Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2007, 21:54   #481
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
ze leren het toch maar niet é.
Een Belgische vakbond vervult geen overheidstaken. Ze vervullen enkel taken naar hun leden toe. En die leden zijn maar wat blij dat ook de ideologie van de vakbond verdedigd wordt.
en waarom worden die vakbonden dan betaald met MIJN belastingsgeld om aan HUN leden een werkloosheidsvergoeding uit te betalen?

Beats me.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 21:55   #482
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Het grote moslimcomplot!!! Nu hebben ze zelfs de ziekenkas onder hun controle!!!

Pas op! Achter u!!! Een weerwolf met een hoofddoek!!
onnozele sukkelaar!

dit gaat niet over moslims. Dit gaat over de houding van het ziekenkaspersoneel tegenover een alleenstaande moeder zonder inkomen in vergelijking met hun houding tegenover een gekopvodde allochtoon in dezelfde situatie (énkel over het niet betaald hebben van het lidgeld, NIET omdat de kopvod een alleenstaande moeder is bovendien)!

Zal ik het even voor je uitspellen fruitvliegje?

- een alleenstaande blanke moeder (ik hoop dat jij ooit ook in die situatie geraakt) heeft tijdelijk géén inkomen maar wèl een ziek kind en krijgt haar doktersbezoeken niet terugbetaald omdat ze geen geld heeft om het lidgeld te betalen.

- een gehuwde gehoofddoekte importbruid met waarschijnlijk OOK een ziek kind krijgt weldegelijk alle mogelijke hulp én informatie over hoé ze haar doktersbezoeken kan terugbetaald krijgen.

En nu gij!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 juni 2007 om 21:58.
Oud 5 juni 2007, 21:56   #483
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en waarom worden die vakbonden dan betaald met MIJN belastingsgeld om aan HUN leden een werkloosheidsvergoeding uit te betalen?

Beats me.
Dit is België é, hier draagt iedereen bij aan de verdediging van de werkmens. Ook diegenen die het patronaat verdedigen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 22:01   #484
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
onnozele sukkelaar!

dit gaat niet over moslims. Dit gaat over de houding van het ziekenkaspersoneel tegenover een alleenstaande moeder zonder inkomen in vergelijking met hun houding tegenover een gekopvodde allochtoon in dezelfde situatie (énkel over het niet betaald hebben van het lidgeld, NIET omdat de kopvod een alleenstaande moeder is bovendien)!

- een alleenstaande blanke moeder (ik hoop dat jij ooit ook in die situatie geraakt) heeft tijdelijk géén inkomen maar wèl een ziek kind en krijgt haar doktersbezoeken niet terugbetaald omdat ze geen geld heeft om het lidgeld te betalen.

- een gehuwde gehoofddoekte importbruid met waarschijnlijk OOK een ziek kind krijgt weldegelijk alle mogelijke hulp én informatie over hoé ze haar doktersbezoeken kan terugbetaald krijgen.

En nu gij!
Denk jij nu ècht dat dat idiote flutverhaaltje hier geloofd wordt?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 22:20   #485
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ah! De wetenschappelijke aanpak op zijn Vlaams Bloks...

Sterk! Je zal er ver mee komen...
Raf, jullie maken het otch moeilijk hoor
de man kan als VB en als niet lid bij elke vakbondpartij GRATIS zijn diensten krijgen. Zoals jullie hier zo sympathiek uitgelegd hebben.
De man kan als VB en als lid van de vakbondpartij, voor een lidgel-bedrag de extra diensten krijgen.

Dus zoals jij het nu uitlegt, heeft de VB recht op jullie basis diensten, zonder jullie diensten... Endus kunnen jullie hem niet het basis dienstenpakket ontzeggen, maar wel het lidmaadschap.

Of snappen we het nu weer niet ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 22:49   #486
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Pas op! Achter u!!! Een weerwolf met een hoofddoek!!

Misschien nog liever dat dan een flikker.

Laatst gewijzigd door daiwa : 5 juni 2007 om 23:01.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 05:46   #487
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Raf, jullie maken het otch moeilijk hoor
de man kan als VB en als niet lid bij elke vakbondpartij GRATIS zijn diensten krijgen. Zoals jullie hier zo sympathiek uitgelegd hebben.
De man kan als VB en als lid van de vakbondpartij, voor een lidgel-bedrag de extra diensten krijgen.

