Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 september 2016, 10:14   #5101
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een hoge inzet van Nederland & Belgie ?
.
Missies totaal, gerekend vanaf inzet Allied Force, Kosovo - Irak/Syrië
- Denemarken: 33 maanden
- Noorwegen: 18 maanden

Nogal een flink verschil met de BAF en de KLU niet?
- De KLU totaal - F16 - 25 jaar aan één stuk op missie, vanaf 1993-2016, begin juli
(Niet meegerekend tevens inzet helicopters)
- De BAF iets korter, maar doet er niet voor onder.
* Plus dat de BAF gelijktijdig opereerde boven Afghanistan plus Libië.

- De gezamenlijke inzet tijdens Allied Force (BAF + KLU) was hoger dan van de Britten
- 2014 - tot juli dit jaar (Irak/Syrië) werden meer wapens ingezet dan door de Britten - gevechtsvliegtuigen + Reapers
(De Denen gooiden boven Libië tevens meer wapens dan de Britten)

Organisatorisch laten de Scandinavische Luchtmachten niet toe regelmatig, dan wel lang op missie te kunnen gaan.
- In de Deense rapporten wordt dan ook vermeld max. eens in de drie jaar mogelijk.
Een tweede inzet boven Irak vergt een bovenmatige inspanning om mogelijk te kunnen maken.
- Noorwegen moest met inzet tijdens Libië na ongeveer vier maanden stoppen daar de Noorse Luchtmacht het niet meer vol kon houden.
- De Zweden (Libië) evenmin, ze zaten voor het eind van deelname al aan het eind van hun latijn
De Zweedse Luchtmacht kon het nauwelijks nog trekken.
Wanneer ook bommen geworpen hadden moeten worden zou de inspanning dermate groot geweest zijn dat ook deze voortijdig had moeten stoppen

Laatst gewijzigd door Adrian M : 23 september 2016 om 10:17.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 10:27   #5102
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een hoge inzet van Nederland & Belgie ?
Achteraf: stank voor dank.
Ik denk dat de Denen de gulden middenweg nemen.
En de Amerikanen ?
Iets anders: de Amerikanen willen de EU het TTIP maneuver door de strot duwen.
Dat is voor ons allemaal véééééééél belangrijker dan wapens afgooien.

There is nothing to kill or to die for.
Wat is de stank voor dank dan?
De EU laat zich niets door de strot duwen. Er kan alleen onderhandeld worden als beiden onderhandelingen aan willen gaan, simple as that.
U stelt de Amerikanen als door de strot duwen. De EU stelt eveneens hoge eisen aan de Amerikanen waar aan toe te geven vergis u daar niet in.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 23 september 2016 om 10:39.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 10:39   #5103
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Iets anders: de Amerikanen willen de EU het TTIP maneuver door de strot duwen.
Dat is voor ons allemaal véééééééél belangrijker dan wapens afgooien.
Kunt u in het kort eens uitleggen wat u bedoelt met door de strot duwen? Bij mijn weten betreft het onderhandelingen tussen 2 gelijkwaardige partners opgestart mede op initiatief van Europa.

Wie zijn die 'Amerikanen'? Iemand als Trump is tegen dat verdrag. Hij wil blijkbaar niet dat Europa dat 'de' Amerikanen door de strot duwt.

Kan u ook eens zeggen waarom die TTIP zo slecht zou zijn? Principieel ben ik een sterke voorstander van goede vrijhandelsakkoorden. In een open economie zoals de Vlaamse die teert op export is dat een zegen en een noodzaak. Overigens is Vlaanderen voor en Wallonië tegen. Net om die redenen.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 11:52   #5104
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Kunt u in het kort eens uitleggen wat u bedoelt met door de strot duwen? Bij mijn weten betreft het onderhandelingen tussen 2 gelijkwaardige partners opgestart mede op initiatief van Europa.

Wie zijn die 'Amerikanen'? Iemand als Trump is tegen dat verdrag. Hij wil blijkbaar niet dat Europa dat 'de' Amerikanen door de strot duwt.

Kan u ook eens zeggen waarom die TTIP zo slecht zou zijn? Principieel ben ik een sterke voorstander van goede vrijhandelsakkoorden. In een open economie zoals de Vlaamse die teert op export is dat een zegen en een noodzaak. Overigens is Vlaanderen voor en Wallonië tegen. Net om die redenen.
Die onderhandelingen m.b.t. TTIP zullen serieus hervat worden in 2017 na de verkiezingen in Nederland, Frankrijk & Duitsland.
JB, kijk jij ooit op Ned 2 naar "Nieuwsuur" of naar "Andere tijden" op zaterdagavond ?
Zééééér interessant.
Als Trump tégen dat verdrag is, dan wordt hij vanaf nu mijn favoriete kandidaat voor het Witte Huis. (ik heb een vriend die woont in het noorden van Texas, niet ver v.e. luchtmachtbasis waarvan ik de naam vergeten ben).

