Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2006, 22:57   #481
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Een vrij goed programma, imho.

Eén kritiek: de behandeling van WTC7.

Voor WTC 1/2 en het Pentagon hebben ze de proffen en hun studentjes aan het werk gezet.
Resultaat? 0/10 voor de inside-job theorie.

Helaas hebben ze niet hetzelfde gedaan voor WTC 7. Ze hebben op basis van de beelden gewoon aan die expert gevraagd wat ie er van dacht. En wat zij ie? Het is controlled demolition want het begint van onder.
Wat logisch is, want de schade was vooral onderaan het gebouw.
Ze hadden de proffen en de studentjes op WTC 7 moeten loslaten. Een gemiste kans.

Wat ik ook positief vond was dat Loose Change er heel slecht vanaf kwam. Belachelijk eigenlijk dat ze dat waardeloos propagandafilmpje nu uitzenden.

Maar soit, mijn conclusies na dit programma: WTC 1/2 hebben geen explosieven nodig om in te storten, het Pentagon werd geraakt door een Boeing, en het manoevre van Hanjour is perfect te doen. WTC 7: de beelden doen denken aan CD, maar er werd geen echt onderzoek gevoerd.

@StevenNr1: ik ben het voor één keer eens met exodus. Ik geloof geen seconde dat explosieven op 11/9 werden geplaatst in WTC 7. Vraag blijft uiteraard of er wel explosieven waren in WTC 7.
Helemaal mee eens
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 22:57   #482
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Wat ik niet begrijp is dat ze blijkbaar geen belang hechten aan het feit dat al het beton van WTC 1 & 2 overging in stof... Dan mag je mij 200 studenten van 5 universiteiten een onderzoek laten doen naar zo'n instorting, dat slik ik niet zomaar.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 22:57   #483
MURRAY
Lokaal Raadslid

MURRAY's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een vrij goed programma, imho.

Eén kritiek: de behandeling van WTC7.

Voor WTC 1/2 en het Pentagon hebben ze de proffen en hun studentjes aan het werk gezet.
Resultaat? 0/10 voor de inside-job theorie.

Helaas hebben ze niet hetzelfde gedaan voor WTC 7. Ze hebben op basis van de beelden gewoon aan die expert gevraagd wat ie er van dacht. En wat zij ie? Het is controlled demolition want het begint van onder.
Wat logisch is, want de schade was vooral onderaan het gebouw.
Ze hadden de proffen en de studentjes op WTC 7 moeten loslaten. Een gemiste kans.

Wat ik ook positief vond was dat Loose Change er heel slecht vanaf kwam. Belachelijk eigenlijk dat ze dat waardeloos propagandafilmpje nu uitzenden.

Maar soit, mijn conclusies na dit programma: WTC 1/2 hebben geen explosieven nodig om in te storten, het Pentagon werd geraakt door een Boeing, en het manoevre van Hanjour is perfect te doen. WTC 7: de beelden doen denken aan CD, maar er werd geen echt onderzoek gevoerd.

@StevenNr1: ik ben het voor één keer eens met exodus. Ik geloof geen seconde dat explosieven op 11/9 werden geplaatst in WTC 7. Vraag blijft uiteraard of er wel explosieven waren in WTC 7.
Je vergeet toch wel te zeggen dat er wel heel sterk werd geïnsinueerd dat er voorkennis was en dat ze het hebben laten gebeuren. Geen conclusief bewijs, maar toch wel heel verdacht. Laten gebeuren valt wel degelijk onder inside job.
MURRAY is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 23:00   #484
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MURRAY Bekijk bericht
Je vergeet toch wel te zeggen dat er wel heel sterk werd geïnsinueerd dat er voorkennis was en dat ze het hebben laten gebeuren. Geen conclusief bewijs, maar toch wel heel verdacht. Laten gebeuren valt wel degelijk onder inside job.
Zoals ik enkele dagen geleden schreef (hier) is het al dan niet "laten gebeuren" het aspect dat mij echt interesseert.

Laatst gewijzigd door Firestone : 10 september 2006 om 23:02.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 23:00   #485
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlak na 9/11 was er veel kritiek op het falen van de inlichtingendiensten. Men had alle informatie wel maar deelde het niet met elkaar. En inderdaad zijn de inlichtingendiensten erna gereorganiseerd. Doet me toch meer denken aan incompententie dan aan inside-job.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 23:04   #486
MURRAY
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Zoals ik enkele dagen geleden schreef (hier) is het al dan niet "laten gebeuren" het aspect dat mij echt interesseert.
Wel dan val jij volgens mijn definitie wel degelijk onder de complotdenkers.
Proficiat!!
Oud 10 september 2006, 23:14   #487
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Vlak na 9/11 was er veel kritiek op het falen van de inlichtingendiensten. Men had alle informatie wel maar deelde het niet met elkaar. En inderdaad zijn de inlichtingendiensten erna gereorganiseerd. Doet me toch meer denken aan incompententie dan aan inside-job.
OK, maar het falen van alle betrokken diensten bij dergelijke vliegtuigkapingen in het uitvoeren van routinematige acties (die nooit eerder (zo flagrant) fout liepen), doet toch sterk nadenken... dan mag het vooraf al allemaal door incompetentie fout gelopen zijn qua informatieuitwisseling tussen geheime diensten e.d.
(En dan nog iets, de kapers (gekend bij geheime diensten) konden onder hun eigen naam op het vliegtuig ...)