Dus zoals jij het nu uitlegt, heeft de VB recht op jullie basis diensten, zonder jullie diensten... Endus kunnen jullie hem niet het basis dienstenpakket ontzeggen, maar wel het lidmaadschap.

Of snappen we het nu weer niet ?
Sorry, maar aan dat gewauwel kan ik geen touw vastknopen... Probeer het eens in het Nederlands...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 06:28   #488
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk jij nu ècht dat dat idiote flutverhaaltje hier geloofd wordt?
rafje

het is toch gekend dat via de OCMW begeleidingsdiensten, de allochtonen sneller bediend worden, al is het maar dat een pak belgen op een bepaald moment denken, ik kan daar geengebruik vanmaken...
Oud 6 juni 2007, 06:30   #489
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry, maar aan dat gewauwel kan ik geen touw vastknopen... Probeer het eens in het Nederlands...

Dus een VB-lid, kan geen LID worden van een vakbond, maar moet JURIDSCH wel de GRATIS diensten krijgen van de Vakbodn

Resumé, jullie kunnen hem het vakbond lidmaadschap ontzeggen, maar niet de gratis diensten van de vakbond die gesubsidieerd worden door de overheid..
Oud 6 juni 2007, 10:35   #490
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
onnozele sukkelaar!

En nu gij!
Weer zo'n scheef verhaal om meer te insinueren dan dat er feiten blijkt.

Samengevat :

autochtone krijgt geen terugbetaling omdat ze haar lidgeld niet betaald heeft.

Allochtone heeft ook geen lidgeld betaald en krijgt info maar GEEN TERUGBETALING.

Tenzij de autochtone na vraag om info deze info GEWEIGERD werd, zie ik geen probleem. Geen lidgeld, geen uitbetaling voor beide.

Mocht dit niet juist zijn, en moet de mutualiteit toch betalen ondanks het niet betalen van het lidgeld, dan zijn beiden even onheus behandeld.

Als zij daarna terug de loketbediende aangesproken heeft zoals in uw verhaal, dan zou ze van mij ook de pot op kunnen. Er is zoiets als beleefdheid, ook al denk je benadeeld te zijn.

Laatst gewijzigd door spherelike : 6 juni 2007 om 10:35.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 10:47   #491
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als zij daarna terug de loketbediende aangesproken heeft zoals in uw verhaal, dan zou ze van mij ook de pot op kunnen. Er is zoiets als beleefdheid, ook al denk je benadeeld te zijn.
Ik heb nochtans serieus begrip voor haar frustratie. Als je 2 min. voordien met alle moeite gepoogd hebt om je terugbetaling te krijgen en enkel NJET als antwoord krijgt, terwijl nadien in alle vriendelijkheid die gehoofddoekte mevrouw alles voorgekauwd kreeg uitgelegd, dan zou ik ook een sjalleke opzetten en mijn zelfde vraag herhalen.

Alhoewel.... waarschijnlijk had ik aan die gehoofddoekte mevrouw gewoon even gevraagd of ik 70 euro mocht lenen voor 5 minuten, het lidgeld betaald hebben met die 70 euro en mijn terugbetalingen opgeëist, waarna ik netjes die 70 euro die ik ontving aan terugbetaling zou teruggegeven hebben aan de leenster.

Oud 6 juni 2007, 13:30   #492
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In welke wet staat dat?
De gelijkheid van behandeling van burgers staat in de grondwet.
Bij het aanbieden van een openbare dienst is het beginsel van de benuttigingsgelijkheid van toepassing, hetwelk een toepassing is van het meer algemene principe van art 10 van de Grondwet.

Laatst gewijzigd door Tashunka : 6 juni 2007 om 13:37.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 14:23   #493
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nochtans serieus begrip voor haar frustratie. Als je 2 min. voordien met alle moeite gepoogd hebt om je terugbetaling te krijgen en enkel NJET als antwoord krijgt, terwijl nadien in alle vriendelijkheid die gehoofddoekte mevrouw alles voorgekauwd kreeg uitgelegd, dan zou ik ook een sjalleke opzetten en mijn zelfde vraag herhalen.

