Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2010, 11:00   #501
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht

...

Het gerecht zou zich idd beter beperken tot een persconferentie te houden als het onderzoek volledig is afgelopen. Een gerechtelijk onderzoek wordt best zo discreet mogelijk gevoerd om een serene rechtsgang te kunnen verzekeren. (de familie vd slachtoffers kan nog altijd in alle discretie gebriefd worden)
Het is net dat soort informatie-geilheid van pers (en publiek) dat zo'n onderzoek kan schaden.

Denk je dat dit mogelijk is ? (er wordt nu eenmaal geld verdiend met sensasiepers ..)

Denk je dat het wenselijk is ? (slappe koord tussen persvrijheid en staatsbelang; staatsbelang om sommige dingen te verbergen ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 11:02   #502
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

intussen noemen ze hem een "zeer professionele" moordenaar.

Nou ja: na een luide ruzie je buurmeisje vermoorden vind ik toch niet zo "professioneel" hoor, de flikken komen dan wel heel erg dicht in de buurt.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 11:24   #503
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
intussen noemen ze hem een "zeer professionele" moordenaar.

Nou ja: na een luide ruzie je buurmeisje vermoorden vind ik toch niet zo "professioneel" hoor, de flikken komen dan wel heel erg dicht in de buurt.
Ik van mijn kant, heb nog niet gehoord dat er een luide ruzie geweest is.
(nu ja, ik word al een beetje doof natuurlijk)

En de eerste krantenkommentaren die ik las, spraken van professioneel afschieten met een nekschot e.d.m. ...
(maar ja, mijn ogen gaan ook meer achteruit dan me lief is)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 12:06   #504
kameleon
Minister

Standaard

De politie is hem gaan ondervragen omdat hij zo nuchter deed over de moorden terwijl heel de buurt sensatiegeil werd. De buurt vond dat verdacht.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 12:21   #505
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
De politie is hem gaan ondervragen omdat hij zo nuchter deed over de moorden terwijl heel de buurt sensatiegeil werd. De buurt vond dat verdacht.
Straf, ... met andere woorden , had m gewoom mee staan mediageilen, hadden ze hem misschien nooit gepakt, ...

Alhoewel hij volgens mij wel een tikeltje onvoorzichtig geworden is door zijn buurmeisje te gaan vermoorden, ... en haar zo dicht in de buurt is gaan dumpen. (hij kon moeilijk anders, hij moest immers makkelijk terug in zijn eigen huis geraken... )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 12:37   #506
Anna List
Banneling

Standaard

volgens mij hebben shanah en kevin de verkeerde gecouilloneerd ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 12:38   #507
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ge kunt best niet met de kloten rammelen van een seriemoordenaar....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 12:47   #508
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
ge kunt best niet met de kloten rammelen van een seriemoordenaar....
Maar aan wat zie je dat iemand er eentje is? enfin, in deze geen geld meer steken zeker? Al drie bekentenissen, dat moet voldoende zijn om "twijfel" uit te sluiten en dat monster tegen de muur te zetten.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 12:55   #509
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
dat kan zijn, maar zo een koele psychopaat is het dan toch niet.
Oud 11 januari 2010, 13:23   #510
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Couilloneren

Citaat:

Dat denk ik ook.
Mensen pesten is ALTIJD fout.
Misschien werd hij ook gepest door z'n ex ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 13:24   #511
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Maar aan wat zie je dat iemand er eentje is? enfin, in deze geen geld meer steken zeker? Al drie bekentenissen, dat moet voldoende zijn om "twijfel" uit te sluiten en dat monster tegen de muur te zetten.
ge maakt er best een gewoonte van gewoon geen mensen te couilloneren
Oud 11 januari 2010, 13:24   #512
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat denk ik ook.
Mensen pesten is ALTIJD fout.
Misschien werd hij ook gepest door z'n ex ?
of door zijn mama
Oud 11 januari 2010, 13:25   #513
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
dat kan zijn, maar zo een koele psychopaat is het dan toch niet.
tja, dat staat daar los van, niet?

in t oog gaan lopen van een serial, lijkt me sowieso niet verstandig
Oud 11 januari 2010, 14:27   #514
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Denk je dat dit mogelijk is ? (er wordt nu eenmaal geld verdiend met sensasiepers ..)
Uiteraard is zoiets mogelijk, een informatiestop vanwege gerecht en politiediensten tot op het einde vh onderzoek, volstaat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Denk je dat het wenselijk is ? (slappe koord tussen persvrijheid en staatsbelang; staatsbelang om sommige dingen te verbergen ...)
Wat mij betreft wel, ik vind niet dat moet toegegeven worden aan een pers die er enkel op gericht is om sappige verhaaltjes te brengen. En enig staatsbelang heeft hier helemaal geen uitstaans mee, enkel het belang vd geheimhouding vh onderzoek. Op die manier is er het minste risico op procedurefouten.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 14:58   #515
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Toch was hij zonet op Radio 1. Hij is nog niet betrokken want werd officieel nog niet ingelicht.
Nee hij weet van niets, die man drijft op intuitie en ervaring..lees : op (betaalde) informanten binnen het gerecht.. hypocriet number one

Zelfs in het dorp springt een deel op de kar van mediageilheid..buitenstaanders die interviews geven over de 'vreemde gedragingen' van iemand die ze hoegenaamd niet kennen, zijn vriendenkring die deze week uitzonderlijk dagelijks open waren van s'morgens tot s'avonds ( normaliter 1 dag in de week open ) en waarschijnlijk de 'aangepaste' moordroute' wandelkaarten al aan het drukken zijn...

Jammer voor al die zijdelingse drama's in het dorp die het nieuws niet halen, de apotheker kan niet volgen met de kalmeermiddeltjes..

p.s. op 2km van de plaats ligt een helicopterverhuurcentrum, alle heli's kwamen helaas van veel verder..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 15:07   #516
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
tja, dat staat daar los van, niet?

in t oog gaan lopen van een serial, lijkt me sowieso niet verstandig
helaas hing er geen bordje boven zijn deur met de melding dat hij een serial was
Oud 11 januari 2010, 15:27   #517
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Nee hij weet van niets, die man drijft op intuitie en ervaring..lees : op (betaalde) informanten binnen het gerecht.. hypocriet number one

Zelfs in het dorp springt een deel op de kar van mediageilheid..buitenstaanders die interviews geven over de 'vreemde gedragingen' van iemand die ze hoegenaamd niet kennen, zijn vriendenkring die deze week uitzonderlijk dagelijks open waren van s'morgens tot s'avonds ( normaliter 1 dag in de week open ) en waarschijnlijk de 'aangepaste' moordroute' wandelkaarten al aan het drukken zijn...

Jammer voor al die zijdelingse drama's in het dorp die het nieuws niet halen, de apotheker kan niet volgen met de kalmeermiddeltjes..

p.s. op 2km van de plaats ligt een helicopterverhuurcentrum, alle heli's kwamen helaas van veel verder..
Toen ze bij ons in de streek De Gelder zijn appartement bestormden en zijn ouders gingen lastigvallen, etc... was er ook serieus wa begangkenis, ...

Zelfde met da meiske dat van de zomer in Belsele verkracht is, da baantje gebruikte ik vroeger regelmatig om naar t school te fietsen.

Ja zie, VTM moet nu eenmaal zijn beelekes schieten voor t nieuws van 19 uur he.

Pas op het laat u niet los he, als er in uw buurt zo ne seriemoordenaar opgepakt wordt. Onrechtstreeks wordt ge daar toch bij betrokken. in t geval van De Gelder bvb, vind ik het al meer dan dicht genoeg. Ik ken verschillende mensen (dicht en wat verder) die daar nog dichter bijstonden en die waren ook allemaal serieus geschokeerd.

Maar geen nood bij ons zijn er voorzover ik weet geen moordwandelingen of wandelingen door het grote boze verkrachtersdreefke, ... (daar werd vroeger eigenlijk al gewandeld, best mooie natuur en heel rustig. )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 15:45   #518
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Tja een verkrachting is erg genoeg, maar waarschijnlijk niet spectaculair genoeg om ramptoerisme te ontketenen, in Loksbergen valt het tot nu toe nog mee, maar het weer zit ook niet mee en het toeristisch seizoen moet nog beginnen..i.i.g. zijn de streekmuseum beelden niet zomaar gelekt..
Ik heb me doodgeergerd aan het publiek dat steevast bij de live nieuwsuitzendingen de baan blokkeerde rond de camera's..

Neerbuigend doen over het HLN niveau kan nu ook niet meer als ook de standaard al koppen zoals ' De nieuwe Dutroux' publiceerd..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 11 januari 2010 om 15:47.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 15:57   #519
kameleon
Minister

Standaard

Sommige mensen hopen nu op meer. Het is als een goede film, met onverwachte plotse wendingen. En stiekem kunnen ze hun respect niet wegsteken voor hoe geniaal die man wel was om zoveel moorden ongemerkt te kunnen plegen. De perfecte thriller !
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 15:59   #520
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Sommige mensen hopen nu op meer. Het is als een goede film, met onverwachte plotse wendingen. En stiekem kunnen ze hun respect niet wegsteken voor hoe geniaal die man wel was om zoveel moorden ongemerkt te kunnen plegen. De perfecte thriller !
Ongemerkt zou ik het toch niet noemen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be