Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2014, 14:11   #5121
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Rusland is vooral bezig met de voormalige Sovjet-Unie, het Midden-Oosten is geen prioriteit.
In Rusland denken velen dat de VS zelf achter IS zitten, niemand is er vergeten hoe de VS radicale islamieten financierde en bewapende in Afghanistan. Ook de burgeroorlog in Tajikistan begin jaren 90 werd gefinancierd door de CIA. Velen vermoeden ook VS steun voor de jihadisten in Tsjetsjenië in de jaren 90.
Turkije speelt een heel smerige rol in het Midden-Oosten. Op dat vlak verschillen Turkije en Rusland van mening, maar hun strategische en economische relaties zijn te belangrijk om die te laten verbrodden door een bende vechtende Arabieren.
Turkije is een concurrent van Rusland als het gaat om de staten in Centraal Azie.
Zowel Rusland als Turkije zien zichzelf als leidende natie in dat gebied.

Turkije speelt een smerige rol als het gaat om de Arabische landen.
Zij is een concurrent van Egypte, als het gaat om de leidende rol in de Soenitische staten.

Vroeg of laat is dit onhoudbaar en loopt het spaak
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2014, 14:16   #5122
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Het drankverbruik in Thailand bedraagt tussen 5 en 7,5 liter per jaar. Weliswaar hoger dan in de buurlanden maar nog steeds een pak lager dan de noordelijker gelegen landen. De reden dat men daar meer alcohol kan drinken ondanks de temperatuur is dat daar meer water beschikbaar is om het lichaam weer te hydrateren, wat echt niet overal het geval is op die breedtegraad en al zeker niet in de Arabische wereld en grote delen van Afrika.

Alcoholconsumptie ligt echt gewoon lager in hete, droge klimaten.

Er zijn trouwens een hoop plekken op de wereld die een pak heter zijn dan Thailand, afgaande op de cijfers die ik vind met wat eenvoudig Googlen. Jij doet echt niets anders dan de hele dag dingen uit de lucht grijpen he?
De gemiddelde temperatuur in Bangkok is bij de hoogste ter wereld.
Door de vochtigheid (en de vervuiling) is de gevoelstemperatuur nog hoger dan in droge gebieden.
Water is overal beschikbaar behalve in doodarme kurkdroge streken zoals de Sahel en Noord-Kenia.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2014, 14:19   #5123
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Turkije is een concurrent van Rusland als het gaat om de staten in Centraal Azie.
Zowel Rusland als Turkije zien zichzelf als leidende natie in dat gebied.

Turkije speelt een smerige rol als het gaat om de Arabische landen.
Zij is een concurrent van Egypte, als het gaat om de leidende rol in de Soenitische staten.

Vroeg of laat is dit onhoudbaar en loopt het spaak
Turkije poogde de turkstalige landen in Centraal-Azië in te lijven maar dat is niet gelukt, die landen zijn gewoon te veel gerussificeerd. Behalve de taal hebben ze ook niet veel gemeen met de mediterrane Turken. Enkel met Azerbaidjan zijn er grote culturele gelijkenissen. (maar ook verschillen, Azerbaidjan is seculier, sterk gerussificeerd)
Oud 3 december 2014, 14:23   #5124
Troubadour
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De gemiddelde temperatuur in Bangkok is bij de hoogste ter wereld.
Door de vochtigheid (en de vervuiling) is de gevoelstemperatuur nog hoger dan in droge gebieden.
Water is overal beschikbaar behalve in doodarme kurkdroge streken zoals de Sahel en Noord-Kenia.
Water is niet overal gelijk verdeeld. Daar gaat het om. Soit, ik geef op. Je denkt het beter te weten dan gedocumenteerde medische wetenschap en klimaatwetenschap. Zoek het zelf maar uit.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2014, 14:53   #5125
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...ntwijken.dhtml

Misschien moeten ze er toch eens eentje neerhalen ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2014, 17:32   #5126
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...ntwijken.dhtml

Misschien moeten ze er toch eens eentje neerhalen ?
Het NAVO vliegtuig achtervolgt de Russische jet in internationaal luchtruim, het is duidelijk van wie de provocatie uitgaat. Nogmaals een propagandafail, uit 2012 nog wel...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 3 december 2014 om 17:50.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2014, 23:26   #5127
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Vanguard's schermafbeelding

Standaard

@Kallikles

Wat een zeikreacties. Ge reduceert uzelf tot een gefrustreerde nep- intellectueel. En ik zal u vanaf nu dan ook zo behandelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat is geen meta-politiek.
Tuurlijk. Omdat gij dat zegt zeker.

