![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Micele,
ik heb je link even door de vertaler gehaald en je maakt een sterk punt voor de snelheidsbegrenzer: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Superboetes hadden we onder Landuyt al, dus daar ligt het niet aan. - Veel strengere snelheidscontroles hebben we al sinds Stevaert, het wereldrecord flitspalen ook al 7-8 jaar. - bijna algemene 70 kmh in Vlaanderen ook, zonetitis 30 50 70 ook al een tijdje, - schoolzone-uitbarsting sinds 2006 zelfs op 2+2 voorrangswegen... - drempels, chicanes, en nog een hoop onwettelijke pesterijen om het gehele verkeer af te remmen ook al vele jaren, moet ik nog doorgaan ? "Als" België een 20 kmh-verhoging zou invoeren op de helft van hun snelwegen, gaan ze die ook wat beter onderhouden, niet ? En controleren op de naleving gaan ze dat ook, niet ? ? Aha, wat verklaart dat dan ? Neem eens een eindelijk een standpunt in, man. Gij schreef ONMOGELIJK, weer vergeten ? Maar dat verklaart nog altijd niet dat de gemiddelde snelheid 1,1 kmh lager lag met een 20 kmh hogere limiet. Citaat:
Het stond duidelijk in mijn éérste post over DK van die verstrengde controles. Maar gij zijt blijkbaar een heleboel dingen "vergeten", al uw beweringen of leugens die ge niet kunt staven bvb. : http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=454 Ik heb het U dikwijls gevraagd, ten laatste in Post # 474 ! "Mijnheer wereldvreemd", die zegt dat ik de actaliteit beter moet volgen, terwijl gij dingen uit uw nek lult die ge niet kunt staven, ik staaf ze wel en verberg niets, lees maar een goed na. En als ik iets vergeet of ik ben fout zal ik dat ook snel rechtzetten en toegeven, maar van uwe kant komt niets, nog geen antwoord waarom ge dacht dat te moeten beweren. Citaat:
Ik kan het mijn Google toolbar, maar aangezien Duits mijn 2e moedertaal is hoef ik dat helemaal niet. En als ge me niet gelooft, ik ga uw vragenslaafje hier niet blijven uithangen, informeer Uzelf aub. Gij beweert toch dat ge de actualiteit volgt betreft verkeersveiligheid. Een discussie met een muur gaat niet hé. En cijfers uit die DK-tabellen moet je niet vertalen die staan er duidelijk. En april en mei 2004 zijn ook leesbaar. Citaat:
![]() Het is de officiele verkeerssite van Denemarken, en het is wetenschappelijk gemeten en onderzocht. Laatst gewijzigd door Donderdag : 10 oktober 2009 om 16:27. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | ||||
|
![]() Citaat:
Eens het hele plaatje bekend wordt komt de waarheid stilaan in beeld. Heeft men op die 130-wegen misschien aanpassingswerken uitgevoerd om die 130 op een veilige manier te kunnen halen? Heeft men misschien af- en opritten afgesloten? Heeft men de boetes verhoogd? Heeft men de wetgeving aangepast? Maar het blijft een feit (jouw cijfers) de vermindering van het aantal slachtoffers gelijk loopt met een vermindering van de gereden snelheid. En dat is dus punt voor de snelheidsbegrenzer. Citaat:
Als je in het verkeer ook zo een kort lontje hebt wil ik liever niet in je buurt rijden ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Dat is dat sensibilisering, extra controles en hogere boetes de snelheid op de snelwegen kan omlaag halen (jouw cijfers op de 110 wegen). Mooi toch wanneer iedereen het eens is ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Met zo´n redenering kan ik alleen maar lachen. Hoeveel verkeersdoden vallen er op Be-snelwegen tov het totaal op alle wegen ? Hoeveel verkeersdoden vallen alleen maar door de factor snelheid boven de begrenzer 130 kmh op die autosnelwegen en andere wegen, die bij 0 -130 kmh het zouden overleefd hebben, denk daarbij aan het zwaar vervoer van + 3,5 T die al op 90 kmh begrensd is, denk aan de impact van een camion op een stilstaande auto... denk aan de 30-35% zwakke weggebruikers die omkomen in het verkeer maar op autosnelwegen noiet mogen komen. enz... Man man toch, ik ga jouw nog één officiele referte geven en dat is de allerlaatste, zoiets vind ik zelfs in het Nederlands uit NL natuurlijk, maar daar is ook 120 kmh en analyseren ze hun snelwegongevallen wel ! En zeg me nu niet dat dit appelen en peren is, Nederlanders rijden ook te snel op hun snelwegen, ik heb er 1 jaar praktisch gewoond. 1,8 verkeersdoden per jaar gemiddeld op 120 kmh-wegen in Nederland door toedracht of oorzaak te snel rijden. Dit is een gemiddelde over 6 jaren, en te snel rijden was de minst grote oorzaak van alle ! Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik moet er echter niet aan denken om die dingen op de openbare weg te proberen. Citaat:
