Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2024, 09:12   #50461
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Moesten ze onderdrukt worden en daar een meerderheid voor bestaan in die landen, waarom niet, maar ik denk niet dat dat het geval is.
En daar hebben we weer de uitvlucht tot agressie waar Hitler zich ettelijke keren van bediend heeft: onze Volksgenossen in dat buurland worden "onderdrukt".
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 09:44   #50462
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

'Met luchtverdediging én geloof in de overwinning, verpletteren we Rusland'

Poetin moet dood en Rusland moet van de wereldkaart af???

Uit de tekst:

Poetin is een leugenaar. Hij wil Oekraïne in diskrediet brengen.

Citaat:
En Poetin zal doorstoten naar andere landen als hij daar de kans toe krijgt, zegt Koeleba. "Daar twijfel ik niet over. Zijn doel is niet alleen het vernietigen van Oekraïne, maar het herstellen van de invloedsfeer van de Sovjet-Unie. Dat gaat ook over de Baltische staten, Centraal-Europa, Finland, Polen en de Balkan-landen."

Laatst gewijzigd door Universalia : 4 april 2024 om 09:44.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 10:59   #50463
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
En daar hebben we weer de uitvlucht tot agressie waar Hitler zich ettelijke keren van bediend heeft: onze Volksgenossen in dat buurland worden "onderdrukt".
Je bedoelt zoals Albanie in 1999 de NAVO opriep om hun Volksgenossen in Kosovo te "redden"? Of zoals Israel hun Volksgenossen oproept om de Aliya te maken? Of misschien zoals West-Duitsland zich actief bemoeide met de Volksgenossen in Oost-Duitsland? Zoals de Grieken en Turken elk hun Volksgenossen te hulp kwamen in Cyprus?
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 11:02   #50464
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
'Met luchtverdediging én geloof in de overwinning, verpletteren we Rusland'

Poetin moet dood en Rusland moet van de wereldkaart af???

Uit de tekst:

Poetin is een leugenaar. Hij wil Oekraïne in diskrediet brengen.

Wanhoopskreten van een regime datbop zn einde loopt.
Oud 4 april 2024, 11:04   #50465
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bedoelt zoals Albanie in 1999 de NAVO opriep om hun Volksgenossen in Kosovo te "redden"? Of zoals Israel hun Volksgenossen oproept om de Aliya te maken? Of misschien zoals West-Duitsland zich actief bemoeide met de Volksgenossen in Oost-Duitsland? Zoals de Grieken en Turken elk hun Volksgenossen te hulp kwamen in Cyprus?
Whataboutism veegt de gelijkenis tussen de Russische en de nazi-argumenten voor hun agressie en imperialisme niet weg, het bevestigt de treffende gelijkenis alleen maar.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
Oud 4 april 2024, 11:08   #50466
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voorzag die "vrede" de volledige terugtrekking van de Russische aanvalstroepen uit Oekraïne en vergoeding van de aangerichte schade?
Je wil zeggen genocide tegen de Russisch talige bevolking van deze streken?
Dan gaan ze toch eerst moeten oprukken naar Moskou, en komt er eerst een wereldwijde kernoorlog voor Rusland daarmee akkoord zou gaan.

Net alsof men aan de Joden zou voorstellen om Palestina en Israel te verlaten als "oplossing" voor het Palestijns-Joods conflict.

Te belachelijk voor woorden, de enige bedoeling daarvan is om aan de Europese belastingbetaler, die voor deze folie moet opdraaien, wijs te maken dat er geen onderhandelde oplossing mogelijk IS.

