Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2006, 15:12   #5101
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

I.v.m met zogenaamde parralle realiteiten die hier soms aangeraakt worden is het interessant om eens te zien wat de ontdekker van LSD , de wetenschapper Albert Hoffman daarover te zeggen heeft. Vele culturen hebben hallicunogenen gebruikt om zogenaamde "parralle" werelden, mentale universa te bezoeken, bv de shamanen. LSD was een stof die dit naar miljoenen gebracht heeft.

Citaat:
Grof: I would like to ask you now something very personal. You must have been asked this question a number of times before, I am sure. You have had during your lifetime quite a few psychedelic experiences, some of which you described to us today. It began with the LSD experiences associated with the discovery of LSD, then the experiences during the work on the isolation of the active principles from the magic mushrooms and ololiuqui, the experience in the mushroom ritual with Maria Sabina, the sessions you described in LSD, My Problem Child, and some others. What influence have all these experiences had on you, on your way of being in the world, on your values, on your personal philosophy, and on your scientific world view?

Hofmann: They have changed my life, insofar as they provided me with a new concept about what reality is. Reality became for me a problem after my experience with LSD. Before, I had believed there was only one reality, the reality of everyday life. Just one true reality and the rest was imagination and was not real.
But under the influence of LSD, I entered into realities which were as real and even more real than the one of everyday. And I thought about the nature of reality and I got some deeper insights.

I analyzed the mechanisms involved in the production of the normal world view that we call the "everyday reality." What are the factors that constitute it? What is inside and what is outside? What comes from the outside in and what is just inside? I use for this process the metaphor of the sender and the receiver. The productive sender is the outer world, the external reality including our own body. The receiver is our deep self, the conscious ego, which then transforms the outer stimuli into a psychological experience.

It was very helpful for me to see what is really, objectively, outside; something that you cannot change, something that is the same for everybody. And what is produced by me, homemade, what is myself, that which I can change. What is my spiritual inside that can be changed. This possibility to change reality, which exists in everyone, represents the real freedom of every human individual. He has an enormous possibility to change his world view. It helped me enormously in my life to realize what really exists on the outside and what is homemade by me.

Laatst gewijzigd door exodus : 3 april 2006 om 15:12.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 15:51   #5102
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
I.v.m met zogenaamde parralle realiteiten die hier soms aangeraakt worden is het interessant om eens te zien wat de ontdekker van LSD , de wetenschapper Albert Hoffman daarover te zeggen heeft. Vele culturen hebben hallicunogenen gebruikt om zogenaamde "parralle" werelden, mentale universa te bezoeken, bv de shamanen. LSD was een stof die dit naar miljoenen gebracht heeft.

Voor sommige LSD gebruikers wordt het allemaal zo echt, dat ze zeker zijn dat ze kunnen vliegen, ...

Ze springen, dan door het raam, en tegen dat hun hersenen openspatten op het trotoir, realiseren ze zich dat er toch iets moet bestaan als zwaartekracht...

...

Er is dus maar een wereld, en dat is de echte, die bepaald wordt door de wetten van de natuur.

En dat ge van LSD high wordt, roze oliefanten ziet en ge denkt da ge kunt vliegen, dat heeft enkel te zien met de psychedelische effecten die LSD op uw brains heeft. (tot 6 maand nadien alsteblieft... )

Volgens mij eten jullie te veel paddestoelen jongens...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 18:17   #5103
Lex Blanca
Minister-President

Lex Blanca's schermafbeelding

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Kun je dat zelf niet opzoeken?
Dus je weet niet waarom ze er sommige dagen wel zijn en andere niet?
Als je het niet weet,geef dat dan toe (ik weet het ook niet) i.p.v. (ontwijkend) te antwoorden met een vraag (dan nog de voorspelbare:kun je dat zelf niet opzoeken...).

Citaat:
15 jaar geleden waren er ook contrails
Kun je me dat aantonen?De meesten gaan niet met je stelling akkoord.En diegenen die dat eveneens claimen hebben het fenomeen over het algemeen nog geen aandacht gegeven.Ze gaan er gemakshalve vanuit omdat ze er de dag van vandaag duidelijk wel zijn...als ze er vroeger niet waren moeten ze hun beeld bijstellen...dat is echter vaak teveel gevraagd en ze blijven vastzitten...

