Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2008, 23:52   #501
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Een BUB'er, vermoedelijk de reïncarnatie van Hans.
Wat een vergelijking!
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 00:05   #502
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Wat een vergelijking!
Ach, uitersten raken elkaar wel vaker....
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 00:14   #503
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Bwa...
Voor sossen waren ze redelijk georganiseerd...

daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 00:18   #504
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk moet de gemiddelde en doorwinterde VB'er eens te meer gelukkig zijn met een boek zoals dat van Verstrepen.
Het is voor vriend en vijand meer dan duidelijk dat deze man meer dan één reden heeft om na te trappen naar zijn ex partij.
Dat hij, ondanks het feit dat zijn leugens als gefundenes fressen klakkeloos zouden worden aanvaard in de regimepers, het VB enkel en alleen meent te kunnen pakken op het feit dat een nevenorganisatie perfect legitieme Duitse liederen in hun cantusboekje heeft staan. Dat hij, ongeconfirmeerd, een partijlid (? naam, familienaam?: is hij die naam vergeten? was hij onder invloed?) ervan beschuldigt om een illegaal Duits lied te zingen.
Dat hij het moet hebben van een vermoeden een bewezen leugen en een meer dan vreemde interpretatie van een SMS-flard ivm een niet meer dan betwijfelbare amoureuse relatie (het feit alleen al dat hij zich met zulke dingen bezig houdt bevestigt volledig het morele gewicht van die man en is bijgevolg recht evenredig met zijn geloofwaardigheid) van een ex voorzitter met een ander partijmandataris.

Dat hij het dus moet hebben van zulke triviale schijnargumenten is eigenijk een pluim op de hoed van het VB in het algemeen en de behoeders van hun programma in het bijzonder.

Ik sta er nog dagelijks vol ongeloof naar te kijken hoe sterk de kracht van de overtuiging binnen het Vlaams Belang wel niet moet zijn.
Hieronder een bloemlezing van de dingen die in steling werden gebracht tegen een democratische politieke partij.

Wetgevende macht in stelling
Niet kapot te krijgen
Justitie in stelling
Niet kapot te krijgen
Cordon sanitair:
Niet kapot te krijgen
Cordon Mediatique
Niet kapot te krijgen
Vakbonden in stelling
Niet kapot te krijgen
Koningshuis in stelling
Niet kapot te krijgen
Broodroof van sympathisanten
Niet kapot te krijgen
Verbod op reklame in regimepers
Niet kapot te krijgen
Bedreiging van mandatarissen
Niet kapot te krijgen
Vernielen van eigendommen van mandatarissen en/of partij
Niet kapot te krijgen
Betogingsverbod
Niet kapot te krijgen

.
.
.
en dan komt er zo'n tafeldansertje een beetje de blokwatch immiteren?.... te belachelijk voor woorden...
Oud 5 oktober 2008, 00:20   #505
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ach, uitersten raken elkaar wel vaker....
Een Bubbel hoort wel met andere Hertogen van Gelre in het centrum samen te klitten.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 00:43   #506
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een Bubbel hoort wel met andere Hertogen van Gelre in het centrum samen te klitten.

Dat zou je zeggen maar ik kom ze toch hier - in het centrum - nergens tegen. Nee, laat ze maar lekker, bij u, een rand-verschijnsel blijven.

Maar als het u mag troosten: Ik neurie weleens ''Alte Kameraden'' en ik heb op zolder ook nog wel ergens een versie van Lale Andersons "Lily Marleen'' liggen.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 5 oktober 2008 om 00:43.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 07:51   #507
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dus het verhaal op het diner van de fractiedagen van het VB in Baune in 2004, het verhaal op het etentje van de fractie van het VB in een Brussels restaurant in 2005 zijn ook verzonnen. Dat gelooft u toch zelf niet.

Een andere verhaaltje. Er werd dus een overwinningsbal gehouden in zaal Hippodroom in Wilrijk. En de sfeer was uitgelaten en de deejay vraagt aan Verstrepen -gezien hij toch ook een radioman is geweest- of hij niet zelf een paar plaatjes wil draaien. Hetgeen Verstrepen dan ook doet.