Maar dit staat zo ver af van de werkel8jke situatie aan het front, dat heel dit debacle het Westen erg zuur zal opbreken.
Oud 4 april 2024, 11:10   #50467
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Whataboutism veegt de gelijkenis tussen de Russische en de nazi-argumenten voor hun agressie en imperialisme niet weg, het bevestigt de treffende gelijkenis alleen maar.
U vergelijkt zelf Oekraine in 2024 met Nazi-Duitsland in 1939 en beschuldigt mij dan van whataboutism.
Oud 4 april 2024, 11:16   #50468
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U vergelijkt zelf Oekraine in 2024 met Nazi-Duitsland in 1939 en beschuldigt mij dan van whataboutism.
Mij beschuldigen van whataboutism veegt evenmin de gelijkenis tussen de Russische en de nazi-argumenten voor hun agressie en imperialisme weg, het bevestigt de treffende gelijkenis alleen maar.
Oud 4 april 2024, 11:51   #50469
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij beschuldigen van whataboutism veegt evenmin de gelijkenis tussen de Russische en de nazi-argumenten voor hun agressie en imperialisme weg, het bevestigt de treffende gelijkenis alleen maar.
Veel treffender gelijkenissen zijn er tussen Israël en Nazi-Duitsland. Beide denken dat ze het uitverkoren volk zijn/waren, en dat respectievelijk de Palestijnen en de Joden/Slaven Untermenschen zijn die mogen vermoord worden op grote schaal, om aldus het ultieme doel van respectievelijk Eretz Israël of GroB-Deutschland te bereiken.

Rusland daarentegen is een multinationale federatie van volkeren, net als de Sovjet-Unie daarvoor.
Oud 4 april 2024, 11:56   #50470
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rusland daarentegen is een multinationale federatie van volkeren, net als de Sovjet-Unie daarvoor.
En de DDR was een democratische staat.

Maar terzake, ik ben al blij dat u de treffende gelijkenis tussen de argumenten van de nazi's en die van de Russen niet probeert te weerleggen. Dank voor die bevestiging.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 4 april 2024 om 11:58.
Oud 4 april 2024, 12:39   #50471
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Naast de treffende gelijkenis van de Russische agressie-argumenten met die van de nazi's ("onze Volksgenossen worden onderdrukt"), is er nu ook een onzalige parallel met de zelfmoordideologie van moslimterroristen. De jihad is niet langer het monopolie van de moslims:

Citaat:
"Ook Poetins KGB-kameraad in soutane KIRILL, patriarch van de Russisch-orthodoxe Kerk, moet in zijn nopjes zijn. In een homilie preekte Kirill dat sneuvelen in Oekraïne voor Rusland alle zonden uitwist. Hij drukte de Russen op het hart niet bang te zijn voor de dood. Patriarch Kirill beschouwt de oorlog tegen Oekraïne als een Heilige Oorlog tegen «de Westerse decadentie», waarvan hijzelf, Poetin en zijn maffia machtskliek nochtans met volle teugen proberen van te genieten (https://www.kyivpost.com/analysis/30315 'ANALYSIS: Russian Orthodox Church Hails Moscow’s Imperialist Expansionism as a ‘Holy War’').
Oud 4 april 2024, 13:14   #50472
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naast de treffende gelijkenis van de Russische agressie-argumenten met die van de nazi's ("onze Volksgenossen worden onderdrukt"), is er nu ook een onzalige parallel met de zelfmoordideologie van moslimterroristen. De jihad is niet langer het monopolie van de moslims:
Dat is helemaal niet uitsluitend iets van "moslimterroristen".

Dulce et decorum est pro patria mori

https://en.wikipedia.org/wiki/Dulce_...ro_patria_mori

Detail of the inscription over the rear entrance to Memorial Amphitheater at Arlington National Cemetery in Arlington, Virginia. The inscription reads: "Dulce et decorum est pro patria mori".

Het klopt wel dat voor het vaderland sterven als een eer beschouwd wordt in Rusland, maar ook in Israël bvb.
Oud 4 april 2024, 13:25   #50473
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is helemaal niet uitsluitend iets van "moslimterroristen".
Precies wat ik schreef.

