Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2012, 17:51   #501
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Indien zoveel vreemdelingen, moslims in het bijzonder, zich hier zo goed aan onze wetten houden dat er niets op aan te merken valt, waarom worden zij dan dagelijks besproken als een vat vol problemen?
Ik heb die propaganda al eerder aangeklaagd.
Oud 21 maart 2012, 17:55   #502
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat een moslim hier al zijn "waarden" mag opdringen, ook al stroken die niet met onze waarden en levenswijze????
Nee, ge moet lezen wat er staat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Als ik me bekeer tot de Islam (hell could freese over, you never know), dan heb ik evenveel recht om mijn waarden van dat moment op te dringen dan Alice. Dat is het punt dat ik wilde maken.

Alice spreekt dat tegen, want van zodra ge moslim zijt verliest ge blijkbaar het recht van spreken.
Maar ge hebt een punt, eigenlijk had ik moeten schrijven:
"Als ik me bekeer tot de Islam (hell could freese over, you never know), dan heb ik even weinig recht om mijn waarden van dat moment op te dringen dan Alice."
Maar dat bekt niet zo.

Citaat:
Wie als moslim tot de conclusie komt dat hij hier niet de moslim kan zijn zoals hij dat wil hoort hier gewoon niet te zijn! De wereld is groot genoeg.
Zolang die moslim binnen de wet blijft en zijn of haar godsdienst kan beleven, is er geen reden voor die persoon om te verhuizen.
Oud 21 maart 2012, 18:42   #503
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Warom willen zoveel moslims uitgerekend trouwen met iemand die hier legaal verblijft?
Omdat; wanneer je toch moet kiezen tussen een geit en leren bankstel,het laatste aantrekkelijker is? En dat zijn dan geen economische beweegredenen? Woeha!
LOL En of dat dat economische beweegredenen zijn.

Laatst gewijzigd door Elbow : 21 maart 2012 om 18:42.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 19:59   #504
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Warom willen zoveel moslims uitgerekend trouwen met iemand die hier legaal verblijft?
Omdat; wanneer je toch moet kiezen tussen een geit en leren bankstel,het laatste aantrekkelijker is? En dat zijn dan geen economische beweegredenen?
Ook al zijn de beweegredenen voor een huwelijk materialistisch, dan nog is de gezinshereniging geen economische migratie.
Citaat:
Woeha!
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 20:03   #505
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
LOL En of dat dat economische beweegredenen zijn.
Uiteraard speelt het vooruitzicht op een levenslange uitkering ook een rol, zo niet de hoofdrol in de economische gezingsherenigingsmigratie.
Oud 21 maart 2012, 20:30   #506
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
natuurlijk, waarom gingen ze niet gewoon terug naar huis nadat de job gedaan was?
Omdat ze niet naar hier kwamen om één bepaalde job te klaren.
2.4 1956-1969: "The golden sixties" : op zoek naar nieuwe wervingslanden.
Augustus 1956 was een keerpunt in de immigratie uit het Zuiden van Italië. In deze periode van hoogconjunctuur ontstond er onevenwicht op de arbeidsmarkt. In verschillende sectoren groeide een dringend gebrek aan ongeschoolde arbeidskrachten. De activiteiten verplaatsten zich meer naar de zware industrie in het algemeen, naar de grote steden waar vooral de bouwsector volop actief was, naar de havengebieden, de textiel, de persoonsverzorging ...
Hiervoor werden nieuwe wervingslanden gecontacteerd: eerst Spanje en Griekenland, nadien Marokko en tenslotte Turkije.
Tussen de landen van herkomst en het gastland werden bilaterale overeenkomsten gesloten : afspraken over de rechten van de inwijkelingen in verband met de arbeidskaart, het verblijf en de sociale zekerheid.
In de jaren 1960 werd een intense rekrutering gevoerd van ongeschoolden uit Noord-Afrika en Turkije. In opdracht van het Ministerie van Arbeid en Tewerkstelling gaf het Belgisch Instituut voor Informatie en Documentatie in 1964 een brochure uit : "Vivre et travailler en Belgique".
De inleiding van deze brochure luidde als volgt :
"Arbeiders, welkom in België!
U denkt eraan in België te komen werken ? Wellicht heeft U reeds de 'grote beslissing' genomen ? Wij, Belgen, zijn verheugd dat U aan ons land de bijdrage van uw arbeidskracht en uw intelligentie komt leveren. (...)
Uitwijken naar een land dat onvermijdelijk met het uwe verschilt, brengt enkele aanpassingsproblemen met zich mee. Deze aanvankelijke moeilijkheden zullen veel vlotter overwonnen worden indien U een normaal leven, dit wil zeggen een familiaal leven leidt. België is een land waar de arbeid goed beloond wordt, waar het comfort op een hoog niveau ligt, vooral voor hen die in gezinsverband leven. (...) In elk geval willen wij U nogmaals verzekeren : de arbeiders uit streken van de Middellandse Zee zijn welkom onder ons in België."

