Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 april 2024, 16:40   #50581
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Russische inlichtingen wijzen het volgende uit:
Amerikaanse PMC's zijn begonnen met het rekruteren van vertegenwoordigers
van Mexicaanse en Colombiaanse drugskartels die een gevangenisstraf uitzitten
om deel te nemen aan het Oekraïense conflict aan de kant van Kiev. Het is de
bedoeling dat de eerste groep misdadigers in de zomer in het oorlogsgebied
wordt gegooid. De bende zal bestaan uit enkele honderden Mexicanen en
Colombianen.
BRON

= = =

Nog een lading drugsverslaafde criminelen.
Origineel !
Aan uzelf ken je een ander niet.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 17:35   #50582
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Russische inlichtingen wijzen het volgende uit:
Amerikaanse PMC's zijn begonnen met het rekruteren van vertegenwoordigers
van Mexicaanse en Colombiaanse drugskartels die een gevangenisstraf uitzitten
om deel te nemen aan het Oekraïense conflict aan de kant van Kiev. Het is de
bedoeling dat de eerste groep misdadigers in de zomer in het oorlogsgebied
wordt gegooid. De bende zal bestaan uit enkele honderden Mexicanen en
Colombianen.
BRON

= = =

Nog een lading drugsverslaafde criminelen.
Dat hebben ze van Poetin geleerd hé, die liet vorig jaar al massaal gevangeniscrapuul vrij om te gaan vechten tegen Oekraïne.

Ik hoop dat het waar is, uw bericht.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 9 april 2024 om 17:36.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 04:07   #50583
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.572
Standaard

djimi

Gaan we er weer een hutsepot van maken, ja?


Citaat:
a) Ik weet niet in/op wélke wereld u leeft maar in de mijne zijn zowel "het Westen" als "Israël" in de voorbije decennia al verschillende keren aangevallen geweest, zelfs op eigen bodem.
JA, en vond je dat terecht en verdiend?
Hierboven impliceerde U dat Rusland moet bloeden en boeten omdat ze Oekraïne aangevallen hebben, dus dat het Westen bloedt is ook normaal want die hebben ook heel wat landen aangevallen, toch? Of hebt U een dubbele standaard?



Citaat:
Een aantal van de 'vijanden van uw vijanden' - uw 'vrienden', dus - mogen dat op hun palmares schrijven. Nu hebt u eens iets om u aan op te trekken maar toch lijkt u er niet blij mee. Bizar.
Ik zou liever in een wereld leven waar er vreedzame coëxistentie bestaat tussen de grootmachten, respect voor de minderheden, en niemand niemand moet aanvallen.
En OK ook respect voor de territoriale integriteit, wat echter evengoed wil zeggen GEEN BEMOEIENISSEN MET INTERNE AANGELEGENHEDEN. Dat laatste zal voor het Westen zeer moeilijk af te leren zijn. Tenzij in uiterste omstandigheden, en uiteraard mits toestemming van de VN Veiligheidsraad. Die Veiligheidsraad mag wat mijn part hervormd worden en Veto's afgeschaft, en de raad uitgebreid met landen uit het globale zuiden die nu geen stem hebben terwijl er een groot deel van de wereldbevolking woont zoals Indië, Indonesië, Brazilië, Ethiopië, etc. Raad eens wie zo'n hervorming sowieso zou veto'en?



Citaat:
Even terzijde: wat mij doorgaans erg grappig toeschijnt, is de verontwaardiging/verwondering waarop 'de terugslag' onthaald wordt.

Of is dat alleen maar voor de camera's?
Ik ben even niet mee?




Citaat:
b) Ik hoop het voor hen (of niet, whatever). Mij interesseert dat soort volk toch maar matig. we
Dus alle leiders zijn aangeschoten wild en legitieme doelwitten zegt U? Of enkel de anti-westerse?



