Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2007, 10:20   #481
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Online, laatste keer.
Er zijn vrouwen binnen die cultuur die zélf kiezen voor die hoofddoek. Die dat zélf willen. Die niét verkeerd aangekeken worden als ze geen hoofddoek aan hebben. Dat kan hoor. Echt. Het kan dat iemand zélf kiest voor een hoofddoek.
Nee, dat is onmogelijk in het enge wereldbeeld van Knorretje.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 10:21   #482
Banneling

Standaard

Citaat:
Online, laatste keer.
Er zijn vrouwen binnen die cultuur die zélf kiezen voor die hoofddoek. Die dat zélf willen. Die niét verkeerd aangekeken worden als ze geen hoofddoek aan hebben. Dat kan hoor. Echt. Het kan dat iemand zélf kiest voor een hoofddoek.

Nonnen doen dat ook.
Nonnen zijn religieus personeel.
Zowel bij de nonnen als bij de moslima's gaat er eerst de nodige portie hersenspoeling aan vooraf (religieus onderricht, druk uit de gemeenschap, ..). Men kan dus nooit spreken van een volledige eigen keuze.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 10:22   #483
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Is dat zo? Waaruit blijkt dat?
De dienstrichtlijn die ik erover heb gelezen. Kan natuurlijk altijd een vervalste zijn, zo betrouwbaar vond ik de aanbrenger niet.

Citaat:
Voor mij is een hoofddoek niet onaanvaardbaar, net zoals een kruisje aan een kettinkje voor mij niet onaanvaardbaar is.
Mooi zo. We bereiken al iets.

Citaat:
Natuurlijk moet er neutraliteit zijn, maar de vraag is of je die neutraliteit gaat bereiken door een verbod op hoofddoeken. De dienstverlening moet neutraal zijn. Of de persoon die die dienst verleent neutraal is, interesseert me geen reet.
Alweer: we bereiken iets.
Helaas ben jij niet de enige in de wereld.

Want het gaat niet om de problemen die 'men' er mee zou kunnen hebbeb. Het gaat om een scheiding tussen kerk en staat. Concreter: tussen overheidsdienst en gedachtegoed. Iemand die zijn gedachtegoed meeneemt naar zijn werk (in feite of in principe) hoort niet daar te zijn. Dat geldt voor een hoofddoek, of iemand die moeite heeft met negers te behandelen.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 10:23   #484
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

@Knorretje: ik heb betere dingen te doen dan te discussiëren met personen die blijkbaar niet meer weten wat ze in hun vorige post schreven. Het wordt ondertussen een beetje zielig...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 10:23   #485
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Nonnen zijn religieus personeel.
Zowel bij de nonnen als bij de moslima's gaat er eerst de nodige portie hersenspoeling aan vooraf (religieus onderricht, druk uit de gemeenschap, ..). Men kan dus nooit spreken van een volledige eigen keuze.
Als je zo gaat plat redeneren is er geen enkele vrije keuze. Ook al jou keuzes kan je dan framen binnen een bepaalde indoctrinatie. Een vrije keuze betekent dat men daar zelf verantwoordelijkheid voor wilt opnemen. (Dat houdt in dat je je kan verzetten tegen regels, moge dat duidelijk zijn.)
Oud 21 mei 2007, 10:24   #486
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Inderdaad. Streven naar strikte neutraliteit is zinloos, want die bestaat niet. Overheidsdiensten moeten neutraal zijn. Maar het dragen van een hoofddoek, keppel of kruisje door werknemers staat die neutraliteit helemaal niet in de weg. Wat de neutraliteit wel in de weg zou staan, is het niet willen uitvoeren van bepaalde taken die eigen zijn aan de uitgeoefende functie om religieuze of andere redenen. En daar was totaal geen sprake van. Er werkten al jaren werknemers met hoofddoeken aan de loketten zonder dat dit voor problemen zorgde. In andere steden is dat trouwens nog steeds het geval.

En ter info: niet alleen aan de loketten worden hoofddoeken geweerd in Antwerpen. Ook op andere plaatsen. Want er is natuurlijk quasi geen enkele functie waar je nooit in aanraking komt met het publiek...
Loop jij dan achter de schermen in A'pen? Leuk voor jou.

Zie uitleg tegen Raf.
Oud 21 mei 2007, 10:28   #487
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Ah!
Bespeur ik hier een lichte toegeving?

Dat ging die 'keuze' niet over. Die keuze ging over de keuze die ze maken tussen hoofddoek of werk.

