Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2012, 22:18   #501
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Waar gij u druk om maakt, gij hoeft toch nie in uw reet te laten zitten.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 22:21   #502
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Waar gij u druk om maakt, gij hoeft toch nie in uw reet te laten zitten.
Wat is uw probleem nu weer?

Zij willen in de spotlight staan, zij willen dat wij over hen praten, anders zit je geen parades te houden. Wel, ze krijgen wat ze willen. En ze oogsten wat ze zaaien.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 22:23   #503
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Jij gaat homofilie aanmoedigen?
Je wil de meerderheid van de bevolking (70%) besmetten met HIV?

Zijn alle homo's dan besmet met hiv?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 22:27   #504
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is uw probleem nu weer?

Zij willen in de spotlight staan, zij willen dat wij over hen praten, anders zit je geen parades te houden. Wel, ze krijgen wat ze willen. En ze oogsten wat ze zaaien.
"Ze willen dat er over hen gepraat wordt"

...en jij geeft hen hun zin.

't Is toch geen obsessie voor je zeker?
Oud 8 augustus 2012, 22:29   #505
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Lol, de hele zin van het Demper-bestaan samengevat; obsessie met gays omdat hij niet durft toe te geven dat hij zelf in z'n gat willen laten gezeten worden. Je moet zijn uitspraken over zijn liefde voor blote mannenkonten eens opzoeken. Nogal onthullend.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 22:32   #506
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Lol, de hele zin van het Demper-bestaan samengevat; obsessie met gays omdat hij niet durft toe te geven dat hij zelf in z'n gat willen laten gezeten worden. Je moet zijn uitspraken over zijn liefde voor blote mannenkonten eens opzoeken. Nogal onthullend.
Pruis, ge zijt ne rare geworden.

Hoe komt dat, leg uit.

Wie van de persoonlijkheden ben je, of zit je er mee te spelen?

edit; bovendien heb ik die 'discussie' over mannenkonten gevolgd, en de Raf heeft hem er proper ingeluisd...'t zou bij mij begot nie waar zijn!

Laatst gewijzigd door SDX : 8 augustus 2012 om 22:33.
Oud 8 augustus 2012, 22:32   #507
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waar gij u druk om maakt, blijf dan weg uit het topic als het u niet aanstaat.
Oud 8 augustus 2012, 22:34   #508
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar gij u druk om maakt, blijf dan weg uit het topic als het u niet aanstaat.
Zit ik op 'n forum of niet soms, wat ben je lichtgeraakt.

Druk maak ik me nergens meer om, dat heb ik al 'n tijdje achter me gelaten, lucht op.
Oud 8 augustus 2012, 22:38   #509
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
edit; bovendien heb ik die 'discussie' over mannenkonten gevolgd, en de Raf heeft hem er proper ingeluisd...'t zou bij mij begot nie waar zijn!
Kan je dat even uitleggen hoe Raf dat heeft gedaan?
Toch niet met zijn handtekening?

Citaat:
Zit ik op 'n forum of niet soms, wat ben je lichtgeraakt.

Druk maak ik me nergens meer om, dat heb ik al 'n tijdje achter me gelaten, lucht op.
Ik krijg hier al 26 pagina's lang gespam en scheldpartijen naar mijn hoofd van politiek correcten en nep homofielen, zonder enige tussenkomst van een mod en nu komt madam er nog een schepke bovenop doen.

Er heerst duidelijk een taboe over dit onderwerp en dat is voor mij een teken om door te gaan.
Oud 8 augustus 2012, 22:44   #510
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Zijn alle homo's dan besmet met hiv?
Als 70% van de wereldbevolking homofiel zou zijn, zoals parsprototem wil, zouden de cijfers over HIV volledig de pan uitswingen.
Oud 8 augustus 2012, 22:49   #511
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je dat even uitleggen hoe Raf dat heeft gedaan?
Toch niet met zijn handtekening?

Ik krijg hier al 26 pagina's lang gespam en scheldpartijen naar mijn hoofd van politiek correcten en nep homofielen, zonder enige tussenkomst van een mod en nu komt madam er nog een schepke bovenop doen.

Er heerst duidelijk een taboe over dit onderwerp en dat is voor mij een teken om door te gaan.
Niet boos zijn op me dempie, ik wou je enkel in bescherming nemen tegen die grote, boze wolven die zich als hyena's op je storten.
Oud 8 augustus 2012, 22:57   #512
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Pruis, ge zijt ne rare geworden.

Hoe komt dat, leg uit.

Wie van de persoonlijkheden ben je, of zit je er mee te spelen?
Goh, dat zou een heel eigen thread eisen maar suffice to say dat ik heel blij ben eindelijk out and proud te zijn.

Citaat:
Raf is een held en haalt de closet cases er zo uit.