Dit is metapolitiek, en natuurlijk dat ge mij niet in ideologische hokjes kunt steken, hoezeer ge dat ook zou willen. Ook uw gezever en dogma denken valt makkelijk te doorprikken, ik zal er eens meer werk van maken.

Citaat:
Metapolitics refers to various forms of non-political activities which work towards spreading certain ideas and values within a culture(s) which make up a "world-view" (Weltanschauung). Metapolitical activity is related to, but actually excludes direct political activity (party politics, electoral events, political campaigning, etc.); it influences politics and politicians as an end result, but not by working through politics.

Metapolitics is associated primarily with intellectual and philosophical activity that works to support an ideology or world-view, but also involves spreading ideas and values through other means, including speeches, TV shows, journalism, popular myths, work programs, and various forms of propaganda.
Begrijpt ge het een beetje Kallikles?

Citaat:
Dat is een opsomming van vage, want niet of slecht gedefinieerde termen.
Globalisme, liberalisme (in angelsaksische betekenis = links, begrijpt ge het een beetke Kallikles) en cultureel marxisme zijn begrippen die elkeen die met politiek begaan is begrijpt en niet telkenmale gedefinieerd moeten worden.

Citaat:
Vanaf het moment dat je hierover vragen begint te stellen, stort het hele kaartenhuisje in mekaar.
Het is uw kaartenhuisje dat in mekaar stuikt Kallikles. Zélfs gij gebruikt en zit vast in liberale dogmas, propaganda-taal (bv ''racisme'', ''white power'' edm) en geassocieerd hokjesdenken. Je zit er to-taal in vast.

Citaat:
Je gebruikt termen zoals "globalisme", "liberalisme", "cultureel Marxisme" (wat dat ook moge betekenen!), enzovoort door elkaar.
Zie hoger. Wat een gezever, wat een belachelijke veralgemening. En ge maakt mij niet wijs dat gij cultureel marxisme niet zou begrijpen. Eerder niet willen begrijpen zal het zijn.

Uiteraard, progressieven (linksen, de angelsakische liberals) willen van het begrip cultureel marxisme niets weten, omdat de bespreking ervan hun irrationale en onnatuurlijke nonsens doorprikt. That's the whole point, slimme. Duh!

Citaat:
Je kunt je niet vinden noch bij de communisten, noch bij de liberalen en dus ga je er maar van uit dat deze totaal tegengestelde krachten eigenlijk toch geheim verenigd zijn en vanachter de schermen gecontroleerd worden door eenzelfde wereldregering. Het gaat hier dan ook meer om psychologie dan om meta-politiek.
Wat een monumentaal gelul. Te kinderachtige, te waanzinnige en totaal verkeerde veronderstellingen die met mij niets te maken hebben maar in uw zieke hoofd rondspoken.

Zijt gij politicoloog? Hebt gij uw diploma gekocht ofzo?

Serieus vent, te idioot om op te reageren. Het begint pijn te doen zie ik.

Citaat:
Je begint zelf te spreken over "antiracist is anti-white". Dat is crap van Amerikaanse white power fanaten die terug willen naar de tijd van Jim Crow. Woorden als "desalniettemin", of "maar" zijn een ontkenning van het voorgaande. "Ja maar" betekent "Neen" en "Ik ben geen racist, maar..." betekent "Ik ben een racist en dus vind ik".
Anti-racisme is anti-blank.

Om dat te begrijpen moet je natuurlijk zelfstandig kunnen denken. Dit staat niet in schoolboekjes, dus is het wat moeilijk om begrijpen voor u natuurlijk.

Citaat:
Eerst is het "ras" en dan wordt het "beschaving". Pick your battle, my friend.
Die twee zaken sluiten elkaar niet uit. Tenzij men traag van begrip is natuurlijk.

Citaat:
En "authentiek"? Is een immigrant uit het Midden-Oosten als Jezus authentiek Europees? Zo neen, schiet er niets meer van de Europese beschaving over, want die draait bijna geheel rond Jezus. Zo ja, waarom zou een immigrant van vandaag minder authentiek Europees zijn dan de profeet die ons allen leerde dat we allemaal kinderen van dezelfde vader zijn en dat jouw raciaal gewauwel niets meer dan dat is, gewauwel?

