Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 april 2016, 09:38   #501
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je koopt nooit software. Je koopt een licentie.

Je besturingsysteem is ook een licentie: jij bent niet eigenaar van de code.
Er is hier blijkbaar verwarring tussen een eenmalige licentie (= niets op tegen) en een jaarlijks te hernieuwen licentie (= kan pokkeduur worden).
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 14:11   #502
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.329
Standaard Tesla batterijfabriek

Extra batterijfbriek in Europa: ook Frankrijk stelt zich kandidaat (met de nodige €€€tjes)

http://www.lefigaro.fr/conjoncture/2...sine-tesla.php
http://de.engadget.com/2016/04/06/te...uhlen-um-musk/

Wie gaat het worden?

BE, NL, D of toch F. Of Oost_EU ?

(BE sluit ik op voorhand niet uit)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 8 april 2016 om 14:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 14:25   #503
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Laat die arrogante Musk maar uit België blijven. Dat hij nog maar eens naar de Hollanders gaat. Die zouden hem zelfs willen pijpen om een fabriek bij te mogen zetten
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 14:31   #504
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Niet alle ondernemers zijn boeren die hun bedrijf los van de maatschappelijke context zien.

Toevallig zijn het de meest succesvolle bedrijven die dat wel doen. Ze spelen in op maatschappelijke tendenzen en verdienen er geld aan.

Hier heb je ook meteen de reden waarom jij een kleine autozwendelaar blijft, die op regelmatige basis overkop gaat.
Dat is mijn hobby en niet mijn beroep. Maar dat snapt gij natuurlijk niet (weer het bewijs dat een diploma enkel voor nerds is die enkel een baas kunnen rijk maken maar zelf niets kunnen of durven ondernemen). En succesvolle bedrijven Op het einde van de rit telt maar 1 ding : het geld dat in je eigen zak zit. Zwart of officieel maakt geen bal uit. Ik hoef geen mooie jaarcijfers te hebben, ik hoef geen honderden werknemers te hebben, ik moet geen voetbalclub of een dierentuin te steunen, ik moet niet in een kook- of ander mediageil programma op te draven. Ik leef onder de radar en als ik morgen 50 kilometer verhuis kent niemand mij nog. En wordt het te heet dan verkas ik op enkele uren 3000 kilometer verder. Ik moet niemand achter laten.

Kan jij dit ook? Of is het elke maand tellen om alles betaald te krijgen? En opslag bij je baas zal er ook niet echt in zitten
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 15:03   #505
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je koopt nooit software. Je koopt een licentie.

Je besturingsysteem is ook een licentie: jij bent niet eigenaar van de code.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Er is hier blijkbaar verwarring tussen een eenmalige licentie (= niets op tegen) en een jaarlijks te hernieuwen licentie (= kan pokkeduur worden).
Om nog maar te zwijgen van 'gratis' software. Daar heb je helemaal geen rechten.

Ben nieuwsgierig wat het met Win10 wordt.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 8 april 2016 om 15:06.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 16:10   #506
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Extra batterijfbriek in Europa: ook Frankrijk stelt zich kandidaat (met de nodige €€€tjes)

http://www.lefigaro.fr/conjoncture/2...sine-tesla.php
http://de.engadget.com/2016/04/06/te...uhlen-um-musk/

Wie gaat het worden?

BE, NL, D of toch F. Of Oost_EU ?

(BE sluit ik op voorhand niet uit)
Dat Frans voorstel is toch niet serieus te noemen ? Intrek nemen in een nog stil te leggen kerncentrale ? Hebben die enig idee hoe lang het duurt voor een dergelijk gebouw kan worden vrijgegeven....?
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 16:53   #507
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Om nog maar te zwijgen van 'gratis' software. Daar heb je helemaal geen rechten.

Ben nieuwsgierig wat het met Win10 wordt.
Zoals alle andere software, als je de gebruikersovereenkomst leest: een licentie.

Ofwel onbeperkt in de tijd, ofwel beperkt in de tijd.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 16:55   #508
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.121
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Dat Frans voorstel is toch niet serieus te noemen ? Intrek nemen in een nog stil te leggen kerncentrale ? Hebben die enig idee hoe lang het duurt voor een dergelijk gebouw kan worden vrijgegeven....?
Geen enkel probleem. Da's alleen het reactorgebouw dat niet bruikbaar is. De rest, zoals de turbinehallen, onderhouds- en kantoorgebouwen zijn prima om te bouwen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 16:55   #509
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Dat is mijn hobby en niet mijn beroep. Maar dat snapt gij natuurlijk niet (weer het bewijs dat een diploma enkel voor nerds is die enkel een baas kunnen rijk maken maar zelf niets kunnen of durven ondernemen). En succesvolle bedrijven Op het einde van de rit telt maar 1 ding : het geld dat in je eigen zak zit. Zwart of officieel maakt geen bal uit. Ik hoef geen mooie jaarcijfers te hebben, ik hoef geen honderden werknemers te hebben, ik moet geen voetbalclub of een dierentuin te steunen, ik moet niet in een kook- of ander mediageil programma op te draven. Ik leef onder de radar en als ik morgen 50 kilometer verhuis kent niemand mij nog. En wordt het te heet dan verkas ik op enkele uren 3000 kilometer verder. Ik moet niemand achter laten.

