Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 19 februari 2004, 16:35   #481
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn echte motief is vooral de bestaande partijen afstraffen voor hun anti-Vlaamse wanbeleid en de toekomstige partijen datgene wat zij 'besturen' noemen, onmogelijk te maken. Des te groter het Blok wordt, des te waarschijnlijker wordt ook een driepartijenregering van de drie grote en enige overblijvende 'democratische' partijen. Geen enkele partij is voor mij echter democratisch zolang ze ons geen BROV gunt.
Vermits een blanco stem onze politieke elite toch geen pijn doet maak ik van mijn stem liever een dikke, vette proteststem die wél pijn kan doen
Die vette proteststem zal in ieder geval geen pijn doen aan de PS en SPA. Ondermeer dankzij jou stem krijgens ze immers een nieuw ticket voor 50 jaar nieuw wanbestuur. Het doet mij wel pijn een een Vlaamsgezinde stem verloren te zien gaan.

Wanneer worden de Vlamingskens nu eindelijk eens pragmatisch? Ik als jongere, die ooit nog een job en deftig pensioen wil krijgen, heb totaal geen baat bij een verrottingsstrategie maar aan realpolitiek.
Oud 19 februari 2004, 18:20   #482
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Ik beken schuld, en liet me vangen om ferm off-topic te gaan.

Sinds de recente ontwikkelingen, kunnen we misschien eens de openingsstelling van dit debat opnieuw ter discussie stellen?

Geert Bourgeois heeft zijn Vlaamsnationale partij immers verkocht aan de Belgicistische tsjeven.
Mij niet gelaten: goed nieuws.
Hun Belgicisme is zowat het enige positieve dat ik de CD&V kan aanwrijven.

Dus zo een consekwente Vlaamsnationalist is den Boerswa nu toch niet, hee?

Oud 19 februari 2004, 18:35   #483
Lien
Vreemdeling

Standaard

SP.A Spirit Groen!

Vld Vld
Lien is offline  
Oud 19 februari 2004, 19:07   #484
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

VB indipendentisten
N-VA indipendentisten
CD&V confederalisten
VLD confederalisten
SP-A federalisten

« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 19 februari 2004, 21:17   #485
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips
VB indipendentisten
N-VA indipendentisten
CD&V confederalisten
VLD confederalisten
SP-A federalisten

VB: indipendentisten
N-VA: confederalisten
CD&V: confederalisten
VLD: federalisten
SP-A: unitaristen.
Oud 19 februari 2004, 23:32   #486
Vlaamse democraat
Burger

Standaard

CD&V spuit scherpe kritiek op de paars-groene meerderheidspartijen maar in de Brusselse gewestregering zijn het de beste maatjes. CD&V schiet met scherp op de communautaire toegevingen van paars-groen maar verleent in Brussel hand- en spandiensten bij de uitholling vanvan de wettelijke tweetaligheid.

Geert Bourgeois. 20 oktober 2002

Tot zover de consequente houding van Geert Bourgeois. Het Brusselse N-VA bestuur heeft beslist om de eer aan zichzelf te houden. Wij gaan zonder de CD&V naar de verkiezingen al dan niet onder de naam N-VA. Ik wil mezelf ook na de verkiezingen nog in de spiegel kunnen bekijken.
Vlaamse democraat is offline  
Oud 19 februari 2004, 23:40   #487
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bijna Ex-NVA-er
CD&V spuit scherpe kritiek op de paars-groene meerderheidspartijen maar in de Brusselse gewestregering zijn het de beste maatjes. CD&V schiet met scherp op de communautaire toegevingen van paars-groen maar verleent in Brussel hand- en spandiensten bij de uitholling vanvan de wettelijke tweetaligheid.

Tot zover de consequente houding van Geert Bourgeois. Het Brusselse N-VA bestuur heeft beslist om de eer aan zichzelf te houden. Wij gaan zonder de CD&V naar de verkiezingen al dan niet onder de naam N-VA. Ik wil mezelf ook na de verkiezingen nog in de spiegel kunnen bekijken.
consequent tot in de marginaliteit ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 19 februari 2004, 23:41   #488
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Consequent wil niet zeggen 'in het verleden blijven leven'.
In Brussel haalde de N-VA op 18 mei 0,75%. Veel geluk toegewenst.
Oud 19 februari 2004, 23:46   #489
Vlaamse democraat
Burger

