![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Hewel ik begrijp, dank zij hen, meer en meer hoe een heel volk de vernieling in kan gereden worden en dat deze keer zogezegd met de allebeste en vredelievende bedoelingen voor dat volk... Citaat:
Hoewel vasthouden aan kennis en procedures is eerder een uitschakeling van het verstand dan het gebruiken... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat het sjamanisme betreft... dat kan goed zijn voor een sjamaan maar ik ben geen sjamaan en ik zie dan ook het meeste van wat hij zegt niet in... Intuïtie kan in vele gevallen goed zijn maar ook slecht... In feiten moeten wij ons verstand gebruiken om achteraf na te gaan of wat we denken intuitief te weten wel juist is; om na te gaan dat wat ons buikgevoel ons zegt wel overeen komt met de waarheid... Als je zuiver kennis wil opdoen... vb. een taal leren, wiskunde, natuurkunde ... kennen; hewel dan is het verstand de grote stap voor uit... Maar als je je diepere vragen stelt weet het verstand niets... Dan moet je jezelf ondervragen en dan komt het verstand achteraf om te kontroleren of wat jij jezelf als antwoord gaf wel juist is... |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En al dat wat er nu gebeurt had niet voorkomen kunnen worden met een klein beetje gezond verstand op de juiste plaats??? Maar het verstand dient daar niet voor; het verstand dient om macht te verwerven, om zichzelf op een hoger plaatje te zetten, om zijn medemensen te minimaliseren, om zijn gelijk te krijgen en te doen overheersen... Kijk het verstand heerst is geen rede dat we goed bestuur zouden krijgen, in tegendeel dikwijls... En het gaat niet alleen over de politiek; het gaat over het menselijke samenleven op alle niveau... in de huiskring, in de school, op het werk, maar ook op het gebied van de naties... Heel de geschiedenisboeken staan vol van het misleiden, het bedriegen, het onderwerpen, het utiliseren van mensen op persoonlijk vlak, op gemeentelijk vlak, op landelijk vlak, op wereld vlak... En de godsdienst heeft natuurlijk daar een enorme hap in bijgebracht... En op godsdienstgebied is het zelfs nog erger, vuiler omdat zij zogezegd de mensen de juiste weg naar een bovenaards, buitenaards, aards onafhankelijk wezen moesten brengen... En in het beste geval kunnen we zelfs stellen dat ze eerder een muur opbouwden tussen de gewone mens en het 'hogere' zo het bestaat... Nogmaals met het verstand kan men alles bewijzen, de leugens het eerste... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#506 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het nut van het veroveren van de ruimte zit hem erin om de kans groter te maken om een van hun "nakomelingen" te laten overleven. Eens machines over gans de melkweg zijn verspreid is dat machinale leven onverwoestbaar en onstopbaar zelfs met de ergste vormen van oorlog. En nadien vallen er andere galaxieen te veroveren. Omdat dat gewoon de (enige) zin van het leven is: voortplanten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 juli 2019 om 20:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat is de oorzaak??? Hewel ik geloof (oei geloven is een slecht woord hier) dat het verkeerd gebruik van het verstand daar de oorzaak van is... Misschien dat de mens op tijd die les begrepen zal hebben anders zal hij zichzelf uitroeien... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is nu eens een voorbeeld van een 'verstandelijke' totaal, maar dan ook totaal verdwaasde uitlating over iets waar u totaal niets over weet en alleen maar uitgaat van vooroordelen die u uit uw duim of moet ik hier zeggen uit uw dwaze verstandelijke kop zuigt... Jij kunt zeggen, ik geloof dit maar weten doe je niets en bewijzen nog minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of dat nu gaat over een onzichtbare opperkol, geloof in aliens die hier wat komen rondvliegen, hang naar heroische vervlogen glorie liefst nog met wat sagen en legendes, scientology Nu ja wat je zegt geldt enkel voor een deel van mensheid net zoals er in het alternatief eveneens een deel zou zijn die zich niet kan aarden ....en zoals een andere poster al eens opwierp : ge hebt de keuze wat vroeger niet zo was ... dus is het objectief 'beter' te noemen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#518 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, ik denk niet echt dat wij ons kunnen voorstellen wat een bomenleven is. Nog niet in de verste verte. Hetgeen wij allemaal vertellen over bomen is een gerationaliseerde antropomorfische interpretatie van het leven der bomen. Helaas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
t' Is maar hoe ge het bekijkt Maar ik had het over je opmerking over autoriteit en 'struggle for life' nu, een wezen/soort gaat sowiezo ten onder hé als de omstandigheden al teveel veranderen en ze niet in de huidige vorm aankan. Oftewel is het niet voldoende aangepast en gaat het ten onder oftewel past het zich zodanig aan dat ge niet meer van hetzelfde beestje kunt spreken Citaat:
Citaat:
Ik zie het ook eerder als werktuig/eigenschap maar dan wel eentje dat bijzonder efficiënt is gebleken en ons ergens ( met resp. naar die efficiëntie ) superieur maakt. Maar daar hadden we het allemaal niet over. Het ging over denken en wetenschap als tools an sich. Wie dat doet is van geen belang. Maar het is het enige denkbare middel dat maakt dat ge verifieerbare kennis kunt verwerven Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#520 |
Banneling
|
![]() Niet helemaal mee eens; in onze evolutie hebben wij alle stadia van het leven tot het niveau van het mens-zijn doorlopen... Al die stadia zijn in ons ADN ingeschreven en ik denk dan ook dat wij wel, ten minste indien we de moeite doen, ons het leven van een boom kunnen voorstellen... Maar omgekeerd niet...
|
![]() |
![]() |