Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2024, 12:10   #50081
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Over deep fake spreek ik me niet uit...
Ik vraag me af waarom.
Ja, ik ben ook wel geïnteresseerd want het kan eigenlijk niet weerlegd worden, de bronvideo's staan er bij.

Maar zo heb ik al verschillende discussies gehad met tomm. Bijvoorbeeld over een artikel dat in de Russische media was verschenen, geïndexeerd door verschillende scrapers, staalhard blijven ontkennen dat dat artikel was verschenen. Ook had Rusland eens een photoshop gemaakt om "bio-wapens" in Oekraïne aan te tonen. De bronfoto stond op de site van de ambassade van Slovakije, ik dacht ivm een artikel over nucleaire veiligheid, en was ook geïndexeerd. Maar toen luidde het, je kan niet bewijzen dat dit er achteraf niet is opgezet en alle scrapers zijn gehacked. Ook de video van de cocaïne van Zelensky komt meermaals terug, de bronvideo vind je gearchiveerd op het internet terug, en pas daarna de gemanipuleerde video. Maar toch blijft dat verhaal terugkomen...
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2024, 12:43   #50082
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Ja, ik ben ook wel geïnteresseerd want het kan eigenlijk niet weerlegd worden, de bronvideo's staan er bij.

Maar zo heb ik al verschillende discussies gehad met tomm. Bijvoorbeeld over een artikel dat in de Russische media was verschenen, geïndexeerd door verschillende scrapers, staalhard blijven ontkennen dat dat artikel was verschenen. Ook had Rusland eens een photoshop gemaakt om "bio-wapens" in Oekraïne aan te tonen. De bronfoto stond op de site van de ambassade van Slovakije, ik dacht ivm een artikel over nucleaire veiligheid, en was ook geïndexeerd. Maar toen luidde het, je kan niet bewijzen dat dit er achteraf niet is opgezet en alle scrapers zijn gehacked. Ook de video van de cocaïne van Zelensky komt meermaals terug, de bronvideo vind je gearchiveerd op het internet terug, en pas daarna de gemanipuleerde video. Maar toch blijft dat verhaal terugkomen...
die vent gaat in een diepe putvallen de dag dat zijn Ptn moet toegeven dat hij moet terugtrekken uit UKR...

https://www.youtube.com/watch?v=2UZ2y9TLpq0
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2024, 13:06   #50083
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb die - overigens zeer boeiende - discussies in deze draad kunnen volgen.

De hardnekkigheid waarmee forumgenoot "tomm" zich aan z'n onwrikbare wereldbeeld vastklampt, blijft verbazen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2024, 13:09   #50084
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is net een hele shitload aan propaganda gekomen vanuit Rusland, allerlei tegenstrijdige verhalen. Enerzijds grappig hoe amateuristisch het allemaal is, anderzijds beangstigend dat sommigen dit blijkbaar toch geloven.

De link die ik hierboven stuurde, waarbij men nu de schuld van de Crocus slachtpartij in de schoenen van Oekraïne wil schuiven, is een goed voorbeeld. Kan je je voorstellen dat men een deepfake op Westerse TV uitzendt, wat duidelijk kan bewezen worden omdat de originele beelden daarvoor reeds op het internet stonden? Of een gemanipuleerde video van onze premier die coke snuift, terwijl de originele video van daarvoor dateert? Kan je je voorstellen dat iemand dat voor waar neemt?
Gewoon eens de eerste op je link pakken:
https://euvsdisinfo.eu/report/the-wh...l-of-the-west/
Citaat:

RESPONSE

An unfounded conspiracy theory, sharing recurrent pro-Kremlin narratives about global elites controlling the WHO and the world and the West's anti-Russian activities. Pro-Kremlin media often use the method of denigrating and defaming international organisations such as the OSCE, Council of Europe, WHO, WADA or OPCW, portraying them as anti-Russian and practicing double standards.

See also this 2022 article from Politico, Russia takes first steps to withdraw from WTO.

The WHO's primary role is to direct international health within the United Nations' system and to lead partners in global health responses. The WHO Constitution states its main objective as the attainment by all peoples of the highest possible level of health.

