Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2010, 16:32   #501
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Wel tof dat ze daar zoveel geld ophalen eigenlijk . De daklozen die daar achter den hoek in deurgaten liggen te bibberen zullen hen dankbaar zijn...

Ow , wacht , dat geld is niet voor de sukkelaars die in de zijstraten liggen te kreperen, 't gaat naar 't buitenland ...
Nu ja , ze hebben dan toch nog wat muziek terwijl ze proberen te overleven in Antwerpen hé ...

manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 16:38   #502
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Wel tof dat ze daar zoveel geld ophalen eigenlijk . De daklozen die daar achter den hoek in deurgaten liggen te bibberen zullen hen dankbaar zijn...

Ow , wacht , dat geld is niet voor de sukkelaars die in de zijstraten liggen te kreperen, 't gaat naar 't buitenland ...
Nu ja , ze hebben dan toch nog wat muziek terwijl ze proberen te overleven in Antwerpen hé ...

Waarom zouden die moeten overleven?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 17:22   #503
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht

Ja, dat is makkelijker voor de donateurs (niet te veel risico op identificatie), is véél meer glamour bij te halen voor de organisatoren dan bij de gewone dagelijkse ellende in eigen buurt (wegens 'heldhaftig': helemaal in Afrika en niet in Roeselare of.. Brussel), en bovendien is het héérlijk 'n goed gevoel te krijgen door wat duiten te storten vanuit de luie zetel.

Logische marketing, dus.. drie regels voor een topformule!

PS: er is op Facebook een groep voor het organiseren van een Daklozen MFL
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 17:58   #504
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Waarom zouden die moeten overleven?
Gij zijt een slecht ventje gij.

En daar zijn we blij mee
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 02:30   #505
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Siska Schoeters
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 08:45   #506
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan Bekijk bericht
Unicef.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 09:01   #507
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Alsof voor of tegen MFL zijn een indicator zou zijn voor solidariteit en steun... Kom, kom, er bestaat meer dan MFL, he.
Dat ontken ik ook niet. Ik gaf gewoon te kennen dat ik liever zo'n ludieke actie steun ipv broederlijk delen, 11.11.11., vredeseilanden,enz...

Unicef, het kinderkankerfonds, SOS kinderdorpen, en nog anderen kunnen wel op mijn steun rekenen.
Net zoals Greyhounds in nood en het WWF . Maar dan krijg je verzuurde reacties zoals: " Je wil wel geld storten voor een paar mishandelde honden maar niet voor de hongersnood in Afrika ."
Waarom zou ik ook ?

We kennen allemaal de beelden van de hongersnood in Ethiopië, graatmagere kindjes met hun dik opgezwollen buikje, vliegen die in en uit hun mond kropen,
De hele wereld was geschokt, vele acties werden opgestart. Singeltjes zoals "Feed the world" werden haast door iedereen gekocht. Ik was toen 9 jaar. Ik ben er nu 36. Van toen tot nu blijven ze maar geld inzamelen voor de hongersnood In Afrika, er is in al die jaren niks veranderd.
Dus vraag ik mij serieus af waar al dat ingezamelde geld naar toe is.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 25 december 2010 om 09:02.
Oud 25 december 2010, 09:07   #508
kameleon
Minister

Standaard

Weet je wat ik een ludieke actie vind ? Dat een dakloze zijn burgemeester een stamp onder zijn gat mag geven. Dan geef ik graag 100 euro.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 09:20   #509
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ja, dat is makkelijker voor de donateurs (niet te veel risico op identificatie), is véél meer glamour bij te halen voor de organisatoren dan bij de gewone dagelijkse ellende in eigen buurt (wegens 'heldhaftig': helemaal in Afrika en niet in Roeselare of.. Brussel), en bovendien is het héérlijk 'n goed gevoel te krijgen door wat duiten te storten vanuit de luie zetel.

Logische marketing, dus.. drie regels voor een topformule!

