Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 maart 2009, 13:58   #501
debbie
Minister
 
debbie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Berichten: 3.178
Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Frustraties? Waar haal je dat? Omdat ik u op uw tekortkoming wijs?
Op mijn tekortkomingen wijzen? Ik zou niet liever doen dan morgen fulltime aan de slag gaan. Denk je mss dat het tof is om te leven zonder geld? Denk je dat het leuk is om je elke dag schuldig te voelen omdat je je kinderen niet meer te bieden hebt. Je hebt er gewoon geen benul van.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 14:02   #502
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Op mijn tekortkomingen wijzen? Ik zou niet liever doen dan morgen fulltime aan de slag gaan. Denk je mss dat het tof is om te leven zonder geld? Denk je dat het leuk is om je elke dag schuldig te voelen omdat je je kinderen niet meer te bieden hebt. Je hebt er gewoon geen benul van.
Doe er dan verdorie iets aan, met uw schaamlapje van ' ik ga naar school om misschien in de toekomst iets te veranderen" gaat u er niet komen, Mambo heeft u daar al op gewezen als ik me niet vergis.

En dan over, "ik heb er geen benul van", u zou nog aardig verschieten denk ik.

Ik woonde op straat toen ik 15 jaar was, ok? Ik heb niets gratis gekregen in mijn leven.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 14:05   #503
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Doe er dan verdorie iets aan, met uw schaamlapje van ' ik ga naar school om misschien in de toekomst iets te veranderen" gaat u er niet komen, Mambo heeft u daar al op gewezen als ik me niet vergis.

En dan over, "ik heb er geen benul van", u zou nog aardig verschieten denk ik.

Ik woonde op straat toen ik 15 jaar was, ok? Ik heb niets gratis gekregen in mijn leven.
En wat doe je nu dan voor de kost?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 14:07   #504
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
En wat doe je nu dan voor de kost?
Dat geloof je toch niet.

En als het later verjaard is dan vertel ik je dat wel eens.

Of beter nog, je kan het dan misschien lezen als ik het op papier zet.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 14:16   #505
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Wat kan ik in de avondschool volgen? Informatica, Frans,.... en nog van die dingen waar ik persoonlijk niets aan heb. En wat doe ik met de kinderen als ik naar de avondschool ga? Als alleenstaande moeder is dat echt niet haalbaar.
Ik heb werk gezocht maar kon niets vinden behalve een halftime job, waar ik financieel zo goed als niets aan heb, ofwel poetsen. Niet dat ik poetsen te min vind maar kan dat gewoon niet doen met mijn rugklachten, al zeker niet fulltime.
Ten eerste heb je uw rug al lang niet meer nodig om te poetsen.
Ten tweede zijn vele poetsvrouwen tegenwoordig adjunct medewerkers met een bediende contract en in sommige gevallen hebben ze 9 ..bijna 10 weken verlof op een jaar (soms) en hebben ze een wedde van om en bij de 1250 euro netto ...+ kindergeld.
En nog redelijk schone uren ook nog eens en in veel gevallen zitten ze meer op een stoel dan dat ze aan het werk zijn ook nog eens.
En ze worden gezocht...heel erg gezocht zelfs momenteel.

En als je aan de staat binnen geraakt kan je misschien zelfs nog eens een vast benoemde ambtenaar worden als poets madam.
Met een redelijk fair pensioen bovenop.

En wie wat avondschool of zo doet en éénder welk diplomatje bij kan lappen kan soms nog eens een sprongetje omhoog doen ook.

En wat een ander daar van denkt, is een ander zijn probleem.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 14:28   #506
debbie
Minister
 
debbie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Berichten: 3.178
Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ten eerste heb je uw rug al lang niet meer nodig om te poetsen.
Ten tweede zijn vele poetsvrouwen tegenwoordig adjunct medewerkers met een bediende contract en in sommige gevallen hebben ze 9 ..bijna 10 weken verlof op een jaar (soms) en hebben ze een wedde van om en bij de 1250 euro netto ...+ kindergeld.
En nog redelijk schone uren ook nog eens en in veel gevallen zitten ze meer op een stoel dan dat ze aan het werk zijn ook nog eens.
En ze worden gezocht...heel erg gezocht zelfs momenteel.

En als je aan de staat binnen geraakt kan je misschien zelfs nog eens een vast benoemde ambtenaar worden als poets madam.
Met een redelijk fair pensioen bovenop.

En wie wat avondschool of zo doet en éénder welk diplomatje bij kan lappen kan soms nog eens een sprongetje omhoog doen ook.