De brochure gaf verder ondermeer informatie over het systeem van arbeidsvergunningen, over de streken en sectoren waar er vraag naar arbeid was en regelingen met betrekking tot de kinderbijslag en de sociale zekerheid in het algemeen. Tevens werd de migrant ingelicht over het gezinsleven in België en over de vrijheid van godsdienst.
Opvallend was het aandringen op de gezinsimmigratie. Dit kaderde in de opvattingen van het rapport Sauvy dat twee jaar eerder gepubliceerd werd. Daarin toonde Sauvy, een Franse demograaf met internationale reputatie, aan dat er ook om demografische redenen vreemdelingen aangetrokken moesten worden, vooral naar het verouderde en kinderarme Wallonië ...
http://www.kuleuven.be/thomas/images..._in_Belgie.doc
Oud 21 maart 2012, 20:37   #507
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Omdat ze niet naar hier kwamen om één bepaalde job te klaren.
2.4 1956-1969: "The golden sixties" : op zoek naar nieuwe wervingslanden.
Augustus 1956 was een keerpunt in de immigratie uit het Zuiden van Italië. In deze periode van hoogconjunctuur ontstond er onevenwicht op de arbeidsmarkt. In verschillende sectoren groeide een dringend gebrek aan ongeschoolde arbeidskrachten. De activiteiten verplaatsten zich meer naar de zware industrie in het algemeen, naar de grote steden waar vooral de bouwsector volop actief was, naar de havengebieden, de textiel, de persoonsverzorging ...
Hiervoor werden nieuwe wervingslanden gecontacteerd: eerst Spanje en Griekenland, nadien Marokko en tenslotte Turkije.
Tussen de landen van herkomst en het gastland werden bilaterale overeenkomsten gesloten : afspraken over de rechten van de inwijkelingen in verband met de arbeidskaart, het verblijf en de sociale zekerheid.
In de jaren 1960 werd een intense rekrutering gevoerd van ongeschoolden uit Noord-Afrika en Turkije. In opdracht van het Ministerie van Arbeid en Tewerkstelling gaf het Belgisch Instituut voor Informatie en Documentatie in 1964 een brochure uit : "Vivre et travailler en Belgique".
De inleiding van deze brochure luidde als volgt :
"Arbeiders, welkom in België!
U denkt eraan in België te komen werken ? Wellicht heeft U reeds de 'grote beslissing' genomen ? Wij, Belgen, zijn verheugd dat U aan ons land de bijdrage van uw arbeidskracht en uw intelligentie komt leveren. (...)
Uitwijken naar een land dat onvermijdelijk met het uwe verschilt, brengt enkele aanpassingsproblemen met zich mee. Deze aanvankelijke moeilijkheden zullen veel vlotter overwonnen worden indien U een normaal leven, dit wil zeggen een familiaal leven leidt. België is een land waar de arbeid goed beloond wordt, waar het comfort op een hoog niveau ligt, vooral voor hen die in gezinsverband leven. (...) In elk geval willen wij U nogmaals verzekeren : de arbeiders uit streken van de Middellandse Zee zijn welkom onder ons in België."

De brochure gaf verder ondermeer informatie over het systeem van arbeidsvergunningen, over de streken en sectoren waar er vraag naar arbeid was en regelingen met betrekking tot de kinderbijslag en de sociale zekerheid in het algemeen. Tevens werd de migrant ingelicht over het gezinsleven in België en over de vrijheid van godsdienst.
Opvallend was het aandringen op de gezinsimmigratie. Dit kaderde in de opvattingen van het rapport Sauvy dat twee jaar eerder gepubliceerd werd. Daarin toonde Sauvy, een Franse demograaf met internationale reputatie, aan dat er ook om demografische redenen vreemdelingen aangetrokken moesten worden, vooral naar het verouderde en kinderarme Wallonië ...
http://www.kuleuven.be/thomas/images..._in_Belgie.doc
"Ze', dat waren er 30 �* 40.000.
Het 1.000.000 dat volgde in hun zog via o.a. herenigingen die kwamen niet om in de mijnen te werken. Die kwamen vooral omwille van het ticketje (via vakbond en rode partijen) op een leven in de sociale hangmatten.
Oud 21 maart 2012, 20:37   #508
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Pagina 26 : nog steeds geen vermelding van 'positieve punten' van de multiculturele samenleving in zijn geheel..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 20:40   #509
Astovihad
Vreemdeling

