![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5021 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5022 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5023 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5024 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5025 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5026 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() https://www.youtube.com/watch?v=ogQnpbW-KYE
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5027 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bwa , mijn gezondheid , men ziet niet onmiddellijk iets aan mij ,
maar ach , ik leef , geniet , en vwala ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5028 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kassie kieken , ajuus
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#5029 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5030 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5031 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon papier was te dik als er kopies nodig zijn dus werd er heel dun papier gebruikt en dat noemden we peluurkes, ze bestonden in verschillende kleuren, dat was gemakkelijk voor het klassement. Bijvoorbeeld het roze peluurke was voor het dagelijks klassement, het blauwe peluurke voor het klassement per klant, het witte peluurke ging naar de boekhouding. 't Was wel mooi die kleurtjes. Maar o wee als er een fout getypt werd. Toen de typpex uitgevonden werd, ging het wel maar daarvoor gebruikten we van die speciale gommen, zo'n harde, smalle, ronde dingen. Voor het eerste blad (gewoon wit papier) ging dat nog maar de peluurkes waren fijn en dan kwam er soms een gaatje in door het gommen ![]() Bovendien verschoven de bladen soms bij het verbeteren en dan was dat zoekwerk om niet alleen het voorblad maar ook de peluurkes precies op de juiste plaats te krijgen om de lettertjes netjes verder te kunnen typen. Bovendien moesten we voorzichtig zijn dat het carbon daarbij niet plooide want dat gaf dan soms een zwarte streep op de peluur. Oh jong, ze weten niet hoe gemakkelijk ze het tegenwoordig hebben! ![]()
![]() |
![]() |
#5032 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5033 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die peluurkes doen me terugdenken aan '81 toen ik op een nieuwe firma begon. Ik had mijn eerste dag een vijftal brieven getypt en bracht ze in de signataire naar de baas voor ondertekening. Ik was blij dat ze allemaal volledig foutloos waren en dat ik dus een goede indruk maakte die eerste dag. Die baas doet de signataire open, beziet de eerste brief en zegt "achter mijn naam moet een punt". Echt waar! Ik had met plezier die signataire op zijn kop geklopt. 5 keer brief met carbon, witte peluur, carbon, roze peluur, carbon, blauwe peluur precies op de juiste plaats in de machine krijgen om dat stomme punt achter zijn naam te typen! De mens is al lang dood maar als ik daar nog aan denk, wil ik hem gaarne nog eens dood doen.
![]() |
#5034 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn belevenissen met mijn allereerste elektrische schrijfmachine?
Ik weet niet hoe dat precies zat maar volgens mij waren die eerstelingen helemaal identiek aan de mechanische alleen was er een motortje ingebouwd. Ik typte een zin, kwam aan het einde van de regel, ting, roetsj, knal! Die wagen vloog met zo'n geweld naar links dat ik echt dacht dat hij eraf ging vliegen. Ik was er gewoon bang voor ![]()
![]() |
#5035 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eens de elektrische schrijfmachines helemaal op punt stonden, typte ik heel graag op een IBM. Die letterbollekes vond ik grappig, ook veel handiger dan de margrieten van Olivetti (of was het Olympia of alletwee?).
Ooit nam ik een interim aan op een projectfirma. In de rapporten kwamen regelmatig wiskundige tekens voor en dan moest ik van bolleke wisselen maar op de toetsen stonden die tekens natuurlijk niet op, dat was soms een heel zoekwerk om er achter te komen welke toets ik dan moest gebruiken. Maar de bollekes wisselen ging heel vlot en het waren stevige dingen die ik gemakkelijker hanteerde dan die margrieten.
![]() |
#5036 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nu wordt het tijd om nog eens wat mensen te groeten. Tamil bijvoorbeeld die ik nog niet ken, goeiemorgen en welkom!
En ook een goeiemorgen aan alle trouwe bezoekers/bezoeksters van mijn draadje! Prettige dag allemaal ![]()
![]() |
#5037 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5038 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je eigenlijk eens moet testen met andere (en rustigere) geluiden. De Visuals zijn te doen maar een beetje te druk. ![]() Heb je geen relaxatiemuziek? daar kan je ook veel mee doen...
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details. Laatst gewijzigd door manta : 22 juli 2014 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5039 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() 'k Wil je der wel op wijzen dat woordvoersters het voorbeeld moeten geven en zeker geen geweld mogen gebruiken... Leg die vaas die je wou smijten dus maar al neer ![]()
![]() |
#5040 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |