Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2012, 15:08   #501
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Nochmaals die vergelijking gaat niet op omdat er geen enkele link is tussen melk en alchol, buiten dat het beide vloeistoffen zijn. Melk is geen verslavend product dat gehaald moet worden in speciale handels waar geestverruimende producten worden verhandeld, noch heeft melk iets te maken met de werking van alcohol.
In het geval van soft drugs en hard drugs zijn die gemeenschappelijke kenmerken er wel, enkel bij het ene sterker dan bij het andere.
Mag ik u er even attent op maken dat ik zelf zei dat die vergelijking niet opging?
Dat is juist waarom ik ze maakte.
Omdat ze niet opgaat bij melk en drank en ook niet bij cannabis en harddrugs.

Citaat:
Niet gezien om eerlijk te zijn (en niet express neen).
Geen probleem. Gelukkig is het nooit te laat om er alsnog op te reageren.

Laatst gewijzigd door BigF : 10 mei 2012 om 15:09.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2012, 15:15   #502
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach ja, dat vinden drugsconsumenten wel vaker als normale mensen een mening hebben die met de hunne strookt. Zelfs simpele uitspraken juist interpreteren is blijkbaar al teveel gevraagd. Ik stel nergens dat cannabisgebruikers systematisch gaan overstappen naar harddrugs. Wel stel ik dat mensen die overstappen naar harddrugs reeds softdrugs consumeerden. Er zijn geen mensen die nooit drugs hebben genomen en dan plots heroïne beginnen te spuiten en zo eindigen als een lijk ergens in een achterwijk. Dat is meestal het einde van een heel proces van drugsgebruik, dat (geloof het of geloof het niet) ergens begonnen is.
Dit blijft echt duren eh?
Nogmaals; vervang in je betoog cannabis door 'een pintje' en harddrugs door 'sterke drank' en je hebt evenveel gelijk als wanneer je dat niet doet.

Tuurlijk hebben de meeste harddrugsgebruikers ooit wel eens wiet gerookt.
Tuurlijk hebben de meeste alcoholisten ooit wel eens een pintje gedronken.
Tuurlijk hebben de meeste pijnstillers-verslaafden ooit wel eens een Dafalgan genomen.
....

Maar is dat dan een reden om bier of pijnstillers te verbieden?
Blijkbaar niet.
Waarom is het dat bij cannabis dan wel?

Citaat:
En jij gelooft dus werkelijk dat geen kat die in die koffieshops weed gaat/ging roken ooit zal overstappen naar zwaardere drugs?
Voor de elvendertigste keer; ik zeg enkel dat ze in die coffeeshop in ieder geval nooit in aanraking met harddrugs zullen komen. En bij de straatdealer wel.
Oud 10 mei 2012, 15:17   #503
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dit blijft echt duren eh?
Nogmaals; vervang in je betoog cannabis door 'een pintje' en harddrugs door 'sterke drank' en je hebt evenveel gelijk als wanneer je dat niet doet.

Tuurlijk hebben de meeste harddrugsgebruikers ooit wel eens wiet gerookt.
Tuurlijk hebben de meeste alcoholisten ooit wel eens een pintje gedronken.
Tuurlijk hebben de meeste pijnstillers-verslaafden ooit wel eens een Dafalgan genomen.
....

Maar is dat dan een reden om bier of pijnstillers te verbieden?
Blijkbaar niet.
Waarom is het dat bij cannabis dan wel?

Voor de elvendertigste keer; ik zeg enkel dat ze in die coffeeshop in ieder geval nooit in aanraking met harddrugs zullen komen. En bij de straatdealer wel.
cannabis roken is gewoon te ongezond om zo maar voor iedereen toe te laten BigF
dat weette gij ook.
lamenteert er toch ni zo over ! junkie !

Laatst gewijzigd door Anna List : 10 mei 2012 om 15:17.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2012, 15:18   #504
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
over dooddoeners gesproken
wat dacht u van :
de natuur is niet illegaal. Wie natuur illegaal maakt plaats zichzelf buiten onze wereld en wordt er een vijand van.
Wat ge in uwe eigen hof kweekt is uw zaak,iets illegaal aankopen is het steunen van internationale criminelen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2012, 15:19   #505
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Een joint met 100% wiet dat brandt toch niet goed?
Kom.u begrijpt mijn punt...moet ik het echt wetenschappelijk uitleggen met de hoeveelheden THC per gram ?
Oud 10 mei 2012, 15:24   #506
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo werken discussies nu éénmaal. Mensen komen aan met hun eigen visie, geven hun argumenten daarvoor, en vertrekken terug met dezelfde visie. Van wat ik hiervan afleid ben jij zelf nog voor geen millimeter veranderd van je oorspronkelijke standpunt (zelfs niet na 25 jaar). Vanuit mijn visie kan ik net zo goed zeggen dat je op 25 jaar nog niet verder dan dat bent gekomen.
Welke argumenten?
Dat is net het probleem.
Geef mij steekhoudende argumenten ik ben best bereid mijn mening bij te stellen.
Helaas zijn de argumenten die ik hoor niet echt overtuigend.

Zo gaat het hier nu bv al een tijdje over de stepping-stone theorie. Die is ondertussen al zo vaak weerlegd dat ik dat, met de beste wil van de wereld, geen steekhoudend argument kan noemen. Te meer omdat ik uit persoonlijke ervaring weet dat ze niet klopt. Ik blow namelijk al 25 jaar en heb in al die tijd nog nooit harddrugs gebruikt (uitgezonderd alcohol).

En verder zijn de meeste andere argumenten waar je als blower mee om de oren wordt geslagen even vrolijk toepasbaar op andere 'drugs' zoals alcohol, koffie, medicijnen,... Moet ik ze dan in het geval van cannabis wel gegrond vinden en in het geval van alcohol en medicijnen niet? Geen probleem met het argument dat cannabis (licht en vooral lichamelijk) verslavend kan werken maar dan enkel uit de mond van iemand die ook alcohol, koffie, tabak, suiker,... wil verbieden. Maar zo zijn er niet veel.

Er zijn best veel dingen waar ik in de laatste 25 jaar mijn mening over heb bijgesteld maar dan steeds omdat ik merkte dat de argumenten te sterk waren en dat ik ongelijk had.
Bij cannabis is dat nog steeds niet het geval.

Laatst gewijzigd door BigF : 10 mei 2012 om 15:25.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2012, 15:28   #507
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
cannabis roken is gewoon te ongezond om zo maar voor iedereen toe te laten BigF
dat weette gij ook.
lamenteert er toch ni zo over ! junkie !
Anna!!

Ach wat, in K&K valt tegenwoordig toch niks meer te lamenteren, daarom dat ik het hier maar wat kom doen.
Oud 10 mei 2012, 15:31   #508
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Wat ge in uwe eigen hof kweekt is uw zaak,iets illegaal aankopen is het steunen van internationale criminelen..
Ik zou wel eens willen horen wat een stel agenten zouden zeggen als ik een tiental cannabisplanten in mijnen hof zou zetten. Vast niet dat het mijn zaak is.

En dat het aankopen van cannabis steun verlenen is aan illegale criminelen is niet de schuld van cannabis maar van de wetgeving. Legaliseer het, organiseer en controleer de productie en geen enkele internationale crimineel verdient er nog iets aan.
Oud 10 mei 2012, 15:35   #509
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Anna!!

Ach wat, in K&K valt tegenwoordig toch niks meer te lamenteren, daarom dat ik het hier maar wat kom doen.
ik dacht al zoiets !

wat is m nu aan t doen !!!

een gemeende discussie begot !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2012, 15:35   #510
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom.u begrijpt mijn punt...moet ik het echt wetenschappelijk uitleggen met de hoeveelheden THC per gram ?
Ook hier geldt weer; organiseer en controleer de productie en het gedoe over cannabis met enorme gehaltes THC is van de baan.
Ik denk dat er geen enkele blower gaat reclameren als de staat zou zeggen: "Ok, we legaliseren het, we gaan het zelf verbouwen maar we verbouwen enkel 'normale' wietsoorten (bv White Widow) en aan 'opgefokte' soorten doen we niet mee."
Oud 10 mei 2012, 15:36   #511
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook hier geldt weer; organiseer en controleer de productie en het gedoe over cannabis met enorme gehaltes THC is van de baan.
Ik denk dat er geen enkele blower gaat reclameren als de staat zou zeggen: "Ok, we legaliseren het, we gaan het zelf verbouwen maar we verbouwen enkel 'normale' wietsoorten (bv White Widow) en aan 'opgefokte' soorten doen we niet mee."
jawel, want ze gaan er taksen op moeten betalen
Oud 10 mei 2012, 15:37   #512
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik dacht al zoiets !

wat is m nu aan t doen !!!

een gemeende discussie begot !
Erg eh?

Zo ver is het hier gekomen seg.
Ik doe mee aan ernstige discussies...

Het einde is nabij.

Oud 10 mei 2012, 15:54   #513
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou wel eens willen horen wat een stel agenten zouden zeggen als ik een tiental cannabisplanten in mijnen hof zou zetten. Vast niet dat het mijn zaak is.

En dat het aankopen van cannabis steun verlenen is aan illegale criminelen is niet de schuld van cannabis maar van de wetgeving. Legaliseer het, organiseer en controleer de productie en geen enkele internationale crimineel verdient er nog iets aan.
Wat mij betreft wel, tenzij je er een lucratief handeltje mee opstart...

Heling is misdadig ook al heb je het spul zelf niet gestolen .idem dito voor het aankopen van illegale wiet....draai het maar rond..het is niet omdat je geen redenen ziet voor een verbod dat je het mag omzeilen, integendeel dat bevestigd het cliché van de anarchistische rastakop als doelgroep ...
Oud 10 mei 2012, 15:56   #514
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Droom maar verder...er zit een hoop anarchistisch gepuis tussen de pro's en die gaan eens flink lachen met gelegaliseerde én zwaar getaxeerde softwiet...
Oud 10 mei 2012, 17:01   #515
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat mij betreft wel, tenzij je er een lucratief handeltje mee opstart...
Wat jammer dat jij de wetten in Belgie niet schrijft...

Citaat:
Heling is misdadig ook al heb je het spul zelf niet gestolen .idem dito voor het aankopen van illegale wiet....draai het maar rond..het is niet omdat je geen redenen ziet voor een verbod dat je het mag omzeilen, integendeel dat bevestigd het cliché van de anarchistische rastakop als doelgroep ...
Ik begrijp best dat mijn argumenten pro cannabis niet volstaan om zelf te gaan kweken. Vandaar dat ik het ook niet doe. Ik ben immers geen anarchistische rastakop. Ik ben een doodnormale huisvader met vrouw en kinderen, een eigen huis, een vaste job en een blanco strafblad.
En dat wil ik graag zo houden.
Oud 10 mei 2012, 17:07   #516
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Droom maar verder...er zit een hoop anarchistisch gepuis tussen de pro's en die gaan eens flink lachen met gelegaliseerde én zwaar getaxeerde softwiet...
Zo'n mensen zullen er altijd zijn. Je hebt er altijd die genomen maatregelen (zelfs al zijn ze in hun voordeel, bv legalisatie van cannabis) niet ver genoeg vinden gaan en toch in het illegale circuit blijven rondhangen.

Zo mag je in Belgie bv een zelfstandig bijberoep hebben (ik zeg maar wat) maar toch zijn er nog steeds die in het zwart bijklussen.

Toch zal, in het geval van cannabis, de overgrote meerderheid tevreden zijn met een door de staat gecontroleerde en getaxeerde wietkweek en -handel.
Gedaan met de (illegale) ritjes over de grens of de bezoekjes aan de duistere thuisdealer. De staat moet gewoon zorgen dat hun prijzen niet abnormaal hoog boven de illegale markt uitkomen. En dat is volgens mij geen probleem, zelfs met een behoorlijke taxatie.
Oud 10 mei 2012, 17:10   #517
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo'n mensen zullen er altijd zijn. Je hebt er altijd die genomen maatregelen (zelfs al zijn ze in hun voordeel, bv legalisatie van cannabis) niet ver genoeg vinden gaan en toch in het illegale circuit blijven rondhangen.

Zo mag je in Belgie bv een zelfstandig bijberoep hebben (ik zeg maar wat) maar toch zijn er nog steeds die in het zwart bijklussen.

Toch zal, in het geval van cannabis, de overgrote meerderheid tevreden zijn met een door de staat gecontroleerde en getaxeerde wietkweek en -handel.
Gedaan met de (illegale) ritjes over de grens of de bezoekjes aan de duistere thuisdealer. De staat moet gewoon zorgen dat hun prijzen niet abnormaal hoog boven de illegale markt uitkomen. En dat is volgens mij geen probleem, zelfs met een behoorlijke taxatie.
Oud 10 mei 2012, 17:11   #518
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Cannabis (gedeeltelijk) legaliseren moet in Europees verband gebeuren, ik ben tegen een legalisatie in België alleen, dan krijgen wij alle overlast van de buurlanden...
Oud 10 mei 2012, 17:11   #519
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beter dan het autoritaire gespuis dat koste wat koste ons volledige leven (wat men eet, wat men ziet, wat men zegt, waar men gaat en staat) wilt controleren.

En nu ga ik een pijpje roken, want die drugswetten houden niemand tegen.

'T amusement.
Oud 10 mei 2012, 17:13   #520
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Beter dan het autoritaire gespuis dat koste wat koste ons volledige leven (wat men eet, wat men ziet, wat men zegt, waar men gaat en staat) wilt controleren.

En nu ga ik een pijpje roken, want die drugswetten houden niemand tegen.

'T amusement.
Ik heb toch liever dat autoritaire gespuis in mijn buurt dan een bende drugsdealers..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be