Standaard

Ook binnen het kartel zal de N-VA geen zetel halen. Er is namelijk geen Enkele CD&Ver in Brussel die zichzelf wil opofferen maar daar zal Geert niet wakker van liggen.
Oud 19 februari 2004, 23:50   #490
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook binnen het kartel zal de N-VA geen zetel halen. Er is namelijk geen Enkele CD&Ver in Brussel die zichzelf wil opofferen maar daar zal Geert niet wakker van liggen.
Denkt u dat wij daar niet van wakker liggen? denkt u dat u MOET een Brusselse verkozenen hebben om de brusselse Nederlandstaligen te verdedigen?
giserke is offline  
Oud 19 februari 2004, 23:51   #491
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lien
V. Blok CD&V N-VA

belgicisten eerst daarna

SP.A Spirit Groen!

Vld Vld
Yeaaaah!
Nog iemand die van poppekastjes houdt.
Geniet van mijn wagenspel en bekijk hoe het 'konsekwente' Vlaamsnationalisme in relatief korte tijd de plank afschoof:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Toch leuk hoe de vijanden van Vlaanderen allemaal gefrustreerd rond lopen nu het kartel een feit is.
Geloof dat maar niet.
Deze episode luidt het definitieve einde in van het politieke Vlaamsnationalisme. Het laatste splintertje flamingantenpartij (VU), wordt nu definitief opgeslokt na de Egmont-explosie. Deze ontploffing strekte zich decennialang in de tijd uit. Een merkwaardig natuurfenomeen, waarschijnlijk enkel in de politiek mogelijk.

Tijd voor een historisch wagenspel
ofte...........
poppenkastjes :

[size=6]De politieke Vlaamse beweging explodeert[/size]

Na het Egmontpakt (met regeringsdeelname van de tot dan toe groeiende VU) volgt een soort Big Bang van de politieke Vlaamse beweging.
Voor het flamingantisme niet het begin van een nieuw Vlaams universum, doch de aanzet tot een decennialange doodsstrijd:

[size=6]Overblijvende lillende brokjes: het Vlaamsblok en de VU[/size].

VU-opperhoofd Schiltz, cannot beat them 'real Belgians', krijgt hersens, roept leve België, and joins them:
Ziehier hoe fier Nonkel Hugo den Brabançonne schuifelt:

Vlaamsblok voelt dat Vlaamsnationalisme afgedaan heeft en begint uit een ander vaatje te tappen: het migrantenthema, wat hen geen windeieren legt:
Vlaamsblokmigranten

De twee Vlaamse brokstukken, vinden het niet nodig om de gemeenschappelijke separatistische standpunten samen uit te bouwen, doch vermeien zich in loopgravengevechten, verwijten mekaar dat ze zwart zien (in alle mogelijke betekenissen), geven mekaar naampjes zoals fascist, racist, opportunist,......... kortom:
VlaamsblokVolksunie

Een vernieuwings-verruimingsoperatie van Bert Ansjo is de volgende episode in het palliatieve verhaal van de Volksunie. Hij richt ID21 op, haalt wat bekende gezichten binnen en onderhandelt samen met van Krunkelsven een nieuw rondje geven-en-toegeven, om ministrabel te worden (Lambermont-Lombard)
Dit ID21 bijkt i.p.v. een verruiming eerder een detonator te zijn en opnieuw volgt een mini-explosie:

[size=6]Wat gebeurt er met de overblijvende splinters VU [/size]

Bourgeois richt de N-VA op, en voert nog wat schijngevechten tegen het gestaag groeiende Vlaamsblok:
N-VAVlaamsblok

Spirit (nieuwe zak voor oude ID21 wijn) wordt opgeslokt door SP-a en beweegt verder nog even Vlaams als een schilderijlijst aan de muur:

SP-aSpirit

Genekt door nieuw-ingevoerde ondemocratische kiesdrempels, strijkt de N-VA de vlag, en laat zich na wat tegenpruttelen inlijven bij de CD&V. De overstap van een gammel sloepje naar een zinkende modderschuit:

CD&VN-VA

[size=6]Game over and out[/size]

Na een minuut stilte voor de dierbare (nouja) overledene die nu ingaat:

Barst een waar volksfeest los onder de Belgicisten, B+, BuB, en zwijgende meerderheid van Belgen die al dat Vlaams bewegen min of meer schouderophalend duldden:

Ook Supe®staaf trekt dansend de nacht in: gedaan met het uiteenrukken van ons dierbaar België door snoodaards van de N-VA.
In de CD&V zullen ze goede Belgen en trouwe dienaren onzer vorst worden, of anders kunnen ze naar hun postje schuifelen.