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 11:59   #5105
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Die onderhandelingen m.b.t. TTIP zullen serieus hervat worden in 2017 na de verkiezingen in Nederland, Frankrijk & Duitsland.
JB, kijk jij ooit op Ned 2 naar "Nieuwsuur" of naar "Andere tijden" op zaterdagavond ?
Zééééér interessant.
Als Trump tégen dat verdrag is, dan wordt hij vanaf nu mijn favoriete kandidaat voor het Witte Huis. (ik heb een vriend die woont in het noorden van Texas, niet ver v.e. luchtmachtbasis waarvan ik de naam vergeten ben).

Kan, alleen zijn nogal wat EU landen om begrijpelijke redenen voor het TTIP verdrag.

Datum 9 september 2016
Betreft Beantwoording vragen van het lid Teeven (VVD) over het
vrijhandelsverdrag tussen de EU en de VS (TTIP)
De Minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking,

Zoals aangegeven in het antwoord op vraag 2, is de kans op afronding in 2016
klein, tenzij de VS forse concessies doet.
https://www.rijksoverheid.nl/documen...-en-de-vs-ttip
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 12:11   #5106
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Kan, alleen zijn nogal wat EU landen om begrijpelijke redenen voor het TTIP verdrag.

Datum 9 september 2016
Betreft Beantwoording vragen van het lid Teeven (VVD) over het
vrijhandelsverdrag tussen de EU en de VS (TTIP)
De Minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking,

Zoals aangegeven in het antwoord op vraag 2, is de kans op afronding in 2016
klein, tenzij de VS forse concessies doet.
https://www.rijksoverheid.nl/documen...-en-de-vs-ttip
Voor de gemiddelde Amerikaan is het belangrijkste in het leven: GELD.
De VS doen géén fors concessies.
Die mensen leven in de illusie dat ZIJ en ZIJ alleen het voor 't zeggen hebben.
Misschien zou een soort TTIP met China interessanter zijn voor de EU.
Merkel zou zeggen "Wir schaffen das"...

Laatst gewijzigd door Boduo : 23 september 2016 om 12:12.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 15:28   #5107
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
(ik heb een vriend die woont in het noorden van Texas, niet ver v.e. luchtmachtbasis waarvan ik de naam vergeten ben).

(dubbel)
__________________
Fortuna favet fortibus

Laatst gewijzigd door JeeBee : 23 september 2016 om 15:35.
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 15:31   #5108
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
(ik heb een vriend die woont in het noorden van Texas, niet ver v.e. luchtmachtbasis waarvan ik de naam vergeten ben).

Carswell Air Force base. Vermoedelijk.

Ben ik vele malen geweest.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 15:41   #5109
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Voor de gemiddelde Amerikaan is het belangrijkste in het leven: GELD.
De VS doen géén fors concessies.
Die mensen leven in de illusie dat ZIJ en ZIJ alleen het voor 't zeggen hebben.
Misschien zou een soort TTIP met China interessanter zijn voor de EU.
Merkel zou zeggen "Wir schaffen das"...
Wel, ik ben pas terug van een verblijf van 1 maand in de VS.

Je vergist je erg in de Amerikanen en ik raad je ook eens een reis naar ginder aan om je mening bij te stellen. (Wat me erg stoorde bij mijn terugkomst was de onvriendelijkheid van de mensen hier.)

De mensen leven in de onzekerheid en zien hun jobs wegvloeien naar China, naar Mexico, naar de wereld. Ze weten pertinent dat ze het niet voor het zeggen hebben en de middenklasse voelt zich bedreigd. En daar maakt een lapzwans als Trump handig gebruik van.

En een TTIP met China, laat me niet lachen. De commotie om de mogelijke intrede van China in het kapitaal van Eandis spreekt boekdelen.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 16:03   #5110
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Wel, ik ben pas terug van een verblijf van 1 maand in de VS.

Je vergist je erg in de Amerikanen en ik raad je ook eens een reis naar ginder aan om je mening bij te stellen. (Wat me erg stoorde bij mijn terugkomst was de onvriendelijkheid van de mensen hier.)

