Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 augustus 2015, 14:57   #501
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Wat kunnen de Vlamingen toch problemen om hun taal maken. Ik heb al die problemen niet.
Als je systematisch Frans spreekt in Brussel en overschakelt op het Frans bij het minste teken van 'Francofonie' heb je dat probleem natuurlijk niet. Het is maar wanneer je staat op je taal en cultuur dat je de racist bent zogezegd. Toch als die taal het Nederlands is. Als die taal het Frans is is het dan weer de normaalste zaak van de wereld die ten allen tijde te verdedigen. En de Vlaming vindt zo'n situatie niet een bééétje raar? Meer en meer Vlamingen denk ik beginnen zich gelukkig vragen te stellen over hun eigen historische lafheid terzake. Het is dan ook niet normaal dat degene die geld geeft en wiens taal onderdrukt wordt daarvoor als dank nog eens als een nazi verkocht wordt in heel de wereld door de begunstigde. Meer dan eens heb ik vooroordelen moeten uit de weg ruimen bij andere Europeanen dat Vlamingen geen racisten zijn. Onze zuiderse landgenoten doen er blijkbaar veel moeite voor die mythe te verspreiden...met Vlaams geld negen kansen op tien. Absurd gewoon.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 augustus 2015 om 15:01.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 15:05   #502
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hou jezelf voor het lapje. Kom me nu niet vertellen dat je daar inzake "le français" nog niets gemerkt hebt.

Tenzij je ook daar nauwelijks of niet buiten komt...
Dat dat één van de kustgemeentes is die véél Franstaligen de dichtste is én die daarenboven ook nog eens aan Frankrijk zelf grenst, zorgt er voor dat je véél Frans hoort. Dat weet zelfs mijn kleine teen.

Maar zelfs daar ben ik nog nooit in ééntalig Frans aangesproken door een winkelier of iemand uit de horeca.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 15:07   #503
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Inderdaad. Er is een systematische discriminatie van 'de Vlaming'. En de Vlaming spreekt Nederlands (meestal). Er zijn daar geen specifieke wetten gericht op taal voor nodig. Maar die hebben ook bestaan. Of het er nu nog zo expliciet aan toe gaat weet ik niet. Onrechtstreeks zeker.

Beweert u misschien dat de verfransing van Brussel vrijwillig gebeurd is?

Heeft Vlaanderen het recht het Nederlands te verdedigen als taal op haar grondgebied? Zoals de Fransen zich dat recht toe-eigenen in Quebec. Dat vinden Fransen doodnormaal. Dat verdedigen van de eigen taal. Men spreekt er zelfs schandaal als iemand na twintig jaar in Quebec gewoond te hebben nog geen Frans spreekt. Men associeert er zeer duidelijk taal met grondgebied. en dat doet men in Wallonië en Brussel eveneens. Waarom mag Vlaanderen dat dan niet doen? Zijn Franssprekenden misschien behept met goddelijke voorrechten of zo?

Franstaligen in Vlaanderen hebben slechts de 'vrijheid' nodig te doen wat ze willen om hun taalimperialistsche strategie uit te voeren. Het zijn de Vlamingen die wetten van doen hebben om hun taal te verdedigen niet de Franstaligen. Ik denk aan de faciliteiten bijvoorbeeld. Waarom niet afschaffen? Desnoods eenzijdig. Het is ook niet zo dat Quebec toestemming heeft gevraagd aan Canada om haar taalpolitiek te implementeren. En er wonen daar procentueel meer Engelstaligen dan dat er Franstaligen in Vlaanderen wonen.
En blablablablabla...

ik vroeg u 1 wet te geven die het Nederlands als taal devalueert ten opzichte van het Frans. Die heeft u dus overduidelijk niet, quod erat demonstrandum.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 15:08   #504
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hou jezelf voor het lapje. Kom me nu niet vertellen dat je daar inzake "le français" nog niets gemerkt hebt.

Tenzij je ook daar nauwelijks of niet buiten komt...
Hij is toch maar wat aan het trollen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 15:09   #505
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
En blablablablabla...

ik vroeg u 1 wet te geven die het Nederlands als taal devalueert ten opzichte van het Frans. Die heeft u dus overduidelijk niet, quod erat demonstrandum.
eerder stromanstrandum

Ondertussen de vraag negerend. Waarschijnlijk om uw eigenlijke gevoelens te verbergen.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 augustus 2015 om 15:13.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 15:10   #506
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Het probleem is dat het die Fransen, Walen geen zak interesseert. Waar maken die Vlamingen zich toch druk over, banaliteiten, onzin....
Nee, waar maken die flaminganten zich toch overal druk om bedoel je. Het interesseert mij ook géén zak welke taal iemand anders waar spreekt hoor, net zoals 80% van de Vlamingen zich dat geen zak interesseert.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 15:15   #507
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
eerder stromanstrandum
haha, juist ja...

