Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Moet België aansluiten bij Frankrijk?
Ja, zondermeer 27 22,31%
Ja, maar in beperkte vorm, een sterk samenwerkingsverband 3 2,48%
Misschien 4 3,31%
Nee, ik hou het liever klein 87 71,90%
Aantal stemmers: 121. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2008, 10:10   #481
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Leuk, 95% spreekt geen Duits hier.
Dan kunnen we over de onverdraagzame Duitssprekenden zagen in plaats van
over de Franstaligen.

Wie verzint er toch zo'n dingen?
Laagduits, Diets, de verschillende dialecten in Vlaanderen en Holland zijn aan elkaar verwant.

Laten we gewoon onderwijs van Frans en Engels afschaffen en enkel nog Duits als tweede taal invoeren, de belangrijkste taal van het Europese continent. Als strijd tegen verengelsing zou dit kunnen tellen. Hoogstens kan er voor de wetenschappelijke sector ene overgangsperiode voorzien worden.
Met het afkalven an de macht van de USA moet ook de verengelsing (van Europa en de rest van de wereld) gebroken worden.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 10:24   #482
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Laagduits, Diets, de verschillende dialecten in Vlaanderen en Holland zijn aan elkaar verwant.

Laten we gewoon onderwijs van Frans en Engels afschaffen en enkel nog Duits als tweede taal invoeren, de belangrijkste taal van het Europese continent. Als strijd tegen verengelsing zou dit kunnen tellen. Hoogstens kan er voor de wetenschappelijke sector ene overgangsperiode voorzien worden.
Met het afkalven an de macht van de USA moet ook de verengelsing (van Europa en de rest van de wereld) gebroken worden.
Duits is belangrijk, inderdaad, en er wordt te weinig tijd aan besteed. Maar Engels lijkt me in het huidige klimaat toch iets belangrijker. De schuld van de verengelsing van het Nederlands lijkt me trouwens eerder bij de commerciële televisie te zoeken, niet bij het onderwijs.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 10:26   #483
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Vlamingen hebben we er alle belang bij ons te richten op een grote, sterke continentale buur waar er culturele verwantschap mee is. Holland is een klein landje met een verachtelijk calvinisme, een opmerkelijk grote yankee-gezindheid, uitgesproken liberaal en Atlantistisch, een verspillende kitscherige, verwaande en profiterende monarchie. Misschien kan Holland aansluiten bij het Britse VK?
Dat zijn geen tegenargumenten voor een gewone Vlaming, maar voor een solidarist. Laat de Vlamingen zelf maar hun stem doen.
Oud 11 november 2008, 11:06   #484
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat zijn geen tegenargumenten voor een gewone Vlaming, maar voor een solidarist. Laat de Vlamingen zelf maar hun stem doen.

Denk jij nu werkelijk dat er bij een gewone Vlaamse sterveling sympathie bestaat voor de Hollandse monarchie????? Welja, laten we maar de Vlamingen hun stem volgen.
Oud 11 november 2008, 11:10   #485
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Duits is belangrijk, inderdaad, en er wordt te weinig tijd aan besteed. Maar Engels lijkt me in het huidige klimaat toch iets belangrijker. De schuld van de verengelsing van het Nederlands lijkt me trouwens eerder bij de commerciële televisie te zoeken, niet bij het onderwijs.

Ik zeg ook niet dat de schuld voor verengelsing bij het onderwijs ligt. Wel bij liberalisering! Liberalisme in de audiovisuele sector en de amusementsindustrie zorgt er voor dat hopen Amerikaanse vuiligheid op de wereldmarkten gedumpt worden. Commerciële zenders kopen in hun concurrentiestrijd goedkope Amerikaanse programma's aan. Met alle gevolgen van dien. En Holland is nog meer dan ons pro-Amerika, pro Angelsaksisch, pro vrije markt en pro liberalisme. U bewijst dat trouwens zelf ten overvloede.
Oud 11 november 2008, 11:22   #486
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Denk jij nu werkelijk dat er bij een gewone Vlaamse sterveling sympathie bestaat voor de Hollandse monarchie????? Welja, laten we maar de Vlamingen hun stem volgen.
Misschien wel, misschien niet.
Oud 11 november 2008, 11:23   #487
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg ook niet dat de schuld voor verengelsing bij het onderwijs ligt. Wel bij liberalisering! Liberalisme in de audiovisuele sector en de amusementsindustrie zorgt er voor dat hopen Amerikaanse vuiligheid op de wereldmarkten gedumpt worden. Commerciële zenders kopen in hun concurrentiestrijd goedkope Amerikaanse programma's aan. Met alle gevolgen van dien. En Holland is nog meer dan ons pro-Amerika, pro Angelsaksisch, pro vrije markt en pro liberalisme. U bewijst dat trouwens zelf ten overvloede.
Ik bewijs juist dat je niet veramerikaniseerd hoeft te zijn om pro-Amerika te zijn.
Oud 11 november 2008, 14:03   #488
Leo
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Denk jij nu werkelijk dat er bij een gewone Vlaamse sterveling sympathie bestaat voor de Hollandse monarchie?????
Moet dat dan? Ook in het Noorden is er verzet tegen het koningshuis. Het is gewoon naast de kwestie, een probleem van tweede orde.