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 3 april 2006 om 18:28.
Lex Blanca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 18:23   #5104
Lex Blanca
Minister-President

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
Wacht ff. Dus omdat een straalvliegtuig een staal achterlaat, is dat een geestdodend spul wat in de ether wordt geblazen, om de mensen te kunnen beïnvloeden..
Waar haal je dit nu weer?
Ik vroeg enkel of je ontkent of ze er zijn of of je instemt dat ze er wel zijn.Ik heb nog duidelijk vermeldt dat de vraag losstaat van waar ze voor bedoeld zijn.Ik weet het ook niet,maar niet iedereen die chemtrails zegt zegt mind-control of genocide Mephisto.

Citaat:
Whatever. Als dat nu eens de uitlaatgassen zijn van een turbinemotor?
Leg jij dan eens uit waarom de ene blijven hangen en dae andere niet en waarom ze sommige dagen helemaal niet te zien zijn in de lucht en andere dagen in grote getale.
Welke uitstoot van turbinemotoren blijft hangen om in bewolking te veranderen (en welke niet)?

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 3 april 2006 om 18:29.
Oud 3 april 2006, 18:27   #5105
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
Exodus,wat heeft de speech van Bushpuppie nu met microchips & interspace te maken?
Hallo?
Exo heeft je op negeer staan....voor de 10de keer dat dit je gemeld wordt...
Oud 3 april 2006, 19:09   #5106
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Kan Exo zichzelf niet op de nego zetten?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 19:33   #5107
malinois
Gouverneur

malinois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het frappant hoezeer die Jones lijkt op mensen als Flippo Dewinter.
Hetzemakers zonder inhoud..
Ik vind dat hij eerder lijkt op ons eigen mediashowmannetje Ben Crabbé.
Maar over zijn inhoudsloosheid wil ik je niet tegenspreken.

Laatst gewijzigd door malinois : 3 april 2006 om 19:39.
malinois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 19:38   #5108
malinois
Gouverneur

malinois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.prisonplanet.com/articles.../020406MTV.htm

Op bovenstaande link kan je de een stuk uit een show op MTV zien waarin Alex Jones zijn zegje komt doen. Hij valt direct met de deur in huis en het is interessant op te merken hoe sommige mensen zichtbaar ongemakkelijk worden van hetgeen hij vertelt, mss omdat ze ergens diep vanbinnen beseffen dat wat hij zegt waarheid is en het serieuze zaken zijn.
Het kan een gevolg zijn van mijn diepgeworteld vooroordeel, maar ik zie alleen jonge mensen hoofdschuddend gebaren van "wat is dit voor onzin" en anderen die ons aller Alex Jones vierkant uitlachen.
Oud 3 april 2006, 19:46   #5109
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Voor sommige LSD gebruikers wordt het allemaal zo echt, dat ze zeker zijn dat ze kunnen vliegen, ...
Larie en apenkool. Ik heb zelf veel getript en heb vele anderen ook trippend meegemaakt. Nog niet één keer is er iemand geweest die dacht te kunnen vliegen.
Oud 3 april 2006, 19:48   #5110
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lex Blanca Bekijk bericht
Dus je weet niet waarom ze er sommige dagen wel zijn en andere niet?
Vraag: welke hersenkronkel heeft u moeten gebruiken om van mijn antwoord naar deze vraag te raken? Bent u misschien te lui om zelf het simpele antwoord op uw vraag op te zoeken? Gelooft u daarom liever theoriekes waarvoor ge niets moet opzoeken?

Citaat:
De meesten gaan niet met je stelling akkoord.
Kun je me dat aantonen?

Na even zoeken heb ik reeds een Nederlandstalige (wetenschappelijke) referentie over contrails gevonden daterend van ... 1970 !

Laatst gewijzigd door Turkje : 3 april 2006 om 19:59.
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 21:29   #5111
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.prisonplanet.com/articles.../020406MTV.htm

Op bovenstaande link kan je de een stuk uit een show op MTV zien waarin Alex Jones zijn zegje komt doen. Hij valt direct met de deur in huis en het is interessant op te merken hoe sommige mensen zichtbaar ongemakkelijk worden van hetgeen hij vertelt, mss omdat ze ergens diep vanbinnen beseffen dat wat hij zegt waarheid is en het serieuze zaken zijn.
IDD, maar dat vj-ke tracht hem wel belachelijk te maken.

Ik vraag me af of hij dit doet om zijn vel te redden maar intussen wel AJ aan het woord laat of het daadwerkelijk zijn oppinie was.

