![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Piero : 28 mei 2012 om 19:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() P.S. En waar haalt Griekenland die 18 miljard voor steun aan de eigen banken vandaan? Dat is dezelfde kwantitatieve verruiming die Obama toepast om zijn rekeningen te betalen. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Piero : 28 mei 2012 om 22:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#504 |
Banneling
|
![]() Awel ja, dat is het overal geldende principe. De banken worden gered en de burger moet opdraaien ervoor via belastinggeld en moet bovendien ook nog hard besparen. Het is dat of de totale instorting. Het kapitalistische systeem voedt zich als een bloedzuiger op zijn burgers. Moet het nog duidelijker bewezen worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#506 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De hele uitbuitende structuur moet vrij snel gereviseerd worden in 1 of 2 generaties. Als het zo doorgaat krijgen we een te plotse kapitaalvernietiging en/of revolutie. Ik reken op mijn kinderen en kleinkinderen. Dat daarbij een meer egalitaire illusie als grondslag gaat dienen, dat bekommert mij niet, veel minder dan de huidige illusie. Doen alsof kan immers enorm helpen, symbolen zijn erg krachtig en een stevig cement. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Reken daarop een inflatie van 30% en het eerste jaar houden ze per euro nog 28 cent over..... bij uittrede ... en gaat er elk jaar een enorme inflatie af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou zeggen Go Grexit. Het is sowieso een win-win situatie. Ook voor het merendeel van de Europeanen geldt hezelfde... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een win-win situatie zonder aanhangers ![]() ![]() ![]() Helaas voor jou willen de Grieken in de € blijven (meer dan 80%). Die zijn ook niet op hun kopje gevallen. Er is eigenlijk helemaal niemand te vinden die uit de € wil. Ook niet bij d epolitieke partijen - Behalve de fascisten. En ze moeten het zelf beslissen, de Grieken. Wij niet. Maar goed, als ze teveel sjacheren zonder hun verplichtingen na te komen, gooien wij ze in die win-win situatie. Laatst gewijzigd door eno2 : 31 mei 2012 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door zonbron : 31 mei 2012 om 21:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#515 |
Banneling
|
![]() Maar hoe leuk voor de Eurofascisten, dat Ierland voor het fiscal compact stemde per referendum vandaag met zestig %
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat maakt niet veel uit hoor, de neergang van de euro is ingezet en geen referendum gaat dat nog tegenhouden. Het is gewoon een mathematische zekerheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 |
Banneling
|
![]() Het is dus wachten op de eerste harde klap van de mathematische zekerheid. Waarschijnlijk volgens de waarschijnlijkheidsrekening is de waarschijnlijkheid dat er een politieke beslissing genomen wordt TEGEN de euro NIHIL. DE waarschijnlijkheid dat de markten iets tegen de euro kunnen bereiken door te speculeren is een ietsepietsje groter dan nihil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zonder twijfel zal voor deze o zo onschuldige speculatiespelletjes ook wel weer de gewone brave burger mogen opdraaien.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |