Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2006, 20:45   #5061
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Spammen is verboden; zie forumreglement.
Hoezo spammen ? Je spamt zelf heel de tijd door altijd hetzelfde artikeltje met hetzelfde gezever over Israël te plaatsen terwijl ik nog wat interessant opzoekingswerk probeer te doen.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 27 augustus 2006 om 20:45.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 20:49   #5062
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Hoezo spammen ? Je spamt zelf heel de tijd door altijd hetzelfde artikeltje met hetzelfde gezever over Israël te plaatsen terwijl ik nog wat interessant opzoekingswerk probeer te doen.
Voor opzoekingswerk hebben we jou niet nodig. Daar dient een forum niet voor, iedereen weet wat Google en Wikipedia is.

Het gaat trouwens niet over de mening van anderen, maar over onze mening, die met mekaar forummen.

Als ik in discussie ben, vraag ik altijd naar het waarom van een mening. Een mening moet gefundeerd zijn, want anders is het misschien wel een mening, maar niet de eigen mening. Het is de mening die overgenomen werd van iemand anders, want een 'échte eigen mening' heeft altijd een waarom, altijd een fundament.

Maar jij beantwoord geen enkele vraag rechtsreeks. Verschillende keren met verschillende mensen. Heb jij dan geen 'eigen mening' misschien?

Dat is dan ook wat de ware denkers onderscheid van de kuddedieren. De leiders van de meelopers. En jou van mij.

Al wat je doet is spammen. We hebben uw subjectieve informatie niet nodig, we zijn oud en wijs genoeg om zelf onze bronnen te kiezen en te toetsen. Wat jij doet is weldegelijk spammen.

Je ongevraagde informatie, telkens tussendoor, bederft de thread. Ikzelf heb in tegenstelling tot wat jij beweert nog geen enkel artikeltje geplaatst dat je elders kan vinden. Jij hebt zelfs al artikels dubbel gepost.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 27 augustus 2006 om 21:10.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 21:19   #5063
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor opzoekingswerk hebben we jou niet nodig. Daar dient een forum niet voor, iedereen weet wat Google en Wikipedia is.

Het gaat trouwens niet over de mening van anderen, maar over onze mening, die met mekaar forummen.

Als ik in discussie ben, vraag ik altijd naar het waarom van een mening. Een mening moet gefundeerd zijn, want anders is het misschien wel een mening, maar niet de eigen mening. Het is de mening die overgenomen werd van iemand anders, want een 'échte eigen mening' heeft altijd een waarom, altijd een fundament.

Maar jij beantwoord geen enkele vraag rechtsreeks. Verschillende keren met verschillende mensen.

Dat is dan ook wat de ware denkers onderscheid van de kuddedieren. De leiders van de meelopers. En jou van mij.

Al wat je doet is spammen. We hebben uw subjectieve informatie niet nodig, we zijn oud en wijs genoeg om zelf onze bronnen te kiezen en te toetsen. Wat jij doet is weldegelijk spammen.

Je ongevraagde informatie, telkens tussendoor, bederft de thread. Ikzelf heb in tegenstelling tot wat jij beweert nog geen enkel artikeltje geplaatst dat je elders kan vinden. Jij hebt zelfs al artikels dubbel gepost.

Paulus.
Je lult zonder dat je werkelijk iets te vertellen hebt. Al wat je hier zegt, heb je al 300 keren gezegd zonder dat iemand er iets aan heeft.

Ik vind het artikel op http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5041 best interessant omdat daaruit blijkt dat niet alle Israëli's (zoals jij het stelt) als één man achter de regering Olmert staan.

In Israël heb je ook talrijke vredesactivisten die zich totaal niet kunnen weervinden in de ultra-nationalistische Likoud. Voor hen zijn alle mensen gelijk terwijl Libanezen, Palestijnen enz. voor jou niet meer zijn dan een 'mengelmoesje'.
Oud 27 augustus 2006, 21:31   #5064
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je lult zonder dat je werkelijk iets te vertellen hebt. Al wat je hier zegt, heb je al 300 keren gezegd zonder dat iemand er iets aan heeft.

Ik vind het artikel op http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5041 best interessant omdat daaruit blijkt dat niet alle Israëli's (zoals jij het stelt) als één man achter de regering Olmert staan.