Voor de rest ... the more the merrier!!
Oud 3 april 2006, 21:30   #5112
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois Bekijk bericht
Het kan een gevolg zijn van mijn diepgeworteld vooroordeel, maar ik zie alleen jonge mensen hoofdschuddend gebaren van "wat is dit voor onzin" en anderen die ons aller Alex Jones vierkant uitlachen.
En U denkt een goed obeservatievermogen te hebben ...
Oud 3 april 2006, 22:01   #5113
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vraag: welke hersenkronkel heeft u moeten gebruiken om van mijn antwoord naar deze vraag te raken? Bent u misschien te lui om zelf het simpele antwoord op uw vraag op te zoeken? Gelooft u daarom liever theoriekes waarvoor ge niets moet opzoeken?
Geloof me vrij Turkje,ik heb er al uren aan gewijd en tientallen bladzijden over gelezen.

Als je het antwoord weet,waarom post je dan tot twee maal toe NIET het antwoord?

Waarom zijn ze er sommige dagen niet en andere wel?
En waarom veranderen sommige contrails in bewolking en andere niet?

Citaat:
Na even zoeken heb ik reeds een Nederlandstalige (wetenschappelijke) referentie over contrails gevonden daterend van ... 1970 !
Het is misschien handig deze dan in je post te verwerken (een link is snel gepost..).

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 3 april 2006 om 22:28.
Oud 3 april 2006, 22:09   #5114
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Larie en apenkool. Ik heb zelf veel getript en heb vele anderen ook trippend meegemaakt. Nog niet één keer is er iemand geweest die dacht te kunnen vliegen.
Helemaal waar,alleen kwam het oorspronkelijke bericht van Exodus...dan komt er tegenwoordig bij regel van links of rechts een tegenpost-los van de inhoud van zijn post...als ze hem maar kunnen pakkenwat dan zoals in de post waar jij op reageert weer niet lukt omdat de bash nergens op slaat en de poster niet in de materie thuis is..
Ik ken er zelf ook een pak die al getript hebben en er zaten er eveneens geen bij die dachten te kunnen vliegen.
Jij wel Herr Flick?
Oud 4 april 2006, 07:51   #5115
exodus

Standaard

Citaat:
Er is dus maar een wereld, en dat is de echte, die bepaald wordt door de wetten van de natuur.
Nochtans zijn er aanwijzingen, ik zeg wel aanwijzingen, dat het niet zo hoeft te zijn. Je kan er nooit zo absoluut zeker van zijn.

En tuurlijk zijn er wel al eens ongevallen gebeurd, net zoals er zo vele zijn die zich al doodgezopen hebben. LSD is bovendien enkel dodelijk duizendmaal de normale trip-dosis.
Er is een reden dat ik een resepcteerd wetenschapper en de ontdekker van LSD quote. Volgens mij weten zij die het gedaan hebben nog altijd het meest waarover ze spreken.

Laatst gewijzigd door exodus : 4 april 2006 om 07:52.
Oud 4 april 2006, 08:29   #5116
exodus

Standaard

Citaat:
Om hier nog even verder op in te gaan... Dit is zoiets waar de wetenschappelijke wereld sterk verdeeld wordt. Er zijn aanwijzingen dat dit niet het geval zou zijn, er er zijn de feiten dat mensen gedurende de millenia erin geloofd hebben. (Nu dat er mensen in geloofd hebbe en geloven is geen bewijs natuurlijk).

Aanwijzingen in die aard zijn, bijna-dood ervaringen, mystieke ervaringen, out of body experiences, remote viewing, gewone "paranormale" gaven, etc... Getuigenissen van mensen die aan geheime genootschappen hebben deelgenomen zeggen dat men in sommige sinistere genootschappen de "initiate" gevaarlijk dicht bij de dood bracht om een bijna doodservaring op uit te lokken zodat men zou beseffen dat er meer is dan enkel het fysieke vlak van het bestaan.

De conventionele wetenschap heeft de neiging al die zaken te verklaren vanuit het oogpunt dat alles vanuit de hersenen gebeurt en dat alles het gevolg is van chemische processen in de hersenen. Met de paranormale zaken negeert men het of men zegt gewoon dat het niet kan.

Het is een kwestie van mind sets. Een materialistisch persoon die overtuigt is van de onveranderlijkheid en eindigheid van het fysische bestaan zal er zelfs niet willen over lezen omdat hij al overtuigt is dat het zo is.

Merk wel op dat rationele, materialistische personen (o.a wetenschappers), door zo'n ervaring wel plots zijn gaan geloven dat er "meer" is, na zo een bepaalde ervaring, al was het nu door een bijna doodservaring of door hallucinogenen die een andere staat van bewustzijn uitlokken.

