Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2020, 11:31   #501
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Jij leest misschien bijna nooit een boek ?
Toch wel, maar ik lees niet zo graag slechte fictie.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2020, 11:46   #502
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zou je het erg vinden om persoonlijke gegevens over mij nu te wissen, Knuppel?
Ochgottekes toch!
Eerst in bericht #481 dit schrijven:
Citaat:
We hadden meer volk op onze laatste lokale Open VLD happening….
En daarna zitten zemelen over "persoonlijke gegevens" die zouden moeten gewist worden...
Dat allemaal omdat Knuppel alludeerde op uw aanhankelijkheid aan OVLD. Dan zou je er toch zelf horen over te zwijgen als dat gegeven voor jou zulk een gevoelig teentje is?

Laatst gewijzigd door quercus : 29 april 2020 om 11:47.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2020, 11:50   #503
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ochgottekes toch!
Eerst in bericht #481 dit schrijven:

En daarna zitten zemelen over "persoonlijke gegevens" die zouden moeten gewist worden...
Dat allemaal omdat Knuppel alludeerde op uw aanhankelijkheid aan OVLD. Dan zou je er toch zelf horen over te zwijgen als dat gegeven voor jou zulk een gevoelig teentje is?
Mijn initialen worden hier gepost, quercus.
Ik heb hier ooit een permban gekregen omdat ik iemand bij zijn voornaam noemde.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 april 2020 om 11:51.
Oud 29 april 2020, 11:51   #504
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hoofdprobleem is dat het een K&K draad is.

Mag hier dus niet staan.
Een BV die een politieke statement geeft, is politieke actualiteit.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2020, 11:52   #505
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
blijkbaar niet, want ge staat hier al terug

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2020, 12:07   #506
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zul jij op een gegeven ogenblik die initialen hier zelf wel gereveleerd hebben. Misschien in een vlaag van verstrooidheid. Ik zie niet hoe dat anders te achterhalen is.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2020, 12:15   #507
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan zul jij op een gegeven ogenblik die initialen hier zelf wel gereveleerd hebben. Misschien in een vlaag van verstrooidheid. Ik zie niet hoe dat anders te achterhalen is.
Dat is te achterhalen voor wie daar echt naar op zoek is. Mij stoort het intimiderend karakter van dit soort praktijken op een forum.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 april 2020 om 12:16.
Oud 29 april 2020, 12:19   #508
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Louis Tobback en Siegfried Bracke, 2 orangisten, hebben een aantal jaren geleden in DS daar nog over gepraat. Hun schatting was dat er hooguit 200 mensen daar echt mee bezig zijn.
Wij verschillen van mentaliteit. De drijf om iedereen dezelfde mening te doen hebben en voor eens en altijd te zwijgen als je een idee voorstaat dat geen gevestigde orde is vandaag; die mentaliteit vind ik dom. Ik beschouw Nederland als het verlengde van mijn cultuur en mensen mogen er het hunne van vinden. Ik trek me dat niet aan.

Laatst gewijzigd door Weyland : 29 april 2020 om 12:26.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2020, 12:27   #509
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Jij leest misschien bijna nooit een boek ?
Uit je vorige reacties valt op te maken dat je de procedure om als nieuwe lidstaat aanvaarding in de EU te krijgen niet kent. Of je negeert ze ? Die staat nochtans glashelder in de verdragstekst, zelfs als je de link krijgt reageer je er niet op en verwijst naar een boekje geschreven door een politicus die wat zit te freewheelen. Dat boekje van die nobody zal niets veranderen aan de verdragstekst en de toelatingsvoorwaarden. De zweefkezen die dachten dat tijdens de catalaanse frats de EU haar basisregels zou willen ad hoc verkrachten waren eraan voor de moeite...
Zelden zo een unanimiteit gezien, alle lidstaten, de europese commissie zowel als het europees parlement waren unaniem : geen fantasietjes.

