![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#501 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
De "zorgouder" werd daarin gedegradeerd tot een soort gratis kinderopvang. Enkel goed om de kinderen op te halen van school als de biologische ouder moest werken of zo. Het hield helemaal geen erkenning van de ouder-kind-band in. Er werd geen familieband gecreëerd tussen zorgouder en kind, het kind kon dus ook niet erven van de zorgouder. Er werden ook geen familiebanden gecreëerd tussen de kinderen van beide ouders indien beide partners kinderen hadden, officieel waren ze dus geen stiefbroers en - zussen. De zorg-ouderband werd verbroken bij meerderjarigheid van het kind. De persoon die jarenlang voor het kind gezorgd had, samen met de biologische ouder werd officieel terug een vreemde voor het kind. Als het er echt op aan kwam had de zorgouder juridisch niets te zeggen. Het kind kreeg ook geen sociale voordelen via de zorgouder. Het CVP-zorgouderschapsvoorstel zorgde juist voor het breken van gezinnen dan voor het bijeenhouden. Voor een partij die zich opwerpt als gezinspartij is dit gewoon schandalig. Met de houdige (stiefouder-)adoptieregeling krijgen kinderen die opgevoed worden door een holebi-koppel tenminste 2 volwaardige ouders.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
|
|
|
|
|
#502 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#503 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 24 januari 2008 om 23:12. |
|
|
|
|
|
|
#504 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
okay
hopelijk met succes ik had die mogelijkheid er maar alvast bijgezet omdat men er dan inderdaad mee in aanraking komt maar kan je dan stellen dat die gehele sector zou bestaan uit een 'bende' linkse progressievelingen ( ditmaal in de betere zin dus eerlijk gezegd denk ik dat ook vaak telke male ik bij de afdeling bevolking ofzo moet zijn .... maar wat is daar dan van aan ? Laatst gewijzigd door praha : 24 januari 2008 om 23:18. |
|
|
|
|
|
#505 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#506 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
hier ben ik het dus niet volledig mee eens 1) je kent de mening van de man op de straat... die is érg terughoudend ( niet allemaal maar toch een voldoende groot deel ervan ) tot ronduit afkeurend tot ronduit verbiedend moesten zij het voor het zeggen hebben, of niet soms ? 2) waar denk je dat uiteindelijk een zelfs minimum aan terughoudendheid ( stel ondanks bv juist wetnschappelijke aanbevelingen ) vandaan zou komen bij een effectieve beoordeling ? toch ook maar vanuit het collectieve bewustzijn dat heerst bij de bevolking ? 3) zoals ik je reeds ook al eerder heb opgemerkt kan je bij een organisatie als K&G wel stellen dat er niet overwegend 'linkse progressieven' ( in de meer figuurlijke zin zoals backfire dat bedoelde ) zullen werken gezien in die organisatie nog geen 5 á 10 jaar geleden nog volop nonnekes actief waren niet dat die daar van mij niet mogen actief zijn en/of pas het ontbreken ervan duidt op enige neutraliteit maar het is gekend dat die organisatie er wel bepaalde 'politieke' levensopvattingen op nahoudt Citaat:
wat 't vca betreft ben ik ook niet goed op de hoogte maar het is dus zeker mogelijk en nu is mijn vraag, indien dit zo zou zijn en die organistatie kunnen niet op de proppen komen met een fatsoenlijke uitleg dan zouden ze, mijn inziens, op het matje moeten geroepen worden daar het net zij zijn die zich als profesionelen moeten gedragen en verdomd beter op de hoogte zouden moeten zijn van wat vooroordelen versus gegronde redenen zijn |
|||
|
|
|
|
|
#507 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
maar denk je nu werkelijk dat dat niet ergens onderzocht wordt alvorens men zulk een vergaande ( Frankrijk ) veroordeling uitspreekt ? |
|
|
|
|
|
|
#508 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
maar in hoeverre moeten we dat 'boteren' ( naast de andere probleemgezinnen uiteraard ) niet als een overkoepelend phenomeen beschouwen van een jeugd die een volgende stap in het bewustzijn neemt ? Laatst gewijzigd door praha : 24 januari 2008 om 23:59. |
|
|
|
|
|
|
#509 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
ik vermoed dat je wilt verwijzen naar wat de buitenwereld nogal ludiek beziet als iemand speelt daar 'de vrouw' die z'n gat omhoog steekt en iemand 'de man' die dekt... anders kan dat niet neen, ik bedoelde dat indien men zulk een patroontjes doorbreekt dat nogal makkelijk gezegd wordt ( doet men btw ook hetero-koppels ) en verder denk ik dat homo-koppels ( zeker met kids ) dat dus van 'nature uit' makkelijker doorbreken daar ze zich toch al niet in het gelid meelopen dus neem zo'n stel en plaats daar bv een kind bij dan ga je algauw vanuit de buitenwereld de bemerking hebben dat man 1 zich als 'vrouw' gedraagt, omdat die zich nu net wat meer zus en zo tov dat kind gedraagt en man 2 bv als 'man' omdat die zich wat minder zus en zo gedraagt tov dat kind doe nu net dezelfde toets bij een hetero-koppel waarvan de man zich net zo zus en zo zou gedragen als man 1 hierboven en de vrouw zich eerder gedraagt als man 2..... wordt dan ook meteen gezegd dat de man 'verwijfd' is en de vrouw een 'manswijf' is ? Citaat:
en bij homoseksuele-koppels ( zowel M-M als V-V ) is het maar meer dan evident dat zo'n relatie/gezin maar pas 'gerund' kan worden als beiden aspecten ( die opdeling van het geheel maak je dus zelf maar vanuit het maatschappelijk 'opgelegde' rollenpatroon) die je gewoontegetrouw toebedeeld als typisch mannelijk respectievelijk typisch vrouwelijk kortom als jij spreekt dat die 'patroontjes' weldegelijk bestaan is dat net omdat je de hele noodzakelijke waaier reeds fictief hebt opgedeeld |
|||
|
|
|
|
|
#510 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
is dat plots belangrijk waar men gooit met argumenten dat een kind 'recht' zou moeten hebben op een vader en een moeder ? ik vermoed dat we een ander hekel puntje in de hele discussie oprakelen : 'eigendom' |
|
|
|
|
|
|
#511 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
het ging 'm over dat Franrijk zijn adoptieregeling wel zou aanpassen naarmate de tijd verstrijkt jij maakt daar algauw van dat Edina zou moeten gaan aantonen dat er een komende wijziging op tilt zou zijn Laatst gewijzigd door praha : 25 januari 2008 om 00:30. |
|
|
|
|
|
|
#512 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
maar 't is maar een zielig poging van je om de hele draad alsnog terug te schroeven naar het primaire, al lang afgehandelde standpunt, dat het kunnen opvoeden en het kinderen kunnen maken ook maar iets met elkaar gemeen zouden hebben we hebben ondertussen al wel wat de revue zien passeren van argumentatie tot op de koop toe een pervers concept als 'eigendom' toe om weer hier bij te stranden Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#513 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
hij had z'n kans maar moeten grijpen die keer toen ie ergens stond te pissen en dat homostel voorbij kwam wandelen.... maar blijkbaar kon die rits niet vlug genoeg naar boven bah... foei, te bedenken dat ie niet eens de tijd nam om de laatste druppeltjes af te .... |
|
|
|
|
|
|
#514 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Moet ik er echt een tekeningetje bij maken dan? Eerst was homoseksualiteit strafbaar; dan werd het uit het strafrecht gehaald, maar de minimumleeftijd was hoger dan die voor heteroseksualiteit; dan werd de minimumleeftijd voor hetero- en homoseksualiteit gelijkgesteld; vervolgens kwam er een wet die discriminatie op basis van seksuele voorkeur strafbaar maakte; en tenslotte kwam er de erkenning van homokoppels met de zogenoemde PACS. Een evolutie die je overal ziet overigens in meerdere of mindere mate van vordering. In Frankrijk zijn er nu dan ook al voorstellen om adoptie voor homokoppels mogelijk te maken. Het is gewoon een kwestie van tijd. Een bittere pil om te slikken misschien voor sommigen, maar je zal je er toch bij moeten neerleggen. Emancipatie stuit steeds op verzet, maar het is onafwendbaar.
|
|
|
|
|
|
#515 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#516 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#517 | |
|
|
Citaat:
(pittig detail: in Nederland is het sinds enkele jaren verboden om anoniem sperma te doneren... is KI daar dan ook lachwekkend?) |
|
|
|
|
|
|
#518 | |
|
|
Citaat:
Het onderzoek naar de geschiktheid van kandidaatadoptieouders gebeurt door een dienst voor maatschappelijk onderzoek en niet door Kind & Gezin zelf. Alhoewel die dienst moet erkend zijn door Kind & Gezin, hebben ze daar toch minder in de pap te brokken dan bij het VCA. |
|
|
|
|
|
|
#519 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#520 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Inderdaad, liever traag maar zeker dan ineens grote stappen die te haastig en niet definitief zijn. De PACS was trouwens zo'n miskleun, dat is ondertussen het voornaamste wapen van de tegenstanders van de openstelling van het huwelijk voor homo's geworden. Maar goed, alles heeft een begin.
|
|