In Israël heb je ook talrijke vredesactivisten die zich totaal niet kunnen weervinden in de ultra-nationalistische Likoud. Voor hen zijn alle mensen gelijk terwijl Libanezen, Palestijnen enz. voor jou niet meer zijn dan een 'mengelmoesje'.
Ik stel nergens in deze discussie dat alle Israëli's als één man achter Olmert staan. Niemand doet dat trouwens. Je liegt er weer op los om je vanuit die leugen je spammen te rechtvaardigen.

Mocht iemand dat wél doen (beweren dat alle Israëli's als een man achter Olmert staan) dan was je informatie relevant voor deze discussie, maar in dit geval dus niet. Daarom is het ook spammen.

Duidelijk?

Ik kan net zo goed over de Paus beginnen en dat beweren dat jij erover begon om mijn posting te rechtvaardigen. Snappie? Want dit is wat jij doet. Je voortdurende informatie is ongewenst, ongevraagd en niet relevant.

Paulus.
Oud 27 augustus 2006, 21:47   #5065
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik stel nergens in deze discussie dat alle Israëli's als één man achter Olmert staan. Niemand doet dat trouwens. Je liegt er weer op los om je vanuit die leugen je spammen te rechtvaardigen.

Mocht iemand dat wél doen (beweren dat alle Israëli's als een man achter Olmert staan) dan was je informatie relevant voor deze discussie, maar in dit geval dus niet. Daarom is het ook spammen.

Duidelijk?

Ik kan net zo goed over de Paus beginnen en dat beweren dat jij erover begon om mijn posting te rechtvaardigen. Snappie? Want dit is wat jij doet. Je voortdurende informatie is ongewenst, ongevraagd en niet relevant.

Paulus.
Je bent gekend omdat je er maar op loszwamt en eindeloos blijft herhalen dat de 'Staat Israël' al 3.000 jaren bestaat en dus het recht had om de Palestijnen van hun gronden en huizen te beroven. Dergelijke attitude is niet alleen arrogant maar ook onaanvaardbaar en maakt iedere discussie met jou onmogelijk.
Oud 27 augustus 2006, 21:57   #5066
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

@Paulus: nok daar nou mee want dit intermezzo gaat de vormen van ruimteverspilling aannemen; de negeertoets op Dit Forum is werkelijk een luxe-beleving.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 21:59   #5067
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bent gekend omdat je er maar op loszwamt en eindeloos blijft herhalen dat de 'Staat Israël' al 3.000 jaren bestaat en dus het recht had om de Palestijnen van hun gronden en huizen te beroven. Dergelijke attitude is niet alleen arrogant maar ook onaanvaardbaar en maakt iedere discussie met jou onmogelijk.
Dat is geen attitude, maar een mening. Een mening die praktisch door gans de wereld werd aanvaard bij de wederoprichting van Israël als zijnde redelijk; de Arabische staten erbuiten gelaten.

Als jij dat geen goede reden vindt om Israël aan de joden toe te vertrouwen, vertel me dan eens waar de joodse staat volgens jou zouden moeten zijn en waarom?

Spammen dat is een attitude.

Paulus.
Oud 27 augustus 2006, 22:06   #5068
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
@Paulus: nok daar nou mee want dit intermezzo gaat de vormen van ruimteverspilling aannemen; de negeertoets op Dit Forum is werkelijk een luxe-beleving.
Ik begin het ernstig te overwegen.

Paulus.
Oud 27 augustus 2006, 22:13   #5069
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is geen attitude, maar een mening. Een mening die praktisch door gans de wereld werd aanvaard bij de wederoprichting van Israël als zijnde redelijk; de Arabische staten erbuiten gelaten.
grappig. de enige landen en volkeren die de nadelen van het bestaan van de joodse staat moeten dragen, worden beschimpt als 'onredelijk'. al degenen die er geen nadeel van hebben gehad, zijn 'redelijk'. overigens vind ik het juist heel niet onredelijk dat de overgrote meerderheid van de palestijnen achter een tweestatenoplossing staat, waarbij zij maar net iets meer dan 20% van het gebied krijgt. wie is hier eigenlijk onredelijk?
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 22:24   #5070
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
grappig. de enige landen en volkeren die de nadelen van het bestaan van de joodse staat moeten dragen, worden beschimpt als 'onredelijk'. al degenen die er geen nadeel van hebben gehad, zijn 'redelijk'. overigens vind ik het juist heel niet onredelijk dat de overgrote meerderheid van de palestijnen achter een tweestatenoplossing staat, waarbij zij maar net iets meer dan 20% van het gebied krijgt. wie is hier eigenlijk onredelijk?
Omdat hun motieven religieus van aard zijn, zijn ze onredelijk. Israël zorgde voor welvaart en werk in de streek. Laten we dat 'nadeel' maar in het midden houden.