En wat een ander daar van denkt, is een ander zijn probleem.
Aja? De schoonmoeder van mijn zoon werkt fulltime als poetsvrouw in een dienstenchequebedrijf hier in de stad. Ik heb haar gesproken omdat ik dat eigenlijk ook wel wilde doen, om eindelijk eens een normaal inkomen te hebben. Want als ik zie hoeveel beter zij het nu heeft wil ik dat ook, liefst meteen ! Maar het is nog steeds heel belastend voor de rug. Anders zou ik het meteen doen. Omdat jullie 's nachts niet wakker liggen van de rugpijn, dan net doen alsof ik maar wat zit te zeveren. Zeg dan meteen dat ik een luilak ben die ervoor kiest haar kinderen verwaarlozen. Ik besef meteen weer waarom ik hier op politics zolang weg gebleven ben. Niet te geloven hoe gemeen en bevooroordeeld mensen kunnen zijn.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 14:31   #507
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Aja? De schoonmoeder van mijn zoon werkt fulltime als poetsvrouw in een dienstenchequebedrijf hier in de stad. Ik heb haar gesproken omdat ik dat eigenlijk ook wel wilde doen, om eindelijk eens een normaal inkomen te hebben. Want als ik zie hoeveel beter zij het nu heeft wil ik dat ook, liefst meteen ! Maar het is nog steeds heel belastend voor de rug. Anders zou ik het meteen doen. Omdat jullie 's nachts niet wakker liggen van de rugpijn, dan net doen alsof ik maar wat zit te zeveren. Zeg dan meteen dat ik een luilak ben die ervoor kiest haar kinderen verwaarlozen. Ik besef meteen weer waarom ik hier op politics zolang weg gebleven ben. Niet te geloven hoe gemeen en bevooroordeeld mensen kunnen zijn.
Je verwaarloost je kinderen?!? Nu nog mooier...

En nog is het onze schuld zeker?
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 14:32   #508
debbie
Minister
 
debbie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Berichten: 3.178
Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Je verwaarloost je kinderen?!? Nu nog mooier...

En nog is het onze schuld zeker?
Loop naar de maan hé
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 14:33   #509
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Loop naar de maan hé
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 17:24   #510
MonaLisaOverDrive
Vreemdeling
 
MonaLisaOverDrive's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 januari 2009
Berichten: 70
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ten eerste heb je uw rug al lang niet meer nodig om te poetsen.
Ten tweede zijn vele poetsvrouwen tegenwoordig adjunct medewerkers met een bediende contract en in sommige gevallen hebben ze 9 ..bijna 10 weken verlof op een jaar (soms) en hebben ze een wedde van om en bij de 1250 euro netto ...+ kindergeld.
En nog redelijk schone uren ook nog eens en in veel gevallen zitten ze meer op een stoel dan dat ze aan het werk zijn ook nog eens.
En ze worden gezocht...heel erg gezocht zelfs momenteel.

En als je aan de staat binnen geraakt kan je misschien zelfs nog eens een vast benoemde ambtenaar worden als poets madam.
Met een redelijk fair pensioen bovenop.

En wie wat avondschool of zo doet en éénder welk diplomatje bij kan lappen kan soms nog eens een sprongetje omhoog doen ook.

En wat een ander daar van denkt, is een ander zijn probleem.
Jij gelooft in sprookjes, zeker ?
De meeste poetsvrouwen hebben een arbeiderscontract van 8 �* 9 euro per uur en gewoon 4 weken verlof zoals de meeste.

Diegenen die op een bedrijf werken moeten ofwel heel vroeg of heel laat werken om het personeel niet te storen en al de anderen moeten het via een dienstenchequebedrijf doen.

En ik denk niet dat een poetsvrouw die een avondcursus Visual Basic heeft gevolgd direct een schitterende jobs als programmeur krijgt aangeboden, integendeel haar verleden zal haar blijven achtervolgen, hoe briljant ze misschien ook wel mag zijn...
MonaLisaOverDrive is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 18:06   #511
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat geloof je toch niet.

En als het later verjaard is dan vertel ik je dat wel eens.

Of beter nog, je kan het dan misschien lezen als ik het op papier zet.
Welke bank heb je dan beroofd?
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 18:09   #512
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Welke bank heb je dan beroofd?
Zeg zo'n dingen eens niet, weet je dan niet dat er hier een deel bij zijn die dat geloven...
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 18:12   #513
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Zeg zo'n dingen eens niet, weet je dan niet dat er hier een deel bij zijn die dat geloven...
Geef toe ... je hebt een beetje de aanzet gegeven hé.
Ik geloof trouwens nog altijd het meest in Adler ... je weet wel ... wat de mens tekort heeft langs de ene kant compenseert hij langs de andere kant ...
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 18:30   #514
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Geef toe ... je hebt een beetje de aanzet gegeven hé.
Ik geloof trouwens nog altijd het meest in Adler ... je weet wel ... wat de mens tekort heeft langs de ene kant compenseert hij langs de andere kant ...
Adler ja, net zoals Freud een zeer eenzijdige en onvolledige psychologie, zij het dan met het ik als centraal gegeven.