Citaat:
Dulce et decorum est pro patria mori

https://en.wikipedia.org/wiki/Dulce_...ro_patria_mori

Detail of the inscription over the rear entrance to Memorial Amphitheater at Arlington National Cemetery in Arlington, Virginia. The inscription reads: "Dulce et decorum est pro patria mori".
Niemand in het westen gelooft nog in die perverse sloganistiek. Dulcior est pro patria vivere.

Citaat:
Het klopt wel dat voor het vaderland sterven als een eer beschouwd wordt in Rusland, maar ook in Israël bvb.
Als dat al zo zou zijn, bevestigt dat de verregaande achterlijkheid van genoemde volkeren.
Oud 4 april 2024, 13:46   #50474
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel treffender gelijkenissen zijn er tussen Israël en Nazi-Duitsland. Beide denken dat ze het uitverkoren volk zijn/waren, en dat respectievelijk de Palestijnen en de Joden/Slaven Untermenschen zijn die mogen vermoord worden op grote schaal, om aldus het ultieme doel van respectievelijk Eretz Israël of GroB-Deutschland te bereiken.

Het is overduidelijk dat die federatiegedachte intussen is doorprikt. Elk volk dat niet naadloos de belangen van Rusland bereid is te volgen krijgt te maken met intimidatie, pogingen tot destabilisatie en soms regelrechte oorlog.

Bijvoorbeeld in Kazakhstan is de steun bij de publieke opinie voor het Russische regime gekelderd sinds de invasie in Oekraïne. Ze hebben daar door dat een beetje een eigen koers varen door Poetin als vijandig wordt gezien en dat hij in wezen de soevereiniteit van die voormalige Sovjetstaten verwerpt.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 15:01   #50475
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ukraine is at great risk of its front lines collapsing
According to high-ranking Ukrainian officers, the military picture is grim and Russian generals could find success wherever they decide to focus their upcoming offensive.

https://www.politico.eu/article/ukra...se-war-russia/

Het is echter ook goed mogelijk dat het een kwestie van maanden in plaats van jaren is.

:l ol:

Tip voor Pandareus en Kelt: deze post negeren en verder leuteren over bootjes, tot je genoeg antidepressiva of goeie whisky in huis hebt om de harde werkelijkheid te kunnen verwerken.
oh geen probleem dan komt de NATO in aktie hé
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 15:43   #50476
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

wie is Shoghu ?

https://euromaidanpress.com/2024/04/...re-phone-call/
Oud 4 april 2024, 16:35   #50477
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanhoopskreten van een regime datbop zn einde loopt.
een mens moet gewoon duidelijk zijn doelstellingen formuleren hé
Oud 4 april 2024, 18:28   #50478
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een conflict is er zeker, maar geen rechtstreekse oorlog.

Ge moet zo'n dingen tijd geven, hé; Rome is ook niet op één dag naar de kloten geholpen.

Van hieruit gezien tenminste zijn de eerste stappen naar héél grootschalig geweld al een tijd geleden gezet; er is daar ergens een slimmerik geweest die de laatste nieuwe doos van Pandora geopend heeft zonder éérst eens goed te kijken wat daar allemaal in zat.

Eerst op z'n communiezieltje beloven dat-ie niks gaat doen, genoeg zand in de ogen strooien, en dan toch onverhoeds toeslaan:

shock and awe

(hoe zegt ge dat in het Russisch, eigenlijk?)

Het boompje genaamd 'speciale militaire operatie' is al een beetje 'vertakt', of anders heeft het zaad geschoten; ge moogt kiezen.

Poetin & Hamas & Houthi's: één strijd!!!

Binnenkort komt Zotte Kim ook nog op gedachten.

Dood aan de Kleine, de Middelste en de Grote Satan!

En dan nog zo stom zijn van te denken dat die niet terug gaan slaan

Moet ge daar dan 'meester-spion' voor geweest zijn?