International organisations serve many diverse functions, including collecting information and monitoring trends (e.g. the World Meteorological Organisation), delivering services and aid (e.g. the World Health Organisation) and settling disputes (e.g. the World Trade Organisation). By providing political institutions through which states can work together to achieve common objectives, international organisations can help to foster cooperative behaviour.

See earlier disinformation cases alleging that WHO is part of the Global government, that WHO proves to be a criminal organisation, or that WHO is involved with vaccines (or rather, chemical weapons), which should reduce the population.
Bij zo een 'response' / verklaring als "disinfo" zou je bewijzen verwachten, zijnde de beschuldiging weerleggen.
Wat blijkt die bewijsvoering echter:
- de Brittanicca woordenboekdefinitie van de WHO
- hoe de WHO zichzelf definieert.
Ja lol.
De beschuldigingen baseren zich op daden.
Wat het WHO deed.
Zie bvb hun verklaren van de apenpokken als wereldbedreigende epidemie.
Herinner nog die ééndagsvlieg?
Herinner ook nog diezelfde verklaringen over hun labo sars-cov2 maaksel en eruit op natuurlijke wijze gemuteerde varianten, dat ook eerst als disinfo werd geflagged, tot het reeksje bezwarende elementen die in die richting wezen zodanig lang werd dat komiek Zelenskye er toen een sketch mee kon hebben gemaakt.

Ja dat ging just over de eerste daar.
Misschien is de nummer 2 "echter als disinfo" aan getoond.
Maar als we ons baseren op hun anno 2020 excuus Vooruitschrijdend Inzicht Bij Experts, lijkt het me het beste om de laatste versie van hun disinfo verklaringen eerst te factchecken en de eerdere gewoon mee de vuilbak in te klasseren.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2024, 13:15   #50085
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De hardnekkigheid waarmee forumgenoot "tomm" zich aan z'n onwrikbare wereldbeeld vastklampt, blijft verbazen.
De hardnekkigheid waarmee forumWestblokcollaborateurs op de man ipv de bal sjotten daarentegen, blijft niet meer verbazen, eerder een apenpokken ehm apegapen bedoel ik, gevoel, wat jij "zeer boeiende discussie" noemt. Lol, als je dat al boeiend vindt, moet je je eens op het strand van Oostende gaan leggen en het zand bestuderen, een dag om nooit meer te vergeten!
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2024, 13:20   #50086
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Tommeke

Citaat:
Voorheen had ik dit eigenlijk een goed idee gevonden (en dan eerder naar onafhankelijkheid dan bij aansluiting).
Het regime wilde zelfs geen federalisme toestaan. De nationalisten waren daar ook voorheen heel erg tegen gekant.

Citaat:
Nu is het helaas niet meer mogelijk, de Russen hebben daar zoveel mensen vermoord en zoveel mensen zijn op de vlucht, dat een onafhankelijke stemming niet meer mogelijk is.
Zever in totaal vielen er in deze oorlog minder dan 10000 burgerslachtoffers. Dat is vele keren minder dan het aantal burgerslachtoffers in Gaza. De vluchtelingen mogen uiteraard ook meestemmen, in Oekraïne, het Westen EN Rusland, of niet soms?

Citaat:
Wat me nu eerder realistisch lijkt, is onderhandelingen waarbij in de bezette gebieden de wapens zwijgen en er een VN-vredesmacht komt (en dan mogen er desnoods ook nog Russische soldaten bij rondlopen ook). Binnen een paar jaar kan er dan misschien eens gedacht worden aan referenda.
Valt te overwegen maar de nationalistische milities zullen dat nooit aanvaarden. Poroshenko zei zelf, tijdens een reportage die ik onlangs zag, dat voor hem de Minsk akkoorden maar een doel hadden: tijd kopen, zodat het regime zich tot de tanden toe zou kunnen bewapenen, om dan aan te vallen. De Russen gaan daar niet weg als ze geen staalharde garanties krijgen dat het regime niet zal binnenvallen.

Citaat:
Wat de verkiezingen betreft: zoals ik aantoonde, wij laten internationale waarnemers toe, de VS laat dit toe, alleen Rusland laat dit niet meer toe (of in heel beperkte mate).
Welke internationale waarnemers waren er bij de laatste verkiezingen in de VS bvb.? En waarom hebben die hun stem niet geuit toen Trump Biden van bedrog beschuldigde?