Bovendien is Israël ook te vinden voor een tweestaten oplossing. Maar de religieuse zelfmoordenaars, blijven de boel verpesten door hun onredelijkheid.

Paulus.
Oud 27 augustus 2006, 22:29   #5071
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
- Palestijnen: Hebben het grootste deel van hun land verloren bij de oprichting van Israël in 1948. De meerderheid leeft sindsdien in ballingschap als vluchteling of onder Israëlische bezetting. Een minderheid leeft in het gedeelte van Palestina dat Israël werd in 1948.
Correctie: DE Palestijnen hebben het allergrootste gedeelte van hun land (hun land?) verloren bij de oprichting van Trans-Jordanie in 1921. Day hebben ze nog een groot gedeelte van hun land (hun land?) verloren door de anexatie door Jordanie, en de bezettingen door Egypte en Syrie.

In 1967 werden deze gebieden bevrijd door Israel. (Ik chargeer bewust omdat de 'palestijnen' in de bezette gebieden'' door Israel beter werden behandeld dan door de 'broederstaten'.)
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 22:32   #5072
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Nog even ter illustratie: Dat wat iedereen nu probeert te 'vergeten':
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_...ber_(conflict)
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 23:02   #5073
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
Ik meen toch altijd te hebben begrepen dat de overgrote meerderheid van de "Palestijnen" plus de rest van de hele moslim-wereld alleen maar voor een "oplossing" zijn in de vorm van verwijdering van Israël van de kaart.

???
Oud 27 augustus 2006, 23:08   #5074
willem1940NLD

Standaard

Citaat:

Als jij dat geen goede reden vindt om Israël aan de joden toe te vertrouwen, vertel me dan eens waar de joodse staat volgens jou zouden moeten zijn en waarom?

Spammen dat is een attitude.

Paulus.
Beide meningen, vóór of tegen een Joodse staat èn de locatie daarvan, lijken mij slechts te herleiden op godsdienst en een oeroude vete.

Birobidjan was kennelijk geen alternatief.
Oud 27 augustus 2006, 23:35   #5075
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Correctie: DE Palestijnen hebben het allergrootste gedeelte van hun land (hun land?) verloren bij de oprichting van Trans-Jordanie in 1921. Day hebben ze nog een groot gedeelte van hun land (hun land?) verloren door de anexatie door Jordanie, en de bezettingen door Egypte en Syrie.

In 1967 werden deze gebieden bevrijd door Israel. (Ik chargeer bewust omdat de 'palestijnen' in de bezette gebieden'' door Israel beter werden behandeld dan door de 'broederstaten'.)
Dat je de situatie in 1921 durft vergelijken met wat gebeurde in 1948 is gewoon te gek en siert je niet. De verdeling van groot-Palestina in 1921 was een loutere verdeling in oost en west, waarbij het ene deel de nieuwe staat Trans-Jordanië zou worden. Dat alles gebeurde op een vreedzame manier en er was dan ook niet één Palestijn die zijn land verloor. Wat gebeurde in 1948 was een etnische zuivering in de letterlijke zin van het woord, die samenging met de verwoesting van meer dan 400 Palestijnse dorpen.