Citaat:
Erken je dus dat er vrouwen binnen de moslimgemeenschap zijn die kiezen voor een hoofddoek, zonder dat dit persé opgelegd is?
Ja hoor, alhoewel ik weet dat het om een verwaarloosbare minderheid gaat en natuurlijk besef ik dat aan die 'eigen' keuze een hoop hersenspoeling voorafging en de druk en verlangen' om als 'keurig en vroom' lid van de gemeenschap aanvaard te worden.
Tegenwoordig doen ze het vooral om zeg maar provocatieve redenen : ze willen aantonen dat ze tot een serieuse minderheid behoren. Tja, ze doen maar, maar wel met respect voor reglementen zoals een hoofddoekverbod.
Er is geen enkele reden waarom de meerderheid zou moeten tegemoet komen aan de opspelende hormonen en nukkigheden van een religieuse minderheid.
Oud 21 mei 2007, 10:30   #488
Banneling

Standaard

Citaat:
@Knorretje: ik heb betere dingen te doen dan te discussiëren met personen die blijkbaar niet meer weten wat ze in hun vorige post schreven. Het wordt ondertussen een beetje zielig...
Raar Knorpotje hoe vaak je me al gezegd hebt dat je betere dingen te doen hebt dan met me te discussieren, maar je woorden zijn nog niet koud en daar ben je weer.
Doe jij dat altijd Knorpotje : dingen zeggen en dan het tegenovergestelde doen? Zielig hoor.
Oud 21 mei 2007, 10:31   #489
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is geen enkele reden waarom de meerderheid zou moeten tegemoet komen aan de opspelende hormonen en nukkigheden van een religieuse minderheid.
Daar is wel een goede reden toe. 'Beleefdheid'. Maar dan moet die minderheid met goede argumenten af komen. (Die er imo wél is in het school-hoofddoekendebat.)

Overigens. Ivm het werkgelegenheidsdebat.
Het is ingevoerd in A'pen. Hoeveel hebben er ontslag genomen?
Oud 21 mei 2007, 10:33   #490
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want het gaat niet om de problemen die 'men' er mee zou kunnen hebbeb. Het gaat om een scheiding tussen kerk en staat. Concreter: tussen overheidsdienst en gedachtegoed. Iemand die zijn gedachtegoed meeneemt naar zijn werk (in feite of in principe) hoort niet daar te zijn. Dat geldt voor een hoofddoek, of iemand die moeite heeft met negers te behandelen.
Geldt dat ook voor een kruisje dat men aan een kettinkje draagt?

Hoe zit het met geurtjes? Ik vind de after shave van Old Spice bijvoorbeeld bijzonder aanstootgevend. Het wijst immers op een conservatieve mentaliteit. Verbieden dan maar?

Bovendien vindt ik make-up voor vrouwen niet kunnen. Door het subtiele spel van kleurencombinaties kunnen ze daar immers hun politieke voorkeur mee kenbaar maken. Vuurrode lippenstift wijst bijvoorbeeld duidelijk op een voorkeur voor SP-a, terwijl blauwe oogschaduw een zekere genegenheid ten aanzien van de open VLD verraadt...

Zal ik nog even doorgaan, of begint de absurditeit stilaan door te dringen?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 21 mei 2007, 10:33   #491
Banneling

Standaard

Citaat:

En ter info: niet alleen aan de loketten worden hoofddoeken geweerd in Antwerpen. Ook op andere plaatsen. Want er is natuurlijk quasi geen enkele functie waar je nooit in aanraking komt met het publiek...
Fantastische evolutie. Blijkbaar sta ik niet alleen in mijn visie over het hoofddoekverbod.
Oud 21 mei 2007, 10:36   #492
Banneling

Standaard

Citaat:
Overigens. Ivm het werkgelegenheidsdebat.
Het is ingevoerd in A'pen. Hoeveel hebben er ontslag genomen?
Blijkbaar geen één. Zie je wel dat het niet zo moeilijk is een hoofddoekje af te zetten. After all, ze zijn er toch niet mee vergroeid.
En naar het schijnt is er ook nog geen één van gestorven of getroffen door één of ander hellevuur.
Oud 21 mei 2007, 10:44   #493
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geldt dat ook voor een kruisje dat men aan een kettinkje draagt?

Hoe zit het met geurtjes? Ik vind de after shave van Old Spice bijvoorbeeld bijzonder aanstootgevend. Het wijst immers op een conservatieve mentaliteit. Verbieden dan maar?