Ik zoek nog altijd naar het eerste steekhoudende argument om een samengaan te kunnen afwijzen. Tot nog toe niks dan scheldtirades en zoals bekend zijn scheldwoorden geen argumenten maar veeleer een machteloze poging om te verdoezelen dat er geen argumenten zijn...

De Lage Landen zijn in wezen een eenheid sinds Keizer Karel. De XVII Provinciën (de fameuze Leo Belgicus van de kartografie) vormden een konfederatie avant-la-lettre: verschillende vorstendommen die als één staat optraden. Dat betekende het einde van de Middeleeuwen en het begin van onze Gouden Eeuw. Het knip- en plakwerk van latere datum is inderdaad te wijten aan erfeniskwesties en aan de erbij horende ruzies (lees oorlogen) tussen allerlei vorsten onderling. Reden genoeg dus om elk erfelijk leiderschap met argusogen te bekijken. Afschaffen dan maar of hervormen naar Skandinavisch model? Willem-Alexander lijkt daarover na te denken, Philippe niet. Reden genoeg om (als het volk zich mordikus met zo een figuur wil vereenzelvigen - zie Spanje) daar beter een Oranje voor te nemen dan een Coburger. In elk geval iemand die zich met zijn volk vereenzelvigt in plaats van het voortdurend in de rug te schieten.

Dat er op termijn een hergroepering moet komen staat buiten kijf als het Nederlandse kultuurvolk niet onder de voet gelopen wil worden. Het is gewoon een overlevingskwestie, iets wat je niet oplost met vooroordelen of scheldpartijen. "Of we hierbij aan een federatie of een konfederatie, aan een unie of een gemenebest moeten denken blijkt ondertussen al geen koffiedik kijken meer. Het lijkt al veel meer op Realpolitik" schreef professor Hendrik Gysels destijds. Of aan het hoofd daarvan een monarch komt, of een president, of een afwisselend voorzitterschap, of iets totaal nieuws is later zorg.
Leo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 17:52   #489
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo Bekijk bericht
Moet dat dan? Ook in het Noorden is er verzet tegen het koningshuis. Het is gewoon naast de kwestie, een probleem van tweede orde.

Ik zoek nog altijd naar het eerste steekhoudende argument om een samengaan te kunnen afwijzen. Tot nog toe niks dan scheldtirades en zoals bekend zijn scheldwoorden geen argumenten maar veeleer een machteloze poging om te verdoezelen dat er geen argumenten zijn...

De Lage Landen zijn in wezen een eenheid sinds Keizer Karel. De XVII Provinciën (de fameuze Leo Belgicus van de kartografie) vormden een konfederatie avant-la-lettre: verschillende vorstendommen die als één staat optraden. Dat betekende het einde van de Middeleeuwen en het begin van onze Gouden Eeuw. Het knip- en plakwerk van latere datum is inderdaad te wijten aan erfeniskwesties en aan de erbij horende ruzies (lees oorlogen) tussen allerlei vorsten onderling. Reden genoeg dus om elk erfelijk leiderschap met argusogen te bekijken. Afschaffen dan maar of hervormen naar Skandinavisch model? Willem-Alexander lijkt daarover na te denken, Philippe niet. Reden genoeg om (als het volk zich mordikus met zo een figuur wil vereenzelvigen - zie Spanje) daar beter een Oranje voor te nemen dan een Coburger. In elk geval iemand die zich met zijn volk vereenzelvigt in plaats van het voortdurend in de rug te schieten.