Oud 20 februari 2004, 00:01   #492
Vlaamse democraat
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
Citaat:

Als jullie daar echt van wakker lagen zouden jullie geen karteel verdedigen met een partij die in Brussel al jaren de taalwet aan haar laars lapt. De garanties die de N-VA in Brussel gekregen heeft staan zelfs in het regeerakkoord van de Brusselse regering maar de CD&V heeft daar nooit werk van gemaakt. Waarom zouden ze dat nu wel doen? Chabert heeft nu al aan BDW verklaart dat er niks zal veranderen voor de CD&V. En met zo iemand verlangt de N-VA dat wij zouden samenwerken.
Oud 20 februari 2004, 00:03   #493
Vlaamse democraat
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:
Denkt u dat wij daar niet van wakker liggen? denkt u dat u MOET een Brusselse verkozenen hebben om de brusselse Nederlandstaligen te verdedigen?
Als jullie daar echt van wakker lagen zouden jullie geen karteel verdedigen met een partij die in Brussel al jaren de taalwet aan haar laars lapt. De garanties die de N-VA in Brussel gekregen heeft staan zelfs in het regeerakkoord van de Brusselse regering maar de CD&V heeft daar nooit werk van gemaakt. Waarom zouden ze dat nu wel doen? Chabert heeft nu al aan BDW verklaart dat er niks zal veranderen voor de CD&V. En met zo iemand verlangt de N-VA dat wij zouden samenwerken.
Oud 20 februari 2004, 00:06   #494
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre

ten eerste, chabert is 71 jaar hij is bijna aan het rotten maar weet het enkel nog niet
Wat zal u doen als N-VA niet meer bestaat na de verkiezingen? Dan zal ferm gesteund worden, geen partij, geen centen, en nog minder mandatarisen die de N-VA standpunten kunnen verdedigen.
Ik moet toegeven, tijdens de eerste kartelgespreken was ik ook niet akkoord met een kartel, maar ik heb tijdig kunnen inzien als N-VA de verkiezingen niet haalt het voor Vlaanderen verkorven is! Want het Blok zal dan ook niets maar dan ook niets doen voor Vlaanderen en nog vel minder voor Brussel!
giserke is offline  
Oud 20 februari 2004, 01:56   #495
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke

Denk toch na, man! Wat gaan jullie met een piepklein scheurlijstje kunnen wél kunnen doen dat jullie binnen het kartel niet zouden kunnen doen?

Wat bereik je ermee? Niets, het enige wat je bereikt is dat je een unieke kans laat liggen de Brusselse CD&V een Vlaams geweten te schoppen. Jullie zullen geen verkozenen hebben, geen steun, geen geld... Wat zal dat voor concrete meerwaarde opleveren voor de Brusselse Vlamingen?

Politiek is keuzes durven maken. Kies je voor een kartel moet je even slikken, maar het eindresultaat kan voor de Brusselse Vlamingen alleen maar beter zijn dan een kleine genegeerde dwergpartij.
Kies je voor een eigen lijst, zal je jezelf heel groot en moedig voelen en vermoedelijk nog heel principieël ook. Maar wie is ermee gebaat? Jullie niet en de Brusselse Vlamingen nog veel minder.
zorroaster is offline  
Oud 20 februari 2004, 07:46   #496
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Kies je voor een kartel moet je even slikken

Zelfs in een regering moet je dat.
Vraag het maar Schiltz.
Oud 20 februari 2004, 08:12   #497
Vlaamse democraat
Burger

Standaard

Citaat:
het enige wat je bereikt is dat je een unieke kans laat liggen de Brusselse CD&V een Vlaams geweten te schoppen.
En dan zeggen ze dat ik naïef ben!!!
Oud 20 februari 2004, 08:31   #498
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Citaat:
Mijn echte motief is vooral de bestaande partijen afstraffen voor hun anti-Vlaamse wanbeleid en de toekomstige partijen datgene wat zij 'besturen' noemen, onmogelijk te maken. Des te groter het Blok wordt, des te waarschijnlijker wordt ook een driepartijenregering van de drie grote en enige overblijvende 'democratische' partijen. Geen enkele partij is voor mij echter democratisch zolang ze ons geen BROV gunt.
Vermits een blanco stem onze politieke elite toch geen pijn doet maak ik van mijn stem liever een dikke, vette proteststem die wél pijn kan doen
Die vette proteststem zal in ieder geval geen pijn doen aan de PS en SPA. Ondermeer dankzij jou stem krijgens ze immers een nieuw ticket voor 50 jaar nieuw wanbestuur. Het doet mij wel pijn een een Vlaamsgezinde stem verloren te zien gaan.

