Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2024, 19:06   #50801
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus U suggereert dat de Russischtaligen daar etnisch gezuiverd moeten worden?

Van mij moeten alleen de "poetinisten"/"Z-zombies" daar weg, en het is mij volstrekt eender hoe precies die daar ook effectief WEG gezuiverd worden; met azijn, met laserstralen, met Mr. Proper, met zoutzuur: om het even.

U ziet, ik ben niet eens zo extreem als Vadertje Stalin; van hem moesten ALLE "Volksdeutsche" opkrassen, ook als ze met Hitler enkel de moedertaal gemeen hadden (en zelfs dat nog niet: die mensen spraken ongetwijfeld een héél stuk beschaafder dan de Oostenrijkse boerenpummel).

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2024, 19:10   #50802
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

De Russen zullen nu meer en betere wapens gaan leveren aan Hezbollah, de Houti's, de pro-Iraanse milities in Irak en Syrië, en Hamas, ...

Als ze dan toch bezig zijn, kunnen ze beter ineens ook Al-Qaida en IS 'binnendoen', en er een TV-programma van maken:

"Crapuul Zonder Grenzen"

(létterlijk én figuurlijk)

Oud 22 april 2024, 20:06   #50803
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

ken je nu één land die zich zo bezighoudt met continu fake news te maken ?

https://www.kyivpost.com/post/31499

neem nu zo een fakenews bericht dat de gehiemde dienstchef vermoord is, of opgepakt in het gevang zit en al zo'n troep ?

Late last week, Russian media began publishing videos alleging that the head of the Main Intelligence Directorate (HUR), Kyrylo Budanov, had been captured by Russia, after reporting earlier that Budanov had been killed in a missile strike.

The computer-generated fake Zaluzhny in the propaganda video claimed that President Zelensky had ordered Zaluzhny's aide killed. The AI image of Zaluzhny claimed that Zelensky would also kill Zaluzhny and then hand Ukraine over to Putin. AI-generated Zaluzhny also blamed the President for what it called Ukraine’s “counteroffensive failure.”

hoe kun je u daar nu mee bezighouden

Laatst gewijzigd door brother paul : 22 april 2024 om 20:10.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2024, 20:15   #50804
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De communicatie in Belgie verliep in het Frans, et pour les Flamands la meme chose. De Flamingen hebben heel lang moeten strijden om het Nederlands te mogen gebruiken in administratie, onderwijs, etc.
Als Vlamingen verder studeerden of hun dorp verlieten moesten ze Frans kennen om te kunnen functioneren.

Zegt U nu dat dit geen enkel probleem was en dat de Vlaamse strijd dus om futiliteiten ging? Vlamingen moesten gewoon Frans leren en daarmee basta, dat is toch wat U bedoelt he?
jij leeft echt in het verleden, je spreekt van een situatie voor de jaren 50µhet gaat erover dat gelijk wie hier in Belgie NU komt gerespecteerd wordt, maar toch best idealiter de taal van de taalgemeenschap leert

wat jij beweert is dat Russen moeten het recht hebben op russisch onderwijs in oekraine of dat ze dan gediscrimineerd worden...
Oud 22 april 2024, 20:23   #50805
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Van mij moeten alleen de "poetinisten"/"Z-zombies" daar weg, en het is mij volstrekt eender hoe precies die daar ook effectief WEG gezuiverd worden; met azijn, met laserstralen, met Mr. Proper, met zoutzuur: om het even.

U ziet, ik ben niet eens zo extreem als Vadertje Stalin; van hem moesten ALLE "Volksdeutsche" opkrassen, ook als ze met Hitler enkel de moedertaal gemeen hadden (en zelfs dat nog niet: die mensen spraken ongetwijfeld een héél stuk beschaafder dan de Oostenrijkse boerenpummel).

Dus mensen mmet een andere politieke mening moeten etnisch gezuiverd worden?
De misdaden van Stalin werden veroordeeld door zn opvolger en iedereen mocht terugkeren.

De slachtoffers van westerse genocides kunnen echter meestal niet terugkeren omdat ze uitgeroeid werden. Geen enkele westerse leider heeft ooit bloeddorstige oorlogsmisdadigers als Churchill veroordeeld.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2024, 20:26   #50806
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als ze dan toch bezig zijn, kunnen ze beter ineens ook Al-Qaida en IS 'binnendoen', en er een TV-programma van maken:

"Crapuul Zonder Grenzen"

(létterlijk én figuurlijk)

De Russen zijn te laat, het Westen en hun Oekraiense proxies hebben IS en Al-Quaida al binnen gedaan.
Samen met de bloeddorstige kindermoordenaars in Israel , het neo-nazi Kiev regime en de Amerikaanse en NAVO oorlogsmisdadigers zijn zij het echte "crapuul Zonder Grenzen", en de echte "axis of evil".
Oud 22 april 2024, 20:28   #50807
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ken je nu één land die zich zo bezighoudt met continu fake news te maken ?

https://www.kyivpost.com/post/31499

neem nu zo een fakenews bericht dat de gehiemde dienstchef vermoord is, of opgepakt in het gevang zit en al zo'n troep ?