Citaat:
Het alfamannetje van de Z-zombies kan ook met ketamine worden geneutraliseerd, of met een levenslange verbanning naar Sint-Helena.
Ketamine, in de juiste hoeveelheden, en begeleid door iemand die er iets van kent, kan net heel aangenaam zijn. Niet voor herhaling vatbaar wat mij betreft, ben wat bang van drugs en zo, maar een mens moet alles in z'n leven eens geprobeerd hebben. Poetin ziet er het type niet uit maar je weet nooit.

Citaat:
Hoe dan ook zou zo'n 'speciale neutralisatie operatie' véle levens redden, ook van Russen.
Persoonlijk denk ik van niet. Onder Poetin eindigde de oorlog in Tsjetsjenië, steeg de levensduur met bijna 10 jaar, ging de gezondheidszorg fors vooruit, en het allerbelangrijkste werd een burgeroorlog, zeker niet ondenkbaar, in de jaren 90 was het bijna zo ver, vermeden.

Typisch voor Rusland heeft Poetin z'n opvolging volgens mij nog niet goed geregeld, maar dat weten we eigenlijk niet, misschien wel. Zo niet, gaan verschillende clans met elkaar de strijd aan. Ik zie U al denken, "verdeel en heers", maar weet wel dat de meeste van de machtsgroepen heel wat radicaler zijn dan Poetin, en dat Rusland het grootste nucleair arsenaal ter wereld heeft.

Het ziet er naar uit dat de oorlog in Oekraïne op z'n laatste benen loopt, het Kiev regime staat militair op instorten. Als er chaos komt in Rusland zal dat de Russen zeker verzwakken, maar daarom nog lang niet doen verliezen. Dan zal deze oorlog nog veel langer aanslepen, en riskeer je ook versplintering van zowel de pro-Russische als de pro-Oekraïense krachten. Een oorlog die decennia kan duren dus.

Citaat:
Leg nog maar eens goed uit waarom u zich daar zo tegen verzet.
Zie hierboven...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 04:13   #50584
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat hebben ze van Poetin geleerd hé, die liet vorig jaar al massaal gevangeniscrapuul vrij om te gaan vechten tegen Oekraïne.

Ik hoop dat het waar is, uw bericht.
De Oekraïners doen dat ook hoor, reeds vanaf het begin. Meer zelfs, reeds vanaf 2014.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 04:17   #50585
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Russische inlichtingen wijzen het volgende uit:
Amerikaanse PMC's zijn begonnen met het rekruteren van vertegenwoordigers
van Mexicaanse en Colombiaanse drugskartels die een gevangenisstraf uitzitten
om deel te nemen aan het Oekraïense conflict aan de kant van Kiev. Het is de
bedoeling dat de eerste groep misdadigers in de zomer in het oorlogsgebied
wordt gegooid. De bende zal bestaan uit enkele honderden Mexicanen en
Colombianen.
BRON

= = =

Nog een lading drugsverslaafde criminelen.
Je moet wel weten dat zulke mannen voor de hoogstbiedende gaan en totaal niet betrouwbaar zijn. Bvb. het Sinaloa kartel stond lang op de loonlijst van de Amerikanen, daarom werden ze ook zo machtig, maar nu lijken ze de kant te kiezen van de anti-Amerikaanse Obrador. (als er iets van aan is, heb dit uit een Franse documentaire)

Daarenboven gaat er voor hen een nieuwe markt open op die manier, een met groot potentieel. Ze zullen wel moeten samenwerken met de lokale maffiosi anders gaan ze het niet lang volhouden, noch in Rusland noch in Oekraïne.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 04:30   #50586
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Daarenboven gaat er voor hen een nieuwe markt open op die manier, een met groot potentieel.
../...
Ze zullen wel moeten samenwerken met de lokale maffiosi anders gaan ze het niet lang volhouden, noch in Rusland noch in Oekraïne.
Waar is de tijd dat Putin Rusland's Bajes-krapuul promootte om buitenlands grondgebied te gaan vandaliseren, hè?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 04:34   #50587
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.572
Standaard

djimi

Citaat:
Is 't waar, ja?