Maar weet ge, ik ben een braaf werkpaard.

Ik ben niet jaloers op uw oogkleppen.

De mijne waren versleten en mijn boer is vergeten ze te vervangen.

Ik mis ze niet, eerlijk gezegd.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 22:06   #50479
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Gepensioneerde insiders, dat zijn de informatiebronnen bij uitstek, bevrijd van de loonslavernij:
Harald Kuyat, voormalig voorzitter van het Militaire Comité van de NAVO, zei dat
geen enkel "wonderwapen" Oekraïne van een nederlaag zal redden: "Het moet
duidelijk zijn dat Oekraïne op geen enkele manier de strategische situatie in zijn
voordeel kan veranderen. Hoe bitter het ook klinkt voor Oekraïne, de levering van
al deze wapens heeft niet geholpen en zal niet helpen om een voordeel te
behalen. Het is een kwestie van tijd voordat Oekraïne een militaire nederlaag
lijdt. Al deze "wonderwapens", of het nu gaat om tanks, artillerie, HIMARS,
verschillende MLRS, hebben zich niet bewezen als wonderwapens. Hetzelfde zou
zijn gebeurd met de Taurus-raketten als ze waren gestuurd." Dat klopt, het
project van het Westen "Oekraïne als anti-Rusland" zal worden vernietigd. Maar
dit is niet omdat de westerse wapens slecht of ontoereikend zijn. Er is in principe
geen manier om Rusland op het slagveld te verslaan. Het Westen begrijpt dit en
probeert de oorlog zo lang mogelijk te rekken om Rusland meer schade toe te
brengen en interne destabilisatie in Rusland te veroorzaken. Maar zelfs dit
Westerse anti-Russische plan zal mislukken. Oekraïne is Rusland, dat is zo en dat
zal zo blijven.
VIDEO

= = =

Over Harald Kujat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Harald_Kujat

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 4 april 2024 om 22:09.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 23:01   #50480
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het is overduidelijk dat die federatiegedachte intussen is doorprikt. Elk volk dat niet naadloos de belangen van Rusland bereid is te volgen krijgt te maken met intimidatie, pogingen tot destabilisatie en soms regelrechte oorlog.

Bijvoorbeeld in Kazakhstan is de steun bij de publieke opinie voor het Russische regime gekelderd sinds de invasie in Oekraïne. Ze hebben daar door dat een beetje een eigen koers varen door Poetin als vijandig wordt gezien en dat hij in wezen de soevereiniteit van die voormalige Sovjetstaten verwerpt.
Ik ben veel in Kazachstan geweest.
De meeste mensen, zowel van Kazachse als Russische origine, voelen zich Kazach maar ook ex-sovjet burger en burger van de Euraziatische Unie. Kazachstan is een land waar je etnisch Russisch kunt zijn, je taal mag spreken in het openbaar, naar het school gaan in het Russisch, etc.

Het Westen vindt dat niet OK, daarom hebben ze gepoogd om ook Kazachstan te destabiliseren, een soort Kazachs Maidan georganiseeerd, maar dat is jammerlijk mislukt. Als gevolg daarvan is Kazachstan een vreedzaam land waar etnische Russen, Kazachen, en andere nationaliteiten in vrede en harmonie samenleven.

Zowat iedereen die ik sprak in Kazachstan heeft door dat het Westen Oekraïne extreem gedestabiliseerd heeft, met als triest hoogtepunt Maidan. Oekraïne kon gewoon een lid van de Euraziatische Unie zijn zoals Kazachstan, een land waar zowel Russisch als Oekraïens officiële talen zijn, er geen handelsbarrieres of reisbarrieres zijn van Lviv tot de Chinese grens.
Maar het Westen heeft er alles aan gedaan om zo'n scenario te vermijden, en Oekraïne te destabiliseren.

Laatst gewijzigd door tomm : 4 april 2024 om 23:07.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be