Astovihad's schermafbeelding

Standaard

Het enigste dat die onozelaars kunnen doen is ontkennen, trollen, zeveren en schijnheilig doen...
Astovihad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 20:45   #510
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Omdat iemand de eerste moet zijn :
-kebab
-shoarma met looksaus
-chop choy
-pekingeend
-pizza
-lasagne
-spagetti
-corona met limoen
Oud 21 maart 2012, 20:49   #511
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Omdat iemand de eerste moet zijn :
-kebab
-shoarma met looksaus
-chop choy
-pekingeend
-pizza
-lasagne
-spagetti
-corona met limoen
En, niet te vergeten: leuke vrienden.

(En goedkope arbeidskrachten voor bedrijven, maar dat zou niet mogen kunnen, die discriminatie.)
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 20:51   #512
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

En nu: Wat vindt u positief aan draadopstarter Elio di Supo en trol Eigenzinnig?
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 20:58   #513
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
En nu: Wat vindt u positief aan draadopstarter Elio di Supo en trol Eigenzinnig?
Hun gezond verstand, hun humor, hun snedige en terechte opmerkingen, hun realiteitszin, hun opgestoken vingertje naar bekakte politieke correctheid, hun eerlijke mening,...
nog?
Oud 21 maart 2012, 21:00   #514
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
ff serieus nu ... is er al iets positief gevonden?
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 21:01   #515
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oei...een persoonlijk topicje aan het opstarten ?
ge weet toch dat da foei is ?
Oud 21 maart 2012, 21:12   #516
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
En, niet te vergeten: leuke vrienden.

(En goedkope arbeidskrachten voor bedrijven, maar dat zou niet mogen kunnen, die discriminatie.)
Oei. Dan moeten ze wel eerst die mensen (willen) leren kennen.
Oud 21 maart 2012, 22:45   #517
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En zoals al gezegd, wat verplicht me als Belg me te houden aan het cultureel erfgoed van dit land als ik me daar niet mee kan verzoenen?
Zolang ik me aan de wet hou, heb ik daar geen enkele verplichting toe.
Dan kunt u beter andere oorden opzoeken waar je jezelf wel kunt verzoenen met het cultureel erfgoed, of wat denk je anders dat begrippen zoals gelijkheid man en vrouw zijn? Nog steeds niet doorgedrongen dat die waarden bij wet zijn vastgelegd?
Dus wat leuter je nog verder?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 22:49   #518
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Oei. Dan moeten ze wel eerst die mensen (willen) leren kennen.
Lezerscommentaar bij een artikel in DS online

Citaat:
Vreemdelingen, dat doet het altijd. Inderdaad! De stad Vilvoorde, met burgemeester Marc Van Asch (CD&V) en raadslid Jo De Ro (Open Vld) voorop, loopt storm tegen een terugkeercentrum voor vluchtelingen. Eerst het VB demoniseren 'omdat die tegen vreemdelingen zijn', dan mee de deuren open zetten, en dan kabaal maken omdat vreemdelingen in hun buurt komen. En dan nog juist voor de gemeenteraadsverkiezingen!!
Oud 21 maart 2012, 23:14   #519
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astovihad Bekijk bericht
Het enigste dat die onozelaars kunnen doen is ontkennen, trollen, zeveren en schijnheilig doen...
Ja, ik weet het, het is soms wat vervelend en saai, maar wat doet ge er aan.

Ik vind wel dat ge voor uw 20 berichten hier veel noten op uw zang hebt en al direct denkt een oordeel klaar hebt.
Dubbelnick mss?
Oud 21 maart 2012, 23:17   #520
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dan kunt u beter andere oorden opzoeken waar je jezelf wel kunt verzoenen met het cultureel erfgoed, of wat denk je anders dat begrippen zoals gelijkheid man en vrouw zijn? Nog steeds niet doorgedrongen dat die waarden bij wet zijn vastgelegd?
Ik heb het al een paar keer geschreven, maar het dringt niet erg goed door heb ik de indruk.
Binnen de wet is iedereen vrij zijn eigen waarden te kiezen.

Gelijkheid van M/V is inderdaad bij wet vastgelegd, net zoals het niet mogen discrimineren van mensen van andere oorsprong bijvoorbeeld is er een die bij wet is vastgelegd. Maar daar hebt ge precies minder problemen mee dat mensen hier andere waarden proberen op te dringen op dat vlak.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be