De mensen leven in de onzekerheid en zien hun jobs wegvloeien naar China, naar Mexico, naar de wereld. Ze weten pertinent dat ze het niet voor het zeggen hebben en de middenklasse voelt zich bedreigd. En daar maakt een lapzwans als Trump handig gebruik van.

En een TTIP met China, laat me niet lachen. De commotie om de mogelijke intrede van China in het kapitaal van Eandis spreekt boekdelen.
Ik ben terug van 3 weken Azië en de onvriendelijkheid is hier één van de eerste zaken waar men eerst terug moet aan wennen. Ook de afgunst, hier veel geld hebben is een misdaad. Dat moet je verstoppen en vooral low profile houden. Er zijn plezantere landen in de wereld maar soms heb je geen keuze.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 16:46   #5111
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Ja, met ons kort gezichtsveld denken velen nog altijd dat we een baken zijn waarop de anderen zich zouden moeten richten.

Reizen helpt van die illusie af te komen.

Ik ben een fietser en de eerste dagen had ik ook veel last van de respectloosheid van een deel van het Belgische verkeer. Een jungle waarin je moet proberen overeind te blijven. (De staat van de fietspaden laat toe die term 'overeind blijven' in dubbele betekenis te interpreteren.)

Ook weer zo'n verschil met over de plas.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 18:44   #5112
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Wel, ik ben pas terug van een verblijf van 1 maand in de VS.

Je vergist je erg in de Amerikanen en ik raad je ook eens een reis naar ginder aan om je mening bij te stellen. (Wat me erg stoorde bij mijn terugkomst was de onvriendelijkheid van de mensen hier.)

De mensen leven in de onzekerheid en zien hun jobs wegvloeien naar China, naar Mexico, naar de wereld. Ze weten pertinent dat ze het niet voor het zeggen hebben en de middenklasse voelt zich bedreigd. En daar maakt een lapzwans als Trump handig gebruik van.

En een TTIP met China, laat me niet lachen. De commotie om de mogelijke intrede van China in het kapitaal van Eandis spreekt boekdelen.
JB ik ben zeker dat jij méér in de VS bent geweest dan ik.
Ik ben er ook meerdere keren geweest, zowel aan de west als aan de oostkant (o.a. op Cape Kennedy).
Ik kan alleen herhalen wat ik in m'n vorige post zegde + ik geef je groot gelijk dat veel mensen hier erg onvriendelijk zijn in vgl met de doorsnee Amerikaan.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 18:44   #5113
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Wel, ik ben pas terug van een verblijf van 1 maand in de VS.

Je vergist je erg in de Amerikanen en ik raad je ook eens een reis naar ginder aan om je mening bij te stellen. (Wat me erg stoorde bij mijn terugkomst was de onvriendelijkheid van de mensen hier.)

De mensen leven in de onzekerheid en zien hun jobs wegvloeien naar China, naar Mexico, naar de wereld. Ze weten pertinent dat ze het niet voor het zeggen hebben en de middenklasse voelt zich bedreigd. En daar maakt een lapzwans als Trump handig gebruik van.

En een TTIP met China, laat me niet lachen. De commotie om de mogelijke intrede van China in het kapitaal van Eandis spreekt boekdelen.
JB ik ben zeker dat jij méér in de VS bent geweest dan ik.
Ik ben er ook meerdere keren geweest, zowel aan de west als aan de oostkant (o.a. op Cape Kennedy).
Ik kan alleen herhalen wat ik in m'n vorige post zegde + ik geef je groot gelijk dat veel mensen hier erg onvriendelijk zijn in vgl met de doorsnee Amerikaan.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 18:44   #5114
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Wel, ik ben pas terug van een verblijf van 1 maand in de VS.

Je vergist je erg in de Amerikanen en ik raad je ook eens een reis naar ginder aan om je mening bij te stellen. (Wat me erg stoorde bij mijn terugkomst was de onvriendelijkheid van de mensen hier.)

De mensen leven in de onzekerheid en zien hun jobs wegvloeien naar China, naar Mexico, naar de wereld. Ze weten pertinent dat ze het niet voor het zeggen hebben en de middenklasse voelt zich bedreigd. En daar maakt een lapzwans als Trump handig gebruik van.

En een TTIP met China, laat me niet lachen. De commotie om de mogelijke intrede van China in het kapitaal van Eandis spreekt boekdelen.
JB ik ben zeker dat jij méér in de VS bent geweest dan ik.
Ik ben er ook meerdere keren geweest, zowel aan de west als aan de oostkant (o.a. op Cape Kennedy).
Ik kan alleen herhalen wat ik in m'n vorige post zegde + ik geef je groot gelijk dat veel mensen hier erg onvriendelijk zijn in vgl met de doorsnee Amerikaan.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 18:56   #5115
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Wel, ik ben pas terug van een verblijf van 1 maand in de VS.