Verstrepen:

Voor de eerste keer had ik het gevoel dat men mij aanvaarde zoals ik was. Hier staat Jurgen, jullie verruimer, en ik laat jullie dansen en springen op de juiste muziek. Teen marsliedjes maar hedendaagse clubmuziek. De sfeer kon volgens mij niet meer stuk. Tot ik een Indische dancehit oplegde die op dat moment grijs werd gedraaid op radio Donna. Plotseling sonden er voor de discobar een aantal dronken kerels. 'Hé paljas. Dat doe je opzettelijk zeker? Zo van die negermuziek draaien. Je doet dat opzettelijk hè, om ons te kloten. Wie denk je wel dat je bent?' Eerst keek ik hen ongelovig aan. Ze bleven aandringen en uitdagen.../...Wat dacht dat tuig wel? Mij tot de orde roepen vanwege een internationale dancehit? Ik kookte van woede. Ik heb nog één plaat gedraaid en ben toen naar huis gegaan.
(Jurgen Verstrepen, Zwart op Wit, p 151.)

Tja, Verstrepen keek toen ongelovig op. Maar ik niet.
Ik ook niet.

Ach, alsof we Verstrepen nodig hadden om te weten dat heel wat VB-sympathisanten dergelijke ingesteldheid hebben. Ge moet alleen nog maar eens kijken wat er hier uit het klavier komt van degenen die aangeven op die partij te zullen stemmen. Infantiele xenofobe oneliners alom, absurde onverdraagzaamheid en extreem bekrompen redeneringen. Ik heb daar geen voorbeeldje voor nodig van onze plaatjesdraaier Verstrepen, je bemerkt dat hier elke dag en ook gewoon irl.

Die flaminganten die zogezegd enkel op het VB stemmen omdat dat de beste en kortste weg naar een onafhankelijk Vlaanderen zou zijn, zitten daar in tof gezelschap me dunkt. Dat ze zo hun eigen ideologie besmeuren door hun vertrouwen in zo'n degoutante partij te leggen hebben ze natuurlijk niet door. Ze doen maar, het is niet aan ons om uit te leggen waar hun ideologie voor staat. De politieke voorkeur van velen onder hen verraadt echter al snel hun ware aard.

En wat Verstrepen betreft, ik heb dat altijd al een kwal gevonden. Zelfs lang voor zijn VB-tijd. Maar nu zou je haast denken dat ie gewoon kinderlijk naief was en dus echt geloofde dat die partij integere bedoelingen heeft. Maar bon, kun je hem dat kwalijk nemen? Er zitten er hier een hoop die dat na zoveel jaren nog steeds geloven.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 08:54   #508
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Ik ook niet.

Ach, alsof we Verstrepen nodig hadden om te weten dat heel wat VB-sympathisanten dergelijke ingesteldheid hebben. Ge moet alleen nog maar eens kijken wat er hier uit het klavier komt van degenen die aangeven op die partij te zullen stemmen. Infantiele xenofobe oneliners alom, absurde onverdraagzaamheid en extreem bekrompen redeneringen. Ik heb daar geen voorbeeldje voor nodig van onze plaatjesdraaier Verstrepen, je bemerkt dat hier elke dag en ook gewoon irl.

Die flaminganten die zogezegd enkel op het VB stemmen omdat dat de beste en kortste weg naar een onafhankelijk Vlaanderen zou zijn, zitten daar in tof gezelschap me dunkt. Dat ze zo hun eigen ideologie besmeuren door hun vertrouwen in zo'n degoutante partij te leggen hebben ze natuurlijk niet door. Ze doen maar, het is niet aan ons om uit te leggen waar hun ideologie voor staat. De politieke voorkeur van velen onder hen verraadt echter al snel hun ware aard.

