Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 september 2009, 15:18   #501
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Als de Ariërs in Indië aankwamen, was daar reeds een beschaving, die echter bergaf ging , verzwakt was. En die populatie was niet zwart, maar bruin. Ze werden opjegaagd naar het zuiden van Indië, door de invallers, die blank waren. Het hele kastensysteem steunt op rassenzuiverheid. = hoe blanker, hoe reiner. De paria's vandaag zijn nog steeds de donkersten, en de kleinsten . Vandaag is de Indische bevolking redelijk gemengd, maar de hoogste kasten zijn nog steeds dikwijls groter en blanker als de rest.
Kijk trouwens eens wat in de buurt daar, in Pakistan en Afganistan, waar echt Europees uitziende mensen rondlopen.
http://timesofindia.indiatimes.com/n...ow/5053274.cms
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 15:31   #502
doubled
Burgemeester
 
doubled's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2004
Locatie: andromeda
Berichten: 552
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Je begint de zaak te begrijpen. Uiteindelijk bestrijd ik een soort van denken dat niets met kleur heeft te maken. Witte suprematie is gebaseerd op vervalste, verwitte portretten van een zwarte elite die de witte Europeanen onderdrukte, maar Europa maakte tot wat het vandaag is, Daarin zoek ik de oorzaak van racisme. Racisme is een bevrijdingsideologie tegen zwarte suprematie.


Ik vraag mij soms af wat voor boeken dat jij leest.
doubled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 15:39   #503
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard



http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Vos_(dichter)
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 00:29   #504
KaliYuga
Lokaal Raadslid
 
KaliYuga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2009
Berichten: 329
Standaard

Een falsificatie van royale/aristocratische portretten van dergelijke proportie, die Egmond beweert te hebben plaatsgevonden ergens na de Franse Revolutie, zou toch onvermijdelijk moeten geattesteerd worden door kunsthistorici e.d.
Spijtig genoeg, voor hem, is daar geen sprake van. Het enige dat hij heeft is wat pentekeningen, edelen met dikke lippen en eigenaardige epitheta die hij letterlijk interpreteert. ( bvb. Karel de Grote was niet per sé groot van gestalte )
__________________
The internal struggle of self-overcoming must in turn also be matched by an external struggle with the forces of the age on an immediate and pratical level.
KaliYuga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 10:11   #505
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Zijn die apesmoelen niet gewoon Neanderthaler trekken?
Er zij wetenschappers die beweren dat "blanken" er niet van afstammen, maar er zijn er die beweren van wèl.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 11:16   #506
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Waarom stopt u ze niet, één van uw vrouwelijke hallebardes in uw achterlijke Belgische, mannelijke reet?......
Ik zal u moeten teleurstellen.
Vermits het lichaamsdeel waar u zo platvloers naar verwijst in mijn geval noch Belgisch, noch mannelijk is, kan ik niet aan uw wens voldoen.

Inzake uw zwart/witte frustraties kan ik evenwel duidelijk zijn : het maakt mij absoluut niets uit of u een blanke, gele, rode, zwarte, gebruinde of gebleekte huidskleur hebt. U bent gewoon een mens.

Of u een slim, dom, intelligent, psychisch gezond, aangenaam, sympathiek, edel of boertig mens bent, is nog een andere zaak. Ik heb daar mijn mening over, maar in mijn beoordeling desbetreffend speelt uw huidskleur totaal geen rol.

In mijn wereld wordt een mens niet geacht of verguisd, gewaardeerd of veracht om zijn huidskleur, maar om zijn gedrag.

Welke de huidskleur des persoons ook weze, wie zich hoffelijk en wellevend gedraagt is een heer. Wie zich daarentegen platvloers gedraagt is een boer.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 11:49   #507
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Ik zal u moeten teleurstellen.
Vermits het lichaamsdeel waar u zo platvloers naar verwijst in mijn geval noch Belgisch, noch mannelijk is, kan ik niet aan uw wens voldoen.

Inzake uw zwart/witte frustraties kan ik evenwel duidelijk zijn : het maakt mij absoluut niets uit of u een blanke, gele, rode, zwarte, gebruinde of gebleekte huidskleur hebt. U bent gewoon een mens.

Of u een slim, dom, intelligent, psychisch gezond, aangenaam, sympathiek, edel of boertig mens bent, is nog een andere zaak. Ik heb daar mijn mening over, maar in mijn beoordeling desbetreffend speelt uw huidskleur totaal geen rol.

In mijn wereld wordt een mens niet geacht of verguisd, gewaardeerd of veracht om zijn huidskleur, maar om zijn gedrag.

Welke de huidskleur des persoons ook weze, wie zich hoffelijk en wellevend gedraagt is een heer. Wie zich daarentegen platvloers gedraagt is een boer.


Boeren zijn ook mensen.

Het thema is blauw bloed is zwart bloed (1500-1789) maar u dwingt ons te praten over uw anus en te gissen naar de nationaliteit van uw anus. Mijn bescheiden medisch advies was slechts bedoeld om u te helpen met bepaalde blokkades die u ervan weerhouden scherp te zien. Volg ze op of laat ons dit barmhartig advies verder met rust laten.

Blauw bloed is zwart bloed is mijn zeer gedurfde theorie, geboren uit verbazing dat vele leden van de Europese adel en koningshuizen als zwart, basane, noir et basane, pas le main blanche, swarthy etc worden beschreven. De beschrijvingen worden soms in meerdere bronnen bevestigd. Als Surinamer en zwarte persoon voelde ik mij zeer gefascineerd door deze beschrijvingen en ben al drie jaar hiermee bezig, en heb drie studies in eigen beheer gepubliceerd. Er was niemand meer verbaasd dan ik om te lezen dat de koning van Engeland zwart was en Willem van Oranje bruin. Vreemd genoeg zien mensen in mijn doodnormale, gezonde nieuwgierigheid naar de kleur van de Europese elite een grote misdaad, een minachting van witten...

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 30 september 2009 om 12:10.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 11:54   #508
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Zijn die apesmoelen niet gewoon Neanderthaler trekken?
Er zij wetenschappers die beweren dat "blanken" er niet van afstammen, maar er zijn er die beweren van wèl.




Citaat:
To appreciate the true significance of a negroid race in the south of Europe towards the close of the Glacial Period, we must look at the distribution of moden races. A line from Gibraltar in the West to the Phillipine Islands in the Far East passes through a zone where the fairer skins of the North pass into the darker skins of the South. To some extent it may be a zone in which intermixtures of fairer and darker races occur, but in the main it is better to regard it as a zone in which human races have inherited from the ancestral stock of modern humanity some of the characters which now distinguish the European, and some that distinguish the Negro; but both Negro and European are highly specialized examples of the modern type of man. The discovery of the Grimaldi race does not indicate that we have reached the common stock from which black and white races have evolved; that point must lie much farther in the past. It merely indicates that towards the end of the Glacial Period the negroid race which we see in the north of Africa today was already evolved, and that it extended into Europe.
http://wysinger.homestead.com/grimaldi.html
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 12:01   #509
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doubled Bekijk bericht
[/b]

Ik vraag mij soms af wat voor boeken dat jij leest.





Dit boek bewijst dat er volop zwarten en gekleurde afstammelingen leefden in de klassieke Griekse en Romeinse wereld (800BC-300AD), dat zij zich vrij bewogen op de maatschappelijke ladder en er geen barriere bestond op kleur. Snowden bewijst dat latere racistische wetenschappers hun vroeg 20ste eeuwse racism op de oude Grieke en Romeinen projecteerden. De afbeelding op dit boek toont gelijkheid tussen wit en zwart.

Mijn theorie is in de eerste plaats gebaseerd op studies als deze en op persoonsbeschrijvinegn die zeggen dat een adellijke persoon (1500-1789) er zwart uitzag. Vervolgens zocht ik Europese afbeeldingen die iets van huidkleur laten zien. Om dit te begrijpen zal men ook de bronnen die ik geef moeten lezen.





http://www.sandersofoxford.com/images/stock/3978.jpg

[Dit betreft twee afbeeldingen van Charles II Stuart (1630-1685) die in het fragment wordt beschreven als ‘donker gezicht’ en ‘een lange zwarte man’ en ‘de zwarte jongen.’ Mijn onderzoek vraagt zich o.a. af waarom hij ook als een witte man werd afgebeeld en hoe en waarom een zwarte familie op de Britse troon kwam te zitten.]