PS: er is op Facebook een groep voor het organiseren van een Daklozen MFL
Polly, ja we zitten met een serieus daklozenprobleem in België. Maar is het aan StuBru om dat op te lossen?
Wat dan met bejaarden die met moeite hun huisarts en hun medicijnen kunnen betalen omdat ze zo'n klein pensioen hebben? Moet StuBru volgend jaar dan een "Pillen for life" op poten zetten?
Of wat met de gezinnen die hun energiefactuur met moeite kunnen betalen of die straks zonder verwarming komen te zitten door de te hoge brandstofprijzen ? Moet StuBru een "Mazout for life" organiseren?

De daklozenproblematiek is niet het enige wat in dit kutland scheefloopt hé Polly. Onze regeringsleiders ( ) zouden dit deftig moeten aanpakken. En ze kunnen wel roepen en tieren dat er geen geld of logistiek voor hande is, dat de staatskas zo goed als leeg is, dat we allemaal moeten besparen,.... terwijl ze wel maandelijks hun meer dan royale wedde kunnen blijven uitbetalen, staatsbezoeken en handelsmissie's afleggen,met of zonder hun partner, en miljoenen kunnen vrijmaken als de aarde beeft in Iran, of als Pakistan onder water loopt.

Oud 25 december 2010, 09:57   #510
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Rare discussie, eigenlijk.
Beroepsmatig kom ik regelmatig in inloophuis 'De steenhouwer'.
Daar worden door vrijwilligers daklozen en armen geholpen.
In dit geval met eten (1 Euro voor een warme maaltijd). Of koffie en boterhammen (gratis).
Er worden geen vragen gesteld. Enkel je identiteitskaart is voldoende. En zelfs als je die niet bezit, wordt er in overleg nog steeds voor gezorgd dat je niet met honger terug buiten gaat.
Een groot aantal vrijwilligers ken ik persoonlijk. De verhalen die ik hoor, zijn steeds dezelfde.
De meeste 'daklozen' zijn aan de drank of drugs.
Onze sociale voorzieningen laten niemand in de kou staan. Maar als je het geld, dat je krijgt om te overleven, gebruikt om op cafe te gaan zitten of in je aders te spuiten, moet je niet beginnen zagen dat je geen eten hebt.
Armoede is niet altijd je eigen schuld. Maar voor 99 % van de gevallen gaat het om slecht financiëel beheer.
Niemand hoeft honger te lijden in dit land.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 10:10   #511
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Een groot aantal vrijwilligers ken ik persoonlijk. De verhalen die ik hoor, zijn steeds dezelfde.
De meeste 'daklozen' zijn aan de drank of drugs.
Onze sociale voorzieningen laten niemand in de kou staan. Maar als je het geld, dat je krijgt om te overleven, gebruikt om op cafe te gaan zitten of in je aders te spuiten, moet je niet beginnen zagen dat je geen eten hebt.
Armoede is niet altijd je eigen schuld. Maar voor 99 % van de gevallen gaat het om slecht financiëel beheer.
Niemand hoeft honger te lijden in dit land.
Wie naar de nachtuitzendingen van MFL keek zal ook wel heel vaak een paar van die "bibberende daklozen" voor het glazen huis gezien hebben: in de ene hand hun stukje karton/papier waarop ze hun situatie aanklaagden en in hun andere hand hun halve liter blikje Cara pils.

Oud 25 december 2010, 10:15   #512
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Wie naar de nachtuitzendingen van MFL keek zal ook wel heel vaak een paar van die "bibberende daklozen" voor het glazen huis gezien hebben: in de ene hand hun stukje karton/papier waarop ze hun situatie aanklaagden en in hun andere hand hun halve liter blikje Cara pils.