Eigenaardig dan toch dat wat in Europa (het Westen) opgebouwd werd aan cultuur, wetenschap, beschaving edm door Europeanen zonder immigratie, maar wél o.i.v Jezus de niet-europeaan niet kon of kan worden opgebouwd in Jezus' eigen streek van afkomst.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2014, 12:25   #5128
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Wat een zeikreacties. Ge reduceert uzelf tot een gefrustreerde nep- intellectueel. En ik zal u vanaf nu dan ook zo behandelen.
Ik neem jouw scheldpartij niet persoonlijk, maar stel wel vast dat je steevast begint te schelden wanneer je gevraagd wordt om concreet te worden. De keizer is naakt, Vanguard.

Citaat:
Wat een monumentaal gelul. Te kinderachtige, te waanzinnige en totaal verkeerde veronderstellingen die met mij niets te maken hebben maar in uw zieke hoofd rondspoken.
Ook hier toon je je eigen ergernis en kwaadheid, maar zeg je niets inhoudelijks. Conclusie: de keizer is naakt.

Citaat:
Zijt gij politicoloog? Hebt gij uw diploma gekocht ofzo?
Vermits we elkaar ontmoet hebben, zou je moeten weten dat ik, naast econoom en islamoloog, ook politicoloog ben en aan welk instituut in Parijs ik heb gestudeerd. En ik meen mij ook nog te herinneren dat je iets kunstzinnig studeerde. In Gent neem ik aan?

Nu heb ik niets tegen kunstenaars en je mag me corrigeren als ik mij vergis, maar ik had menen te begrijpen dat in kunststudies creativiteit belangrijker was dan analytische precisie, waarbij het aan de universiteit in principe omgekeerd is, al is het bij sociale wetenschappen, zoals medeforummer redwasp altijd betreurt, soms veel te creatief en te literair en niet analytisch genoeg.

Citaat:
Serieus vent, te idioot om op te reageren. Het begint pijn te doen zie ik.
Ja blijkbaar. Je schreeuwt je pijn over het scherm. Misschien kan je er een kunstwerk over maken? Ik geef grif toe dat ik niets van kunst weet, maar je post doet me spontaan denken aan "De schreeuw" van Munch.

Citaat:
Anti-racisme is anti-blank.
Ja, het is dat.

Citaat:
Om dat te begrijpen moet je natuurlijk zelfstandig kunnen denken. Dit staat niet in schoolboekjes, dus is het wat moeilijk om begrijpen voor u natuurlijk.
Weer een schreeuw...

Citaat:
Eigenaardig dan toch dat wat in Europa (het Westen) opgebouwd werd aan cultuur, wetenschap, beschaving edm door Europeanen zonder immigratie, maar wél o.i.v Jezus de niet-europeaan niet kon of kan worden opgebouwd in Jezus' eigen streek van afkomst.
Zonder immigratie? Jij hebt nog nooit over de Germaanse volksverhuizingen of over de Hunnen en Magyaren gehoord zeker?

De methoden die de Europese cultuur, wetenschap en beschaving hebben geschraagd werden allemaal in Jezus' habitat ontwikkeld, namelijk het Middelandse Zeebekken en het Midden-Oosten. Nietzsche noteert dit trouwens in "Der Antichrist" en merkt op dat het moeilijkste is, het vinden van de methoden. De informatica begon met de algoritme's van al-Khawarizmi en die werden later door Europese wiskundigen overgenomen en verder ontwikkeld. De iPhone komt vele eeuwen later, maar de methoden waren er al veel langer.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 4 december 2014 om 12:29.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2014, 12:34   #5129
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Heel toepasselijk vergeet je de conclusie, die de essentie is van mijn post.