Compensatie is universeel zeg maar, daar hebt u dan gelijk in.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 18:38   #515
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Aja? De schoonmoeder van mijn zoon werkt fulltime als poetsvrouw in een dienstenchequebedrijf hier in de stad. Ik heb haar gesproken omdat ik dat eigenlijk ook wel wilde doen, om eindelijk eens een normaal inkomen te hebben. Want als ik zie hoeveel beter zij het nu heeft wil ik dat ook, liefst meteen ! Maar het is nog steeds heel belastend voor de rug. Anders zou ik het meteen doen. Omdat jullie 's nachts niet wakker liggen van de rugpijn, dan net doen alsof ik maar wat zit te zeveren. Zeg dan meteen dat ik een luilak ben die ervoor kiest haar kinderen verwaarlozen. Ik besef meteen weer waarom ik hier op politics zolang weg gebleven ben. Niet te geloven hoe gemeen en bevooroordeeld mensen kunnen zijn.

Sorry zenne, je moet behoorlijk onnozel zijn om voor een dienstencheque bedrijf te gaan werken.
Als je natuurlijk graag als slachtoffer in de meest slechte omstandigheden wil werken...wel dan moeten ze dat natuurlijk daar gaan zoeken.

Voor al de anderen die nog altijd 1 + 1 kunnen samentellen...er zijn nog vele adressen waar het wel is zoals ik zeg.

En ver moet je zelfs niet zoeken.
De stad, de gemeente...de staat.

Of wie dacht dat men een vastbenoemd contract in een dienstencheque bedrijf ging vinden steekt eens zijne vinger op.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 18:42   #516
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MonaLisaOverDrive Bekijk bericht
Jij gelooft in sprookjes, zeker ?
De meeste poetsvrouwen hebben een arbeiderscontract van 8 �* 9 euro per uur en gewoon 4 weken verlof zoals de meeste.

Diegenen die op een bedrijf werken moeten ofwel heel vroeg of heel laat werken om het personeel niet te storen en al de anderen moeten het via een dienstenchequebedrijf doen.

En ik denk niet dat een poetsvrouw die een avondcursus Visual Basic heeft gevolgd direct een schitterende jobs als programmeur krijgt aangeboden, integendeel haar verleden zal haar blijven achtervolgen, hoe briljant ze misschien ook wel mag zijn...
Nog ééne die zijne weg niet kent.
Ik wil u trouwens eens de poetsvrouwen laten zien die opgeklommen zijn tot soms directrice van een schoonmaakbedrijf en die 10 keer meer verdienen dan gij.
En jawel, ze kunnen tokkelen op de pc ...zonder unief.
Raar en ambetant hé?
Ge zijt er waarschijnlijk niet goed van.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 22:04   #517
Goldband
Parlementslid
 
Goldband's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Berichten: 1.652
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat zal dan afhangen van uw definitie van jong.

Vergeleken met mijn leeftijd bent u waarschijnlijk nog een snotneus.
Je lijkt je leeftijd als argument in de discussie te slepen. Dat vind ik echt diep zielig. Zo'n klassiek ad hominem getuigt van grote zwakte, beste kerel.
__________________
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus)
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 22:09   #518
Goldband
Parlementslid
 
Goldband's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Berichten: 1.652
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Nog ééne die zijne weg niet kent.
Ik wil u trouwens eens de poetsvrouwen laten zien die opgeklommen zijn tot soms directrice van een schoonmaakbedrijf en die 10 keer meer verdienen dan gij.
En jawel, ze kunnen tokkelen op de pc ...zonder unief.
Raar en ambetant hé?
Ge zijt er waarschijnlijk niet goed van.
Tja, die generaties kregen het toch min of meer op een schoteltje hé... Gewoon lang genoeg (hard) werken in een bedrijf dat een nieuwe markt aanboorde en op je 45ste ben je 'directrice'. Die Amerikaanse droomharing heeft hier maar 20 jaar gebraad hoor. Vandaag kun je zoiets wel vergeten. Helaas blijven heel wat mensen (uit de vorige generaties) in die illusie geloven waardoor ze zich helemaal niet kunnen inleven in de situatie van de ongeschoolde starter vandaag de dag. Zonder diploma zit je al snel aan je plafond.
__________________
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus)

Laatst gewijzigd door Goldband : 11 maart 2009 om 22:10.
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 22:12   #519
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Je lijkt je leeftijd als argument in de discussie te slepen. Dat vind ik echt diep zielig. Zo'n klassiek ad hominem getuigt van grote zwakte, beste kerel.
En inhoudelijk niets?
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 22:14   #520
Goldband
Parlementslid
 
Goldband's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Berichten: 1.652
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
En inhoudelijk niets?
Hoezo? Inhoudelijk niets wat? Wat is je punt?
__________________
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus)
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be