Kan jij dit ook? Of is het elke maand tellen om alles betaald te krijgen? En opslag bij je baas zal er ook niet echt in zitten
Ik vraag mij af of uw leven wel de moeite waard is om te leven. Geen banden, geen vrienden of familie....enkel de wet van het (zwarte) geld.

Zelfs een OCWM trekker heeft een beter leven.

PS: Niet iedereen die werknemer is werkt voor een baas (een zelfstandige die rijk wilt worden). Ik werk vooral voor mijn klanten en mezelf.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 16:58   #510
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zoals alle andere software, als je de gebruikersovereenkomst leest: een licentie.

Ofwel onbeperkt in de tijd, ofwel beperkt in de tijd.
Het lijkt erop dat het begrip dat sommige forummers hebben van software recht evenredig is met hun begrip van politiek...
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 17:26   #511
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zoals alle andere software, als je de gebruikersovereenkomst leest: een licentie.

Ofwel onbeperkt in de tijd, ofwel beperkt in de tijd.
Het maakt wel een serieus verschil. De tendens is om met jaarlijkse licensies te werken. Volgens mij is dat ook de bedoeling van Microsoft. Een jaarlijkse vaste en betrouwbare inkomst is veel interessanter dan telkens nieuwe software te moeten maken waarvan men het succes niet kan voorspellen.

Diverse mainstream soft is nu op een punt gekomen waarbij een verdere evolutie niet meer nodig is.
De Office versie van 15 jaar geleden zou meer dan voldoende zijn voor wat ik nu nodig heb. Hetzelfde met de besturingssystemen. Ik heb nu Windows 8, dat is perfect voor mij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het lijkt erop dat het begrip dat sommige forummers hebben van software recht evenredig is met hun begrip van politiek...
In mijn geval beschouw ik dat als een kompliment. Dank u
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 17:35   #512
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.180
Standaard

Ik vrees dat er in Franse overheidskringen sprake is van "wishful thinking" aangaande de mogelijkheid om een tesla-fabriek te "verkrijgen."

De rest van de INDUSTRIE (zowel Frans- als internationaal) zoekt al zowat een decennium de uitgang!
Wat over blijft heeft ofwel een link met de overheid of heeft,feitelijk,als enige klant de overheid(of vreemde overheden)

Dit lijkt me helemaal niet te passen bij Tesla.

Dan klinken de oude Opel- of Ford-sites in Vlaanderen al veel realistischer.

Laatst gewijzigd door kelt : 8 april 2016 om 17:39.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 18:12   #513
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ben nieuwsgierig wat het met Win10 wordt.
Geen probleem met Win10 na update, veel compacter dan Win8/8.1.
Loopt wslk ook daardoor sneller dan Win8/8.1.

Alle drivers werken vlot.

Naja iedereen doet/probeert wat hij/zij wil.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 8 april 2016 om 18:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 18:22   #514
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Geen probleem met Win10 na update, veel compacter dan Win8/8.1.
Loopt wslk ook daardoor sneller dan Win8/8.1.

Alle drivers werken vlot.

Naja iedereen doet/probeert wat hij/zij wil.
Ik heb geen probleem met Win10 zelf, na een half jaar of zo zou dat perfect moeten werken vermoed ik (nooit direct een nieuw besturingssysteem nemen).

Met de snelheid van Win 8 heb ikzelf geen probleem (was een enorme verbetering tov Win 7).

Wat het (mogelijk) probleem met Win 10 is: het is gratis, dus je hebt geen enkel recht. Als ze dus opeens beslissen dat je een jaarlijkse fee moet betalen om het volledige product te hebben, heb je geen poot om op te staan.

Je kan ook niet meer terug naar een vorige versie na 1 maand (heb ik mij laten vertellen).
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 21:51   #515
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik heb tot op heden (ben early adpoter) geen enkel probleem gehad met win 10. Draait zo stabiel als het maar kan. In tegenstelling tot in win 8,7 en eerder heb ik de power knop/reset knop nog niet moeten aanraken door een harde crash.

Win 10 is dus een winner voor mij.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 21:57   #516
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb tot op heden (ben early adpoter) geen enkel probleem gehad met win 10. Draait zo stabiel als het maar kan. In tegenstelling tot in win 8,7 en eerder heb ik de power knop/reset knop nog niet moeten aanraken door een harde crash.

