zieke alsmaar zieker en onbestuurbaarder. Daar zal een eventuele opleving van de economie geen genezing meer voor kunnen brengen.
![]() |
#500 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het wordt tijd voor concrete verwezenlijkingen. Ik wil wel wat meer zien dan wat animositeit in de publiekstribune van het Brussels Parlement.