Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2007, 14:14   #481
franke fritz
Schepen

franke fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wat heeft dit met verantwoordelijkheid nemen te maken? Ik neem altijd mijn verantwoordelijkheid. Ik werk, ik betaal belastingen, ik zorg voor mijn gezin, ik leef niet op de kap van anderen en ik steek geen auto's in de fik.
idem hier. Maar u schildert mij wel af als nitwit en parasiet. En dat hoef ik niet te pikken. het is niet omdat er een paar heethoofden zijn dat iedere betoger in Leuven een groot stuk krapul is. ik distancieer mij daar dan ook openlijk van.
u zou eens verantwoordlijkheid moeten opnemen voor de beschuldigingen die jij uit naar onschuldige mensen. ik noem dat laster en eerroof, een strafbaar feit.
Oud 25 juni 2007, 14:15   #482
adaveke
Schepen

adaveke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
steek uw hoofd maar in de zandbak.
Ben jij er nu echt 100% zeker van dat dit gedaan is door de krakers in kwestie?
Je bent er 100% van overtuigd dat dit niet gedaan kan zijn door mensen die er belang bij hebben of er gewoon plezier in hebben om de gemoederen nog wat meer te verhitten?

Er is geen enkele twijfel bij u?

Laatst gewijzigd door adaveke : 25 juni 2007 om 14:15.
adaveke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 14:17   #483
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Brandweervrijwilligers erbij .... dat zou men kunnen noemen "de kat op het spek binden".
Lol.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 14:17   #484
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz Bekijk bericht
idem hier. Maar u schildert mij wel af als nitwit en parasiet. En dat hoef ik niet te pikken. het is niet omdat er een paar heethoofden zijn dat iedere betoger in Leuven een groot stuk krapul is. ik distancieer mij daar dan ook openlijk van.
u zou eens verantwoordlijkheid moeten opnemen voor de beschuldigingen die jij uit naar onschuldige mensen. ik noem dat laster en eerroof, een strafbaar feit.
Het zou de geloofwaardigheid van de "beweging" ten goede komen als men die "heethoofden" dan zou uitleveren.
Solidariteit met terroristen is verderfelijk en maakt medeplichtig.
Oud 25 juni 2007, 14:17   #485
Marlboro
Banneling

Standaard

Leuk om zien hoeveel marginalen hier hun vrienden de marginalen zitten te beschermen en zowaar het allemaal op de politie willen steken ivm die rellen,jaja,we geloven jullie,lol.

Marginaal gespuis is het.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 14:19   #486
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door adaveke Bekijk bericht
Ben jij er nu echt 100% zeker van dat dit gedaan is door de krakers in kwestie?
Je bent er 100% van overtuigd dat dit niet gedaan kan zijn door mensen die er belang bij hebben of er gewoon plezier in hebben om de gemoederen nog wat meer te verhitten?

Er is geen enkele twijfel bij u?
Hoe aannemelijk lijkt dat; bestaan daar voorbeelden van en dan nog in zo'n betrekkelijk kleine plaats?
Oud 25 juni 2007, 14:22   #487
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde

Bokkerijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dank.

Dit duidt dan wel op de aanwezigheid van geïmporteerde hulptroepen?
Het duidt vooral op taalgrens-overschrijdende solidariteit. Kwestie van perceptie zeker ?
Bokkerijder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 14:23   #488
franke fritz
Schepen

Standaard

Citaat:
Het zou de geloofwaardigheid van de "beweging" ten goede komen als men die "heethoofden" dan zou uitleveren.
Solidariteit met terroristen is verderfelijk en maakt medeplichtig.
Jamaar ik ken die mannen niet he. Mijn vrienden en ik houden zich niet bezig met geweld. wij betogen alleen maar.
Ik zou niet liever hebben dat ze die mannen er tussenuit halen. die beschamen ons pacifistisch imago en daar heb ik het niet voor. Tis hun goed gelukt, want ik krijg hier het ene verwijt na het andere.
en dat nog van mensen die niet eens terplaatste waren, en mij noch mijn vrienden kennen.
Oud 25 juni 2007, 14:23   #489
adaveke
Schepen

adaveke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe aannemelijk lijkt dat; bestaan daar voorbeelden van en dan nog in zo'n betrekkelijk kleine plaats?
Wel,

ik heb persoonlijk iemand (waarvan ik weet dat hij bij het NSV zit) stenen weten gooien naar de orde diensten op een andere linkse betoging die ook in Leuven plaatsvond.

Ik zeg niet dat het nu ook zo gegaan is, en ik spreek ook niet over aannemelijkheid, maar als er een kans is -hoe klein ook- moet men daar wel rekening mee houden.
adaveke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 14:25   #490
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Anarchisten zijn (eigenlijk per definitie) vaak geen flaminganten.

Ik zal het eens navragen.
Inderdaad, behalve 'Vrijbuiter'.
Oud 25 juni 2007, 14:25   #491
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Geef toe, het blijft toch zorgwekkend dat hier voortdurend gepraat wordt over het verschrikkelijke geweld dat een paar krakers gebruikten. En niet over de kwestie zelf: namelijk de artificiële schaarste op de huizenmarkt waardoor velen gedwongen zijn in krotten, kraakpanden of sociale woningen te kruipen. Omdat een aantal rotzakken rijk wilt worden door een perfect bewoonbaar huis te laten verkrotten.

De omgekeerde wereld. Het is echt hallucinant om te zien hoe kleingeestig het racaille tegenwoordig is.

Nooit over de kern van de zaak spreken, en altijd op irrelevante details en zijsporen focussen -- dat is pas geweld, intellectueel bedrog en geweld ja.

