![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zowel bij de nonnen als bij de moslima's gaat er eerst de nodige portie hersenspoeling aan vooraf (religieus onderricht, druk uit de gemeenschap, ..). Men kan dus nooit spreken van een volledige eigen keuze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De dienstrichtlijn die ik erover heb gelezen. Kan natuurlijk altijd een vervalste zijn, zo betrouwbaar vond ik de aanbrenger niet.
Citaat:
Citaat:
Helaas ben jij niet de enige in de wereld. Want het gaat niet om de problemen die 'men' er mee zou kunnen hebbeb. Het gaat om een scheiding tussen kerk en staat. Concreter: tussen overheidsdienst en gedachtegoed. Iemand die zijn gedachtegoed meeneemt naar zijn werk (in feite of in principe) hoort niet daar te zijn. Dat geldt voor een hoofddoek, of iemand die moeite heeft met negers te behandelen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @Knorretje: ik heb betere dingen te doen dan te discussiëren met personen die blijkbaar niet meer weten wat ze in hun vorige post schreven. Het wordt ondertussen een beetje zielig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je zo gaat plat redeneren is er geen enkele vrije keuze. Ook al jou keuzes kan je dan framen binnen een bepaalde indoctrinatie. Een vrije keuze betekent dat men daar zelf verantwoordelijkheid voor wilt opnemen. (Dat houdt in dat je je kan verzetten tegen regels, moge dat duidelijk zijn.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie uitleg tegen Raf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Dat ging die 'keuze' niet over. Die keuze ging over de keuze die ze maken tussen hoofddoek of werk. Citaat:
Tegenwoordig doen ze het vooral om zeg maar provocatieve redenen : ze willen aantonen dat ze tot een serieuse minderheid behoren. Tja, ze doen maar, maar wel met respect voor reglementen zoals een hoofddoekverbod. Er is geen enkele reden waarom de meerderheid zou moeten tegemoet komen aan de opspelende hormonen en nukkigheden van een religieuse minderheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Doe jij dat altijd Knorpotje : dingen zeggen en dan het tegenovergestelde doen? Zielig hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens. Ivm het werkgelegenheidsdebat. Het is ingevoerd in A'pen. Hoeveel hebben er ontslag genomen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe zit het met geurtjes? Ik vind de after shave van Old Spice bijvoorbeeld bijzonder aanstootgevend. Het wijst immers op een conservatieve mentaliteit. Verbieden dan maar? Bovendien vindt ik make-up voor vrouwen niet kunnen. Door het subtiele spel van kleurencombinaties kunnen ze daar immers hun politieke voorkeur mee kenbaar maken. Vuurrode lippenstift wijst bijvoorbeeld duidelijk op een voorkeur voor SP-a, terwijl blauwe oogschaduw een zekere genegenheid ten aanzien van de open VLD verraadt... Zal ik nog even doorgaan, of begint de absurditeit stilaan door te dringen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
Banneling
|
![]() Fantastische evolutie. Blijkbaar sta ik niet alleen in mijn visie over het hoofddoekverbod.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En naar het schijnt is er ook nog geen één van gestorven of getroffen door één of ander hellevuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat om hoofddoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mogen ze in Frankrijk eigenlijk hoofddoeken gebruiken? Daar is de scheiding veel rigoureuzer doorgevoerd als hier. Ik ben al blij dat je het hellend vlak argument hebt ingetrokken. Mijn complimenten daarvoor. Streven naar perfectie betekent niet dat je het moet opgeven als je het niet haalt. En een hoofddoek is een milde opoffering (kijk naar het aantal allochtone bedienden die het 'onmogelijk' vonden en daardoor ontslag namen), voor iets dat een goed kenmerk is van een staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent het er dus toch mee eens dat het verbieden van kruisjes, geurtjes en make-up te ver zou gaan in het streven naar "strikte neutraliteit"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Raf;2674337][quote=Online;2674318]
Citaat:
Indien zij haar SS kostuum niet mag aandoen k�*n ze niet werken. De stad verhindert haar dus om te werken, en Groen! is er gelukkig om ervoor te zorgen dat mijn dochter met haar SS kostuum kan gaan werken. Natuurlijk zijn er ook nog anderen die dat SS uniform niet uit verplichting maar uit eigen vrije keuze dragen. Uiteraard staat Groen! ervoor garant dat ook die mensen in hun SS uniform aan de loketten van de gemeentenhuizen kunnen zitten. Als het aan hen lag zouden ze wensen dat ook rechters in hun SS uniform konden recht spreken. Heb ik het goed zo Raf en Edina?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb jij dan ooit al eens iets "goed" gehad?
![]() |
![]() |
![]() |
#499 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik wacht dus op je onderbouwde verbetering van mijn misconceptie rafke!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#500 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat je daar beter een gynaecoloog voor raadpleegt.
![]() |
![]() |