Citaat:
Charles' appearance was anything but English, with his sensuous curling mouth, dark complexion, black hair and dark brown eyes, he much resembled his Italian maternal grandmother, Marie de Medici's side of the family. During his escape after the Battle of Worcester, he was referred to as 'a tall, black man' in parliamentary wanted posters. One of the nick-names he acquired was the black boy His height, at six feet two inches, probably inherited from his Danish paternal grandmother, Anne of Denmark, also set him apart from his contemporaries in a time when the average Englishman was far smaller than today.
http://www.englishmonarchs.co.uk/stuart_3.htm

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 30 september 2009 om 12:07.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 13:05   #510
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Importeerde de adel niet gewoon vers bloed vanuit afrika omdat ze zich kost wat kost niet wouden mengen met het gewone volk van hier?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 13:13   #511
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Importeerde de adel niet gewoon vers bloed vanuit afrika omdat ze zich kost wat kost niet wouden mengen met het gewone volk van hier?
Als dat het geval was zouden de bronnen dat moeten onthullen. De namen en herkomst van de partners zou bekend moeten zijn. Mijn onderzoek wijst uit dat alle nakomelingen afstammen uit huwelijken met adel. Verder heb ik een draad over buitenechtelijkheid. Maar dat verklaart verder geen zwartheid in adellijke families.

Ik heb intussen enkele keren bronnen op dit forum gepost die bewijzen dat er altijd zwarten in Europa waren. Om niet als een kip zonder kop te klinken zou je deze bronnen toch wel even moeten lezen.

Grimaldi mens : 40.000 jaar geleden
Garamantes: 50 BC
Frank Snowden over zwarten in Europa : 800BC-300AD
Blauwe mannen: 500-1500
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 13:19   #512
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Blue Blood Is Black Blood

Dit is de meest letterlijke vorm van obscurantisme.
Bijlage 56009
Brightness/contrast bijstellen en het heuvel is opgelost
Bijlage 56007
En God zei laat er licht zijn!
Dit onderzoek is gebaseerd op persoonsbeschrijvingen en daarna volgen ondersteunende portretten. Ze zijn van het internet afkomstig, van site's die niets van doen hebben met zwart bewustzijn. De zogenaamde 'verlichte' afbeelding oogt nog steeds zwart. Dat men zo ver moet gaan om zwarten in Europa te ontkennen doet mij duizelen. www.sandersofoxford.com





http://www.sandersofoxford.com/images/stock/3978.jpg

[Dit betreft twee afbeeldingen van Charles II Stuart (1630-1685) die in het fragment wordt beschreven als ‘donker gezicht’ en ‘een lange zwarte man’ en ‘de zwarte jongen.’ Mijn onderzoek vraagt zich o.a. af waarom hij ook als een witte man werd afgebeeld]


Citaat:
Charles' appearance was anything but English, with his sensuous curling mouth, dark complexion, black hair and dark brown eyes, he much resembled his Italian maternal grandmother, Marie de Medici's side of the family. During his escape after the Battle of Worcester, he was referred to as 'a tall, black man' in parliamentary wanted posters. One of the nick-names he acquired was the black boy His height, at six feet two inches, probably inherited from his Danish paternal grandmother, Anne of Denmark, also set him apart from his contemporaries in a time when the average Englishman was far smaller than today.
http://www.englishmonarchs.co.uk/stuart_3.htm
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 13:29   #513
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Dit onderzoek is gebaseerd op persoonsbeschrijvingen en daarna volgen ondersteunende portretten. Ze zijn van het internet afkomstig, van site's die niets van doen hebben met zwart bewustzijn. De zogenaamde 'verlichte' afbeelding oogt nog steeds zwart. Dat men zo ver moet gaan om zwarten in Europa te ontkennen doet mij duizelen. www.sandersofoxford.com





http://www.sandersofoxford.com/images/stock/3978.jpg

[Dit betreft twee afbeeldingen van Charles II Stuart (1630-1685) die in het fragment wordt beschreven als ‘donker gezicht’ en ‘een lange zwarte man’ en ‘de zwarte jongen.’ Mijn onderzoek vraagt zich o.a. af waarom hij ook als een witte man werd afgebeeld]




http://www.englishmonarchs.co.uk/stuart_3.htm
In het gezin waar ik in opgroeide, wordt niet zelden naar mij verwezen als den donkeren of de zwarten, en mijn bredere familie moet ik zo nu en dan horen dat ik 't zwart manneken ben. Betekent dat dan dat ik, net als Karel II, een neger ben?
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.