Als we willen vasthouden aan het morderne wetenschappelijke wereldbeeld dan moeten we inderdaad stellen dat al deze mensen bedrogen zijn door verbeeldingen van hun eigen hersenen, en dat ze geloven in iets dat er niets is door deze hersenlijke dwalingen.
De andere uitleg is dan dat zij inderdaad iets opgevangen hebben van iets meer, iets parrallel, door in een veranderde staat van bewustzijn te treden. Dat de hersenen niet de oorpsrong zijn van het bewustzijn, maar slechts de drager ervan om deze fysische realiteit te beleven.

Laatst gewijzigd door exodus : 4 april 2006 om 08:41.
Oud 4 april 2006, 09:18   #5117
exodus

Standaard

Hier een account van een bijna dood ervaring , volgend met een account dat bepaalde kenmerken zou bevestigen dat de persoon normaal niet zou kunnen gezien hebben.

Citaat:
After Reinee fell unconscious, her mother's first thought was to put her in the car and take her to the hospital. But since she was not breathing, her mother decided to lay her on the sidewalk and wait for an ambulance to arrive. A crowd then gathered around her swollen body.

Reinee describes her experience:

Then, just like that (clapping her hands), I became a ball of light or energy in the midst of this crowd that was circling a body. I became massively aware, unlike any awareness I had had during physical existence. I was not really aware of myself. I was aware of everyone around me. I was aware of my mother and my neighbors, and my friends and the firemen and what they were thinking and what they were feeling and what they were hoping and what they were praying. This was such a pummeling input of emotion and information that I was all at once overwhelmed and confused, and rather disoriented.

I followed their attention to something on the sidewalk and I looked at a body on the sidewalk. I looked at the curve of the wrist bone and I recognized it. I remember looking at it and thinking, "That looks so much like my wrist bone." And then I became aware that the thing on the sidewalk, that thing that suddenly became a piece of meat to me, was what I had identified as myself before, but had no connection with it other than that I had been with it for a very long time. But it had nothing to do with me because suddenly, I was more of a person than I had ever been before. I was more conscious than I could ever be. I was free of the limitations of being a physical being.

I looked at my body and I was repulsed with the grief and the tumult around it and with the very idea that I had ever considered something physical to be my reality, to be a human reality.

And with that (taps the table) again like this, I was bumped way up, up above some light wires. From that point I could watch everyone beneath me, but I was not as closely associated with them, [but] I was completely feeling everything they were feeling.

I watched my mother and a boy come out of the house and up the hill which I could not have seen physically. I was very sad for my mother. I was very sad for my friend who kept calling me. And I was very sad for the child who had come out of the house. I was very sad that he would think I was dead. So my concern was for them. I spent my time observing them and calling to them - calling to them that everything was as it should be, that everything was fine, that I was free, that it was wonderful, that I loved them and that they loved me and that the bond, unlike physical bonds, would never be destroyed. I tried to communicate this to them over and over again and I realized that I had no mouth. I had no body. They could not hear what I was saying to them. I would have to leave them in the same hands I had left myself in the process of dying. With that I turned away, just sort of like a ball, just turned away.

My attention turned away lovingly but knowing that there was nothing I could do. I turned away from them and began to pull up. I became aware (it was as if I were a camera on a space ship or something) of our place, my particular little street and then my particular little town. I kept pulling up and up and up to a point where I could observe the whole earth. This was wonderful!

With a terribly hard crash, I became aware of the scene I had left earlier - the fire trucks, and now an ambulance. There were men who were picking up my body and loading it into the ambulance. I was in a state of complete grief. I felt that I had become Eve and was cast out of the garden of Eden.

As I was descending down this tunnel, my heart was already attached to my home beyond. I was begging not to leave. I crashed down into this realm of existence and was suddenly confused by time and space. It was as if I had never existed physically. I was suddenly disoriented. My concern was for my mother, because she was by herself and she was losing a sixteen year old daughter. She knew that this was happening because the ambulance attendant looked at the driver in front and said, "DOA. DOA," which means of course dead on arrival. The driver turned off the siren and slowed down the ambulance. Before, he had been driving in a very reckless manner.

We were coming out of the mountains. As we did that, my concern was for the pain of my mother. I simple wanted to comfort her and to wrap my soul around her. To assuage the loss of a daughter, the loss of a child, I found myself simply praying for her.

I followed the ambulance to the hospital and I watched as my body was unloaded. My mother followed the gurney into the emergency room. I watched as the first doctor went to work on me. I wasn't particularly interested in the first doctor because the first doctor had, that day, been through motorcycle accidents coming out of the mountains. He had been through a very long day and he was not concerned with someone who had been brought in dead on arrival. He had no connection with me. He didn't care and had no affection. So I had no interest in watching what he did because my interest was based on affection and love.