En welke magie grijpt er plaats als ik (niet onmiddellijk i.v.m. Poetin of u, maar soit) het woord 'intelligent' gebruik?
Is gewoon een woord dat ik meer met de jaren 70 en 80 associeer dan met 2024. Je zult weinig tiktok filmpjes vinden met het woord "verstard" er in. (niet dat dat noodzakelijk goed is dat is een andere discussie)


Citaat:
En wat gebeurt er wanneer U het woord 'hypocriet' in de mond neemt?
Dat doe ik regelmatig.
Zelf ben ik op sommige vlakken wellicht ook hypocriet zoals de meeste mensen, maar wat dit onderwerp betreft, en zeker op dit forum, speelt ik open kaart.







Citaat:
1) Ik vind mezelf niet direct 'verstard', neen, eerder 'verstokt' zoals in 'verstokte roker' en/of 'verstokte grappenmaker'.
Ook een wat antiek woord trouwens dat je niet meer zoveel hoort. Nogmaals, geen waardeoordeel, liever "verstokt" dan "bro".
Natuurlijk bent U wel verstard, overduidelijk een product van decennia koude oorlogspropaganda, waarin de Russen steevast de slechteriken waren en de Amerikanen steevast (ook een antiek woord) de goeien.



Citaat:
Bovendien zou u moeten weten dat een slang (ook een valse) regelmatig vervelt en tot op hoge leeftijd door een flexibele wervelkolom bij elkaar gehouden wordt.
Klopt, de meeste mensen worden wijzer en milder met de jaren. Er is echter een grote minderheid voor wie dit niet geldt. Je moet maar eens de commentaren lezen van 60'ers en 70'ers in Vlaanderen als het over niet-Europese migranten gaat...
Ik had het vooral over oude mannen in machtsposities of die erg rijk zijn. Die zijn een groot deel van hun leven al giftige slangen geweest, en inderdaad hoe ouder ze worden, hoe giftiger.
Type Mr. Burns:


(De meeste Simpsons personages zijn gebaseerd op een type mensen die echt bestaan. )

Citaat:
Maar zelfs als ik 'verstard' zou zijn, heb ik nog altijd dat excuus: ik ben een pak ouder dan u.
Citaat:
Wat is uw excuus?
Ik vind mezelf niet verstard.
Als echte communist zou ik het Poetin regime categoriek moeten afwijzen, ik ben echter pragmatisch en kies de minst slechte in dit conflict.

Dit neemt niet weg dat ik ook empathie heb voor de Oekraïense kant van het verhaal, medeleven met de talloze families van gesneuvelde mannen, en graag een compromis oplossing zou zien. Het is echter de andere kant die geen zo'n compromis wil, en dus ook de Minsk vredesakkoorden verwierp.
Ik heb hier al vele malen opgeroepen tot compromis oplossingen zoals referenda onder leiding van de VN. Enkele "starre" Russofoben op deze draad alsook het regime in Kiev verwerpen dit, star als ze zijn.

Natuurlijk de extreme Russofobie hier sinds 2 jaar en in feite al langer dwingt mij om partij te kiezen. Of vind je Joden die waarschuwen tegen antisemitisme en verwijzen naar WOII ook star?

Laatst gewijzigd door tomm : 10 april 2024 om 04:37.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 11:41   #50588
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.214
Standaard

Tommeke toch

waarom zou iemand verstokt of verstard zijn omdat hij het tegenovergestelde mening heeft van uw mening ?

Laten we het simpel bekijken:
in welk land heb je het meest vrije meningsuiting en mag je schrijven wat je wilt op messageboarden ? Dus wat is het risico dat je loopt in Belgie respectievelijk Rusland bij het uitgebreid etaleren van een oppositie mening ? Dus wanneer je in RU op een messageboard staat te verkondigen dat de NATO gaat winnen
, of wanneer je in Belgie op een messageboard verkondigt dat RU gaat winnen ?