Bovendien vindt ik make-up voor vrouwen niet kunnen. Door het subtiele spel van kleurencombinaties kunnen ze daar immers hun politieke voorkeur mee kenbaar maken. Vuurrode lippenstift wijst bijvoorbeeld duidelijk op een voorkeur voor SP-a, terwijl blauwe oogschaduw een zekere genegenheid ten aanzien van de open VLD verraadt...

Zal ik nog even doorgaan, of begint de absurditeit stilaan door te dringen?
Hellend vlak redenering is een drogreden. Als je het dus intellectueel en rationeel verantwoord wilt houden, gebruik je dat argument niet. Het gaat niet om al die andere zaken. Over al die andere zaken wil ik gerust een discussie voeren.

Het gaat om hoofddoeken.
Oud 21 mei 2007, 10:59   #494
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hellend vlak redenering is een drogreden. Als je het dus intellectueel en rationeel verantwoord wilt houden, gebruik je dat argument niet. Het gaat niet om al die andere zaken. Over al die andere zaken wil ik gerust een discussie voeren.

Het gaat om hoofddoeken.
Nee, het gaat om de kafkaiaanse absurditeit van een "kledingcode" in een dogmatisch streven naar een neutraliteit die toch nooit kan bereikt worden. De vraag is hoe ver je bereid bent te gaan om dat dogma te bereiken? Jij vindt een verbod op het dragen van hoofddoeken nog aanvaardbaar. Ik niet.

Citaat:
Oud 21 mei 2007, 11:03   #495
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, het gaat om de kafkaiaanse absurditeit van een "kledingcode" in een dogmatisch streven naar een neutraliteit die toch nooit kan bereikt worden. De vraag is hoe ver je bereid bent te gaan om dat dogma te bereiken? Jij vindt een verbod op het dragen van hoofddoeken nog aanvaardbaar. Ik niet.
Zucht. 'Dogma'.

Mogen ze in Frankrijk eigenlijk hoofddoeken gebruiken? Daar is de scheiding veel rigoureuzer doorgevoerd als hier.

Ik ben al blij dat je het hellend vlak argument hebt ingetrokken. Mijn complimenten daarvoor.

Streven naar perfectie betekent niet dat je het moet opgeven als je het niet haalt.

En een hoofddoek is een milde opoffering (kijk naar het aantal allochtone bedienden die het 'onmogelijk' vonden en daardoor ontslag namen), voor iets dat een goed kenmerk is van een staat.
Oud 21 mei 2007, 11:30   #496
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben al blij dat je het hellend vlak argument hebt ingetrokken. Mijn complimenten daarvoor.
Heb ik iets ingetrokken? Daar was ik me niet van bewust. Een "hellend vlak argument" hoeft immers niet per definitie iets negatiefs te zijn.

Je bent het er dus toch mee eens dat het verbieden van kruisjes, geurtjes en make-up te ver zou gaan in het streven naar "strikte neutraliteit"?

Citaat:
Oud 21 mei 2007, 11:35   #497
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

[quote=Raf;2674337][quote=Online;2674318]
Citaat:
Is dat de taak van Groen!?
Nee, Groen! gaat er van uit dat ze zich niet moeten bemoeien met de emancipatie van die vrouwen; dat die emancipatie een beweging moet zijn die van binnenuit groeit en die niet van buitenaf kan opgelegd worden.
Om haar emancipatie te bevorderen verplicht ik mijn dochter om met een SS "Helga" kostuum te gaan werken!
Indien zij haar SS kostuum niet mag aandoen k�*n ze niet werken.
De stad verhindert haar dus om te werken, en Groen! is er gelukkig om ervoor te zorgen dat mijn dochter met haar SS kostuum kan gaan werken.

Natuurlijk zijn er ook nog anderen die dat SS uniform niet uit verplichting maar uit eigen vrije keuze dragen. Uiteraard staat Groen! ervoor garant dat ook die mensen in hun SS uniform aan de loketten van de gemeentenhuizen kunnen zitten.
Als het aan hen lag zouden ze wensen dat ook rechters in hun SS uniform konden recht spreken.

Heb ik het goed zo Raf en Edina?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 11:42   #498
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Heb ik het goed zo Raf en Edina?
Heb jij dan ooit al eens iets "goed" gehad?

Citaat:
Oud 21 mei 2007, 11:47   #499
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb jij dan ooit al eens iets "goed" gehad?
ik wacht dus op je onderbouwde verbetering van mijn misconceptie rafke!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 11:52   #500
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik wacht dus op je onderbouwde verbetering van mijn misconceptie rafke!
Ik denk dat je daar beter een gynaecoloog voor raadpleegt.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be