![]() |
![]() |
#506 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
*knip*, ge doet niet anders als woorden verdraaien, ik heb U duidelijk aangetoond dat dit al in mijn eerste post stond, onnozelaar ![]() Zet uw bril maar op: Citaat:
Sukkel ge moet nog veel leren. En dat is taal van volwassenen. ![]() Met nog geen enkele bewering van jou heb ik iets kunnen aanvangen, gaat maar nog eens wat luisteren aan den toog... ![]() Laatst gewijzigd door Donderdag : 10 oktober 2009 om 16:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Gene vette die verkeersdodenstatistieken daar in de US hé, véél "scapegoat speed" en weinig andere verbeteringen zeker ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | ||||||
|
![]() [quote=Micele;4380561]De fysica is er altijd geweest, dus voor U volstaat het blijkbaar het symptoom of het gevolg te verminderen, ik zou zeggen 30 kmh maximum, zoveel tijd gaat ge er ook niet bij verliezen. Denk aan de zwakke weggebruikers hé. 20 kmh is natuurlijk nog minder ongevalverzwarend maar ik wil niet overdrijven.
Voor mij dus niet, ik wil vooral de ongevalsoorzaken verminderen, of het aantal ongevallen bij gelijke fysica. Dat is pas winst. Rij jij maar je limiet, maar vergeet niet op tijd te vertragen of te remmen want dan rij je veel minder als de limiet. Die limiet zegt me nu eens niets. Is het voldoende om te zeggen dat die ganse weg (behalve de bbk) tot 2008 dacht ik 90 kmh was ? Waarom plots die 70 ? Omdat de camions daar ook 70 rijden alhoewel ze daar maar 60 mogen ? ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#509 | |
|
![]() Citaat:
Als ik de waarheid wil, dan doe ik gewoon mijn ogen open Als ik toogpraat wil, dan lees ik jou reacties wel ![]() Je cijfers spreken voor zich en voor het invoeren van de snelheidsbegrenzer. @tomb ![]() Laatst gewijzigd door Alboreto : 10 oktober 2009 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Natuurlijk is snelheid kwadratisch, maar gewicht is niet te onderschatten zeker niet als er kwetsbare weggebruikers in de buurt zijn. Gij zei dat uw auto (algemeen) veiliger was, ik niet. (mijn auto´s wegen respectievelijk 1275 (benzine) en 1250 kg (diesel), btw met relatief zachte en lage kreukelzone´s) Citaat:
Dus ipv pakweg +160 te rijden en uitkijken naar controles en dan in de remmen te gaan, houden ze zich nu rond de 140 kmh. Mooi toch. Meer gelijkmatige snelheid met veel minder uitschieters, en hopelijk meer veiligheidsafstand en minder monotomie voor de tragere bestuurders, soms eens variëren tussen 110 en 130 kmh zonder een flits te mogen verwachten, kan soms echt ontspannend werken op het gemoed, als dat in treintjes plakken rond de 110-limiet en loerend naar struikrovers, nietwaar ? Of dat van langere duur gaat zijn geloof ik niet, maar ik denk wel dat het gemiddelde gaat oplopen of ergens 10 kmh hoger gaat pendelen, waarom niet ? heb je iets tegen snelheid op een autosnelweg ? Ik heb iets tegen roekeloze en onaangepaste snelheid op een snelweg, maar niets tegen een aangepaste hoge veilige snelheid met de nodige rijervaring en verkeersinzicht met in achtneming van de veiligheidsafstanden; ik ben bijzonders aan mijn leven en aan anderen gehecht hoor, en ik weet ook wat echt snel op de limiet (en over de limiet rijden ![]() ![]() Ik ken stukken onbegrenste autobahn waar talrijke gelijkgezinden tussen de 180 en 220 kmh proberen aan te houden in goede omstandigheden (2e inhaalvak); 140-180 (1e inhaalvak), de zuinigen rijden 110-130 op het rechtervak; en niemand heeft het nodig mekaar uit te dagen en aggressief te plakken, op enkele uitzonderingen na komt niemand mekaar echt in de buurt, gemiddeldes van 200 kmh zijn op die lange rustige stukken geen uitzondering (in de weekends/camions verboden) voor de snellere bestuurders.... Freie Fahrt für freie Bürger ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik moet zowat 1 miljoen autobahnkm achter de rug hebben... ![]() Citaat:
Kijk ik ken D heel goed (22 jaar woonachtig), ook UK heb ik eens goed verkend (2500 km) daar gelden 100 kmh en 60 mph op gewone wegen, en toch scoren die beide landen bij de besten in Europa (top vijf) D heeft zelfs ca. 9000 km "onbeperkte" snelwegen (incl 15% dynamisch) en toch staan die landen bovenaan. Raar hé. Ik kan U cijfers geven per gereden kilometer hoor, geen flodders hé. Ierland en Denemarken hebben helemaal geen flitspalen en zijn 20-30% veiliger als België; raar hé. De deelstaat NordRhein-Westfalen is het verkeersveiligste land van Europa, ook toeval zeker, en dat met 50 % onbeperkte snelwegen en 100 kmh op hun Landstraßen. Zou het ook niet aan wat xxx andere zaken kunnen liggen als steeds maar te focussen op snelheidslimieten ? Snelheid wordt vooral zo opgeblazen en politiek gemediatiseerd omdat het het enige is wat ze gemakkelijk kunnen controleren. Snelheidscontrole is prima, maar het moeten max-snelheden met voldoende draagvalk zijn hé. Geen limieten waar 30 % zich aan houdt en 70% veegt er zijn voeten aan, dan liever andersom en 10-20 kmh meer, dan weet iedereen welke snelheid hij echt te respecteren heeft, en worden ze in hun verwachtingen niet bedrogen. Kijk D heeft 100 kmh op tienduizenden km gewone weg, daar is amper controle nodig een grote meerderheid houdt zich eraan. En op die 9000 km aanbevolen 130-snelweg hoeven ze enkel nog veiligheidsafstand te controleren. Toch fijn dat al die uitgespaarde controles (materiaal en personeel) ingezet kan worden waar het echt nodig is te controleren... Laatst gewijzigd door Micele : 10 oktober 2009 om 13:31. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#512 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
(staat in # post 504 voor de halfblinde ![]() Slaap verder... Laatst gewijzigd door Micele : 10 oktober 2009 om 13:51. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar j�*, iemand die zijn complexen wil afreageren middels een zware bak vindt het toch zo erg indien hij niet van het volle vermogen van zijn dure motor mag "genieten". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | ||
|
![]() Citaat:
Verkeersveiligheid is een kwestie van veel punten. Snelheid is er een van. Zeggen dat hogere snelheden tot betere verkeersveiligheid leiden enkel door te zeggen dat er een stukje beton is in Duitsland waar je onbeperkt mag rijden is nonsens. Dat hogere snelheden gevaarlijker zijn weet het kleinste kind (en de cijfers uit Denemarken tonen dat mooi aan). Citaat:
Hogere snelheden en je eens goed uitleven zijn echt wel leuk hoor, dat ga je me zeker niet ontkennen. Ze horen echter niet thuis op de openbare weg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zegt U Duitse rijmentaliteit iets, zegt U Duitse rijopleiding iets, zegt U Duitse rijvaardigheid iets, zegt U de Duitse manier om met aangepaste snelheden te rijden iets, zegt U het Duitse strafpuntensysteem iets, enz... Waarom houdt een Duitser zich hoofdzakelijk veel beter aan snelheidsbeperkingen in de bebouwde kom of op gewone wegen ? Ge moogt tweemaal raden... Vraag hoe heet het verkeersveiligste land/staat in Europa, Bundesländer inbegrepen ? NordRhein-Westfalen, Pikt hé En in dat land wordt heus niet gemiddeld sneller gereden als in gans België hoor; maar hebben ze toch vlotte algemene 100 kmh op hun gewone wegen en op de helft van hun snelwegen of toch al 1200 km, leuke aanbevolen 130 kmh. Wat interesseren mij die 867 km "bekrompen" Vlaamse "snelwegen"... En dat stukje beton is ca. 9000 km, meer als alle snelwegen van de Benelux en UK samen, pikt hé ![]() En op een uurtje ben ik al daar... Citaat:
Maar hogere snelheidslimieten niet, de cijfers uit Denemarken tonen dat mooi aan. Pikt hé. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hersenspoelen het volk dat het vooral hun snelheidsgedrag is en voor de rest van de maatregelen maar heel weinig te bespeuren. Dus ca 10-15 % van de bestuurders gijzelen de overige. Wat anders als allerhande pestmaatregelen tegen de doorstroming en snelheidsverlagingen kennen ze niet. Als ge maar niet te snel rijdt in Be, voor de rest mag bijna alles. Op parkeren zijn ze ook streng... Ze veralgemenen praktisch alle autobestuurders tot snelheidsduivels, vandaar die massa´s drempels waar je hoogstens aan 30 kmh over kan al bedraagt de max-sneheid daar 50 kmh. Dus voor die xx % echte hardrijders pesten ze bijna iedereen, bussen hulpdiensten whatever... en dan durven sommige nog hypocriet beweren dat wat minder snel rijden op de snelweg beter voor het milieu is. Terwijl er bijna alles aan gedaan wordt in Be de vlotte doorstroming van het verkeer te hinderen of niet te verbeteren. Dat er mensen soms liever dwars door de stad sneller rijden als de Ring erond zegt genoeg. Op de ring is ook 50 en staan flitspalen bij de vleet, door de stad is korter en die paar 30 kmh-zones is niet zo erg... Doen ze eens een echt onzichtbare controle op een weg met realistische snelheidbeperking bvb 90 kmh, dus een snelheid die ook het wegbeeld weergeeft, dan gaan ze maar hoogstens 10 % flitsen. Dus de V85 van die weg is OK. Neen, daar moet 70 komen omdat Pier pol van Lowie denkt dat is beter voor de veiligheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#518 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jongens, dat is gewoon de exogene factor: het aantal verkeersdoden daalt niet door die snelheidslimiet.. Dat is nog eens het bewijs. Het daalt dankzij airbags, ophanging, abs, volgens mij is de 'COLLISION DETECT' de volgende vooruitgang en volgens mij is 'ELETRONISCH TREINTJE RIJDEN' waarvoor je dan een 'communicatienetwerk tussen wagens nodig hebt de finale vooruitgang in het ongevallen voorkomen Als je dan een plaats hebt waar mensen uit de bocht gaan, of verkeerd inschatten, zet je een 'zendmast' met het juiste protocol zodat de auto's daar vanzelf vertragen... Dat is dan goedkoper voor de staat dan de wegen heledagen opengooien en heraanleggen. Die ring van leuven op 50km/u, is gewoon keinuttig omdat het verkeer dan toch van licht naar licht zit te crossen en zo minder verbruikt, noem op die situaties de 'groene golf modulering'
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 11 oktober 2009 om 08:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja een snelle auto = rijke Wie snel wil rijden, betaalt veel. Hij beseft het gewoon niet. Afficheer eens uw kostprijs per uur op uw auto als je 200km./u rijdt. Je verbruikt 20liter. Uw auto kost dus 20euro per uur aan diesel En uw afgelegde afstand van 200km/u, wil zeggen dat uw auto 1000uur kan gebruikt worden op een investering van 30.000 euro. Of 30euro slijtage per uur Dus 200km/u rijden kost 20+30 = 50euro per uur 100km/u rijden kost 5+15 = 20euro per uur 50km/u rijden kost 3+ 7.5 = 10.5euro per uur. Je kunt dus harder rijden door bvb ofwel een zuinigere wagen, ofwel een goedkopere wagen te rijden... Mijn stelling is: tot voor deze calculatie waren de meeste hier op dit messageboard zich niet bewust van de timevalue van hun auto... Het is een teletijdsmachine, maar ze zetten er de kostprijs per uur niet op... Een goed project zou zijn dat we eens per auto aangepaste transparante stickers ontwerpen die je kunt kleven op uw snelheidsmeter venster, en waarop die timevalue dan staat. Als je dus als arbeider 10euro per uur verdient netto, ken ik dus geen enkele reden dat die met een cayennen zou rondscheuren, niet dat hij dit technisch niet zou mogen kopen, maar zijn 'timevalue' van zijn tijd is veel te laag om ook maar ooit die auto terug te verdienen... Maar nu mijne heren, wie kan zeggen dat hij 'savonds 50euro per uur netto kan verdienen ??? Ik denk bijna niemand... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#520 |
|
![]() ..
Laatst gewijzigd door Alboreto : 11 oktober 2009 om 08:57. |
![]() |
![]() |