Citaat:
Zo zie je toch dat verkiezingen daar gewoon een poppenkast zijn, zeker als men met uitslagen zoals 107% komt.
Volgens peilingen van het onafhankelijke peilingsbureau Levada steunt meer dan 80% van de bevolking Poetin. Dat komt overeen met het verkiezingsresultaat. Moest ik in Rusland wonen zou ik nu ook, voor de eerste keer, op Poetin stemmen. Voorheen altijd op de communisten, maar deze tijden, waarin het Westen Rusland en de Russische wereld kapot wil, vereisen dat het Russische volk achter zijn leider staat.

Citaat:
We hebben er misschien geen inzicht op, maar als je dit alles weet, dan kan je er zeker van zijn dat in de bezette gebieden de uitslag van het vorig referendum ook 100% fake was ( of misschien 107% fake )
Deze referenda waren inderdaad vooral pro-forma want degene die ertegen waren gingen zowiezo niet gaan stemmen.

Zoals ik hierboven aantoonde (Belgische en Nederlandse journalisten) is een groot deel van de bevolking in deze streken pro-Russisch. elfs de regime pers geeft dit toe. (zie boven) Daarom ook ben ik vrij gerust in de uitslag van referenda georganiseerd door de VN.
Let wel: dan gaat het niet enkel over de stukken die nu in Russische handen zijn, maar de hele Oblasten Zaporozhe, Donbas, en Kherson. Ik zou elfs Odesa erbij nemen. Te nemen of te laten.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2024, 13:24   #50087
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
De hardnekkigheid waarmee forumWestblokcollaborateurs op de man ipv de bal sjotten daarentegen, blijft niet meer verbazen, eerder een apenpokken ehm apegapen bedoel ik, gevoel, wat jij "zeer boeiende discussie" noemt. Lol, als je dat al boeiend vindt, moet je je eens op het strand van Oostende gaan leggen en het zand bestuderen, een dag om nooit meer te vergeten!

Met permissie:

ik kan/mag/zal zelf wel bepalen wat ik boeiend vind en wat niet.

Ter info:

ook uw bijdragen vind ik af en toe boeiend.

Oud 24 maart 2024, 13:26   #50088
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In mijn piepkleine deeltje van 'de rest van de wereld' is het alleszins niet sinds gisteren duidelijk dat "Wereldoorlog 3" al volop bezig IS.

Zoals u (overigens niet als énige) terecht liet weten:

er woedt reeds een tijdlang een 'existentiële' strijd tussen 'het vermaledijde vervloekte westen' - thuishaven van Angelsaks, decadente satanist, Zionist en joost mag weten wat nog allemaal - enerzijds,

en

de verenigde visionaire redders aller landen der planeet aller landen anderzijds:

"Poetin & C°", het Centraal Comité Van De Communistische Partij Van China En Het Globale Zuiden, ayatollahs & moslimbroeders, ...

Steeds méér proxy wars, nog altijd één objective, voor beide 'kampen'.

Voor 'dissidentie'/'oppositie' is er steeds minder begrip/geduld/plaats, in beide 'kampen'.

Uw droom van & hoop op véél bommen en granaten op de kop van de Grote, de Middelste én Kleine Satan worden eerder vroeg dan laat maar zonder enige twijfel in werkelijkheid omgezet.

Bovendien is inmiddels "het Anthropoceen" begonnen, ten gevolge waarvan een heuse 'Umwertung aller Werte' plaats aan het vinden is.

De 'existentiële' strijd tussen de steeds méér voorbijgestreefde machtsblokken van de 'Oude Wereld' maakt de aanpassing aan de 'Nieuwe Tijden' er niet gemakkelijker op.

Het kan nochtans heel simpel EN zonder bloedvergieten. Het Westen moet gewoon aanvaarden dat er nu nieuwe spelers op de markt zijn en stoppen met krampachtig te proberen hun controle over de wereld te behouden.
Iedereen voert handel, en landen uit het globale zuiden mogen hun eigen bestemming kiezen, en eigen politiek voeren, geen dictaten meer opgelegd door het IMF, etc. Zou dat niet een veel beter scenario zijn?