Wanneer worden de Vlamingskens nu eindelijk eens pragmatisch? Ik als jongere, die ooit nog een job en deftig pensioen wil krijgen, heb totaal geen baat bij een verrottingsstrategie maar aan realpolitiek.
Het zal idd voor geen enkele Waalse partij wat uitmaken op eender welke 'Vlaamse' partij ik stem.
Als er genoeg mensen op het Blok stemmen zal dat wél invloed hebben op de 'Vlaamse' partijen.
D�*�*r wringt het schoentje. Ze gedragen zich NIET Vlaams zoals de Walen zich Waals gedragen.

Dat 50 jaar wanbestuur kwam er overigens vooral mede door de, zich even onvlaams gedragende, CVP. Partij waarmee vandaag de N-VA, op papier toch, in een 'Vlaams' Kartel stapt.

Wat de verrottingsstrategie betreft, verwijt dat liever aan degenen die verantwoordelijk zijn voor de perverse gevolgen van cordon sanitaire en kiesdrempel.

Zonder het cordon was het Blok immers nooit zo groot geworden, plus dat er zou geregereerd zijn geworden inplaats van in hoofdzaak aan Blokbestrijding te doen.

Zonder kiesdrempel idem. Er zou geregereerd geweest zijn inplaats van de gevolgen van een voortdurende stoelendans op te vangen en tijd in alle mogelijke verkiezingscampagnes te steken voor verkozen plaatsen die niet worden opgenomen maar waarvoor, de door de partij uitverkoren, opvolgers op die plaatsen gecatapulteert worden.

En dan zwijg ik nog over de gedwongen overstap naar die twee fameuze' Vlaamse' partijen waar de Vlaams-nationalisten door de kiesdrempel terecht kwamen.

Ik vind het reuze leuk dat degenen die de verantwoordelijkheid dragen voor hun eigen, échte politieke verrottingsstrategie, er weldra ook zelf de gevolgen van zullen moeten dragen.
Oud 20 februari 2004, 08:43   #499
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Kies je voor een kartel moet je even slikken

Zelfs in een regering moet je dat.
Vraag het maar Schiltz.
Het punt is dat je in een land als dit geen echte keuze hebt.

Schiltz zit dus op zijn plaats: bij Spirit.
En Spirit zit ook op zijn plaats ook al was er toen nog géén kiesdrempel.

Voor de rest heb je gelijk. De N-VA zal voortaan in hoofdzaak de beloften en de partijkeuzes van de CD&V moeten slikken.

Allemaal voer voor het Blok dus....

Dat groeit en groeit en groeit omdat het zich niet eens aan de Belze macht m�*g verbranden,
maar intussen wordt jouw belle zieke alsmaar zieker en onbestuurbaarder.

Daar zal een eventuele opleving van de economie geen genezing meer voor kunnen brengen.
Oud 20 februari 2004, 11:57   #500
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Denk toch na, man! Wat gaan jullie met een piepklein scheurlijstje kunnen wél kunnen doen dat jullie binnen het kartel niet zouden kunnen doen?

Wat bereik je ermee? Niets, het enige wat je bereikt is dat je een unieke kans laat liggen de Brusselse CD&V een Vlaams geweten te schoppen. Jullie zullen geen verkozenen hebben, geen steun, geen geld... Wat zal dat voor concrete meerwaarde opleveren voor de Brusselse Vlamingen?

Politiek is keuzes durven maken. Kies je voor een kartel moet je even slikken, maar het eindresultaat kan voor de Brusselse Vlamingen alleen maar beter zijn dan een kleine genegeerde dwergpartij.
Kies je voor een eigen lijst, zal je jezelf heel groot en moedig voelen en vermoedelijk nog heel principieël ook. Maar wie is ermee gebaat? Jullie niet en de Brusselse Vlamingen nog veel minder.
Amen.
Het wordt tijd voor concrete verwezenlijkingen. Ik wil wel wat meer zien dan wat animositeit in de publiekstribune van het Brussels Parlement.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be