Jij zegt:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard
Ik reageer op Johans vraag, waarbij het gaat over tal van deelstrekkingen binnen het conservatisme, het traditionalisme, het nationalisme (dus veeleer anti-liberalisme). Neem nu het nationalisme, dat als ideologie zéér breed is met vele strekkingen, toch zijn er overlappingen binnen bv cultureel, volks, ethnisch of blank nationalisme. Een antwoord geven kost 30 blz theoretisch gelul, dat weet gij ook. Wie heeft daar hier wat aan? Men kan zich dan in een intellectueel debat begeven en dat is m.i. net het probleem: de gewone massa interesseert zich niet in omslachtige definities en omschrijvingen. Dat is voor politicologen.
En ik antwoord:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
Er zou geen 30 bladzijden theoretisch gelul nodig moeten zijn om kort en krachtig de objectieven van een politieke strekking neer te schrijven. De Franse Revolutie had slechts 3 woorden nodig - liberté, égalité, fraternité - en heeft het aangezicht van Europa veranderd. De dekoloniale revoluties die het aangezicht van de wereld hebben veranderd hadden slechts één woord nodig "onafhankelijkheid". Als je 30 bladzijden nodig hebt, dan weet je zelf niet wat je objectieven zijn, en dan zul je ze ook nooit realiseren.
Tot daar de politieke relevantie van je "meta-politiek".
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 4 december 2014, 13:06   #5130
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Turkije poogde de turkstalige landen in Centraal-Azië in te lijven maar dat is niet gelukt, die landen zijn gewoon te veel gerussificeerd. Behalve de taal hebben ze ook niet veel gemeen met de mediterrane Turken. Enkel met Azerbaidjan zijn er grote culturele gelijkenissen. (maar ook verschillen, Azerbaidjan is seculier, sterk gerussificeerd)
Naast het culturele speelt ook het economische aspect. En op dat terrein heb je ook veel Chinese invloed. Russen, Chinezen en Centraal-Aziaten werken overigens samen in de SCO. Turkije is officieel erkend als dialoogpartner in de SCO, en Erdogan grapte al eens dat hij bereid was zijn kandidatuur in de EU in te trekken in ruil voor volwaardig lidmaatschap in de SCO.

Zo zie je ook dat Turkije terecht alle opties openhoudt.

(Daar zit wellicht een anti-blank complot van moslim-liberal Obama achter. )
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 4 december 2014 om 13:14.
Oud 4 december 2014, 14:04   #5131
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen is de Westerse/Central Bank staatsgreep in Oekraine een feit.

http://deutsche-wirtschafts-nachrich...anzministerin/

Het goud is verdwenen in Oekraine, daar zoeken we wel een schuldige voor!

http://www.zerohedge.com/news/2014-1...bankers?page=2

McCain pleit indirect voor dringende regimechange in Hongarije.

http://rt.com/news/211171-hungary-mc...ictator-orban/

Comedy Center...
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2014, 15:00   #5132
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht

Comedy Center...
Een interessante vraag in dat kader: waar zijn de tegoeden van het Libische soevereine investeringsfonds naartoe?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 4 december 2014, 15:00   #5133
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht

Comedy Center...
Een interessante vraag in dat kader: waar zijn de tegoeden van het Libische soevereine investeringsfonds naartoe?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 5 december 2014, 00:36   #5134
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Standaard

Voor een hark?, de snel aangemaakte dubbelnick:

Uw stelling klopt niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door een hark? Bekijk bericht
De fascisten (homo's moeten dood, economische schaarste is een mythe). ....
Nergens, maar dan ook nergens heb ik dat ooit gesteld en is zeker ook niet mijn menig.

Ik heb inmiddels begrepen dat zowel gij - als snel aangemaakte nick- als Kallikles duidelijk iemand totaal anders voorhebben met wie ze een rekening te vereffenen hebben. Ik heb nooit iemand van het forum ontmoet. Ik ben trouwens economist (MBA), en zal zo'n zever over economische schaartse nooit poneren. Verder ben ik in de laatste 25 jaren hooguit 3 keer in Belgie geweest, en zelfs nooit in Gent. Ik weet dus absoluut niet waarover u en Kallikles het hebben met cryptische verwijzingen over onmoetingen en speeches.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door een hark? Bekijk bericht
... Zien zowel linksen als liberalen als dezelfde nauw samenwerkende fractie (die zottenpraat van Vanguard hier moge dienen als voorbeeld)
In de VS is Links (The Left) +/- = Liberal, dat is algemeen aanvaard. Ik heb hoger verschillende keren expliciet aangeduid dat ik steeds over ''liberalism'' in angelsaksische betekenis spreek. Ik mag hopen dat een politicoloog als Kallikles dit onmiddellijk begrijpt. Blijkbaar niet. Vandaar mijn scherpe repliek.