Waar heb je het meest risico om op gesprek te moeten bij de geheime dienst ?




Tweede vraag:

Wanneer je uw mening baseert op nuchtere cijfers , wanneer ben je dan verstard of verstokt ? Als de cijfers toevallig het omgekeerde bewijzen, ga je dus gewoon mee met de cijfers uw mening aanpassen... Dus als je nu nuchterweg constateert dat UKR 3x meer voertuigen vernielt dan RU vrs UKR... dan is die ratio een indicator voor de efficientie van een leger
Dus waaruit je kan besluiten dat een leger dat 3x meer materiaal vernielt van zijn vijand, en rekening houdend met de productielimieten van een land, versus die van UKR met de volledige NATo als leverancier, wie heeft het grootste arsenaal ?
Dus eenvoudige wiskunde: een leger met 10.000 tanks, verliest 6000 tanks, en heeft er 4000 over, en kan zo nog één jaartje vechten

versus een leger met 1000 tanks en een leverancier die er 30.000 tanks kan leveren die telkens zijn voorraad ziet aangevuld woren...
Dus in welk opzicht is RU dan goed bezig ? En waarom ben je verstard als je gewoon redeneert op die wiskunde ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 10 april 2024 om 11:46.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 18:33   #50589
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Waar is de tijd dat Putin Rusland's Bajes-krapuul promootte om buitenlands grondgebied te gaan vandaliseren, hè?
Ja, en hoelang worden er al vanuit het westen van Oekraïne neo-nazi's naar het oosten en het zuiden gestuurd, die daar systematisch de bijnaam [Duitsers] krijgen?
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2024, 10:28   #50590
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
... alle leiders zijn aangeschoten wild en legitieme doelwitten ...

Leiderschap is een louter situationeel gegeven; het is gevaarlijke onzin daar iets structureel van te (willen) maken.

'Leiders' die steeds weer in de weg (blijven) lopen bij de poging(en) een beschaafde wereld zonder grootmachten, zonder geheime politie en met alléén maar minderheden - telkens van één individu - tot stand te brengen, zijn 'deel van het probleem', géén '(deel van de) oplossing'.

De strikt énige aanvaardbare/verdraagbare 'leiders' zijn diegene die op het slagveld helemaal vooraan gaan staan en als ze na het gevecht niet gesneuveld zijn, zich aan een grote ronde tafel tussen hun gelijken neerzetten.

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2024, 12:52   #50591
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Waar is de tijd dat Putin Rusland's Bajes-krapuul promootte om buitenlands grondgebied te gaan vandaliseren, hè?
Beroemde video bij de bevrijding van Avdiivka: "Die Duitsers? Drijf ze naar Berlijn"

VIDEO over ["de Duitsers"].

WO-II?

'40-'45?

Zaten er toen geen Duitsers daar? Ook in steden als Avdiivka.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2024, 13:31   #50592
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
djimi

Gaan we er weer een hutsepot van maken, ja?




JA, en vond je dat terecht en verdiend?
Hierboven impliceerde U dat Rusland moet bloeden en boeten omdat ze Oekraïne aangevallen hebben, dus dat het Westen bloedt is ook normaal want die hebben ook heel wat landen aangevallen, toch? Of hebt U een dubbele standaard?