Dat er op termijn een hergroepering moet komen staat buiten kijf als het Nederlandse kultuurvolk niet onder de voet gelopen wil worden. Het is gewoon een overlevingskwestie, iets wat je niet oplost met vooroordelen of scheldpartijen. "Of we hierbij aan een federatie of een konfederatie, aan een unie of een gemenebest moeten denken blijkt ondertussen al geen koffiedik kijken meer. Het lijkt al veel meer op Realpolitik" schreef professor Hendrik Gysels destijds. Of aan het hoofd daarvan een monarch komt, of een president, of een afwisselend voorzitterschap, of iets totaal nieuws is later zorg.
Verstandige praat van Leo. Al te zeldzaam op dit forum!
Oud 11 november 2008, 17:58   #490
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jaaaaah, ik mag 'm weer posten:

Citaat:
We lusten Willem-Alexander en Maxima liever dan Filip en Mathilde

Koekjesdozen met het Nederlandse prinsenpaar Maxima en Willem-Alexander verkopen beter in Vlaanderen dan in Nederland zelf. Sterker nog: in Vlaanderen zijn ze populairder dan onze bloedeigen Filip en Mathilde.
Dat heeft de Nederlandse koekjesverkoper Leo Konijn tot zijn eigen stomme verbazing vastgesteld. Leo Konijn uit het Zeelandse Poortvliet runt een eenmansbedrijfje dat koekjes koopt en verkoopt.

,,Voor de kerstperiode had ik bij de Nederlandse koekjesfabrikant Verkade een partij blikken koekjesdozen overgekocht met Maxima en Willem-Alexander op. Ze waren gemaakt voor het bedrijf Delacre. Maar die kreeg de blikken in Nederland niet verkocht. Ik besloot ze te verkopen in een aantal warenhuizen in en rond Antwerpen. Nogal een risico'', zegt Leo Konijn. ,,Maar tot mijn eigen verbazing verkochten die zeer goed. Bovendien stonden mijn blikken in de rekken vlak naast die met prinses Mathilde en prins Filip. Daar zaten dezelfde koekjes in, want de blikken kwamen ook van Delacre. Maar de mijne verkochten zeker tien keer meer dan die met jullie prinsenpaar. Bij Delacre konden ze daar trouwens niet om lachen. Ik was begonnen met één palet met 960 blikken. Maar ik kon de bijbestellingen haast niet bijbenen. Ik heb er zeker 7.000 van verkocht. Ik snap zelf niet wat de Vlamingen bezield heeft om mijn blikken te kopen. Tenslotte kostten mijn blikken toch tien euro per stuk.''

Zelf heeft Leo Konijn geen enkel prinsenblik meer over, zelfs niet als souvenir. (JOLO)
Bron: Het Nieuwsblad

Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 18:04   #491
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Nou ja : Frankrijk, De Nederlanden en Duitsland zijn in wezen een eenheid sinds Karel de Grote....

De veeltaligheid is een typisch Europees fenomeen in die zin dat men elders (India, China, Amerika, Australië..) de kleinere talen in feite uitroeit, dwarsboomd, fnuikt.. Vooral de nieuwe EU staten hebben zo hun bedenkingen bij de opmars van het Engels dat in hun perceptie gewoon de rol van het Russisch overneemt.

In de praktijk neemt de mobiliteit binnen de EU toe en gaat dat hand in hand met een toenemende veeltaligheid - Nederlanders die zich in Tsjechië vestigen, leren Tsjechisch ipv er zich mee te vergenoegen om de localen het Engels op te dringen. De vanzelfsprekendheid waarmee Franse en Engelse kinderen het leren van vreemde talen afwezen staat op de helling : ook zij zien de noodzaak om behalve hun (wereld)moedertaal ook nog andere talen te leren.

Wat waar is voor onze kleinere landen, wordt eveneens een waarheid voor het ganse continent : ons kapitaal is onze opleiding, de europese cultuur heeft de rest van de wereld reeds veel bijgebracht, maar het is de hoogste tijd onze paternalistische houding prijs te geven en aan te tonen dat ook wij open staan voor de rest van de wereld.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 18:11   #492
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Nou ja : Frankrijk, De Nederlanden en Duitsland zijn in wezen een eenheid sinds Karel de Grote....

De veeltaligheid is een typisch Europees fenomeen in die zin dat men elders (India, China, Amerika, Australië..) de kleinere talen in feite uitroeit, dwarsboomd, fnuikt.. Vooral de nieuwe EU staten hebben zo hun bedenkingen bij de opmars van het Engels dat in hun perceptie gewoon de rol van het Russisch overneemt.