En dat soort denken zet zich voort in de maatschappij en vertaalt zich uiteindelijk in een rechts-reactionaire, neofascistische politie-staat, die dan nog wordt toegejuicht.

Den bourgeois is dus meer dan ooit de vijand. Alle middelen zijn goed om deze ideologie te vernietigen.
goede posting, u legt werkelijk de vinger op de zere wonde...
Oud 25 juni 2007, 14:26   #492
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef dan de anarchistjes die amok maken aan. Maar dat zie ik de mensen die er zich zogezegd van distantieren nooit doen. Dat noem ik niet verantwoordelijkheid nemen. En als je die mensen niet aangeeft dan ben je medeplichtig.

Ik beschuldig idd mensen en nee die zijn niet onschuldig. Ben jij de mensen gaan aangeven die verf gegooid hebben tegen de gebouwen van opus dei? Of vond je dat niet nodig aangezien je andere medestanders waarschijnlijk staan aan te schuiven aan het politiekantoor om dat te doen?

Laster en eerroof, laat mij niet lachen. Ik denk dat jij nog eerder zal veroordeeld worden voor medeplichtigheid dan ik voor laster.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 14:27   #493
franke fritz
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Leuk om zien hoeveel marginalen hier hun vrienden de marginalen zitten te beschermen en zowaar het allemaal op de politie willen steken ivm die rellen,jaja,we geloven jullie,lol.

Marginaal gespuis is het.
lol, meneer spreekt hier alsof hij de waarheid in pacht heeft. Ik ben niet marginaal, mijn vrienden zijn niet marginaal. dus hou uw belachelijke, onconstuctieve houding maar achterwegen. met dergelijke quotes bewijst u niets, tenzij u graag hebt dat de mensen u als intellectueel onkundig gaan bestempelen.
Oud 25 juni 2007, 14:29   #494
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geef dan de anarchistjes die amok maken aan. Maar dat zie ik de mensen die er zich zogezegd van distantieren nooit doen. Dat noem ik niet verantwoordelijkheid nemen. En als je die mensen niet aangeeft dan ben je medeplichtig.
Ja, juridisch wel. Maar daarom steun je het niet.
Ik heb nog nooit een spieker aangegeven, maar daarom steun ik het spieken niet. Ik steun mijn vrienden. (on)voorwaardelijk. (Tussen haakjes: ik was niet op de betoging.)

En op de betoging in kwestie was het ook niet nodig. De mensen die zich aan agressie gewaagd hebben zijn er quasi altijd direct uitgehaald. Wat wil je, met 7 00 agenten rondom je.

Citaat:
Ik beschuldig idd mensen en nee die zijn niet onschuldig. Ben jij de mensen gaan aangeven die verf gegooid hebben tegen de gebouwen van opus dei? Of vond je dat niet nodig aangezien je andere medestanders waarschijnlijk staan aan te schuiven aan het politiekantoor om dat te doen?
Die mensen zijn direct opgepakt.

Citaat:
Laster en eerroof, laat mij niet lachen. Ik denk dat jij nog eerder zal veroordeeld worden voor medeplichtigheid dan ik voor laster.
Maar steun je daarom dat geweld?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 25 juni 2007, 14:35   #495
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht

Maar steun je daarom dat geweld?
Ja, dat is wel duidelijk denk ik. Als je wil dat dit geweld stopt dan ga je dit gewoon melden, anders is het nogal logisch dat je er niks tegen hebt.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 14:37   #496
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
lol, meneer spreekt hier alsof hij de waarheid in pacht heeft. Ik ben niet marginaal, mijn vrienden zijn niet marginaal. dus hou uw belachelijke, onconstuctieve houding maar achterwegen. met dergelijke quotes bewijst u niets, tenzij u graag hebt dat de mensen u als intellectueel onkundig gaan bestempelen.
Nogmaals,iedereen ziet hoe jullie zijn,extreem links *knip*

Niet persoonlijk worden.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 14:39   #497
franke fritz
Schepen

Standaard

Citaat:

Ik ken die mannen niet persoonlijk. ik ken zelfs hun naam niet. Wat moet ik dan gaan aangeven? Voor een gesprek met de politie was om dat moment geen tijd en ik zag het eerlijk gezegd niet echt zitten om een matrak in mijn kruis te krijgen.
Aan wat heb ik mij dan schuldig gemaakt? Aan niks denk ik zo. mijn vrienden hebben niet met stenen of verf gegooid, dus wat zou ik hen dan gaan aangeven???
Uw verantwoordelijkheid naar laster is uw persoonlijk misdrijf. excuses zouden al op z'n plaats zijn.
Oud 25 juni 2007, 14:41   #498
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat is wel duidelijk denk ik. Als je wil dat dit geweld stopt dan ga je dit gewoon melden, anders is het nogal logisch dat je er niks tegen hebt.
Neen.
Als je je makker laat begaan, dán steun je passief het geweld.
Maar het is niet omdat je hem aangeeft, dat je sowieso passief steunt. Hem tegenhouden/zorgen dat hij niet verder kan doen, kan minstens even effectief zijn.

En dan nog. Ik herhaal. 17de keer.
De mensen die agressief werden en stenen gooiden zijn er quasi altijd direct uitgehaald.
Oud 25 juni 2007, 14:42   #499
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals,iedereen ziet hoe jullie zijn,extreem links haatdragend boelzoekend marginaal gespuis.
:')

Manneke, ga ergens anders gefrustreerd zijn, zou ik zeggen.
Mensen proberen hier een discussie te voeren.
Oud 25 juni 2007, 14:43   #500
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Nogmaals,iedereen ziet hoe jullie zijn,extreem links haatdragend boelzoekend marginaal gespuis.
Iedereen leest hoe u bent namelijk een zwart kijkend verwijtend marionet soldaatje

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be