Oud 8 augustus 2012, 23:04   #513
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goh, dat zou een heel eigen thread eisen maar suffice to say dat ik heel blij ben eindelijk out and proud te zijn.
Dat mag best zo wezen, proficiat overigens, maar ik genoot vroeger meer van je, je schreef al eens 'n verhaal waar ik 'n traantje bij wegpinkte...dat zit er nu niet meer in, of toch?

Citaat:
Raf is een held en haalt de closet cases er zo uit.
Dat méén je niet...'n 'held' zowaar...

Ohohoh wacht eens even...de Raf heeft je account gekraakt, jij bènt de Raf... :")

Laatst gewijzigd door SDX : 8 augustus 2012 om 23:23.
Oud 8 augustus 2012, 23:21   #514
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sterk, zeer sterk.
Stop nu maar met je preek dat homofielen heilig zijn en dat ze er geen buitensporig gedrag op nahouden in vergelijking met hetero's.
Haal je kop uit het zand, spreek eens met enkele homofielen zoals Den Duisteren Duikboot, en kijk eens naar de cijfers over HIV, gedrag als barebacken, serosorteren, bugchasing.

En niet persoonlijk worden of beginnen schelden uit frustratie he, inhoudelijk blijven.
Beste Demper,

ik ben met je akkoord dat het onnozel is als belegen (niet oud,niet jong) homo je halfbloot als een naïef bakvisje te gaan gedragen, en andere domme uitspattingen. Doch hier ben je serieus aan het zeveren.
Homo's gedragen zich niet smeriger dan hetero's. Het enige verschil tussen homo's en hetero's is hun geaardheid, daar houdt het mee op.

Het barebacken, serosorteren ed wordt maar bedreven door een erg minieme minderheid. Doch onder heteromannen heb je ook exemplaren die graag naar paringclubs gaan enzo. Dus hou op met je geblaat dat homo's er een meer buitensporig gedrag op na houden dan hetero's.
Dat er procentueel meer seropositieven zijn onder de homo's in vergelijking met de hetero's is absoluut een feit. De reden daarvoor ligt niet zozeer op het feit dat homo's buitensporiger zouden zijn, wel op het feit dat de aard van seksualiteit onder homo's veel meer risico's inhoudt. Zo simpel is het.
Dus hou hier nu maar op met je aanstellerij, het trekt op niks.
Oud 8 augustus 2012, 23:25   #515
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Dat mag best zo wezen, proficiat overigens, maar ik genoot vroeger meer van je, je schreef al eens 'n verhaal waar ik 'n traantje bij wegpinkte...dat zit er nu niet meer in, of toch?
Oh, dank je voor zo'n mooi complimentje. Is lief van je. Maar ik heb hier nooit veel bijval gekregen met m'n literaire activiteit hoor

Citaat:
Dat méén je niet...'n 'held' zowaar...
Met hoofdletter H.

Oud 8 augustus 2012, 23:29   #516
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, dank je voor zo'n mooi complimentje. Is lief van je. Maar ik heb hier nooit veel bijval gekregen met m'n literaire activiteit hoor
Dat weet ik, maar die lui voelden geen 'connectie'.

Citaat:
Met hoofdletter H.
Ahj
Oud 8 augustus 2012, 23:38   #517
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Beste Demper,

ik ben met je akkoord dat het onnozel is als belegen (niet oud,niet jong) homo je halfbloot als een naïef bakvisje te gaan gedragen, en andere domme uitspattingen. Doch hier ben je serieus aan het zeveren.
Homo's gedragen zich niet smeriger dan hetero's. Het enige verschil tussen homo's en hetero's is hun geaardheid, daar houdt het mee op.

Het barebacken, serosorteren ed wordt maar bedreven door een erg minieme minderheid. Doch onder heteromannen heb je ook exemplaren die graag naar paringclubs gaan enzo. Dus hou op met je geblaat dat homo's er een meer buitensporig gedrag op na houden dan hetero's.
Dat er procentueel meer seropositieven zijn onder de homo's in vergelijking met de hetero's is absoluut een feit. De reden daarvoor ligt niet zozeer op het feit dat homo's buitensporiger zouden zijn, wel op het feit dat de aard van seksualiteit onder homo's veel meer risico's inhoudt. Zo simpel is het.
Dus hou hier nu maar op met je aanstellerij, het trekt op niks.
Je trekt je staart in sinds het geweten is van Prins Laurent , gij, hé ? Dacht je dat ik dat niet zou opmerken ?
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 23:41   #518
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Je trekt je staart in sinds het geweten is van Prins Laurent , gij, hé ? Dacht je dat ik dat niet zou opmerken ?
Ja wat is dat van Prins Laurent? Dat Hij er geweest is? Ja, en dan? Hij moet alleszins niet aan mij de toelating vragen om te gaan en staan waar Hij wil.
Ik vind het sympathiek van Hem dat Hij wilt opkomen voor de rechten van een minderheid. En aan uw onnozele insinuatie's dat Hij er gaat uit ongezonde interesse doe ik niet mee; Hij is gehuwd en vader van 3 kinderen (en misschien een vierde op komst?).

Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 8 augustus 2012 om 23:42. Reden: aanpassing
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 23:41   #519
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mja, nu ben je de TS toch eindeloos teveel eer aan het geven: "maatschappelijke kritiek". Dat is zoals een varken in een bruidsjurk steken en het een queen noemen. Als ik het eerste bericht van deze "discussie" herlees, schiet ik nog in de lach. Het is gewoon wat imbeciele homohaat en dan nog gruwelijk slecht en boertig geformuleerd langs allerlei omwegen (cfr. zijn obsessie met het nicheverschijnsel serosorteren als hamerargument in élke posting).
Wel, ik heb de OP nog eens rustig herlezen en dit viel me direct op:
Citaat:
Extravagant doen in het openbaar tegen homohaat.
Met als resultaat..... het stimuleren van homohaat.
Ik kan het mis hebben, maar ik vermoed dat homohaat bij de poster reeds latent aanwezig moet geweest zijn (opvoeding, vrienden, slechte ervaring, wie zal 't zeggen?), al is dat geen patent van VL-N in het algemeen.
Ik ken genoeg Vlaamsgezinden, om te weten dat de meesten van hen geen problemen hebben met holebi-vrienden of collega’s, maar dan wel liefst zonder pluimen in de reet.
Conformisme heeft nu eenmaal z'n prijs, tot spijt van wie 't benijd.

Elementen binnen de poco-partijen zullen privé ook niet allemaal even homo-tolerant zijn, dus Dempers extreme mening toeschrijven aan de héle VL-beweging is er mi flink wat over, maar dat wist je wsl ook al.
Citaat:
Ik vraag me trouwens af, in dezelfde lijn, waarom homohaat altijd in de lagere sociale klassen voorkomt?
Is dat bij de gekleurde arbeidersklasse ook zo ?
Want dan is homohaat an sich alvast niet aan het VL-N toe te schrijven, maar lijkt me die aversie eerder een mondiaal gegeven te zijn.
Zou dat biologisch of cultureel bepaald zijn ?
Citaat:
Domheid is natuurlijk wel dé kweekvijver voor allerlei extremismen,
Hangt er ntl van af in welke context je domheid wenst te definiëren.

Is onze koninklijke familie intelligent en sociaal te noemen, omd�*t ze ‘elite’ is ?
Zijn goede mecaniekers dom en extremistisch als ze VB stemmen ?
Zijn alle Nobelprijswinnaars vrij van homofobie ?

Domheid behoeft dus geen obstakel te zijn voor een hoog emotioneel IQ, net zoals intelligentie geen maatstaf is voor het ontbreken van mededogen.

Citaat:
in die zin is het misschien niet verwonderlijk om zien dat Vlaams-nationalisme en homohaat zo vaak hand in hand gaan.
Waarom beschouw jij VL-N als extremistisch en BE-N niet ?
Beide concepten zijn nochtans op dezelfde ‘extremistische’ impulsen gestoeld, al weet ik niet of ze ook aan dezelfde moraal-ethische voorwaarden voldoen, om hun legimiteit te rechtvaardigen.
Soit, de verdere ontvouwing van de geschiedenis zal het wel uitwijzen.
Citaat:
Het eerste is inderdaad niet zonder waarheid maar de nuance is natuurlijk dat het werk langs beide kanten van de barricade heeft gekost. Maar je ziet dat het nog lang niet gedaan is, hè. Het is als hetero moeilijk in te beelden hoe vaak gays nog met homohaat geconfronteerd worden en hoe machteloos men daar vaak tegenover staat.
Ik besef ten volle dat homo's regelmatig en ongevraagd met de blatante vooroordelen van beestenkoppen ea kortzichtige idioten geconfronteerd worden en begrijp ook de onrust en frustratie, die zo’n neerbuigende reacties veelal kunnen teweegbrengen.
Het betekent elke keer een aanslag tegen de individuele integriteit, net tegen datgene wat de essentie van het menszijn uitmaakt.
Men heeft geen wapen nodig om iemand te laten sterven, de 'juiste' woorden en mimiek zijn genoeg.

Leuk is anders, vermoed ik.
Citaat:
Je ziet dat figuren uit de donkerbruine ondergrond van jouw geliefde Vlaanderen hier nog altijd vrij hun extremistische homohaat kunnen komen ventileren, hè.
Ja, die van S4B, dat zijn nogal extremisten, éh, en volgens moslims en poco’s is dat zooitje ongeregeld een ab-so-lu-te-min-der-heid.
Hier aangehaakt: de Dempers in mijn geliefde Vlaanderen zijn dat ook.

Citaat:
In het echt durven ze hun pedo-bakkes niet openen.
Homohaters die zich moslim noemen durven dat wél en meer dan dat ook naar ’t schijnt, afgaande op sommige berichten daarover:
http://www.skynet.be/nieuws-sport/ni...d-van-homohaat

Zijn die gemelde homobashers dan allemaal Dempers?
Je vind zelf de weg wel naar uitgebreidere artikels daarover...
Citaat:
Fora zoals deze zijn soms de laatste hideout voor dat soort geteism.
Net fora als deze zijn primo geschikt om extreme visies te delen met anderen, �*lle visies trouwens, gezien je in een kroeg nooit zulke uiteenliggende gedachten zo uitgebreid kunt wisselen.
Ik zie het niet zo direct voor me, gij en Demper aan één tafel in een babbelcafé…
Citaat:
Maar ik zeg er meteen bij dat ik wel waardeer hoezeer je weerwerk biedt aan de achterlijke homohaters uit nochtans je eigen nationalistische stal
No sweat, the pleasure is mine.

Zelfbeschikkingsrecht over het persoonlijke leven begint bij het toerekeningsvatbare individu en dit binnen de wetgeving terzake.
Dat principe verdedig ik graag, zeker als ik meningen opmerk die helemaal niet stroken met mijn persoonlijke ervaring daarover.

Rechtvaardigheid is een van mijn zuilen, ook al strijk ik daarmee sommige van mijn 'stalgenoten' hiermee tegen de haren in.
En gezien dit homo-onderwerp niks te maken heeft met de doelstelling van de gedeelde politieke voorkeuren mbt een zelfstandig Vlaanderen, is dit een discussie van persoon tot persoon, los van de politieke identiteit ervan.

Geen enkele VL-N hoeft zich dus 'verraden' te voelen, omdat een brother in arms een andere mening heeft over iets wat geen zak uitstaans heeft met de gezamenlijke doelstelling.
Het ene hoeft het andere dus niet in de weg te staan.

Citaat:
Het tweede begrijp ik niet goed... ? Heb je het over DDB? Die zal allicht fake-gay zijn, idem met Magnificat.
Sure, en jij blijkt the hard stuff te zijn.

Whatever, fake of niet, maar ik vermoed dat veruit de meeste homo’s niet echt gediend zijn met de HIERZIJNWIJ!!-parades, waar provocerende nichten, diep uit de bol gaande drag queens ea extravaganza, de grenzen van 'het algemene' nogal eens durven te verleggen.
Ik denk gewoon dat dat niet lekker aanvoelt bij die 'gewone' meerderheid.

Ter vergelijking, ik voel ook weerzin opkomen als ik op YT een filmke zie, waar de platkoppen van Stormfront hun versie van een feestje opvoeren, met provocerende gebaren en festania �* volanté en waar het ook aan de nodige vulgariteiten niet ontbreekt.
Wel, d�*t beeld voelt mij ook niet lekker aan, net zomin als bij de meerderheid der Vlamingen, vermoed ik.

Kwestie van enige forse vooroordelen iewat te nuanceren, al hoeft niemand daar mee in te stemmen.

Citaat:
Maar tenslotte nog wat moois om af te sluiten. Het moet niet allemaal kommer en kwel zijn in deze draad.
Zoals Gison het zei: "Zelfs te midden van de laagste genietingen, zoekt de meest bezeten wellusteling naar God."

Fok ze, Preuße, maar doe 't veilig.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 23:55   #520
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ja wat is dat van Prins Laurent? Dat Hij er geweest is? Ja, en dan? Hij moet alleszins niet aan mij de toelating vragen om te gaan en staan waar Hij wil.
Ik vind het sympathiek van Hem dat Hij wilt opkomen voor de rechten van een minderheid. En aan uw onnozele insinuatie's dat Hij er gaat uit ongezonde interesse doe ik niet mee; Hij is gehuwd en vader van 3 kinderen (en misschien een vierde op komst?).
Jaja, leg het maar uit nu...
Weet je wat ik nu grappig zou vinden ? Dat den Beirre en Fabiola volgend jaar ook mee komen dansen en springen op dat gebeuren. Fabiola in bikini, met nog enkele pluimen in haar kont zoals een gepluimd kieken, dan slagen al die homo's gegarandeerd in paniek op de vlucht.
De Prins Laurent is daar echter beter op zijn plaats, met zijn vetkwabben schuddend op het ritme van de muziek. Die valt niet op tussen de andere homo's.
Wie zegt u trouwens dat al die kinderen van hem zijn ? Wie weet zijn ze van de facteur ? Of van de tuinman van het Paleis.
En ja, natuurlijk heeft hij het recht om daar naar toe te gaan. Wie zijn wij om hem te beletten zijn vriendjes te bezoeken...
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be