Mijn vraag is klaar en duidelijk, en u kan er gewoonweg geen antwoord op geven.

SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 15:16   #508
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hij is toch maar wat aan het trollen.
Toch gemakkelijk hé, het trolschildje bovenhalen als je met de billen bloot gaat.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 15:20   #509
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Toch gemakkelijk hé, het trolschildje bovenhalen als je met de billen bloot gaat.
Raf zou zeggen, 'stop nu maar met trollen liefje.'
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 15:22   #510
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Raf zou zeggen, 'stop nu maar met trollen liefje.'
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 15:33   #511
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
haha, juist ja...

Mijn vraag is klaar en duidelijk, en u kan er gewoonweg geen antwoord op geven.
Ik verwees bijvoorbeeld naar de alarmbelwet en het racistisch karakter daarvan. U gaat er niet op in. Ik vraag u naar de zogezegde vrijwilligheid van de verfransing in historisch perspectief...u gaat er niet op in. Ik verwees naar de geschiedenis van Brussel met haar wettelijke en extra legale onderdrukking van het Nederlands (dixit bv de Vlaamse Belgicistische Brusselaar journalist en schrijver Van Istendael) ...u doet alsof uw neus bloedt. Ik verwees naar de 'faciliteiten'. Geen reactie. De racistische paalbelasting. Zonder argumentatie afgedaan als blabla. Dat zijn allemaal cultuur en taalgerelateerde voorbeelden in essentie.

En nu begint u te 'argumenteren' met prentjes.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 augustus 2015 om 15:37.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 15:40   #512
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik verwees bijvoorbeeld naar de alarmbelwet en het racistisch karakter daarvan. U gaat er niet op in. Ik vraag u naar de zogezegde vrijwilligheid van de verfransing in historisch perspectief...u gaat er niet op in. Ik verwees naar de geschiedenis van Brussel met haar wettelijke en extra legale onderdrukking van het Nederlands (dixit bv de Vlaamse Belgicistisch Brusselaar journalist en schrijver Van Istendael) ...u doet alsof uw neus bloedt. Ik verwees naar de 'faciliteiten'. Geen reactie. De racistische paalbelasting. Zonder argumentatie afgedaan als blabla. Dat zijn allemaal cultuur en taalgerelateerde voorbeelden in essentie.

En nu begint u te 'argumenteren' met prentjes.
Omdat ik héél je geneuzel niet lees tiens! Hoe moeilijk is het om een een wetsartikel te quoten? IK heb heel je gezever (naast de kwestie overigens!) daar niet bij nodig.

En de alarmbelprocedure is er net om te vermijden dat één bepaalde taalgroep bepaalde wetten er doordrukt. What the fuck is er daar racistisch aan ten aanzien van het Nederlands als taal?

Kom toch uit de zon, vent!
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 15:40   #513
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik verwees bijvoorbeeld naar de alarmbelwet en het racistisch karakter daarvan. U gaat er niet op in. Ik vraag u naar de zogezegde vrijwilligheid van de verfransing in historisch perspectief...u gaat er niet op in. Ik verwees naar de geschiedenis van Brussel met haar wettelijke en extra legale onderdrukking van het Nederlands (dixit bv de Vlaamse Belgicistische Brusselaar journalist en schrijver Van Istendael) ...u doet alsof uw neus bloedt. Ik verwees naar de 'faciliteiten'. Geen reactie. De racistische paalbelasting. Zonder argumentatie afgedaan als blabla. Dat zijn allemaal cultuur en taalgerelateerde voorbeelden in essentie.

En nu begint u te 'argumenteren' met prentjes.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hij is toch maar wat aan het trollen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 15:42   #514
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik verwees bijvoorbeeld naar de alarmbelwet en het racistisch karakter daarvan. U gaat er niet op in. Ik vraag u naar de zogezegde vrijwilligheid van de verfransing in historisch perspectief...u gaat er niet op in. Ik verwees naar de geschiedenis van Brussel met haar wettelijke en extra legale onderdrukking van het Nederlands (dixit bv de Vlaamse Belgicistische Brusselaar journalist en schrijver Van Istendael) ...u doet alsof uw neus bloedt. Ik verwees naar de 'faciliteiten'. Geen reactie. De racistische paalbelasting. Zonder argumentatie afgedaan als blabla. Dat zijn allemaal cultuur en taalgerelateerde voorbeelden in essentie.