Inderdaad, dat bedoel ik dus.
Ik zeg zéker niet dat dat die mensen niet moeten geholpen worden. Maar dan niet alleen door ze elke maand hun drinkgeld toe te stoppen.
Een degelijk plan op ze terug op de sporen te krijgen zou al wonderen doen.
Ik vrees echter dat, eens men in dergelijke situatie is verzeild geraakt, de wil en de moed dikwijls ontbreekt om terug een normaal leven te leiden.
Jezelf in een slachtofferrol plaatsen is makkelijker dan er daadwerkelijk iets aan te doen.
Oud 25 december 2010, 10:22   #513
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geld inzamelen voor verweggistan gaat blijkbaar gemakkelijker.
Hoeveel van die daklozen krijgen bronchitis of longontsteking met dit weer?
Dodelijk als je op straat leeft.
De enige dakloze doden dit jaar waren dan ook niet toevallig autochtone daklozen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 10:24   #514
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Ik wil ze ook niet allemaal over dezelfde kam scheren, maar sommige hebben inderdaad hun erbarmelijke situatie enkel en alleen aan zichzelf te danken. En dat zijn dan ook de personen die niet echt doeltreffende hulp willen, die commentaar hebben op een aangeboden overnachtingsplaats of gewoonweg weigeren van mee te gaan. Geef ze ook geen belegd broodje , veel kans dat ze het samen met een paar verwijten naar je hoofd slingeren. Dit zijn de daklozen die enkel geld willen om zo hun portie drank voor de dag te kunnen bekostigen.

En het zijn zij die het moeilijk maken voor hun mededaklozen die WEL uit hun uitzichtloze put willen geraken. Heel spijtig.

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 25 december 2010 om 10:25.
Oud 25 december 2010, 10:25   #515
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Geld inzamelen voor verweggistan gaat blijkbaar gemakkelijker.
Hoeveel van die daklozen krijgen bronchitis of longontsteking met dit weer?
Dodelijk als je op straat leeft.
De enige dakloze doden dit jaar waren dan ook niet toevallig autochtone daklozen.
Sorry, maar daar kies je voor. Niemand zegt dat je op straat moet leven.
Lees mijn voorgaande post.
Oud 25 december 2010, 10:26   #516
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik wil ze ook niet allemaal over dezelfde kam scheren, maar sommige hebben inderdaad hun erbarmelijke situatie enkel en alleen aan zichzelf te danken. En dat zijn dan ook de personen die niet echt doeltreffende hulp willen, die commentaar hebben op een aangeboden overnachtingsplaats of gewoonweg weigeren van mee te gaan. Geef ze ook geen belegd broodje , veel kans dat ze het samen met een paar verwijten naar je hoofd slingeren. Dit zijn de daklozen die enkel geld willen om zo hun portie drank voor de dag te kunnen bekostigen.

En het zijn zij die het moeilijk maken voor hun mededaklozen die WEL uit hun uitzichtloze put willen geraken. Heel spijtig.
2
Oud 25 december 2010, 10:30   #517
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Sorry, maar daar kies je voor. Niemand zegt dat je op straat moet leven.
Lees mijn voorgaande post.
Dat mensen op straat moeten leven daar kiezen de mensen ook voor.
Oud 25 december 2010, 10:34   #518
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Dat mensen op straat moeten leven daar kiezen de mensen ook voor.
Ik vrees, in de meeste gevallen, van wel, ja.
Oud 25 december 2010, 10:41   #519
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maakt het vast moeilijk voor hulpverleners maar anderzijds kan ik ook wel begrijpen dat je zoveel tegenslag kan hebben dat je foert zegt en naar de drank grijpt.
Vraag is: kunnen we die mensen verplichten tot opname in een gesloten centrum voor verslaafden?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 10:41   #520
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Ik vrees, in de meeste gevallen, van wel, ja.
Ik bedoel wel de belgische bevolking. Waarom kan een vrederechter zo iemand niet colloqueren ? Je moet toch goed gek zijn om jezelf in gevaar te brengen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be