In de praktijk neemt de mobiliteit binnen de EU toe en gaat dat hand in hand met een toenemende veeltaligheid - Nederlanders die zich in Tsjechië vestigen, leren Tsjechisch ipv er zich mee te vergenoegen om de localen het Engels op te dringen. De vanzelfsprekendheid waarmee Franse en Engelse kinderen het leren van vreemde talen afwezen staat op de helling : ook zij zien de noodzaak om behalve hun (wereld)moedertaal ook nog andere talen te leren.

Wat waar is voor onze kleinere landen, wordt eveneens een waarheid voor het ganse continent : ons kapitaal is onze opleiding, de europese cultuur heeft de rest van de wereld reeds veel bijgebracht, maar het is de hoogste tijd onze paternalistische houding prijs te geven en aan te tonen dat ook wij open staan voor de rest van de wereld.
Bij mijn weten weigeren de Franstaligen in de Vlaamse rand (en elders) het Nederlands te leren en te aanvaarden als streektaal

Vlamingen schikken zich (meestal) naar de taal van de andere als ze ergens op bezoek gaan of er zich vestigen.
Vanwaar toch steeds die misplaatste zelfbeschuldiging?
Oud 11 november 2008, 18:24   #493
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Bij mijn weten weigeren de Franstaligen in de Vlaamse rand (en elders) het Nederlands te leren en te aanvaarden als streektaal

Vlamingen schikken zich (meestal) naar de taal van de andere als ze ergens op bezoek gaan of er zich vestigen.
Vanwaar toch steeds die misplaatste zelfbeschuldiging?
KIjk : ik heb zelf 20 jaar geleden de ervaring opgedaan dat men in de noordfranse bedrijfswereld met plezier zijn kennis van de taal van Vondel etaleert. Ook op een terrasje in Bray Dunes zal je met plezier in het Nederlands bedient worden. Diverse zakenrelaties in Duitsland en London waren absoluut in staat om een gesprek te voeren in het Nederlands & bovendien sprak ik met een "chef markeur" in Annaba (Algerije) echt Dokwerkersantwerps.. dus vanwaar het compleks dat men als Nederlandstalige geen respect van anderstaligen zou kunnen ondervinden ?

.. er zijn inderdaad mensen op deze planeet die geen Nederlands spreken,
ik geef dat grif toe en onverdroten zal ik zonder mijn respect voor de anderstalige te verliezen mijn eigen taal aanprijzen....

Van zelfbeschuldiging is geen sprake : de geesten van zowat alle mensen is naar de eigen cultuur- en taalgemeenschap gericht, dat is geen verwijt.
Het leren van andere talen en kennismaken met andere culturen vergt inderdaad een inspanning en het zijn niet de vlamingen die hier weigerachtig staan om dergelijke inspanningen te leveren.. ik zou zelfs zeggen integendeel:
het is precies omdat we wonen op een punt in de wereld waar verschillende taal- en cultuurgebieden aan elkaar grenzen dat de inspanningen voor ons eerder lichter te dragen zijn.. Alhoewel ook elders in Europa doiet het verschijnsel zich voor (Slovenië, Zwitserland, Finland....).

Onze topprestatie in deze wereld is eerder het samenbrengen van deze verschillen in respect voor elkaar, eerder dan het uit elkaar rukken in vijandschap en het opwerpen van artificiële hindernissen om te beletten dat "onze" cultuur door vreemde invloeden "besmet" zou geraken.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 18:41   #494
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
KIjk : ik heb zelf 20 jaar geleden de ervaring opgedaan dat men in de noordfranse bedrijfswereld met plezier zijn kennis van de taal van Vondel etaleert. Ook op een terrasje in Bray Dunes zal je met plezier in het Nederlands bedient worden. Diverse zakenrelaties in Duitsland en London waren absoluut in staat om een gesprek te voeren in het Nederlands & bovendien sprak ik met een "chef markeur" in Annaba (Algerije) echt Dokwerkersantwerps.. dus vanwaar het compleks dat men als Nederlandstalige geen respect van anderstaligen zou kunnen ondervinden ?

.. er zijn inderdaad mensen op deze planeet die geen Nederlands spreken,
ik geef dat grif toe en onverdroten zal ik zonder mijn respect voor de anderstalige te verliezen mijn eigen taal aanprijzen....

Van zelfbeschuldiging is geen sprake : de geesten van zowat alle mensen is naar de eigen cultuur- en taalgemeenschap gericht, dat is geen verwijt.
Het leren van andere talen en kennismaken met andere culturen vergt inderdaad een inspanning en het zijn niet de vlamingen die hier weigerachtig staan om dergelijke inspanningen te leveren.. ik zou zelfs zeggen integendeel:
het is precies omdat we wonen op een punt in de wereld waar verschillende taal- en cultuurgebieden aan elkaar grenzen dat de inspanningen voor ons eerder lichter te dragen zijn.. Alhoewel ook elders in Europa doiet het verschijnsel zich voor (Slovenië, Zwitserland, Finland....).

