Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2013, 23:23   #501
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Peter1962, blijkbaar heb je hier over gelezen, daarom breng ik onderstaande nogmaals onder je aandacht. Geen dank.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Jij was toch spa'er? Waarom stem jij op een partij van varkens? Ook Kocak liet zich al ontvallen dat we begrip moeten hebben voor de homofobie onder moslims.

Ik stem niet voor Vlaams Belang, en de link met Cyriel Verschaeve is mij al helemaal onduidelijk.

Laatst gewijzigd door mvd : 13 maart 2013 om 23:23.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 23:31   #502
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Peter1962, blijkbaar heb je hier over gelezen, daarom breng ik onderstaande nogmaals onder je aandacht. Geen dank.
Dank is dan ook overbodig, ik voel me geheel niet aangesproken gezien ik niet op een partij van varkens stem. Wel heb ik nog een donkerbruin vermoeden dat jij wel een blokker bent, ondanks spontane opflakkeringen van idolatrie voor Homans.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 23:39   #503
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dank is dan ook overbodig, ik voel me geheel niet aangesproken gezien ik niet op een partij van varkens stem. Wel heb ik nog een donkerbruin vermoeden dat jij wel een blokker bent, ondanks spontane opflakkeringen van idolatrie voor Homans.
Oh? Heb je niet net Ahidar een varken genoemd? Heb je toevallig verkeerd geklikt dan hier? http://forum.politics.be/poll.php?do...ts&pollid=6914

Idolatrie voor Homans? Waaruit blijkt idolatrie? Dat slaat echt nergens op, je moet nu ook geen wartaal beginnen uitslaan eh..
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 23:45   #504
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Laat ze maar doen. De meeste Flandriens zijn ook liefhebbers van België.
Kan u ongetwijfeld hier statistisch bewijzen met een florissante link nietwaar..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Kampioen worden van België betekent héél wat méér dan Kampioen van vlaanderen worden hé.
Als we het potentieel uit het zuiden des lands in aanschouw nemen rammelt uw bewering zowat aan alle kanten aangezien buiten Gilbert er bitter weinig zijn die ook maar een kans maken om die tricolore voor één jaar te mogen omgorden....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 00:04   #505
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Tis ene goed verdiende klap voor de NVA en haar aanhang.
Blijkbaar hard te incasseren...
Oud 14 maart 2013, 01:02   #506
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Geachte Robinus,

U kent duidelijk niets van het Catalaans-nationalisme.

Neem eens een kijkje op:
http://en.wikipedia.org/wiki/Esquerr...a_de_Catalunya
Wat is nu jouw punt?

Een nationalist in een rijkere regio is plots niet meer laf omdat die zich bovendien als 'centrum-links' profileert? Of is het omwille van de moedige annexaties van gebieden buiten Catalonië die ze voorstaan dat ze opeens niet meer laf zijn?
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 06:29   #507
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Noch Vlaanderen noch Catalonië zitten in die situatie. In die gevallen gaat het om een laf nationalisme.
On ons geval gaat het eerder om een strijd tegen inefficientie, tegen de blokkeringspolitiek, en tegen de imperialistische politiek van een regio die ondanks een eeuwigheid aan transfers met dat geld nog steeds niet gedaan heeft wat het al lang had moeten doen. Maar ik kan begrijpen dat het veel makkelijker is om je ervan af te maken met een simplistisch en incorrect "het is uit lafheid", een manier van argumenteren die op zich eigenlijk heel erg laf is...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 06:32   #508
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Tis ene goed verdiende klap voor de NVA en haar aanhang.
Blijkbaar hard te incasseren...

Amai, als dit voor jou an een "klap" is die "hard te incasseren" is... Een kinderhand...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 07:08   #509
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Vrije meningsuiting is ook niet meer wat het geweest is.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 07:25   #510
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht

Amai, als dit voor jou an een "klap" is die "hard te incasseren" is... Een kinderhand...
Toch 26 pagina's verzuurde zever, koe.

Laatst gewijzigd door Echte Waal : 14 maart 2013 om 07:25.
Echte Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 07:42   #511
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
uw 'redenering' mist op een paart punten:
1) blijkbaar heeft gilbert het nu opeens maar over een deelverzameling van de N-VA stemmers (de foert-stemmers). Gaat u nog onderverdelingen maken als het u beter uitkomt?
Ik maak geen onderverdelingen, maar ik denk niet in hokjestermen. Zijn er dan geen foertstemmers bij de NVA-kiezers? Zijn die (nu) "40%" allemaal voorstander van Vlaamse onafhankelijkheid binnen Europa?

Btw, alsof dit enkel voor de NVA zou gelden... Of zelfs voor Vlaanderen...