Win 10 is dus een winner voor mij.
Spreek ik ook niet tegen, maar willen we wedden dat het binnen een jaar of zo met jaarlijkse fee gaat zijn
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 22:09   #517
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Spreek ik ook niet tegen, maar willen we wedden dat het binnen een jaar of zo met jaarlijkse fee gaat zijn
Als die fee respectabel is, wil ik die gerust betalen.

En ps: op keysites kan je win 10 keys voor 10-15 euro vinden....legale keys.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2016, 10:40   #518
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.329
Standaard Poll in D: 66 % pro aankoop Tesla model 3

Was ook te verwachten na die 325.000 voorbestellingen na amper 1e week.
#
Citaat:
http://www.autobild.de/?bid=1501417&umfrageergebnis

Ihre Meinung zum Tesla Model 3?

Super, will ich haben 66%
7.017 Stimmen


Nee, immer noch zu teuer 15%
1.599 Stimmen


E-Autos sind mir egal 19%
1.963 Stimmen


Insgesamt abgegebene Stimmen 10.579 Stimmen
(Auto Bild zou Europa´s grootste auto-media zijn: https://en.wikipedia.org/wiki/Auto_Bild )

Mercedes-aandeelhouders maken zich ongerust hoe daarop te reageren:
http://www.teslarati.com/tesla-model...german-market/

Mercedes bvb zou tegen einde 2019 een E-auto beloven dat 300 mi/480 km minimum rijbereik haalt. Daarnaast 10 plug-ins hybrides tegen 2017, wslk in elke modelrij minimum eentje.
Van BMW en VAG en andere verwachten "we" "zoiets" ook. Ze moeten wel(imho). Of zijn de vette jaren voorbij?

Citaat:
The recent unveiling of the Tesla Model 3 has gotten Daimler shareholders feeling defensive. At the company’s annual meeting in Berlin on Wednesday, several had pointed questions for management. Ingo Speich, portfolio manager for Union Investment, said the capital markets are concerned the “fat years” for premium German car makers are over. The automobile industry is looking at “a radical upheaval, driven by attacks from Silicon Valley,” he said via the Financial Times:
http://www.ft.com/intl/cms/s/0/32da3...#axzz45JwUpGqj

Several shareholders wanted to know what Daimler is doing to counter the pressure to build electric cars spearheaded by Tesla. “We don’t really have a product for this competition from Tesla. In the long term we have some great vehicles . . . but they are virtual at this point,” one shareholder pointed out. Another worried that the company had no answer to the Model 3. “What is the reason for that?” he asked.

Dieter Zetsche, Daimler’s CEO, assured the crowd that his company is responding. It will have 10 plug-in hybrid vehicles in its product lineup in 2017 and plans an all electric car with at least 300 miles of range by the end of he decade. He also reassured investors that Daimler is in the forefront of new technologies, including autonomous driving systems. There are reports that Uber has placed an order for 100,000 self-driving Mercedes S Class sedans, although details about the deal are sketchy.
So far this year, Daimler’s share price has fallen 20%. BMW shares are off 25%. Clearly, investors are nervous about the future of luxury car sales. Zetsche reassured the audience that Mercedes sales were up 13% in the first quarter compared to the same period in 2014.
What really had shareholders worried was a recent poll by German automotive publication # Autobild showing 66% of Germans who responded said they would consider purchasing a Tesla Model 3. The closest vehicle Mercedes currently has in its model lineup is the B Class Electric, a car that Elon Musk would hardly characterize as “compelling.”
Manfred Bischoff, chairman of Daimler’s board of directors, admitted that the company needs to be bolder and more daring. He called it “a balancing act” for Daimler to innovate in technologies including self-driving cars, while also maintaining its strength as a leader in traditional, premium cars. The company’s latest autonomous concept car is called the Mercedes Vision, which was featured at the Tokyo auto show earlier this year.
The auto industry is facing a conundrum. No manufacturer can afford to turn its back on the cars that generate the most sales and the most profits. Tesla has no such concerns, since in doesn’t build any conventional cars at all. The tug of war between the traditional car companies and the future of transportation that Tesla represents will be fascinating to watch.

Read more at http://www.teslarati.com/tesla-model...hIRsKtHvJ0U.99
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 9 april 2016 om 11:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2016, 11:35   #519
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.205
Standaard

micele

in feite is het voor handlangers van IS straks iets gemakkelijker om hun bomvalies gewoon in de auto te stoppen, een pop achter het stuur, de coordinaten inpluggen en laat de auto maar rijden naar zijn doel zoals een guided missile
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2016, 17:51   #520
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
In mijn geval beschouw ik dat als een kompliment. Dank u
Waaruit zou moeten blijken dat ik het over jou had?
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be