Onze topprestatie in deze wereld is eerder het samenbrengen van deze verschillen in respect voor elkaar, eerder dan het uit elkaar rukken in vijandschap en het opwerpen van artificiële hindernissen om te beletten dat "onze" cultuur door vreemde invloeden "besmet" zou geraken.
Vanwaar dat 'complex'?
Dat 'complex' is gebaseerd op feiten: zie de toestand in het voormalige Vlaamse Brussel en de voormalige Vlaamse Rand. Onze cultuur is er niet besmet, onze cultuur is er zo goed als verdwenen.

Ik vernam nog graag waar en waarom de Vlamingen een paternalistische houding kan verweten worden.

Ik verwacht echt niet dat iedereen Nederlands spreekt.
Ik verwacht wel dat wie zich hier blijvend in Vlaanderen wil vestigen zich gedraagt zoals (bijna) elke Vlaming zich gedraagt: de streektaal eerbiedigen.

Laatst gewijzigd door luc broes : 11 november 2008 om 18:42.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 10:18   #495
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien kan Holland aansluiten bij het Britse VK?
Dat zou nog eens een goed idee zijn.We hebben dezelfde huizenbouw, dezelfde liberale Angelsaxische mentaliteit. Alles is beter als bij dat "enge" Vlaanderen.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 19:10   #496
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Wel ja, echte wijndrinkers zijn de "Vlamingen" niet. Wijn is nog steeds een genotsproduct voor de iets-meer-dan-gewone man met whisky bv. als bovenlaag en Aldi-sixpacks als onderlaag. In Nederland is dat net hetzelfde.
Er is evenwel een sterk would-be-gehalte inderdaad. Op kerstmis moet er wijn op tafel zijn, parse ke sei sjiek, maar velen drinken het dan zelfs tegen hun zin. Jarenlange brainwashing.
De GSM is evenwel de laatste jaren een sterker cult-product geworden, dan parlee le fransei.
In Nederland is de middenklasse veel beperkter als in Vlaanderen, zo is dat ook in het VK. Ik ken nochtans genoeg Vlamingen die leven van een uitkering die graag Franse wijnen drinken en croissants gaan halen bij de bakker met hun uitkering. Vlamingen zijn Latijnen met een germaanse taal maar daar blijft het ook bij. Punt uit.
Oud 24 november 2008, 19:19   #497
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Dat zou nog eens een goed idee zijn.We hebben dezelfde huizenbouw, dezelfde liberale Angelsaxische mentaliteit. Alles is beter als bij dat "enge" Vlaanderen.
Dat zou een verschrikkelijk idee zijn: Nederlanders zijn een andere natie dan Engelsen, dus dat is gedoemd te mislukken. Ga trouwens eens naar Wassenaar of 't Gooi met je eeuwige gezaag over huizenbouw en kom dan hier vertellen hoe de huizenbouw is.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 20:05   #498
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Dat zou een verschrikkelijk idee zijn: Nederlanders zijn een andere natie dan Engelsen, dus dat is gedoemd te mislukken. Ga trouwens eens naar Wassenaar of 't Gooi met je eeuwige gezaag over huizenbouw en kom dan hier vertellen hoe de huizenbouw is.
Natuurlijk, jij houdt van die belgische wansmakelijke fermette en pastoriechaos. Als je dat dan zo leuk vindt waarom verhuis je dan niet lekker naar Vlaanderen? Moest ik in het VK werk hebben zou ik er ook geen probleem mee hebben om daar te wonen, maar ik heb het in Nederland best naar men zin.
Oud 24 november 2008, 20:12   #499
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Natuurlijk, jij houdt van die belgische wansmakelijke fermette en pastoriechaos. Als je dat dan zo leuk vindt waarom verhuis je dan niet lekker naar Vlaanderen? Moest ik in het VK werk hebben zou ik er ook geen probleem mee hebben om daar te wonen, maar ik heb het in Nederland best naar men zin.
Dat zeg ik nergens, maar jij steriotypeert ontzettend en ziet dat niet in.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 20:59   #500
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Dat zeg ik nergens, maar jij steriotypeert ontzettend en ziet dat niet in.

Doe ik helemaal niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be