The left noemt zichzelf liberal, dat is niet mijn ''uitvinding'', maar een van The Left zelf. Om wat verdere verwarring en twijfels weg te werken:

Citaat:
Calling themselves “liberals,” today’s leftists (descended from the New Left) claim the moral high ground as self-anointed exemplars of compassion and enlightenment -- counterweights to the supposedly “reactionary” conservatives they depict as heartless monsters. The modern left understands that in order to win the hearts and minds of Americans, it must present its totalitarian objective -- the uncompromising destruction of the status quo -- in the non-threatening lexicon of traditional Western values; that is, it must cite, as its animating purpose, the promotion of such lofty ideals as “human rights,” “civil rights,” “civil liberties,” and above all, “social justice,” or the “correction” of the free market’s inherent inequalities through political interventions of a Marxist nature. As the perennial Socialist presidential candidate Norman Thomas once said: “The American people will never knowingly adopt socialism. But under the name of ‘liberalism,’ they will adopt every fragment of the socialist program, until one day America will be a socialist nation, without knowing how it happened.”
Uit: A GUIDE TO THE POLITICAL LEFT
DEFINING AND UNDERSTANDING THE LEFT

Bron: http://www.discoverthenetworks.org/v...ry.asp?id=1217
Oud 5 december 2014, 00:49   #5135
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Vermits we elkaar ontmoet hebben, zou je moeten weten dat ik, naast econoom en islamoloog, ook politicoloog ben en aan welk instituut in Parijs ik heb gestudeerd. En ik meen mij ook nog te herinneren dat je iets kunstzinnig studeerde. In Gent neem ik aan?
???

Ik heb nooit iemand van het forum ontmoet. Ik heb niets kunstzinngs gestudeerd (ik ken van kunst niets) , ben nooit van mijn leven in Gent geweest en ben 3 keer in Belgie geweest in de laatste 25 jaar ofzo. Ik heb een MBA en 30 jaar bedrijfs- en directie ervaring in bedrijven met 60,000 + werknemers, in het buitenland.

Het is duidelijk dat je mij voor iemand anders neemt met alle gevolgen vandien. Het verklaart zeer veel.
Oud 5 december 2014, 01:21   #5136
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Uit de jaarlijkse toespraak van de president van de federatie aan de russische volksvertegenwoordigers en hoogwaardigheidsbekleders :
In his yearly address to parliamentarians and dignitaries, Vladimir Putin gave a reminder of Russia's strength as the country that Hitler failed to defeat, while also comparing Crimea's significance to that of the Temple Mount to Jews. In a warning to the West about further encroachment towards Russia’s borders, President Putin reminded how many previous military powers have tried, but ultimately failed, to corner Russia and then invade the largest country on Earth. In the 1990s a weak Russia under Boris Yeltsin looked helplessly on as the US and the EU carved up Yugoslavia for their own personal gains. Almost two decades on, Putin says a repeat on Russian soil, despite the West’s desires, is unthinkable. "They would have gladly applied the Yugoslav scenario of dismemberment and disintegration for Russia. They failed. We did not allow them to do that." (...)

A resurgent Russia is a threat to the US, with Washington unwilling to let any nation challenge it as the world’s only super power. For almost a decade, the US has been looking at ways to diminish Russia’s role in world affairs both globally and politically. Putin was adamant that Crimea was just the excuse Obama was looking for to slap Moscow on the wrist. (...)

“Our US friends, whether directly or from behind the scenes always affect our relations with our neighbors. Sometimes it’s unclear whether to talk to the authorities of the country, or to their US patrons.” (...)

“If for many European countries, sovereignty and national pride are forgotten concepts and a luxury, then for Russia, true sovereignty is an absolutely necessary condition of our existence.”

BRON

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 5 december 2014 om 01:24.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 02:13   #5137
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Uit de jaarlijkse toespraak van de president van de federatie aan de russische volksvertegenwoordigers en hoogwaardigheidsbekleders :
In his yearly address to parliamentarians and dignitaries, Vladimir Putin gave a reminder of Russia's strength as the country that Hitler failed to defeat, while also comparing Crimea's significance to that of the Temple Mount to Jews. In a warning to the West about further encroachment towards Russia’s borders, President Putin reminded how many previous military powers have tried, but ultimately failed, to corner Russia and then invade the largest country on Earth. In the 1990s a weak Russia under Boris Yeltsin looked helplessly on as the US and the EU carved up Yugoslavia for their own personal gains. Almost two decades on, Putin says a repeat on Russian soil, despite the West’s desires, is unthinkable. "They would have gladly applied the Yugoslav scenario of dismemberment and disintegration for Russia. They failed. We did not allow them to do that." (...)

A resurgent Russia is a threat to the US, with Washington unwilling to let any nation challenge it as the world’s only super power. For almost a decade, the US has been looking at ways to diminish Russia’s role in world affairs both globally and politically. Putin was adamant that Crimea was just the excuse Obama was looking for to slap Moscow on the wrist. (...)

“Our US friends, whether directly or from behind the scenes always affect our relations with our neighbors. Sometimes it’s unclear whether to talk to the authorities of the country, or to their US patrons.” (...)