I then left the emergency room and was above my mother and some friends who had followed her into the other room. I again tried to communicate with them. I tried to let them know that, "This is a very joyous occasion. I am dead on arrival. Hopefully all would go well. They are never going to be able to revive me. I was going to be dead now. Death had become life to me. Death was not something to be frightened of, but something to look forward to."

What happened then was the first doctor pronounced me dead and was sending my body off to the morgue. My own personal physician, who was a country doctor and a very gruff man, stormed into the emergency room in a tuxedo with his black bag. He looked at the nurse on the phone who was calling the morgue, and looked at the doctor who was washing his hands, and looked at my [covered] body and said, "What the hell happened here? Where is the patient?" They said, "She was dead on arrival." He said, "The hell she was." He proceeded to scream at the other nurse who was sort of standing off in the corner, "I want injections of adrenaline. Bring them to me immediately and come over here and assist me." He began to go to work on my body. He began to beat on the chest and began to shock. I was simply terrified by this turn of events and disgusted that they would treat a body so brutally.

All of a sudden I sort of became protective towards my body, even though I wanted nothing to do with it. I began to be protective. They could at least be nice about it. But they were beating on my chest and shocking my body, but I was up in the corner of the emergency room accompanied by other essences who were keeping me contained in that emergency room.

Reinee then described how she finally returned to her body as a result of her doctor's last effort to revive her. The medical professionals she talked to did not know how to deal with her experience.
Citaat:
Dr. Kenneth Ring: In a paper published in the Journal of Near-Death Studies concerning veridical NDE evidence, Dr. Ken Ring included perhaps the most famous case of veridical observation in NDE research at that time. Kimberly Clark Sharp first documented the NDE of a woman named Maria in her book, After The Light[/FONT][FONT=Arial]. Maria was a migrant worker who, while visiting friends in Seattle, had a severe heart attack. She was rushed to Harborview Hospital and placed in the coronary care unit. A few days later, she had a cardiac arrest and an unusual out-of-body experience. At one point in this experience, she found herself outside the hospital and spotted a single tennis shoe on the ledge of the north side of the third floor of the building. Maria not only was able to indicate the whereabouts of this oddly situated object, but was able to provide precise details concerning its appearance, such as that its little toe area was worn and one of its laces was stuck underneath its heel. Upon hearing Maria's story, Clark, with some considerable degree of skepticism and metaphysical misgiving, went to the location described to see whether any such shoe could be found. Indeed it was, just where and precisely as Maria had described it, except that from the window through which Clark was able to see it, the details of its appearance that Maria had specified could not be discerned. Clark concluded:

The only way she could have had such a perspective was if she had been floating right outside and at very close range to the tennis shoe. I retrieved the shoe and brought it back to Maria; it was very concrete evidence for me.

Laatst gewijzigd door exodus : 4 april 2006 om 09:20.
Oud 4 april 2006, 09:19   #5118
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal waar,alleen kwam het oorspronkelijke bericht van Exodus...dan komt er tegenwoordig bij regel van links of rechts een tegenpost-los van de inhoud van zijn post...als ze hem maar kunnen pakkenwat dan zoals in de post waar jij op reageert weer niet lukt omdat de bash nergens op slaat en de poster niet in de materie thuis is..
Ik ken er zelf ook een pak die al getript hebben en er zaten er eveneens geen bij die dachten te kunnen vliegen.
Jij wel Herr Flick?
Met Albert Hoffman den fietser(insiders weten wat ik bedoel ) en Exodus heb ik geen moeite. Wat herr Flick daar uitkraamde, is wat je al 40 jaar hoort. Altijd wordt er over roze olifanten gesproken, over vliegen en uit het raam springen.
Oud 4 april 2006, 12:10   #5119
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht

Ik heb het nochtans meerdere keren gelezen dat een van de doodsoorzaken bij LSD gebruik, te maken heeft met vliegkunst, ...

Of misschien zijn het gewoon zelfmoordpogingen...

Ik kom dan ook niet aan die smeerlapperij aan.
Oud 4 april 2006, 12:11   #5120
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geloof me vrij Turkje,ik heb er al uren aan gewijd en tientallen bladzijden over gelezen.

Als je het antwoord weet,waarom post je dan tot twee maal toe NIET het antwoord?

Waarom zijn ze er sommige dagen niet en andere wel?
En waarom veranderen sommige contrails in bewolking en andere niet?

Kan het niet gewoon , met

temperatuur, luchtvochtigheid, gebruikte fuel, hoogte enz... te maken hebben, lichtinval, ...

Het is misschien handig deze dan in je post te verwerken (een link is snel gepost..).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be