Late last week, Russian media began publishing videos alleging that the head of the Main Intelligence Directorate (HUR), Kyrylo Budanov, had been captured by Russia, after reporting earlier that Budanov had been killed in a missile strike.

The computer-generated fake Zaluzhny in the propaganda video claimed that President Zelensky had ordered Zaluzhny's aide killed. The AI image of Zaluzhny claimed that Zelensky would also kill Zaluzhny and then hand Ukraine over to Putin. AI-generated Zaluzhny also blamed the President for what it called Ukraine’s “counteroffensive failure.”

hoe kun je u daar nu mee bezighouden
U hebt dit dus gelezen op de website van fakenewspost ?
Oud 22 april 2024, 20:28   #50808
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

zeg eens tomm

waarom knallen ze die TV toren omver?

wat is het nut van ervoor te zorgen dat de UKR burgers geen propaganda meer kunnen volgen op hun TV ?

https://www.politico.eu/article/russ...aine-tv-tower/

ga eens voorspellen wat je gaat zeggen: ze gebruikten die toren militair zeker ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 22 april 2024 om 20:32.
Oud 22 april 2024, 20:30   #50809
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt dit dus gelezen op de website van fakenewspost ?
maar Tomm toch
die berichten en filmkes bestaan hé ?
t"zijn russische studenten die ze maken voor de grap zeker ?
welk een lan houdt hem nu bezig met continu valse berichten te maken..
t'is eigenlijk zielig want in één minuut later kun je het onkrachten
Oud 22 april 2024, 20:30   #50810
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus mensen met een andere politieke mening moeten etnisch gezuiverd worden? ...

Betreffende uw "Z-zombies" gaat het allang niet meer over de politieke mening, zou ik durven te zeggen.

Ofwel zijn dat oorlogsmisdadigers, ofwel collaborateurs van oorlogsmisdadigers.

Buiten ermee, overal.

En eender hoe.

Oud 22 april 2024, 20:33   #50811
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jij leeft echt in het verleden, je spreekt van een situatie voor de jaren 50µhet gaat erover dat gelijk wie hier in Belgie NU komt gerespecteerd wordt, maar toch best idealiter de taal van de taalgemeenschap leert

wat jij beweert is dat Russen moeten het recht hebben op russisch onderwijs in oekraine of dat ze dan gediscrimineerd worden...
U geeft dus nu zelf toe dat het regime in Kiev 50 jaar achter staat en dat wie zich in Oekraine vestigt best de taal van de taalgemeenschap leert?

De Russen zijn een grote minderheid van bijna 40 % van de bevolking. Uiteraard hebben zij volgens het VN handvest en het Europees verdrag van de minderheden recht op onderwijs in eigen taal. Net zoals de Vlamingen in Belgie recht hebben op onderwijs in het Nederlands en de Franstaligen recht op onderwijs in het Frans.
Oud 22 april 2024, 20:35   #50812
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Geen militair expert zijnde weet ik echt niet hoe de nu goedgekeurde hulp de oorlog zal veranderen.

Iets zegt me dat het te weinig zal zijn. Maar zelfs dan zal het de Russen meer inspanningen kosten. Als de beer finaal zijn poot op Oekraïne legt zal hij fel verzwakt zijn.

Het is tenenkrullend hoe dit door de collabo's op dit forum als rechtvaardig wordt voorgesteld.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 22 april 2024 om 20:37.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2024, 20:43   #50813
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Geen militair expert zijnde weet ik echt niet hoe de nu goedgekeurde hulp de oorlog zal veranderen.

Iets zegt me dat het te weinig zal zijn. Maar zelfs dan zal het de Russen meer inspanningen kosten. Als de beer finaal zijn poot op Oekraïne legt zal hij fel verzwakt zijn.

Het is tenenkrullend hoe dit door de collabo's op dit forum als rechtvaardig wordt voorgesteld.

De beer had het bijennest gerust moeten laten.

Mij kan het allang niet meer schelen of die beer nu helemaal dood gestoken wordt, of met alleen maar builen en blutsen van de woedende bijenzwerm af geraakt.

Maar lopen zal hij.