Het Westen moeit zich niet in de voormalige Sovjet-Unie of China (inclusief Taiwan), en China en Rusland bemoeien zich niet met de interne zaken van de EU, de VS, etc. Mooi toch? MAar het Westen is daar blijkbaar niet toe in staat. Ze moeten blijkbaar stoken in Taiwan, bij de Oeigoeren, in Oekraïne, Georgië, Rusland zelf (Tsjetsjenië), in de Arabische wereld, etc.

Laatst gewijzigd door tomm : 24 maart 2024 om 13:27.
Oud 24 maart 2024, 13:38   #50089
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

djimi;10332873]
Citaat:
Japan was 'Axis', dus 'bondgenoot' van ...

U dacht toch niet dat die Japanners geen 'overlast' veroorzaakten, mag ik aannemen?
Ja, maar Japan en Duitsland voerden hun eigen oorlogen, er vochten geen Jappen mee in Europa en geen Duitsers mee in Azië.

Citaat:
Als 'het Westen' brokken maakt, zijn dat oorlogsmisdaden.

Als het welbekende 'anderen' zijn die dat doen, dan zijn die met naastenliefde bezig, is het zoiets?
Volgens de westerse propaganda is het net omgekeerd. Die anderen zijn oorlogsmisdadigers, tirannen, etc. maar de "onze", zoals Churchill, etc. waren helden.

Citaat:
Wat betreft de aantallen 'dode helden', kan ik alleen maar herhalen:

< het aantal dode soldaten in een leger is m.i. eerder een indicatie van de povere strategische en tactische inzichten van de betrokken generale staf en/of de gebrekkige toestand van het beschikbare kanonnenvlees/wapentuig >
Rusland in de jaren 20 was een ontwikkelingsland, dus ja, uiteraard waren ze minder goed uitgerust dan de Duitsers.

Dat ze desalniettemin grotendeels op eigen kracht de Duitse oorlogsmachine versloegen, is niets anders dan een mirakel, en dat had niemand verwacht, het minst van al Hitler zelf. (anders was hij er niet aan begonnen)
Goede indicatie is waar de meeste Duitse soldaten sneuvelden: en dat was ontegensprekelijk aan het Oostfront.

Citaat:
Zelfs de nazi-troepen bestonden nu eenmaal niet énkel uit geniale supermensen, nietwaar.
Dat zeg ik niet, maar De Duitse economie was wel vele keren sterker dan de Sovjet-economie in die tijd. En de Duitsers waren ook op militair vlak duidelijk superieur.
Oud 24 maart 2024, 13:45   #50090
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Gewoon eens de eerste op je link pakken:
https://euvsdisinfo.eu/report/the-wh...l-of-the-west/

Bij zo een 'response' / verklaring als "disinfo" zou je bewijzen verwachten, zijnde de beschuldiging weerleggen.
Wat blijkt die bewijsvoering echter:
- de Brittanicca woordenboekdefinitie van de WHO
- hoe de WHO zichzelf definieert.
Ja lol.
De beschuldigingen baseren zich op daden.
Wat het WHO deed.
Zie bvb hun verklaren van de apenpokken als wereldbedreigende epidemie.
Herinner nog die ééndagsvlieg?
Herinner ook nog diezelfde verklaringen over hun labo sars-cov2 maaksel en eruit op natuurlijke wijze gemuteerde varianten, dat ook eerst als disinfo werd geflagged, tot het reeksje bezwarende elementen die in die richting wezen zodanig lang werd dat komiek Zelenskye er toen een sketch mee kon hebben gemaakt.

Ja dat ging just over de eerste daar.
Misschien is de nummer 2 "echter als disinfo" aan getoond.
Maar als we ons baseren op hun anno 2020 excuus Vooruitschrijdend Inzicht Bij Experts, lijkt het me het beste om de laatste versie van hun disinfo verklaringen eerst te factchecken en de eerdere gewoon mee de vuilbak in te klasseren.
"Disinfo" is zelf desinformatie, gewoon propaganda, een onhandig antwoord op RT, etc. gefinancierd met ons belastinggeld.
Oud 24 maart 2024, 13:49   #50091
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
die vent gaat in een diepe putvallen de dag dat zijn Ptn moet toegeven dat hij moet terugtrekken uit UKR...

https://www.youtube.com/watch?v=2UZ2y9TLpq0
Koekoek Polleke, een reality check anno 2024. De Russen zijn aan het winnen.