Laatst gewijzigd door ossaert : 30 september 2009 om 13:29.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 13:31   #514
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
In het gezin waar ik in opgroeide, wordt niet zelden naar mij verwezen als den donkeren of de zwarten, en mijn bredere familie moet ik zo nu en dan horen dat ik 't zwart manneken ben. Betekent dat dan dat ik, net als Karel II, een neger ben?
En waarom zeggen ze dat? Omdat ge extreem-rechts zijt?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 13:42   #515
Rogge
Parlementslid
 
Rogge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Locatie: Vlaanderen, lidstaat van de federale EU
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Als dat het geval was zouden de bronnen dat moeten onthullen.
Als uw theorie klopte zouden de bronnen dat ook moeten onthullen. Uw hypothese steunt op uw eigen iconografische interpretatie, maar wordt nergens onderbouwd door geschreven bronnen of schriftelijk materiaal van welke aard dan ook. U begrijpt dat het geen afdoend bewijs is voor zwarte genen van de collectieve Europese adel, dat er af en toe eens een edelman 'donkeren' genoemd werd. In feite kan uw hypothese erg makkelijk ontkracht worden door DNA-onderzoek op adelijke resten.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 13:51   #516
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
Als uw theorie klopte zouden de bronnen dat ook moeten onthullen. Uw hypothese steunt op uw eigen iconografische interpretatie, maar wordt nergens onderbouwd door geschreven bronnen of schriftelijk materiaal van welke aard dan ook. U begrijpt dat het geen afdoend bewijs is voor zwarte genen van de collectieve Europese adel, dat er af en toe eens een edelman 'donkeren' genoemd werd. In feite kan uw hypothese erg makkelijk ontkracht worden door DNA-onderzoek op adelijke resten.


[Thomas Fairfax, alias Black Tom, een tegenstander van The Black Boy, Charles II Stuart: hij oogt zwart van huid en is lid van de adellijke elite]

Heb je enig idee waarom deze mensen, als uzelf, steeds reageren op mijn postings, en met zoveel emotie? Als het onzin is, laat mij dan toch lekker mijn onzin uitkramen. Overigens zijn het niet dit stelletje elkaar napratende wilde ezels die het lot van mijn onderzoek bepalen. Ik stel mij zo voor, of ik heb reden om te geloven dat er altijd méér mensen lezen dan reageren. Mijn informatie wordt door hen opgenomen, bekeken, beoordeeld, door gegeven...

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 30 september 2009 om 13:54.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 13:53   #517
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
En waarom zeggen ze dat? Omdat ge extreem-rechts zijt?
Ha nee, omdat ik een neger ben, blijkbaar, niet omwille van mijn donkere haarkleur of het feit dat ik als peuter op een familiefeest iets te enthousiast in de zandbak had gespeeld.
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 13:55   #518
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Heb je enig idee waarom deze mensen, als uzelf, steeds reageren op mijn postings, en met zoveel emotie? Als het onzin is, laat mij dan toch lekker mijn onzin uitkramen. Overigens zijn het niet dit stelletje elkaar napratende wilde ezels die het lot van mijn onderzoek bepalen. Ik stel mij zo voor, of ik heb reden om te geloven dat er altijd méér mensen lezen dan reageren. Mijn informatie wordt door hen opgenomen, bekeken, beoordeeld, door gegeven...
De opmerking van Rogge is nochtans bijzonder pertinent en sluit perfect aan bij wat ik eerder schreef over je wankele methodologie. Daar is niets emotioneels aan, integendeel: het is een afwegen van de 'feiten' die jij ons hier blijft presenteren.
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 14:33   #519
doubled
Burgemeester
 
doubled's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2004
Locatie: andromeda
Berichten: 552
Standaard

Egmond als je nu kritiek zou geven op je eigen onderzoek wat zou deze dan zijn?
doubled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 15:31   #520
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doubled Bekijk bericht
Egmond als je nu kritiek zou geven op je eigen onderzoek wat zou deze dan zijn?
Dat ik mijn tijd verdoe met idioten!
Je hebt een vraag gesteld die ik beantwoordde. Heb je er wat van opgestoken?
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be