Ik zou liever in een wereld leven waar er vreedzame coëxistentie bestaat tussen de grootmachten, respect voor de minderheden, en niemand niemand moet aanvallen.
En OK ook respect voor de territoriale integriteit, wat echter evengoed wil zeggen GEEN BEMOEIENISSEN MET INTERNE AANGELEGENHEDEN. Dat laatste zal voor het Westen zeer moeilijk af te leren zijn. Tenzij in uiterste omstandigheden, en uiteraard mits toestemming van de VN Veiligheidsraad. Die Veiligheidsraad mag wat mijn part hervormd worden en Veto's afgeschaft, en de raad uitgebreid met landen uit het globale zuiden die nu geen stem hebben terwijl er een groot deel van de wereldbevolking woont zoals Indië, Indonesië, Brazilië, Ethiopië, etc. Raad eens wie zo'n hervorming sowieso zou veto'en?





Ik ben even niet mee?






Dus alle leiders zijn aangeschoten wild en legitieme doelwitten zegt U? Of enkel de anti-westerse?





Ketamine, in de juiste hoeveelheden, en begeleid door iemand die er iets van kent, kan net heel aangenaam zijn. Niet voor herhaling vatbaar wat mij betreft, ben wat bang van drugs en zo, maar een mens moet alles in z'n leven eens geprobeerd hebben. Poetin ziet er het type niet uit maar je weet nooit.



Persoonlijk denk ik van niet. Onder Poetin eindigde de oorlog in Tsjetsjenië, steeg de levensduur met bijna 10 jaar, ging de gezondheidszorg fors vooruit, en het allerbelangrijkste werd een burgeroorlog, zeker niet ondenkbaar, in de jaren 90 was het bijna zo ver, vermeden.

Typisch voor Rusland heeft Poetin z'n opvolging volgens mij nog niet goed geregeld, maar dat weten we eigenlijk niet, misschien wel. Zo niet, gaan verschillende clans met elkaar de strijd aan. Ik zie U al denken, "verdeel en heers", maar weet wel dat de meeste van de machtsgroepen heel wat radicaler zijn dan Poetin, en dat Rusland het grootste nucleair arsenaal ter wereld heeft.

Het ziet er naar uit dat de oorlog in Oekraïne op z'n laatste benen loopt, het Kiev regime staat militair op instorten. Als er chaos komt in Rusland zal dat de Russen zeker verzwakken, maar daarom nog lang niet doen verliezen. Dan zal deze oorlog nog veel langer aanslepen, en riskeer je ook versplintering van zowel de pro-Russische als de pro-Oekraïense krachten. Een oorlog die decennia kan duren dus.



Zie hierboven...
Hitler heeft ook veel gedaan voor zijn volk. Betekent niet dat hij geen crimineel is die niet in de goelag thuishoort of op 't schavot. In Amerika krijgt zo iemand (Trump) tenminste nog een proces. Poetin kan a.h.w. vandaag een kind verkrachten of iemand gewoon afknallen zonder gevolg. Dát is het probleem in Rusland. Rusland is niet de vijand van het Westen. Rusland is de vijand van Poetin.

De meeste Westerlingen hebben medelijden met de Russen. Dat zij zo gebukt moeten gaan onder een dictator. Wij juichen voor dappere Russen die rechtstaan en hun mening zonder vorm van geweld zeggen op straat, ondanks ze telkens fysiek aangevallen worden door de trawanten van Poetin.
__________________
"We moeten ook eerlijk zijn; we hadden de ambitie om de grootste partij te worden in gans Vlaanderen. Daar zijn we niet in geslaagd. De grootste partij is de N-VA en ik feliciteer ook uitdrukkelijk Bart De Wever en alle N-VA militanten, zij verdienen ook een applaus." - Tom Van Grieken, 9 juni 2024

Laatst gewijzigd door IJsboer : 11 april 2024 om 13:31.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2024, 13:38   #50593
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.572
Standaard

Russia on Thursday advised against travel to the Middle East and German airline Lufthansa extended a suspension of its flights to Tehran, as the region was kept on edge by Iran’s threat to retaliate against Israel for an attack in Syria, reports Reuters.

Iran has vowed revenge for the 1 April airstrike on its embassy compound in Damascus which killed a top Iranian general and six other Iranian military officers. Israel has not declared its responsibility for the attack.