Citaat:
2) De foert-stemmers weten blijkbaar ook niet waar de N-VA voor staat. Meer nog, ze zouden mss anders stemmen indien ze het wel wisten. Veel als, indien, zou en dingen die niet kunnen bewezen worden. Madama Soleile op haar best.
Het is inderdaad gissen. Maar er is wel onderzoek dat daarnaar verwijst, uiteraard op een veel genuanceerdere manier.
http://soc.kuleuven.be/web/files/6/3..._juni_2010.pdf

Citaat:
3) heeft hij ongelijk? volgens belgicisten inderdaad niet, want het past in hun kraam.
Evenals het niet past in het kraam van de Vlaams-nationalisten, waardoor hij volgens hen inderdaad ongelijk heeft.

En het past in het Vlaams-nationalistisch beeld te denken dat de verklaringen van Gilbert het beste symbool zijn van de rabiate racistische anti-Vlaamse houding van de Franstaligen is. Dus heeft hij ook gezegd dat alle NVA-kiezers (lees dus: Vlamingen) dom zijn.

Citaat:
4) indien iemand zomaar een bolleke kleurt zonder te weten waarom, dan is dat inderdaad een dommerik Dat vind ik ook :/
Dat is dan inderdaad een dommerik, ik heb het trouwens ook eens gedaan (). Maar daarom ben je nog niet dom.
Kleine nuance.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 14 maart 2013 om 07:42.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 08:09   #512
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Dat Gilberke de nva-stemmers dommeriken noemt, kan me niet veel schelen. Zelfs al zal ik het onthouden. Om het ten gepaste tijde even in herinnering te brengen natuurlijk.

Maar Gilberke wou geen politieke uitspraak doen.
Lees en begrijp: zijn sponsor heeft hem aangemaand tot 'voorzichtigheid'.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 08:12   #513
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Het enige wat ik daarover weet, is dat Zuid-Soedan afscheidde. Mijn kennis daarover volstaat niet om daarover te oordelen.

Als het een economisch duidelijk dominante regio is die zich afscheidt, dan kan je bijna algemeen zeggen dat het een laffe asociale handeling is. Geen idee welke regio economisch dominant was in het geval van Soedan.

Ingeval het een achtergestelde regio is die zich afscheidt, dan kan ik erin komen dat het om een bevrijding van een repressieve onderdrukking zou kunnen gaan. Noch Vlaanderen noch Catalonië zitten in die situatie. In die gevallen gaat het om een laf nationalisme.
dus tot de jaren 60 was het Vlaams-nationalisme terecht, daarachter niet meer?
Oud 14 maart 2013, 08:34   #514
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus tot de jaren 60 was het Vlaams-nationalisme terecht, daarachter niet meer?
Hij zal dat wellicht denken.

En de soldaten van de tijd van "et pour les Flamands, la même chose .." of "hier ons bloed, wanneer ons recht",
die wisten toen al dat we ooit welvarender gingen worden dan ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 09:48   #515
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Er zouden enorme foto's en standbeelden van Staf Declercq en Cyriel Verschaeve langs de Vlaamse wegen moeten staan.
Vlak naast het clublokaal van de duivenbond is nog plaats.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 09:52   #516
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Er moeten aan de aankomst van de Ronde Van Vlaanderen gigantische foto's van Staf De Clercq, Cyriel Verschaeve en enorme AVV-VVK vlaggen getoond worden, zodat de wereld kan zien waar het fiere Vlaamse volk voor staat.
Het Vlaamse volk staat voor...paal?
Oud 14 maart 2013, 09:55   #517
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat Gilberke de nva-stemmers dommeriken noemt, kan me niet veel schelen. Zelfs al zal ik het onthouden. Om het ten gepaste tijde even in herinnering te brengen natuurlijk.
Ik moet toegeven dat de N-VA'ers lekker rancuneus zijn . Bij het ACW weten ze daar alles van.

Citaat:
Maar Gilberke wou geen politieke uitspraak doen.
Lees en begrijp: zijn sponsor heeft hem aangemaand tot 'voorzichtigheid'.

.
Touché. Kan je anders verwachten van een 'Monegask'?
Oud 14 maart 2013, 09:58   #518
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat wil jijzelf ?
Confederalisme, alles als één land waar een stem evenveel waard is of desnoods de boedelscheiding.

Het ziet er echter hoe langer hoe meer naar uit dat het de boedelscheiding zal moeten worden.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 10:02   #519
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Confederalisme, alles als één land waar een stem evenveel waard is of desnoods de boedelscheiding.

Het ziet er echter hoe langer hoe meer naar uit dat het de boedelscheiding zal moeten worden.
Waar stelt Philipipe Gilbert dat hij niet hetzelfde wil ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 10:02   #520
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Daar kan je precies toch niet over zwijgen he?
Waar het hart van vol is,...
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be