De Russen geven wat ze nu veroverd hebben nooit meer op, en de overgrote meerderheid van de Russen, ook de oppositie, staat daar achter.

In het Westen begint men te grossieren in allerlei doemscenario's, zoals "Rusland gaat Europa aanvallen". Teken aan de wand dat ze er geen vertrouwen in hebben dat hun proxies deze oorlog zullen winnen.

Laatst gewijzigd door tomm : 24 maart 2024 om 13:51.
Oud 24 maart 2024, 13:54   #50092
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben dan ook al veel in Rusland en andere ex-Sovjet-landen geweest, en laat mijn oordeel niet beïnvloeden door de propaganda in de westerse media, dat is het verschil denk ik.
Oud 24 maart 2024, 13:58   #50093
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het regime wilde zelfs geen federalisme toestaan. De nationalisten waren daar ook voorheen heel erg tegen gekant.
Het regime *moet* dat ook niet he. 't is niet omdat Rusland iets niet fijn vindt bij een ander land, dat ze zomaar mogen binnenvallen.

Citaat:
Zever in totaal vielen er in deze oorlog minder dan 10000 burgerslachtoffers.
Wat zijn burgers? Als een burger zijn huis of vrouw wil verdedigen en de wapens opneemt, dan is het opeens een soldaat en tel je hem niet mee? Dan zitten we al aan andere cijfers, en als je dan ook nog eens gewonden er bij telt. Volgens muppet Sergej Sjojgoe (Russische bron!) ging het aantal slachtoffers over meer dan 380.000.

Vergeet ook niet dat er door het feit dat Rusland niets ontziet, er meer dan 6.500.000 gevlucht zijn.

Citaat:
Dat is vele keren minder dan het aantal burgerslachtoffers in Gaza.
Zoals altijd haalt u andere conflicten aan en probeert u het spelletje "kijk, het kan nog erger". Het is een teken van zwakheid en de vergelijking met een andere agressor geeft ook aan dat U eigenlijk Rusland ook als agressor beziet.

Citaat:
De vluchtelingen mogen uiteraard ook meestemmen, in Oekraïne, het Westen EN Rusland, of niet soms?
En de doden stemmen voor Oekraïne?

Citaat:
Welke internationale waarnemers waren er bij de laatste verkiezingen in de VS bvb.?
OVSE had er waarnemers, die hebben toen zelfs kritiek geuit op Trump.

Citaat:
Deze referenda waren inderdaad vooral pro-forma want degene die ertegen waren gingen zowiezo niet gaan stemmen.
Aha, dus eigenlijk heeft Rusland deze gebieden gewoon illegaal geannexeerd door middel van een schijnverkiezing?

Citaat:
Let wel: dan gaat het niet enkel over de stukken die nu in Russische handen zijn, maar de hele Oblasten Zaporozhe, Donbas, en Kherson. Ik zou elfs Odesa erbij nemen. Te nemen of te laten.
Ja, te laten dan, hè. Je kan niet zomaar illegaal annexeren. Dat doet zelfs de VS niet. Laat ons anders een referendum houden of Karelië terug bij Finland wil.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2024, 14:01   #50094
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) Het kan nochtans heel simpel EN zonder bloedvergieten.

2) Het Westen moet gewoon aanvaarden dat er nu nieuwe spelers op de markt zijn en stoppen met krampachtig te proberen hun controle over de wereld te behouden...

3) Het Westen moeit zich niet in de voormalige Sovjet-Unie of China (inclusief Taiwan), en China en Rusland bemoeien zich niet met de interne zaken van de EU, de VS, etc.

Mooi toch? ...
1) Een éénmaal plechtig uitgeroepen en reeds duchtig bevochten 'existentiële' strijd tégen het 'decadente satanisme' KAN NOOIT MEER 'heel simpel én zonder bloedvergieten' worden gestopt, laat staan 'definitief' beslecht.