According to Reuters, Russia’s foreign ministry told citizens they should refrain from travelling to the Middle East, especially to Israel, Lebanon and the Palestinian territories.

“We strongly recommend that Russian citizens refrain from traveling to the region, especially to Israel, Lebanon and the Palestinian territories, except in cases of extreme necessity,” it said.

https://www.theguardian.com/world/li...israel-reports

Iran krijgt volop Russische wapens hopelijk gaan ze die binnenkort eens gebruiken tegen de Israelische genocidairs.
Kaboem in Tel Aviv in plaats van enkel kaboem in Gaza. En echt serieuze raketten op hun dak in plaats van die zelfgemaakte van Hamas.ik zou iedereen aanraden Israel te verlaten nu het nog kan. Russische onderdanen zijn Israel massaal aan het verlaten.

Laatst gewijzigd door tomm : 11 april 2024 om 13:39.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2024, 13:55   #50594
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
... hopelijk ... kaboem ...

Van de ene bloedwraak naar de andere; alles kapot en iederéén dood.

Ziedaar uw 'multipolaire' 'wereldvrede'.

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2024, 17:14   #50595
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Van de ene bloedwraak naar de andere; alles kapot en iederéén dood.

Ziedaar uw 'multipolaire' 'wereldvrede'.

U schreef:

Aangezien die toch al té ver heen is voor 'diplomatie' is het nu tijd voor de zweep.




Dat is echter nog niet het laatste stadium van het neutralisatie-proces.


Van mij mag de oorlog in Oekraïne hier en nu stoppen, ik ben voor vrede. De wapens zwijgen en er wordt een diplomatische oplossing gezocht voor de betwiste gebieden, waarbij de wil van de lokale bewoners als maatstaf wordt genomen, akkoord of niet?

Ik ben ook voor een staakt-het-vuren in Gaza, hier en nu. Israël laat alle Palestijnen vrij, Hamas alle Israëliërs, en er worden onderhandelingen opgestart over een Palestijnse staat. Israël valt geen Iraanse of Syrische doelen meer aan en Iran geen Israëlische doelen.

Bent U voor of tegen deze voorstellen, bent U voor of tegen vrede?

Maar zolang Israël hun genocide verderzet in Gaza, verdienen ze niets anders dan KABOEM.

China, het globale Zuiden, dus de fundamenten van de nieuwe wereldorde, willen al langer dat de wapens zwijgen in zowel Oekraïne als het Midden-Oosten.

In plaats van wapenleveringen, vredesonderhandelingen, wat zeg je daar van?

Maar niet de ene die mag terroriseren en bombarderen, en de andere die lijdzaam moet ondergaan, en dat is de "westerse wereldorde" in een notendop.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2024, 17:22   #50596
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.572
Standaard

IJsboer

Citaat:
Hitler heeft ook veel gedaan voor zijn volk. Betekent niet dat hij geen crimineel is die niet in de goelag thuishoort of op 't schavot.
U bedoelt net zoals de NAVO leiders en Amerikaanse leiders die Irak, Joegoslavië, Libië, etc. binnengevallen zijn? Ik ben het met U eens.


Citaat:
In Amerika krijgt zo iemand (Trump) tenminste nog een proces.
De echte massamoordenaars en oorlogsmisdadigers zoals G. W. Bush genieten rustig van hun pensioen op hun ranch.

Citaat:
Poetin kan a.h.w. vandaag een kind verkrachten of iemand gewoon afknallen zonder gevolg.
Wat een onzin.
Over kinderen gesproken ik heb hierboven berekend dat Israël 1000 keer meer kinderen vermoordt dat er gedood werden tijdens de Russische invasie van Oekraïne. Toch blijft België handel drijven en wapens verkopen aan Israël, zou U uw verontwaardiging daar niet eens op richten in plaats van op Poetin?