Alhoewel.... waarschijnlijk had ik aan die gehoofddoekte mevrouw gewoon even gevraagd of ik 70 euro mocht lenen voor 5 minuten, het lidgeld betaald hebben met die 70 euro en mijn terugbetalingen opgeëist, waarna ik netjes die 70 euro die ik ontving aan terugbetaling zou teruggegeven hebben aan de leenster.
We weten ook niet op welke toon de gesprekken gevoerd werden: ik kan je verzekeren dat sommige mensen erg onaangenaam kunnen doen tegenover loketbedienden.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 14:26   #494
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dus een VB-lid, kan geen LID worden van een vakbond, maar moet JURIDSCH wel de GRATIS diensten krijgen van de Vakbodn

Resumé, jullie kunnen hem het vakbond lidmaadschap ontzeggen, maar niet de gratis diensten van de vakbond die gesubsidieerd worden door de overheid..
Nog maar eens schrijven: voor nietleden is er de hulpkas
Oud 6 juni 2007, 14:29   #495
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Misschien nog liever dat dan een flikker.
Dacht je dan dat die van jou willen?
Oud 6 juni 2007, 15:07   #496
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Bekijk bericht
Ik snap niet dat ik uit de christelijke vakbond word gezet omdat ik éénmaal ben opgekomen voor het VB. En dan nog niet eens verkozen. Christelijk wil toch zeggen verdraagzaam, maar ik word niet verdragen. Ik ben katholiek en gelovig, daar draait het dan blijkbaar niet om bij het christelijk ‘ vak verbond', dat toch eigenlijk niks met de politiek zou te maken mogen hebben. Gaan ze dan nu ook anders gelovigen buiten smijten?

En dan willen ze me een brief laten tekenen dat ik afstand neem van de standpunten van het Vlaams Belang, dat ik geen lid meer blijf, dat ik geen lid meer zal zijn van aanverwante vzw's, dat ik niet meer zal militeren, dat ik geen mandaat meer zal opnemen.

De vakbond kan de boom, ik teken niet!
Lid zijn van VB getuigt op zich al van weinig verdraagzaamheid.

Je kan alleen verdraagzaamheid verwachten als je ze zelf geeft, hè.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 17:38   #497
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Lid zijn van VB getuigt op zich al van weinig verdraagzaamheid.

Je kan alleen verdraagzaamheid verwachten als je ze zelf geeft, hè.

Oorspronkelijk bericht door Patriot!
Wraak nemen.

Oorspronkelijk bericht door Patriot!
Inderdaad. Deze ziekte [Flamingantisme] moeten wij zo snel mogelijk bestrijden, voor ze heel onze samenleving aantast.

Cedric Vloemans:

Citaat:
Het aframmelen van separatisten is geen misdaad, maar een heldendaad. (...) Diegene die zich kenbaar maakt door met Vlaamse leeuwen of Waalse hanen te lopen, vraagt als het ware om afgeslagen te worden. Diegenen die de heldendaad verrichten, zullen eeuwig herdacht worden.

Oud 6 juni 2007, 17:41   #498
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dacht je dan dat die van jou willen?
Daar ik geen homo ben weet ik ook niet hun voorkeuren, maar jij schijnt er precies wel meer van te weten.
Oud 6 juni 2007, 17:49   #499
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Je bent wèl echt grappig. Ik vermoed dat ik het hoofddoekgedeelte er niet bij had mogen vertellen?

Of bedoel je nu dat ik aan het verhaal van deze alleenstaande moeder moet twijfelen (waarbij het over het niet terugbetalen ging)?
We waren namelijk gewoon aan het praten over financiele onafhankelijkheid en zo... de hoofddoek was dus maar een fait-divers in functie van het vervelende verhaal dat ze haar doktersbriefjes niet uitbetaald kreeg : het was op dat ogenblik voor haar namelijk een natte dweil in haar gezicht dat ze onder die penibele omstandigheden niet enkel geen uitbetaling kreeg maar dan nog werd gediscrimineerd tegenover iemand die een hoofddoek droeg. Maar ja, dat doet natuurlijk niks terzake nietwaar?
jij moet niet aan dat verhaaltje twijfelen, maar ik zie niet in waarom ik dit zou moeten geloven. ik vind het namelijk vreemd dat iemand, nadat ze het loket gepaseerd zijn, blijft zitten om te luisteren hoe andere klanten behandeld worden. maar goed.

ik zie nog minder in waarom dit ook maar enigszins relevant is in een discussie over de vakbonden en vb-lidmaatschap.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 17:52   #500
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Beats me.
alle uitbetalingskassen worden daarvoor vergoed. die vakbonden krijgen een vergoeding die gelijk is als degene die de hulpkas krijgt. bovendien moeten de vakbonden een aparte boekhouding voeren voor het uitbetalen van werkloosheidsvergoedingen. ik zie niet in waarom je daar een drama van moet maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be