Al even grof is je insinuatie (zelfs rekening houdend met je 'chargering' ga je er ver over) als de Israëlische verovering van de Palestijnse gebieden een 'bevrijding' was. Zoals ik gisteren nog in een bericht heb aangetoond, was de verovering in 1967 géén 'bevrijding' maar een agressieoorlog in de letterlijke zin van het woord. Ook het argument dat Israël na 1967 de Palestijnse bevolking in die bezette gebieden beter zou behandelen dan de Arabische broederstaten, gaat niet op. Wat Israël zou doen in 1967 was het veroorzaken van een nieuwe vluchtelingenstroom (300.000 vluchtelingen), die vanaf de jaren '70 gevolgd zou worden door een grootschalige kolonisatie- en annexatiepolitiek, de laatste jaren 'afgerond' met een 650 km lange scheidings- of Aparheidsmuur, die niet alleen hele steden en dorpen onleefbaar maakt maar tevens grote delen Palestijns gebied definitief annexeert bij Israël.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 27 augustus 2006 om 23:37.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 23:45   #5076
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het feit dat men één bepaalde groep als de autochtonen bestempelt en de hele andere bevolkingsgroep als immigranten is geen argument maar een stelling, geïnspireerd door de wens om de tweede groep te delegitimiseren.
Wat een belachelijke stelling. Dat de Palestijnse bevolking de autochtone bevolking is van het huidige Israël, is gewoon een feit. Zij bewoonden het land reeds sinds honderden jaren. De overgrote meerderheid van de joodse Israëli's is slechts de laatste 100 jaar in het huidige Israël gearriveerd. Dat is een loutere vaststelling en heeft op generlei wijze ook maar iets met delegitimatie te maken.
Oud 27 augustus 2006, 23:51   #5077
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarmee u dus opnieuw aangeeft dat u een terroristische organisatie op dezelfde hoogte plaatst als een legitieme staat. Er is immers geen wapenembargo tegen Libanon, enkel tegen Hizbollah.
Draai niet rond mijn eigenlijke punt heen, Jozef Ostyn. Natuurlijk is er geen wapenembargo tegen Libanon. Het Libanese leger heeft immers op geen enkele wijze deel genomen aan de gevechten. De strijdende partijen waren Hezbollah en in tegenstelling tot wat u zegt is het dan ook de logica zelf dat een wapenembargo geldt voor deze beide partijen. Dat Israël een legitieme staat is, is geen enkele reden waarom zij boven een wapenembargo zouden moeten staan. Oók de legitieme staat Libanon heeft immers het recht om beschermd te worden tegen de agressie van zijn buurland.
Oud 27 augustus 2006, 23:52   #5078
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, volgens u heeft Israel nooit significante percentages van de door haar bezette gebieden willen opgeven.
Belachelijk. Ik heb nergens zoiets beweerd.
Oud 28 augustus 2006, 00:07   #5079
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus, als wij deze kaart even voor waar aannemen (Palestijnse bron, maar kom) dan zouden alle in oranje gekleurde gebieden, de wiite vlekken (steden) en de gearceerde zone allemaal samen de Palestijnse staat gevormd hebben samen met het geheel van de Gaza-strook (de kaart is op dat vlak natuurlijk achterhaald door de feiten). Dat is dus inderdaad de overgrote meerderheid van de gebieden buiten de Israelische grenzen van 1967.

U illustreert hiermee dat u loog toen u zei dat de Israeli's nooit overwogen hadden het grootste deel van de bezette gebieden op te geven èn dat u loog toen u stelde dat de voorgestelde Palestijnse staat geen buitengrenzen zou hebben.
U lijkt niet alleen grote moeite te hebben met een correcte lezing van mijn berichten maar zo mogelijk nog meer met het begrijpen van een eenvoudige kaart. Eenieder die deze kaart (ik plaats ze hieronder opnieuw) bekijkt, kan immers zonder veel moeite vaststellen dat het gearceerde deel onder Israëlische militaire controle zou blijven. Het zou ook slechts op lange termijn 'mogelijk' onder Palestijnse bevoegdheid komen.

Wat rest is dus wel degelijk een versnipperd en onleefbaar gebied, zonder enige buitengrens. Hetzelfde zou tot op zekere hoogte eveneens gelden voor Gaza. Uw groteske en zoveelste insinuering dat ik zou liegen, bewijst dus hoogstens uw eigen onkunde.

Oud 28 augustus 2006, 00:48   #5080
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik meen toch altijd te hebben begrepen dat de overgrote meerderheid van de "Palestijnen" plus de rest van de hele moslim-wereld alleen maar voor een "oplossing" zijn in de vorm van verwijdering van Israël van de kaart.
Het is niet te geloven dat je dergelijke onzin durft te posten maar ja voor iemand die 'de islam één pot nat vindt' kan ik dat wel begrijpen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be