“If for many European countries, sovereignty and national pride are forgotten concepts and a luxury, then for Russia, true sovereignty is an absolutely necessary condition of our existence.”

BRON

Het Westen beoogt uiteraard een kleurenrevolutie volgens beproefd recept en daarop volgend een balkanisering van Rusland waarna voorpost EU nog het een en ander kan annexeren. De rol van Europa in deze kwestie blijkt uiteindelijk zeer vergelijkbaar met de andere westerse 'democratische' voorpost in het Midden-Oosten...

Wie zijn in feite die 'US patrons' achter de schermen waar Poetin zich over uitlaat? Het is duidelijk dat hij ze kent. Mag hij aan de wereld bekendmaken wie deze mensen zijn? Kan hij dat? Zal hij het boekje opendoen indien de huidige situatie zich verder op onaanvaardbare wijze ontwikkelt? Spannende tijden...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 5 december 2014 om 02:34.
Oud 5 december 2014, 02:20   #5138
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Tijdens de toespraak (zie post hierboven) pleegden 10 ISIS terroristen, mogelijk terugkerend uit Syrië, een terroristische aanslag in Grozny. De tien terroristen bevonden zich in drie wagens. Tijdens een controle vermoordden ze drie politieagenten waarna ze zich gingen verschuilen in het Mediahuis van Grozny. De tien werden uiteindelijk uitgeschakeld niet zonder 10 dode en 28 gewonde politieagenten mee te nemen in hun daad van terreur. BRON
Oud 5 december 2014, 02:41   #5139
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Tijdens de toespraak (zie post hierboven) pleegden 10 ISIS terroristen, mogelijk terugkerend uit Syrië, een terroristische aanslag in Grozny. De tien terroristen bevonden zich in drie wagens. Tijdens een controle vermoordden ze drie politieagenten waarna ze zich gingen verschuilen in het Mediahuis van Grozny. De tien werden uiteindelijk uitgeschakeld niet zonder 10 dode en 28 gewonde politieagenten mee te nemen in hun daad van terreur. BRON
De vraag was dan ook niet of het geweld der vredebrengers ginds zou losbarsten, maar wel wanneer zoiets zich zou voordoen. Wel, dat blijkt nu te zijn.

Ondertussen reageren de fans van het westerse kamp voldaan... eigen schuld, dikke bult. Rusland had Tsjetsjenië destijds maar moeten laten gaan redeneren ze. Opgelet, dat besluit trekken ze dus ten voordele van ISIS en de moslimfundamentalisten, een soortgelijke reactie observeert men inzake Assad.
HIER
Oud 5 december 2014, 02:42   #5140
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naast het culturele speelt ook het economische aspect. En op dat terrein heb je ook veel Chinese invloed. Russen, Chinezen en Centraal-Aziaten werken overigens samen in de SCO. Turkije is officieel erkend als dialoogpartner in de SCO, en Erdogan grapte al eens dat hij bereid was zijn kandidatuur in de EU in te trekken in ruil voor volwaardig lidmaatschap in de SCO.

Zo zie je ook dat Turkije terecht alle opties openhoudt.

(Daar zit wellicht een anti-blank complot van moslim-liberal Obama achter. )
Turkije houdt alle opties open, zie je ook in verband met het tekenen van het gas-contract met Moskou. Met Centraal-Azië hebben ze culturele en historische banden. Maar de geografische afstand en zelfs de taalbarrières (de meeste Centraal-Aziaten spreken een verwante taal maar verstaan toch geen Turks, terwijl de meeste Turken geen Russisch praten) en natuurlijk ook het feit dat de economieën van die landen volledig verstrengeld zijn met Rusland zorgt ervoor dat Turken toch pas op de tweede rang staan, terwijl ze er wel in geslaagd zijn het Midden-Oosten economisch te veroveren.
China doet goede zaken met die landen, heeft bvb. het wegennet in Zuid-Kyrgyzstan vernieuwd, maar je mag de culturele afstand toch niet onderschatten als beperkende factor. De "old-boys" netwerken in de ex-sovjet-Unie zijn heel sterk, ze hebben dezelfde traditie, gewenten, taal. Maar goedkope Chinese producten (zie je zelfs aan te pretparken, de traditionele Sovjet-pretparken werden bijna overal vervangen door goedkope Chinese kopieën van westerse attracties) zijn natuurlijk wel in trek, zowel in Centraal-Azië als in Rusland zelf.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be