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 10 september 2006 om 23:18.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 23:17   #488
MURRAY
Lokaal Raadslid

Standaard

Kritiekje is wel dat ze weer doen alsof Loose Change de bijbel zou zijn voor al diegene die niet meer in het officiële verhaal geloven. Dit is niet zo.
Ten tweede: die fixatie op het pentagon en dat gat. Het probleem met het pentagon is dat het geraakt werd, niet met wat of door wat. Ik weet zelf niet zeker wat het pentagon heeft geraakt. Met de informatie die we hebben gekregen kunnen we daar geen definitief antwoord op vinden.

Laatst gewijzigd door MURRAY : 10 september 2006 om 23:18.
Oud 10 september 2006, 23:20   #489
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Kritiekje is wel dat ze weer doen alsof Loose Change de bijbel zou zijn voor al diegene die niet meer in het officiële verhaal geloven. Dit is niet zo.
Ten tweede: die fixatie op het pentagon en dat gat. Het probleem met het pentagon is dat het geraakt werd, niet met wat. Ik weet zelf niet zeker wat het pentagon heeft geraakt. Met de informatie die we hebben gekregen kunnen we daar geen definitief antwoord op vinden.
Ik vond in Zembla toch wel min of meer aangetoond dat het niet persé iets anders geweest moet zijn, wat ik toch al bevredigend vind wat betreft het Pentagon.

En inderdaad kwam het ook wel over alsof de meeste disbelievers meteen de vreemdste theoriën aanhangen en de mankst lopende redeneringen en bewijzen zomaar slikken terwijl het volgens mij bij de meerderheid van de disbelievers gewoon gaat om mensen met veel vragen en ieder zijn antwoord, toch?
Oud 10 september 2006, 23:31   #490
MURRAY
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ik vond in Zembla toch wel min of meer aangetoond dat het niet persé iets anders geweest moet zijn, wat ik toch al bevredigend vind wat betreft het Pentagon.

En inderdaad kwam het ook wel over alsof de meeste disbelievers meteen de vreemdste theoriën aanhangen en de mankst lopende redeneringen en bewijzen zomaar slikken terwijl het volgens mij bij de meerderheid van de disbelievers gewoon gaat om mensen met veel vragen en ieder zijn antwoord, toch?
Idd. Je moet geen alternatieve theorie hebben om aan te tonen dat het officiële verhaal niet klopt. Soms krijg je van die reacties die dan vragen van hoe het dan wel exact gebeurd is. Dat weet ik niet. Het enig alternatief is dat mensen van in de regering en de intelligentia er iets mee te maken hadden, maar hoe het exact ging weet ik nog niet zeker.
Oud 10 september 2006, 23:51   #491
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Wat ik niet begrijp is dat ze blijkbaar geen belang hechten aan het feit dat al het beton van WTC 1 & 2 overging in stof... Dan mag je mij 200 studenten van 5 universiteiten een onderzoek laten doen naar zo'n instorting, dat slik ik niet zomaar.
Touche, my friend.
Ik heb hier al enkele keren gevraagd aan de tegenstanders van de CD-theorie om eens de kinetische energie te berekenen die nodig is om ca 300.000 kuub tot stof te herleiden? Komt geen antwoord op.
Dit k�*n gewoon niet gebeurd zijn door enkel het opeenvallen van de verschillendende verdiepingen.
Oud 10 september 2006, 23:52   #492
StevenNr1

Standaard

Er lagen toch ook brokstukken?
Oud 10 september 2006, 23:54   #493
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Niet vergeten, straks om 22u30 op Nederland 3 in Zembla over 9/11 inside job, gevolgd door Loose Change in zijn totaliteit!
Kan ik die reportage nog ergens bekijken? 'k Heb 't gemist.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 23:55   #494
MURRAY
Lokaal Raadslid

Standaard

Die reacties van die politici waren ook beschamend.
"Neen ik moet niet naar de feiten kijken, ik weet zo al dat het niet klopt".
Oud 10 september 2006, 23:56   #495
democratsteve
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Nonsens. Vlak na 9/11 was de eerste versie dat ze "compleet bij verrassing" waren aangevallen. Die versie hebben ze een 9-tal maanden volgehouden.
En wat weet jij trouwens over de reorganisaties binnen de CIA?
Oud 10 september 2006, 23:56   #496
MURRAY
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Komt zeker op GoogleVideo.
Oud 10 september 2006, 23:58   #497
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams...b.20060910.asf (Lage resolutie want de hoge resolutie-versie werkt blijkbaar niet.)

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 11 september 2006 om 00:00.
Oud 10 september 2006, 23:59   #498
Heftruck

Standaard

Citaat:
Komt zeker op GoogleVideo.
Nja, dit werkt al niet voor me...
Oud 11 september 2006, 00:01   #499
democratsteve
Minister-President

Standaard

Citaat:
Idd. Je moet geen alternatieve theorie hebben om aan te tonen dat het officiële verhaal niet klopt. Soms krijg je van die reacties die dan vragen van hoe het dan wel exact gebeurd is. Dat weet ik niet. Het enig alternatief is dat mensen van in de regering en de intelligentia er iets mee te maken hadden, maar hoe het exact ging weet ik nog niet zeker.
Zo zie ik het ook.
Hoe het exact is gegaan, kunnen we enkel te weten komen tijdens verhoren van de verdachten. Bvb, tijdens een nieuw en onafhankelijk onderzoek waar Rumsfeld, Cheney, Meyers, Giuliani, etc.. VERPLICHT zijn te antwoorden op de vragen die zij vooralsnog weigeren te beantwoorden.
Oud 11 september 2006, 00:01   #500
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams...b.20060910.asf (Lage resolutie want de hoge resolutie-versie werkt blijkbaar niet.)
Werkt ook niet.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 11 september 2006 om 00:03.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be