Citaat:
Dát is het probleem in Rusland. Rusland is niet de vijand van het Westen. Rusland is de vijand van Poetin.
Dat gaan de Russen wel bepalen niet U.
De vijand van het Russische volk, dat is de westerse elite, net als deze elite de vijand is van het overgrote deel van de wereldbevolking. U bent volledig gehersenspoeld.

Citaat:
De meeste Westerlingen hebben medelijden met de Russen. Dat zij zo gebukt moeten gaan onder een dictator.
Weer zo een met het IQ van een garnaal die de westerse propaganda gelooft als ware het het heilige evangelie.

Citaat:
Wij juichen voor dappere Russen die rechtstaan en hun mening zonder vorm van geweld zeggen op straat, ondanks ze telkens fysiek aangevallen worden door de trawanten van Poetin.
Ik juich voor de dappere westerlingen zoals Assange die de waarheid naar buiten brengen en daarvoor al vele jaren in de gevangenis zitten.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2024, 17:31   #50597
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.572
Standaard

brother paul

Citaat:
waarom zou iemand verstokt of verstard zijn omdat hij het tegenovergestelde mening heeft van uw mening ?
Sommigen zeggen hier dat ik verstard ben omdat ik een andere mening heb dan henzelf.

Citaat:
Laten we het simpel bekijken:
in welk land heb je het meest vrije meningsuiting en mag je schrijven wat je wilt op messageboarden ?
Op anonieme mag je schrijven wat je wil in zowel Rusland als hier.
Maar zelfs voor wat je schrijft in gesloten groepen kan je hier veroordeeld worden.




Citaat:
Waar heb je het meest risico om op gesprek te moeten bij de geheime dienst ?
Rusland, omdat Rusland rechtstreeks in oorlog is. Als je in Oekraïne pro-Russische berichten schrijft onder eigen naam moet je niet alleen op gesprek bij de geheime dienst maar verdwijn je in de martelkamers.




Citaat:
Tweede vraag:

Wanneer je uw mening baseert op nuchtere cijfers , wanneer ben je dan verstard of verstokt ?
Ik baseer mijn mening op nuchtere cijfers, en bij bijna alles dat ik beweer voeg ik een verwijzing toe naar onverdachte bronnen.

Citaat:
Als de cijfers toevallig het omgekeerde bewijzen, ga je dus gewoon mee met de cijfers uw mening aanpassen... Dus als je nu nuchterweg constateert dat UKR 3x meer voertuigen vernielt dan RU vrs UKR... dan is die ratio een indicator voor de efficientie van een leger
Dat zijn cijfers van het Oekraïense sprookjesboek, waar zelfs de Amerikanen sterke vraagtekens bij stellen.


Citaat:
Dus waaruit je kan besluiten dat een leger dat 3x meer materiaal vernielt van zijn vijand, en rekening houdend met de productielimieten van een land, versus die van UKR met de volledige NATo als leverancier, wie heeft het grootste arsenaal ?
Oekraïne zelf heeft toegegeven dat de Russen tot 6 keer meer artillerie hebben. (zie boven)

Citaat:
Dus eenvoudige wiskunde: een leger met 10.000 tanks, verliest 6000 tanks, en heeft er 4000 over, en kan zo nog één jaartje vechten
Jij weet helemaal niet hoeveel tanks de Russen hebben en produceren, en dat gaan ze zeker niet aan jouw neus hangen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2024, 17:42   #50598
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
brother paul



Sommigen zeggen hier dat ik verstard ben omdat ik een andere mening heb dan henzelf.



Op anonieme mag je schrijven wat je wil in zowel Rusland als hier.
Maar zelfs voor wat je schrijft in gesloten groepen kan je hier veroordeeld worden.






Rusland, omdat Rusland rechtstreeks in oorlog is. Als je in Oekraïne pro-Russische berichten schrijft onder eigen naam moet je niet alleen op gesprek bij de geheime dienst maar verdwijn je in de martelkamers.