En nu begint u te 'argumenteren' met prentjes.
"vind ik leuk"
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 15:49   #515
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
"vind ik leuk"
Ah, toch al thuis geraakt ja?
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 15:50   #516
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zolang ze hun zin kunnen doen in Vlaanderen interesseert het ze niet. Ik merk ook op dit forum dat de Vlaming hen geen zak interesseert (zie bv Everytime). Eens Vlaanderen het voorbeeld van Quebec volgt zal het ze wel interesseren.
.. hoe wereldvreemd kan men zijn ? u veralgemeent wat u hier op dit forum leest .. afijn ieder zijn meug .. bent u vertrouwd met die andere - overigens uitstekende - draad op dit forum " dank u Johan Vandelanotte" ? probeer de inhoud van die draad maar eens te veralgemenen ..
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 2 augustus 2015 om 15:51.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 15:57   #517
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. hoe wereldvreemd kan men zijn ? u veralgemeent wat u hier op dit forum leest .. afijn ieder zijn meug .. bent u vertrouwd met die andere - overigens uitstekende - draad op dit forum " dank u Johan Vandelanotte" ? probeer de inhoud van die draad maar eens te veralgemenen ..
Het woordje 'ook' duidt erop dat ik me niet alleen op dit forum baseer. Eerder in de draad verwees ik naar persoonlijke ervaringen.

Over Vandelanotte heb ik op dit moment geen mening. Wat is de relevantie daarvan voor deze discussie?
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 augustus 2015 om 15:59.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 15:58   #518
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
En blablablablabla...

ik vroeg u 1 wet te geven die het Nederlands als taal devalueert ten opzichte van het Frans. Die heeft u dus overduidelijk niet, quod erat demonstrandum.
Als je slechts met dergelijke babytaal kunt reageren dan betekent het dat je gewoon geen zinnig antwoord hebt op Johan Bollen zijn tekst.

Het gaat hier niet om een "wet". Het gaat doodeenvoudig om het volstrekt gebrek aan elementair respect waarvan een aantal (vooral Brusselse) Franstaligen blijk geven voor het Nederlands. Ze zijn blijkbaar nog steeds ervan overtuigd dat hun "langue et culture française" zo subliem is dat elke anderstalige (en vooral dan Vlamingen) er voor hoort te buigen. In feite gaat het bij hen om een soort bourgeois-erfenis uit de 19e eeuw waar ze nog steeds mee opgezadeld zitten. In het verleden hebben de Vlamingen daar slaafs op gereageerd uit een volstrekt ongejustifieerd ontzag. Dat is nu een beetje anders aan het worden een bepaald soort Belgicistisch georiënteerde "Vlamingen" heeft het daar duidelijk moeilijk mee en reageert gepikeerd wanneer dit niet meer geduld wordt.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 16:05   #519
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Omdat ik héél je geneuzel niet lees tiens! Hoe moeilijk is het om een een wetsartikel te quoten? IK heb heel je gezever (naast de kwestie overigens!) daar niet bij nodig.

En de alarmbelprocedure is er net om te vermijden dat één bepaalde taalgroep bepaalde wetten er doordrukt. What the fuck is er daar racistisch aan ten aanzien van het Nederlands als taal?

Kom toch uit de zon, vent!
Het is inderdaad duidelijk dat u niet leest wat ik schrijf, want ik heb op die vraag al geantwoord.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 16:05   #520
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Omdat ik héél je geneuzel niet lees tiens! Hoe moeilijk is het om een een wetsartikel te quoten? IK heb heel je gezever (naast de kwestie overigens!) daar niet bij nodig.

En de alarmbelprocedure is er net om te vermijden dat één bepaalde taalgroep bepaalde wetten er doordrukt. What the fuck is er daar racistisch aan ten aanzien van het Nederlands als taal?

Kom toch uit de zon, vent!
Wat er "racistisch" aan is? Dat deze Belgische staat gewoon een ondemocratisch onding is. Tot op heden zijn de Nederlandstaligen in de meerderheid, maar de politieke macht van de Vlamingen werd deskundig gecastreerd door de "grendelgrondwet".
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be