Oud 22 april 2024, 20:53   #50814
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Washington’s military aid to Kiev is “direct financing of terrorist activities.”
Tout ce qui est excessif, est insignifiant. (Talleyrand)
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2024, 21:00   #50815
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat mij vooral tegen de borst stuit is hoe ze vernietiging van Europese steden en honderdduizenden mensen toejuichen.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2024, 21:09   #50816
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Wat mij vooral tegen de borst stuit is hoe ze vernietiging van Europese steden en honderdduizenden mensen toejuichen.
Dat ook ja.

Ik kan hier hevig discussiëren over binnenlandse politiek. Maar dat is niks vergeleken bij wat ik ervaar bij die mengeling van onverschilligheid, sadisme en ideologische blindheid.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 22 april 2024, 21:44   #50817
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U geeft dus nu zelf toe dat het regime in Kiev 50 jaar achter staat en dat wie zich in Oekraine vestigt best de taal van de taalgemeenschap leert?

De Russen zijn een grote minderheid van bijna 40 % van de bevolking. Uiteraard hebben zij volgens het VN handvest en het Europees verdrag van de minderheden recht op onderwijs in eigen taal. Net zoals de Vlamingen in Belgie recht hebben op onderwijs in het Nederlands en de Franstaligen recht op onderwijs in het Frans.
Ziewel dacht het:
dus jij beweert dat Franstalige in Vlaaderen recht hebben op Frans onderwijs... dat is wat jij beweert dat er moet gebeuren, of anders moet Frankrijk zijn leger loslaten op vlaanderen om die Franse te bevrijden van die dictatuur
Oud 22 april 2024, 21:54   #50818
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ook ja.

Ik kan hier hevig discussiëren over binnenlandse politiek. Maar dat is niks vergeleken bij wat ik ervaar bij die mengeling van onverschilligheid, sadisme en ideologische blindheid.
jij maakt volgens mij een inschattingsfout, je hebt te doen met een tegenstander die gewoon los erover gaat, nergens respect voor heeft, en dus kan je in feite nauwelijks anders reageren dan die behandelen zoals hij zelf optreedt

zie jij nu één signaal waarbij hij tevreden is met wat hij veroverd heeft en bereid is aan tafel te gaan zitten om stukjes terug te geven ie hij met 500k verliezen en 200 miljard oorlogsmateriaal veroverd heeft ?

Er is hier geen sprake van enige neiging tot vrede, maar gwoon iemand die continu doorduwt met een overmacht aan soldaten en materiaal met als doel UKR in te palmen, en idd met gigantische verliezen als gevolg, maar hij heeft in casu gewoon eens getoond van hé als ik iets wil dan krijg ik het

En omgekeerd hoe denk jij nu dat je zoiets oplost ? met witte duiven ? witte handdoeken zwaaien ? wat denk je nu ?
Oud 22 april 2024, 22:10   #50819
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jij maakt volgens mij een inschattingsfout, je hebt te doen met een tegenstander die gewoon los erover gaat, nergens respect voor heeft, en dus kan je in feite nauwelijks anders reageren dan die behandelen zoals hij zelf optreedt

zie jij nu één signaal waarbij hij tevreden is met wat hij veroverd heeft en bereid is aan tafel te gaan zitten om stukjes terug te geven ie hij met 500k verliezen en 200 miljard oorlogsmateriaal veroverd heeft ?

Er is hier geen sprake van enige neiging tot vrede, maar gwoon iemand die continu doorduwt met een overmacht aan soldaten en materiaal met als doel UKR in te palmen, en idd met gigantische verliezen als gevolg, maar hij heeft in casu gewoon eens getoond van hé als ik iets wil dan krijg ik het

En omgekeerd hoe denk jij nu dat je zoiets oplost ? met witte duiven ? witte handdoeken zwaaien ? wat denk je nu ?
Euhm. Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik pleit helemaal niet voor capitulatie.

Ik ben het ermee eens dat we ons daarbij niet moeten neerleggen. En dat onderhandelen geen zin heeft.

Alleen vraag ik me af of de militaire steun die Oekraïne krijgt ervoor zal zorgen dat Poetin zijn objectieven niet haalt.

Ik denk integendeel dat het westen meer kan en moet doen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 22 april 2024, 22:33   #50820
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euhm. Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik pleit helemaal niet voor capitulatie.

Ik ben het ermee eens dat we ons daarbij niet moeten neerleggen. En dat onderhandelen geen zin heeft.

Alleen vraag ik me af of de militaire steun die Oekraïne krijgt ervoor zal zorgen dat Poetin zijn objectieven niet haalt.

Ik denk integendeel dat het westen meer kan en moet doen.
je sprak over ideologische blindheid, dacht dat je het zag op het forum aan westerse zijde
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be