En wat Verstrepen betreft, ik heb dat altijd al een kwal gevonden. Zelfs lang voor zijn VB-tijd. Maar nu zou je haast denken dat ie gewoon kinderlijk naief was en dus echt geloofde dat die partij integere bedoelingen heeft. Maar bon, kun je hem dat kwalijk nemen? Er zitten er hier een hoop die dat na zoveel jaren nog steeds geloven.
In ieder geval stel ik vast ,na het lezen van het boek van Verstrepen, dat het VB gesponsord wordt door dikke kapitalisten, dat men in die partij niets inzit met de gewone mens en dat men daar zeer grof over doet (Annemans spreekt over de gewone eenvoudige mensen en Vlaams Belang-kiezers als een 'noodzakelijk kwaad'), dat er rivaliteiten zijn binnen de partij, dat de mensen binnen de partij constant proberen mekaar er onderuit te halen en/of af te maken, dat er clans zijn maar dat men schijnheilig alles doet om dit te verbergen tegenover de buitenwereld, dat er gesmeten wordt met het geld van de belastingsbetaler, kortom het VB verschilt in niets van de andere partijen en is verre van een 'propere' partij. En het hoogstaand levensdoel van gewezen voorzitter Frank Vanhecke mogen we ondertussen ook kennen, namelijk: 'boeken lezen en gaan tafelen in Straatsburg'. En zulke mensen zouden dan Vlaanderen moeten leiden. Pure volksverlakkerij ja.

Besluit: indien Verstrepen gelijk heeft, is het Vlaams Belang al bij al maar een pietluttige partij met zeer kleinzielige mensen. Dwergen.

Laatst gewijzigd door system : 5 oktober 2008 om 09:08.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 09:17   #509
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In ieder geval stel ik vast ,na het lezen van het boek van Verstrepen, dat het VB gesponsord wordt door dikke kapitalisten, dat men niets inzit met de gewone mens en dat men daar zeer grof over doet (Annemans spreekt over deze mensen als een 'noodzakelijk kwaad'), dat er rivaliteiten zijn binnen de partij, dat de mensen mekaar binnen de partij proberen af te maken, dat er clans zijn, dat er gesmeten wordt met het geld van de belastingsbetaler, kortom het VB verschilt in niets van de andere partijen en is verre van een 'propere' partij. En de het levensdoel van gewezen voorzitter Vanhecke mogen we ondertussen ook kennen, namelijk: 'boeken lezen en gaan tafelen in Straatsburg'. En zulke mensen zouden dan Vlaanderen moeten leiden. Pure volkverlakkerij ja.

Besluit: indien Verstrepen gelijk heeft, is het Vlaams Belang al bij al maar een pietluttige partij met zeer kleinzielige mensen. Dwergen.
"INDIEN", zou het kunnen dat u twijfels hebt bij verstrepen zijn boek . Hebt u misschien door dat een verstrepen de simpele bij het handje heeft genomen en hen heeft meegevoerd naar sprookjesland. Want "indien" ruikt toch echt naar twijfels nietwaar.

Afgaand op de redenering van een vertsrepen waar u zoals blijkt al niet meer 100% bent van overtuigd (door uw INDIEN), het VB zich schuldig maak aan volksverlakkerij. Wat doen dan volgens u de partijen die al jaar en dag aan de macht zijn in uw belziekske, die vandaag slapen met de vijand van gisteren en die al een keuze hebben gemaakt met welke vijand van vandaag dat ze morgen zullen slapen?

Misschien kunt u eindelijk tot de conclusie komen wat politiek zonder de fundering "ideologie" in wezen is, een hoeren bedrijf. Wat het VB betreft, u kunt ze dwergen vinden maar het zijn dan wel deze dwergen die de reuzen angst bezorgen door aanhoudende verwijzinging naar de gevaren voor een echte "democratische" samenleving en de mistoestanden in stand gehouden door hetgeen men noemt de traditionele partijen.

Het is niet door op de boodschapper te schieten dat het gevaar is geweken.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 5 oktober 2008 om 09:20.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 09:39   #510
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
"INDIEN", zou het kunnen dat u twijfels hebt bij verstrepen zijn boek . Hebt u misschien door dat een verstrepen de simpele bij het handje heeft genomen en hen heeft meegevoerd naar sprookjesland. Want "indien" ruikt toch echt naar twijfels nietwaar.