Het is nu domweg te laat voor het verkennen laat staan bewandelen van andere wegen.

"Alea iacta est", nog maar eens.

2) Er is duidelijk (nog) geen overeenstemming betreffende de 'marktconformiteit' van de diverse kandidaat-spelers, noch betreffende hun zelfgekozen 'spelregels'.

En hoe dan ook zal geen énkele speler zichzelf willen laten saboteren of erger.

Dat is een basisregel waar élke speler zich aan houdt (en zal blijven houden).

3) Ik streef eigenlijk véél liever naar een planeet zonder grenzen aan noch beperkingen op mijn eigen en/of andermans 'vrij onderzoek'/'vrije meningsuiting'.

Ik heb dus wellicht méér 'vijanden' dan u, maar misschien ook méér échte 'vrienden' (= mensen die mij geen blaasjes proberen wijs te maken en mij van mijn domheid afhelpen in plaats van ze uit te buiten).

Laatst gewijzigd door djimi : 24 maart 2024 om 14:09.
Oud 24 maart 2024, 14:03   #50095
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U verwijst naar een artikel dat je niet kunt terugvinden online, begint dan een warrig verhaal over "scrapers", etc. , ik verwees daarentegen naar een artikel dat nog steeds online staat.
Ook de zogezegde deepfakes, etc. vind ik alleen terug op propagandasites.

Wat de cocaïne van Zelensky betreft, is in dezelfde categorie als "Poetin is zwaar dement en heeft vergevorderde kanker" artikels in de westerse pers. Behalve dan dat deze laatste roddels duidelijk leugens bleken te zijn, terwijl zo goed als alle acteurs aan de coke zitten, dus dit eerste gerucht is toch iets geloofwaardiger.

Dat de Russen zulke zever soms overnemen, om hun vijand zwart te maken, is niet meer dan menselijk, het Westen doet hetzelfde.
Oud 24 maart 2024, 14:07   #50096
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... de Duitsers waren ook op militair vlak duidelijk superieur.

Maar ze hadden als Führer een halfgeschoolde boerenpummel met een groot gedacht van zichzelf, aan wiens Befehle nooit mocht worden getwijfeld.

Ze waren er dus vet mee, met hun economische en militaire superioriteit.

Oud 24 maart 2024, 14:19   #50097
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Tommeke

Citaat:
Het regime *moet* dat ook niet he. 't is niet omdat Rusland iets niet fijn vindt bij een ander land, dat ze zomaar mogen binnenvallen.
Het gaat hier wel over een Russische minderheid. Een van de Russische minderheden die door het plots uiteenvallen van de Sovjet-Unie zich plots buiten de grenzen van Rusland bevonden. Poetin heeft, toen hij president werd, gezworen dat hij de belangen van Rusland en van de Russen in de voormalige Sovjet-Unie ter harte zou nemen, en hij houdt woord.
Er is ook een grote Russische minderheid in bvb. Kazachstan. Toch is er daar geen oorlog, Kazachstan behandelt deze minderheid immers met respect.
Ook in Oekraïne was oorlog niet noodzakelijk, tot het Westen op Maidan de lont in het kruitvat stak.

Citaat:
Wat zijn burgers? Als een burger zijn huis of vrouw wil verdedigen en de wapens opneemt, dan is het opeens een soldaat en tel je hem niet mee?
Als hij de wapens opneemt is het geen burger meer, volgens de Geneve conventies en het oorlogsrecht. Palestijnse burgers die op Israëlische soldaten schieten worden niet meegerekend bij de burgerslachtoffers.

Citaat:
Dan zitten we al aan andere cijfers, en als je dan ook nog eens gewonden er bij telt.
Ik heb het over onschuldige burgerslachtoffers, iemand die de wapens opneemt is geen onschuldige burger.

Citaat:
Volgens muppet Sergej Sjojgoe (Russische bron!) ging het aantal slachtoffers over meer dan 380.000.
Voor 95% militairen of gewapende milities.
In Gaza daarentegen zijn de meerderheid van de slachtoffers vrouwen en kinderen.

