![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is juist waarom ik ze maakte. Omdat ze niet opgaat bij melk en drank en ook niet bij cannabis en harddrugs. Citaat:
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 10 mei 2012 om 15:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals; vervang in je betoog cannabis door 'een pintje' en harddrugs door 'sterke drank' en je hebt evenveel gelijk als wanneer je dat niet doet. Tuurlijk hebben de meeste harddrugsgebruikers ooit wel eens wiet gerookt. Tuurlijk hebben de meeste alcoholisten ooit wel eens een pintje gedronken. Tuurlijk hebben de meeste pijnstillers-verslaafden ooit wel eens een Dafalgan genomen. .... Maar is dat dan een reden om bier of pijnstillers te verbieden? Blijkbaar niet. Waarom is het dat bij cannabis dan wel? Citaat:
![]() |
![]() |
#503 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat weette gij ook. lamenteert er toch ni zo over ! junkie ! ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 10 mei 2012 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 |
Banneling
|
![]() Wat ge in uwe eigen hof kweekt is uw zaak,iets illegaal aankopen is het steunen van internationale criminelen..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#506 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is net het probleem. Geef mij steekhoudende argumenten ik ben best bereid mijn mening bij te stellen. Helaas zijn de argumenten die ik hoor niet echt overtuigend. Zo gaat het hier nu bv al een tijdje over de stepping-stone theorie. Die is ondertussen al zo vaak weerlegd dat ik dat, met de beste wil van de wereld, geen steekhoudend argument kan noemen. Te meer omdat ik uit persoonlijke ervaring weet dat ze niet klopt. Ik blow namelijk al 25 jaar en heb in al die tijd nog nooit harddrugs gebruikt (uitgezonderd alcohol). En verder zijn de meeste andere argumenten waar je als blower mee om de oren wordt geslagen even vrolijk toepasbaar op andere 'drugs' zoals alcohol, koffie, medicijnen,... Moet ik ze dan in het geval van cannabis wel gegrond vinden en in het geval van alcohol en medicijnen niet? Geen probleem met het argument dat cannabis (licht en vooral lichamelijk) verslavend kan werken maar dan enkel uit de mond van iemand die ook alcohol, koffie, tabak, suiker,... wil verbieden. Maar zo zijn er niet veel. Er zijn best veel dingen waar ik in de laatste 25 jaar mijn mening over heb bijgesteld maar dan steeds omdat ik merkte dat de argumenten te sterk waren en dat ik ongelijk had. Bij cannabis is dat nog steeds niet het geval.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 10 mei 2012 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ach wat, in K&K valt tegenwoordig toch niks meer te lamenteren, daarom dat ik het hier maar wat kom doen. ![]()
![]() |
![]() |
#508 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat het aankopen van cannabis steun verlenen is aan illegale criminelen is niet de schuld van cannabis maar van de wetgeving. Legaliseer het, organiseer en controleer de productie en geen enkele internationale crimineel verdient er nog iets aan.
![]() |
![]() |
#509 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat er geen enkele blower gaat reclameren als de staat zou zeggen: "Ok, we legaliseren het, we gaan het zelf verbouwen maar we verbouwen enkel 'normale' wietsoorten (bv White Widow) en aan 'opgefokte' soorten doen we niet mee."
![]() |
![]() |
#511 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo ver is het hier gekomen seg. Ik doe mee aan ernstige discussies... Het einde is nabij. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#513 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heling is misdadig ook al heb je het spul zelf niet gestolen .idem dito voor het aankopen van illegale wiet....draai het maar rond..het is niet omdat je geen redenen ziet voor een verbod dat je het mag omzeilen, integendeel dat bevestigd het cliché van de anarchistische rastakop als doelgroep ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
En dat wil ik graag zo houden.
![]() |
![]() |
#516 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo mag je in Belgie bv een zelfstandig bijberoep hebben (ik zeg maar wat) maar toch zijn er nog steeds die in het zwart bijklussen. Toch zal, in het geval van cannabis, de overgrote meerderheid tevreden zijn met een door de staat gecontroleerde en getaxeerde wietkweek en -handel. Gedaan met de (illegale) ritjes over de grens of de bezoekjes aan de duistere thuisdealer. De staat moet gewoon zorgen dat hun prijzen niet abnormaal hoog boven de illegale markt uitkomen. En dat is volgens mij geen probleem, zelfs met een behoorlijke taxatie.
![]() |
![]() |
#517 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En nu ga ik een pijpje roken, want die drugswetten houden niemand tegen. ![]() 'T amusement.
![]() |
![]() |
#520 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |