![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem met de griep (en Covid) is dat die jaarlijks muteert in verschillende versies en daarvoor ben je dan weer niet helemaal beschermd. Voor het jaarlijkse vaccin moeten ze dan gokken welke versie van de griep de ronde gaat doen, soms lukt dat, soms niet. Er zitten meestal 3 versies in een vaccin. Zelf ben ik maar een paar dagen ziek van de griep en volgens mij is dat omdat ik die jaarlijks krijg en door de kruisimmuniteit ben je dan minder ziek. Bij griep werkt het ook zo dacht ik. Mensen die veel verkoudheden hebben (zoals kinderen) zouden daardoor ook minder vatbaar zijn voor Covid, zoals ze nu alle besmettingen proberen te vermijden is slecht voor ons immuunsysteem. Dat is al lang en breed bekend in de medische wereld maar toch sturen ze ons richting vaccin deze keer. Een vaccin waar miljarden naartoe gaat, ik vraag me af waarom ze dat vaccin toch zo belangrijk vinden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.webmd.com/lung/news/2020...fall-ill-twice Voorlopig zijn ze zeldzaam, maar er zijn er wel degelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Chinese mutatie is namelijk niet gelijk aan de Italiaanse en/of de Duitse mutatie. Men spreekt in het algemeen over en Sars-Cov-2 besmetting, maar er zijn dus verschillende varianten van dat virus. Net zoals bij het Influenza-virus. En als het om twee verschillende mutaties gaat, zit de farma-industrie met een zeer groot probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is het niet onmogelijk dat er een mutatie optreedt, precies op het stukje dat herkend werd, EN hierbij die herkenning onmogelijk maakt, maar tot hier toe zijn de mutaties redelijk "dungezaaid". SARS muteert veel trager dan griep, bijvoorbeeld. Laatst gewijzigd door patrickve : 20 augustus 2020 om 07:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.contagionlive.com/news/c...s-reinfection- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat niet om het positief testen, maar om het ontwikkelen van significante klinische symptomen na maanden "terug gezond" geweest te zijn. De testen dienen enkel om aan te geven dat het twee keer covid-19 is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5127 |
Banneling
|
![]() De eerste keer kan ze ook de griep gehad hebben met een aanwezigheid vqn covid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
HCoV-229E, HCoV-OC43, SARS-CoV-1, HCoV-NL63, HKU1-nCoV, MERS-CoV Allemaal broertjes en zusjes van SARS-Cov-2 die een valse bevestigde besmetting beeld kunnen geven. Maar men weet dus nog bijna niets over het afweersysteem van de mens tegen die virussoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zijn 2 keer ZIEK geweest. Het is gewoon goed mogelijk dat dat mensen zijn met een dysfunctioneel immuun systeem, of een slechte eerste immuunreactie, want we zouden er normaal gezien veel meer moeten zien. Inderdaad heeft in Belgie 10% van de bevolking of zo het al gehad, dus 1 op 10 van de nieuwe gevallen is statistisch gezien een tweede infectie, mocht alles perfect gemixt zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die testkits testen op een heel specifieke genoom combinaties die, met alles wat we weten, in geen enkel ander levend wezen voorkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rapid testkits reageren op bepaalde proteïnen of afvalproducten, die mochten aanvankelijk enkel in onderzoek situaties gebruikt worden. Hoe het nu juist zit weet ik niet maar ik vermoed een plethoria aan verschillende systemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die bestonden al en werden dan maar gebruikt voor Sars-Cov-2. Later nadat de ziekenhuizen terug patiënten mochten ontvangen en er meerdere labo's de testen mochten onderzoeken, stapte veel ziekenhuizen over op andere, betrouwbaardere testen. Bij de eerste testen kon je dus zwaar ziek zijn van een influenza besmetting en positief testen omdat je een HCoV-229E of HCoV-NL63 besmetting had. De oorzaak waarom er veel valse en meervoudige besmettingen werden vastgesteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volstaat dus van: 1) de genetische code te kennen van het ding dat je wil testen 2) een grote databank te hebben van "alle andere genomen die je NIET wil testen". Daaruit laat je een computer (of met de hand) twee stukjes code vinden die WEL in de gewenste code zitten, en nergens anders. Daar maak je dan de primers voor op synthetische wijze. Klaar. Wil je een betere test, dan zoek je zo 2 of 3 combinaties, om zeker te zijn. Hier is de eerste ontwikkelde PCR test, in Maleisie gebouwd, een paar dagen nadat de genetische code gepubliceerd was: https://kpkesihatan.com/2020/02/13/l...n-in-malaysia/ Je hebt echter wel gelijk dat de Britten aanvankelijk gewoon een algemene corona virus test doorvoerden, wat gewoon komt omdat Europa wat achterlijker is. https://www.gov.uk/government/news/p...-out-across-uk Laatst gewijzigd door patrickve : 20 augustus 2020 om 12:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ests~a6d091b2/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeker als verpleegster kan ze in contact geweest zijn met corona deeltjes terwijl ze ziek was door het griepvirus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans ken ik landen zoals daar zijn in ZO Azië (Thailand Laos Vietnam) waar verkoudheden eigenlijk niet bestaan .....maar waar omzeggens geen besmettingen zijn. Dus veel is daar volgens mij ook weer niet van waar. Ik heb net de indruk dat het vooral in landen met snotneuzen en zware verkoudheden is dat het virus hard toeslaat. |
|
![]() |
![]() |