Wie liever blijft fabuleren op basis van een boekje van een Blok-nobody, mag dat uiteraard. De gemiddelde auteursrechten op een boek liggen rond de 10% dus voor Dolf Annemans is dat een leuke schnabbel naast zijn wedde als europees parlementslid.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2020, 12:29   #510
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ok... dan maar gewoon “De Nederlanden”.
Belgie dus.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2020, 12:33   #511
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Uit je vorige reacties valt op te maken dat je de procedure om als nieuwe lidstaat aanvaarding in de EU te krijgen niet kent. Of je negeert ze ?
Dat deed de EU zélf toen ze Griekenland aanvaardden als lidstaat.
Reynders gaf trouwens zelf toe dat hij wist dat Griekenland niet voldeed aan de voorwaarden.

Laatst gewijzigd door daiwa : 29 april 2020 om 12:42.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2020, 12:37   #512
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Dat is na "nu is het aan ons" al het tweede boek dat ik zou moeten lezen.

Blijkbaar zijn er die aan hun idee wat moeten verdienen via een boek.

maar blijkbaar zomaar hun werkgever (de bevolking) informeren zit er niet in. Hun dikke pré en de partijfinanciering ten spijt. Over zakkenvullers gesproken.

Om nog maar te zwijgen over het niveau van hun aanhang, die het blijkbaar ook slikken dat ze in kosten moeten vallen om de ideeën van hun favoriete partij te kennen om met kennis van zaken hun stem uit te brengen, of het niet willen weten hoe het moet want "ze geloven erin" .

Raar fenomeen
Wat betreft "met kennis van zaken stemmen.
De meeste kiesplichtigen zijn politieke analfabeten. Ze steken bewust hun kop in het zand omdat ze uit ervaring weten dat er zelfs niet verkozenen opvolgers aan de particratische knopjes worden neergepoot. Maar owee als alle trukken van de particratische foor zijn opgebruikt, en de machtigen hun macht dreigen te verliezen en HUN doel niet langer bereiken, dan heeft de kiezer fout gestemd en krijgt hij de roetpiet toegeschoven.

Vergeet maar beter niet WIE de zakkenvullers waren die een dikke pree voor zichzelf en een resem politieke vriendjes regelden, plus de partijfinanciering. Hopelijk voor jou duiken de partijen die verantwoordelijk zijn voor de kiesdrempel niet zélf onder de constructie waarmee ze de min-vijf-procent-partijen partijfinanciering ontnamen.
Over het niveau van HUN aanhang zullen we maar zwijgen, zeker?

Heb je je al eens afgevraagd waarom de "aanhang" die ooit wél met kennis van zaken stemde afhaakt en vandaag hun vroegere partij gestadig aan richting de kiesdrempel drijft? Zijn dat allemaal plots debielen omdat ze niet langer stemmen voor de partij van jouw voorkeur? Of waren dat al debielen toen ze stemden zoals jij?

Heb jij je al eens afgevraagd hoelang jij nog aan de goede kant van de geschiedenis zult staan, en je neerbuigend kunt blijven opstellen tegen een andere "aanhang" dan de jouwe?

Niemand verplicht jou om boeken te lezen van auteurs met een door jou ongewenste aanhang. Je vergist je hoe dan ook schromelijk door te denken dat de aanhang waar jij op spuwt alleen bestaat uit Vlaemsch-nazionalistisch plebs. IK wil de kiezers niet de kost geven die Vlaams Belang stemmen om de partijen te duvelen die verantwoordelijk zijn voor de bestaande rotzooi. Rotzooi waar de partijen met de door jou gewenste aanhang verantwoordelijk voor zijn. Je oren zouden nogal tuiten als je wist wie er allemaal deel uitmaakt van je verguisde aanhang.

Ik weet niet of het beter zal gaan met de gedemoniseerde "fascisten" aan het roer, maar slechter dan nu kan het niet worden. Aan de verkiezingsuitslagen kan een kind zien dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
Niet geprobeerd is op voorhand verloren.
De tijd van "het succes van ons beleid kan afgemeten worden aan het terugdrijven van het BLOK" is voltooid verleden tijd en niet langer voor herhaling vatbaar.
Oud 29 april 2020, 12:38   #513
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat deed de EU zélf toen ze Griekenland aanvaardden als lidstaat.
Reynders gaf trouwens zelf toe dat hij wist dat Griekenland niet voldeed aan de voorwaarden.
Dat is panda glad vergeten.
Oud 29 april 2020, 12:58   #514
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat betreft "met kennis van zaken stemmen.
De meeste kiesplichtigen zijn politieke analfabeten. Ze steken bewust hun kop in het zand omdat ze uit ervaring weten dat er zelfs niet verkozenen opvolgers aan de particratische knopjes worden neergepoot. Maar owee als alle trukken van de particratische foor zijn opgebruikt, en de machtigen hun macht dreigen te verliezen en HUN doel niet langer bereiken, dan heeft de kiezer fout gestemd en krijgt hij de roetpiet toegeschoven.