Je vergist je erg in de Amerikanen en ik raad je ook eens een reis naar ginder aan om je mening bij te stellen. (Wat me erg stoorde bij mijn terugkomst was de onvriendelijkheid van de mensen hier.)

De mensen leven in de onzekerheid en zien hun jobs wegvloeien naar China, naar Mexico, naar de wereld. Ze weten pertinent dat ze het niet voor het zeggen hebben en de middenklasse voelt zich bedreigd. En daar maakt een lapzwans als Trump handig gebruik van.

En een TTIP met China, laat me niet lachen. De commotie om de mogelijke intrede van China in het kapitaal van Eandis spreekt boekdelen.
Een tijdje in de US gewoond. Bij terugkomst trof het me hoe groot de misvattingen over de US en Amerikanen zijn.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 19:15   #5116
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Een tijdje in de US gewoond. Bij terugkomst trof het me hoe groot de misvattingen over de US en Amerikanen zijn.
Er zijn clichés en andere zaken die niet kloppen maar er is ook een zekere hypocriete moraliteit. In de jaren 80 zou ik in de US gewenst hebben te blijven. Nu is Azië meer mijn ding en de toekomst.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 19:47   #5117
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Ik weet dat de meeste deelnemers aan deze discussiedraad de Rafale (en Frankrijk) ongenegen zijn, maar als u het mij toestaat toch eventjes tussendoor ter informatie : vandaag is in New Delhi het contract getekend voor de aankoop door India van 36 Dassault Rafale, waarvan het eerste exemplaar te leveren is over drie jaar. Andere bestellingen zullen volgen.

Dat is het resultaat van meer dan anderhalf jaar moeilijke onderhandelingen, en van de onverdroten inzet van heel wat dames en heren die rechtstreeks of onrechtstreeks bij het project betrokken waren en zijn, allen het devies indachtig :
Ne renonce jamais…. Tant qu’on a pas tout donné, on n’a rien donné (Capitaine Georges Guynemer)
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Rafale New Delhi.jpg
Bekeken: 153
Grootte:  105,9 KB
ID: 104252
Ik wens u voor het overige allen een prettig weekend toe.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 23 september 2016 om 19:53.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 20:36   #5118
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Er zijn clichés en andere zaken die niet kloppen maar er is ook een zekere hypocriete moraliteit. In de jaren 80 zou ik in de US gewenst hebben te blijven. Nu is Azië meer mijn ding en de toekomst.
Gipsy, wat denk jij over een (denkbeeldige) TTIP tussen de EU & China ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 22:01   #5119
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Er zijn clichés en andere zaken die niet kloppen maar er is ook een zekere hypocriete moraliteit. In de jaren 80 zou ik in de US gewenst hebben te blijven. Nu is Azië meer mijn ding en de toekomst.
Mijn ervaring was dat het verschilt waar in de US. Woonde destijds in San Francisco. In Texas en Arizona verschilt de mentaliteit duidelijk
Overwogen destijds in de US te blijven, uiteindelijk toch voor Europa gekozen.
San Francisco had iets Europees, ook minder gehaast dan de Oost kust
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2016, 03:32   #5120
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Gipsy, wat denk jij over een (denkbeeldige) TTIP tussen de EU & China ?
De facto is er reeds een TTIP tussen de EU en China. De wederzijdse handelsrelaties blijven groeien. China wordt ook een steeds belangrijkere klant voor Europese bedrijven. Vooral Duitsland en ook in zekere mate Frankrijk, dat geniet van zijn luxe producten imago genieten daar van.

Ik heb dat dossier van Eandis niet gevolgd maar er is bijvoorbeeld ook de overname geweest van Volvo door Geely. Iedereen was er bijna zeker van dat Geely op de kortste keren Volvo ging ontmantelen. Wat blijkt na al die jaren? Geely heeft perfect het Volvo imago geïmplementeerd en de onrust is volledig verdwenen.

In feite loopt de politiek ook altijd enkele oorlogen achter en houdt zich enkel bezig te reguleren wat op het terrein reeds een feit is. Er zijn over de laatste 40 jaar tientallen belangrijke handels akkoorden gesloten met China en er is de wens dat het gegoten wordt in één belangrijk handelsverdrag met op termijn een vermindering of afschaffing van de wederzijdse invoertaxen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be