Citaat:
Vergeet ook niet dat er door het feit dat Rusland niets ontziet, er meer dan 6.500.000 gevlucht zijn.
Heeft ook te zien met de uitzichtloze situatie in Oekraïne, reeds in 2021 bevonden er zich miljoenen Oekraïners in de EU en Rusland.

Citaat:
Zoals altijd haalt u andere conflicten aan en probeert u het spelletje "kijk, het kan nog erger"
.

Maar ik vergelijk niet zomaar met gelijk wie. Wel met een land dat volop bewapend wordt door het Westen en deelneemt aan het Eurovisie Songfestival...
Datzelfde Westen dat Poetin wil vervolgen wegens mensenrechtenschendingen.

Citaat:
Het is een teken van zwakheid en de vergelijking met een andere agressor geeft ook aan dat U eigenlijk Rusland ook als agressor beziet.
Nee, dit zijn 2 totaal verschillende conflicten. Maar wel merk je dat de ene veel meer burgerslachtoffers maakt dan de andere. En ook dat Rusland in de "bezette gebieden" onmiddellijk de Russische nationaliteit aanbiedt aan de bewoners, terwijl Israël de bewoners van de bezette gebieden beschouwd als rechteloze slaven.

Citaat:
OVSE had er waarnemers, die hebben toen zelfs kritiek geuit op Trump.
Link?

Citaat:
Aha, dus eigenlijk heeft Rusland deze gebieden gewoon illegaal geannexeerd door middel van een schijnverkiezing?

Alles is schijn, zelfs onze verkiezingen zijn grotendeels schijn, net zoals de meeste job interviews.

Citaat:
Ja, te laten dan, hè. Je kan niet zomaar illegaal annexeren. Dat doet zelfs de VS niet. Laat ons anders een referendum houden of Karelië terug bij Finland wil.
Ewel ja, doe maar gerust, 80% van de inwoners van Karelië zijn etnische Russen.
"Je kan niet zomaar illegaal annexeren" ah nee? Israël doet het al jaren, en wordt daarvoor beloond met allerlei handelsakkoorden door de EU. De VS hebben zelfs de illegale annexatie van Oost-Jerusalem en Golan erkend.

Maar er zijn nog voorbeelden van landen die er ongestraft mee wegkomen:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Westelijke_Sahara
Oud 24 maart 2024, 14:24   #50098
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ze hadden als Führer een halfgeschoolde boerenpummel met een groot gedacht van zichzelf, aan wiens Befehle nooit mocht worden getwijfeld.

Ze waren er dus vet mee, met hun economische en militaire superioriteit.

Je gaat volledig voorbij aan het feit dat Hitler de steun had van de Duitse industrie, waaronder Siemens, Mercedes, etc.
Dat was niet zomaar "een boerenpummel" daar zat een hele machine achter.
Oud 24 maart 2024, 15:08   #50099
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
IS verspreidt bodycam beelden van de aanslag

Benieuwd hoe onze Poetinaanhangers dat weer gaan proberen te framen.

Ik denk dat ze daar bij IS vertwijfeld aan het worden zijn omdat de Russische autoriteiten hun werk niet erkennen.
'allemaal van bij den Angelsaks, en hun zionisten'.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2024, 15:09   #50100
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Koekoek Polleke, een reality check anno 2024. De Russen zijn aan het winnen.

De Russen geven wat ze nu veroverd hebben nooit meer op, en de overgrote meerderheid van de Russen, ook de oppositie, staat daar achter.

In het Westen begint men te grossieren in allerlei doemscenario's, zoals "Rusland gaat Europa aanvallen". Teken aan de wand dat ze er geen vertrouwen in hebben dat hun proxies deze oorlog zullen winnen.
jij begrijpt het niet:
als RU nog verder oprukt, begint de NATO te chargeren...
en sermak en andere troep, is allemaal dikke zever
de RU kunnen gewoon niet meer dan wat ze nu doen, t'is zielig tegen een landje met 3x minder man en materiaal zo'n pover resultaat halen..
zie dit bericht: RU kan gewoon momenteel niet vechten tegen de NATO maar tegen 2025 zal de NATO moeten optreden om de strijd te beslechten en te finaliseren
https://www.ukrinform.net/rubric-pol...ow-expert.html

Laatst gewijzigd door brother paul : 24 maart 2024 om 15:10.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be