Afgaand op de redenering van een vertsrepen waar u zoals blijkt al niet meer 100% bent van overtuigd (door uw INDIEN), het VB zich schuldig maak aan volksverlakkerij. Wat doen dan volgens u de partijen die al jaar en dag aan de macht zijn in uw belziekske, die vandaag slapen met de vijand van gisteren en die al een keuze hebben gemaakt met welke vijand van vandaag dat ze morgen zullen slapen?

Misschien kunt u eindelijk tot de conclusie komen wat politiek zonder de fundering "ideologie" in wezen is, een hoeren bedrijf. Wat het VB betreft, u kunt ze dwergen vinden maar het zijn dan wel deze dwergen die de reuzen angst bezorgen door aanhoudende verwijzinging naar de gevaren voor een echte "democratische" samenleving en de mistoestanden in stand gehouden door hetgeen men noemt de traditionele partijen.

Het is niet door op de boodschapper te schieten dat het gevaar is geweken.
Heel veel dingen die Verstepen nu publiek uitbrengt waren al gekend eigenlijk. Het zingen van nazi-liederen, de nostalgie naar WOII (Sint Maartenfonds), connecties met voormalige SS-ers (uitnodiging door Karel Dillen van Jef François standaardleider der SS als eregast op het congres van het VB, het bezoek van zoon Dillen aan Léon Degrelle in Spanje), het sponseren van het VB door zeer conservatieve rijke katholieke families, de spanningen tussen de groep Vanhecke uit Brussel, en deze van Dewinter in Antwerpen en de groep Annemans, het besef dat de partij moet veranderen en dat dus een noodzakelijke vernieuwing zich opdringt, het aantrekken van nieuwe kandidaten maar uiteindelijk zet deze vernieuwing zich niet door, het al dan niet salonfähig worden van de nieuwe kandidaten bij de oude garde van het VB, de moeiheid van het VB van altijd maar in de oppositie te zitten, de afkalving van het kiezerspotentieel, enz enz.

Neen, Verstrepen lijkt me wel geloofwaardig.

Laatst gewijzigd door system : 5 oktober 2008 om 09:47.
Oud 5 oktober 2008, 09:45   #511
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Hij was ook een man. Alle mannen schuldig?

Ik snap best waar u heen wilt maar u moet wel zuiver blijven redeneren.
Het is duidelijk dat u echt geen snars begrijpt van wat ik bedoel.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 09:50   #512
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Heel veel dingen die Verstepen nu publiek uitbrengt waren al gekend eigenlijk. Het zingen van nazi-liederen, de nostalgie naar WOII (Sint Maartenfonds), connecties met voormalige SS-ers (uitnodiging door Karel Dillen van Jef François standaardleider der SS als eregast op het congres van het VB, het bezoek van zoon Dillen aan Léon Degrelle in Spanje), het sponseren van het VB door zeer conservatieve rijke katholieke families, de spanningen tussen de groep Vanhecke uit Brussel, en deze van Dewinter in Antwerpen en de groep Annemans, het besef dat de partij moet veranderen en dat dus een noodzakelijke vernieuwing zich opdringt, het aantrekken van nieuwe kandidaten maar uiteindelijk zet deze vernieuwing zich niet door, het al dan niet salonfähig worden van de nieuwe kandidaten bij de oude garde van het VB, de moeiheid van het VB van altijd maar in de oppositie te zitten, de afkalving van het kiezerspotentieel, enz enz.