Ik baseer mijn mening op nuchtere cijfers, en bij bijna alles dat ik beweer voeg ik een verwijzing toe naar onverdachte bronnen.



Dat zijn cijfers van het Oekraïense sprookjesboek, waar zelfs de Amerikanen sterke vraagtekens bij stellen.




Oekraïne zelf heeft toegegeven dat de Russen tot 6 keer meer artillerie hebben. (zie boven)



Jij weet helemaal niet hoeveel tanks de Russen hebben en produceren, en dat gaan ze zeker niet aan jouw neus hangen.
kijk zoetje: je haalt al 50%....

je geeft toe dat RU strenger is dan Belgie ivm meningsuiting... Dus dat daar een tandje ontbreekt in het tandwiel om een soepele open debatcultuur te hebben... dat is uw 50% die je al verdiend hebt


maar je bent toch een klein beetje verstard om het op zijn samons te zeggen
omdat je beweert dat die ratio uit het sprookjesboekje komt van UKR... en dat we telkens hetzelfde moeten herhalen, dat een internationale erkende standaard in de registratie van afgeknald materiaal, in feite door iedereen als objectief beschouwd wordt tenzij de russen blijkbaar die ergens een soort statistiekboek hebben waar niemand inzage in heeft, maar waar men van publiekelijk denkt dat het veel beter is dan Oryx beweert

Nee het cijfer komt helemaal niet uit het sprookjesboek van UKR, het cijfer komt van
https://www.oryxspioenkop.com/2022/0...equipment.html

en oryxspioenkop is heel eenvoudig een site die oordeelt op basis van FOTO's... en die foto's zijn gedateerd, die kunnen bvb dubbel verschijnen in verschillende sociale media, en men probeert die één keer te tellen...

Dus een HOLLANDSE site, die eigenlijk geen enkel goesting heeft om ook maar één of andere partij te bevoordelen via psychologische truukjes, telt gewoon de foto's...

IVM de artillerie maakt EU zich idd grote zorgen, want straks haalt RU een ratio van 10:1 granaten voor zijn afweergeschut, en dat is dan helemaal niet meer prettig voor UKR... Dus daar ben ik helemaal mee eens, dat uw 6:1 nog conservatief is...

en die tanks weten we perfect wat ze hebben en produceren... Je kunt gewoon alles volgen via satteliet, en je kunt volgen via de afknal statistieken...
Net zoals je weet hoeveel raketten ze produceren, omdat ze bvb om de week een salvo van 20 raketten geven, weet je dat ze er 20 kunnen maken, en men idd de serienummers analyseert etc
ZO ook voor al het materiaal die ze vernielen of te pakken krijgen, weten ze na een tijdje van hé dat is de T90 en daarvan hebben we er 100 kapot gemaakt, en nu maken we er nog 5 per maand kapot etc...
en die T72en T80 respectievelijk 32 en 20.. Die tanks maken ze niet meer maar komen gewoon refurbished uit de oude stock.

Laatst gewijzigd door brother paul : 11 april 2024 om 18:06.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2024, 22:21   #50599
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.537
Standaard

Rusland vraagt zijn burgers om zich te onthouden van reizen naar het Midden-Oosten.

(met speciale aandacht voor Israel, Libanon en de Palestijnse gebieden)
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 11 april 2024 om 22:21.
Nr.10 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2024, 15:33   #50600
Visjnu
Minister
 
Visjnu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 3.822
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De wapens zwijgen en er wordt een diplomatische oplossing gezocht voor de betwiste gebieden, waarbij de wil van de lokale bewoners als maatstaf wordt genomen, akkoord of niet?
Dus de betwiste gebieden waarop Kibbutzen werden gebouwd moeten volgens jou naar Israel gaan als de meerderheid van de lokale bevolking daarvoor kiest?
__________________
sin otra luz y guía
sino la que en el corazón ardía.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be