![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5102 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mijn verh
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5103 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mijn verhaal is eentonig. Opnieuw stel ik mij de vraag of hetgeen men zogezegd doet voor het "goed" van de mensen wel degelijk goed is. In Afrika verminkt men jonge vrouwen opdat ze goede echtgenoten zouden worden. Het is voor hun goed. Bij sommige religies snijdt men een stuk van de voorhuid bij jongens weg. Soms gebeuren er verwikkelingen maar het is voor hun goed. In ouderlingen tehuizen is het tijdens de hittegolf extreem warm. Ventilatoren zijn verboden. Het is voor hun goed. Als het te warm is mag men de ouderen wel een voetbadje geven. Het bovenlichaam mag uiteraard niet verkoeld worden. Een airco is te duur, geld voor de parlementaire wedden zijn belangrijker. Er bestaat nu eenmaal een hiërarchie van waarden. Moeilijk vind ik de reden: er zou kunnen een niet gekende persoon met besmetting zijn, die persoon zou kunnen een ganse aura van besmette virussen rond zich hebben, die virussen zouden zich meer kunnen verplaatsen door een ventilator dan door de normale luchtverplaatsingen. Deze vermeerdering van luchtverplaatsing moet tegen elke prijs vermeden worden. Dus algemeen verbod op ventilatoren en hopen dat het personeel voldoende tijd heft voor voetbadjes. Het zou voor hun eigen goed zijn. Wie durft nog spreken over levenskwaliteit? Het is geen bewust sadisme. Het is oppervlakkigheid, alleen met zichzelf bezig zijn en weigeren het geheel te zien.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Combineer die twee, en je bekomt dat veruit de meeste dwingelandij nefast is voor de gedwongene. Maar die conclusie zou een einde stellen aan de business van politiek in het algemeen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen de psychische wereld noemt met dat tunnelzicht. Men is voor 100% geconcenteerd op corona en al de rest word vergeten, zelfs zo erg dat men niet eens meer rekening houd met de gevolgen. Al die gevolgen zijn onbelangrijk, ook al zijn ze erger dan dat waar men zich op concenteerd. In het verleden zijn er daardoor veel dodelijke ongelukken gebeurd. Door tunnelzicht zijn er al veel doden gevallen. Gewoon omdat men geen zicht meer heeft op heel het pakket. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5107 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De lockdown is juist de oorzaak dat vele winkelketens in faling gaan en vele kleine bedrijven wereldwijd met zich meesleuren. Binnen de economie is een kettingreactie veroorzaakt en iedereen draagt daar de gevolgen van. Als er geen bezoekers komen in de restaurants, heeft dat gevolgen voor de voedselindustrie, de brouwers, frisdrank producenten, producenten van kuismiddelen, zelfs voor de watermaatschappijen en energiemaatschappijen. Het sluiten van de horeca heeft een heel grote impackt op de industrie en werkgelegenheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder toeristen mogen hotels, restaurants, enz sluiten. Veel verhuurbedrijfjes aan de kust, zitten tot hun mond in de problemen. Juist omdat er bijna geen toeristen meer komen. En het gebrek aan klanten in hotels en restaurants heeft dan weer invloed op de wasserijen. De lockdown heeft zelfs een grote invoeld op de petrochemie. En zelfs op de staalindustrie en auto-industrie. Op de garages hun omzet en de taxi-bedrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5111 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoop dat dit genoeg bewijs is van de zinloosheid van de lockdown. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5112 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Je zou haast denken dat buitenaardse wezens het hier hebben losgelaten om hier alle leven uit te roeien.
![]() |
![]() |
#5113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe moeten zij nu al hun regelltjes nog gaan verantwoorden. Regeltjes die juist verhinderen dat je er antistoffen voor kan aanmaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5114 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
"We weten niks over immuniteit tegen Corona" vs "We moeten wachten tot het verlossende vaccin er is". De farmabedrijven rekenen hun al rijk, een vaccin distribueren waar de hele wereld zit op te wachten. Stel dat het zou zijn uitgewoekerd eerdat het vaccin er is? Bye bye winst, dus dat mag zeker niet gebeuren. Daarom dat die maatregelen en lockdowns hen zeer goed uitkomt, aangezien dit de uitwoekering enorm vertraagt. Vertrouw nooit zaken waar enorm veel geld mee gemoeid is.
![]() |
![]() |
#5115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik lees dat met veel aandacht en hoop maar of dat nu de volstrekte waarheid is zou ik toch nog niet durven beweren. Trouwens waarom zit je nog om aanwijzingen te juichen ? Er is nu toch een vaccin ...weliswaar een Russisch maar het is een vaccin......dus ik zou daar dan eerder heel enthousiast over zijn.....dat staat trouwens ook nu in alle gazetten. Er is een vaccin. Of past dat niet in uw kraampje ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 augustus 2020 om 19:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als er geen immuniteit is dan kan een vaccin ook niet werken, een vaccin werkt net via de immuniteit. Dus virologen die hun hoop zetten op een vaccin omdat ze denken dat de immuniteit niet genoeg is zijn debiel of corrupt. Eerder een combinatie van de 2. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5120 | |