Neen, Verstrepen lijkt me wel geloofwaardig.
Precies! Om maar iets te noemen: het VB-partijblad brengt hulde aan een notoir neonazi als Bert Eriksson! Zwart op wit (no pun intended). Waarom zou ik het zingen van die liedjes dan ongeloofwaardig moeten vinden??
Oud 5 oktober 2008, 09:56   #513
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als je het Vlaams-nationalisme "denazificeert" (pars pro toto voor ideologische collaboratie), dan ontneem je het het laatste beetje ideologie.
Dit vind ik een hele mooie, echt waar. Eentje om in te kaderen.
Oud 5 oktober 2008, 10:07   #514
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Precies! Om maar iets te noemen: het VB-partijblad brengt hulde aan een notoir neonazi als Bert Eriksson!
Waarom zou men geschiedkundig niet mogen stilstaan bij figuren zoals Erikson terwijl je ziet dat de top van de VRT bevolkt is door identieke figuren, maar dan aan de andere kant van het politieke spectrum (Amada: Tange is er slechts eentje van).
Voor alle eerlijkheid: vergeet nooit dat de ideologie van Erikson (waar ik helemaal niet achter sta) nog niet de helft bloed op zijn blazoen heeft van dat van die opponenten.

Citaat:
Zwart op wit (no pun intended). Waarom zou ik het zingen van die liedjes dan ongeloofwaardig moeten vinden??
Waarom vinden wij de toegegeven, openbare en dagelijkse anti-democratische mediafraude wél ok terwijl we hysterisch doen als er een perfect legitiem liedje in een zangboekje staat?
Oud 5 oktober 2008, 10:25   #515
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit vind ik een hele mooie, echt waar. Eentje om in te kaderen.
Weinig fraais om in te kaderen.
Oud 5 oktober 2008, 10:59   #516
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
Vlaams Belang Jongeren zingen naziliederen op kamp
is goedkope reclame voor zijn boek maar soit zo een zaken verwonderen geen kat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 12:17   #517
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Fieseler;3726089]
Citaat:
Waarom zou men geschiedkundig niet mogen stilstaan bij figuren zoals Erikson
O maar dat mag! "Zeg mij wie uw vrienden zijn, en ik zal u zeggen wie u bent".

Citaat:
terwijl je ziet dat de top van de VRT bevolkt is door identieke figuren, maar dan aan de andere kant van het politieke spectrum (Amada: Tange is er slechts eentje van).
Omdat ik een gemakkelijk karakter heb, ga ik even mee in uw infantiel-gebrekkige vergelijking tussen een politieke partij en een openbare omroep. En dan is mijn vraag: wanneer heeft de VRT hulde gebracht aan een "identieke figuur" als Erikson?

Citaat:
Voor alle eerlijkheid: vergeet nooit dat de ideologie van Erikson (waar ik helemaal niet achter sta) nog niet de helft bloed op zijn blazoen heeft van dat van die opponenten.
Och, voor elke gore klootzak vind je wel iemand die nog goorder is, zeker...
Eriksson was führer van een neonazistische privé-militie (bevolkt door meerdere blokkers) die wel degelijk bloed heeft doen vloeien, hij ontkende de holocaust, verheerlijkte Hitler, papte aan met de Ku Klux Klan om 'samen te werken tegen het internationale jodendom'... Nogmaals: als u die man wil huldigen, doe dat dan gerust, maar wees dan niet zo laf om dat achteraf te ontkennen of minimaliseren.

Citaat:
Waarom vinden wij de toegegeven, openbare en dagelijkse anti-democratische mediafraude wél ok
Stel dat die zou bestaan, dan vinden wij die niet OK
Citaat:
terwijl we hysterisch doen
Wie doet er hysterisch?
Citaat:
als er een perfect legitiem liedje in een zangboekje staat?
het zangboekje van de jongeren van een politieke partij waarvan een van de leiders verklaarde dat neonazi's en extremisten buiten geschopt zouden worden. Aanleiding was de moordpartij in Antwerpen van een van dergelijke jongeren die de daad bij het woord voegde.
Oud 5 oktober 2008, 12:39   #518
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht dat het Horst Wessellied alleen gezongen werd door onze royals aangeleerd door Fürher Leopold III.
Oud 5 oktober 2008, 12:44   #519
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O maar dat mag! "Zeg mij wie uw vrienden zijn, en ik zal u zeggen wie u bent".

Precies!

Vertel ons eens wie de uwe zijn?

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 5 oktober 2008 om 12:46.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 12:45   #520
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weinig fraais om in te kaderen.
Tja, ik verschiet er nog regelmatig van als ik zie welke schrijfsels Drosophila zo fraai vindt.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be