Vergeet maar beter niet WIE de zakkenvullers waren die een dikke pree voor zichzelf en een resem politieke vriendjes regelden, plus de partijfinanciering. Hopelijk voor jou duiken de partijen die verantwoordelijk zijn voor de kiesdrempel niet zélf onder de constructie waarmee ze de min-vijf-procent-partijen partijfinanciering ontnamen.
Over het niveau van HUN aanhang zullen we maar zwijgen, zeker?

Heb je je al eens afgevraagd waarom de "aanhang" die ooit wél met kennis van zaken stemde afhaakt en vandaag hun vroegere partij gestadig aan richting de kiesdrempel drijft? Zijn dat allemaal plots debielen omdat ze niet langer stemmen voor de partij van jouw voorkeur? Of waren dat al debielen toen ze stemden zoals jij?

Heb jij je al eens afgevraagd hoelang jij nog aan de goede kant van de geschiedenis zult staan, en je neerbuigend kunt blijven opstellen tegen een andere "aanhang" dan de jouwe?

Niemand verplicht jou om boeken te lezen van auteurs met een door jou ongewenste aanhang. Je vergist je hoe dan ook schromelijk door te denken dat de aanhang waar jij op spuwt alleen bestaat uit Vlaemsch-nazionalistisch plebs. IK wil de kiezers niet de kost geven die Vlaams Belang stemmen om de partijen te duvelen die verantwoordelijk zijn voor de bestaande rotzooi. Rotzooi waar de partijen met de door jou gewenste aanhang verantwoordelijk voor zijn. Je oren zouden nogal tuiten als je wist wie er allemaal deel uitmaakt van je verguisde aanhang.

Ik weet niet of het beter zal gaan met de gedemoniseerde "fascisten" aan het roer, maar slechter dan nu kan het niet worden. Aan de verkiezingsuitslagen kan een kind zien dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
Niet geprobeerd is op voorhand verloren.
De tijd van "het succes van ons beleid kan afgemeten worden aan het terugdrijven van het BLOK" is voltooid verleden tijd en niet langer voor herhaling vatbaar.
Te lang en te tegenstrijdig om op te antwoorden, als het kort kan en zonder sloganeske taal wil ik opnieuw probberen.

Ik ga de "goedweer" partij oprichten
enkel regen 's nachts en net genoeg voor de natuur en de landbouw.

Veel volk zal daar niet tegen zijn, dus stemmenpotentieel genoeg.
Ongenoegen over het huidige weer, ook meer dan genoeg
Hoe ik dat ga doen? Niet belangrijk want je moet daar in "geloven" zonder uitleg, zonder scenario, zonder onderbouwing. er zijn genoeg die blindelings geloven. Ik zal er misschien een (pseudo) wetenschappelijk boek over schrijven.

Iedere parallel met bestaande situatie is louter toevallig.

Laatst gewijzigd door spherelike : 29 april 2020 om 13:04.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2020, 13:12   #515
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Te lang en te tegenstrijdig om op te antwoorden, als het kort kan en zonder sloganeske taal wil ik opnieuw probberen.

Ik ga de "goedweer" partij oprichten
enkel regen 's nachts en net genoeg voor de natuur en de landbouw.

Veel volk zal daar niet tegen zijn, dus stemmenpotentieel genoeg.
Ongenoegen over het huidige weer, ook meer dan genoeg
Hoe ik dat ga doen? Niet belangrijk want je moet daar in "geloven" zonder uitleg, zonder scenario, zonder onderbouwing. er zijn genoeg die blindelings geloven. Ik zal er misschien een (pseudo) wetenschappelijk boek over schrijven.

Iedere parallel met bestaande situatie is louter toevallig.
Oud 29 april 2020, 13:16   #516
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik heb dit al verschillende keren gesteld en zal het nog eens herhalen.

Voor mij mag er gerust een referendum komen over de splitsing.
1)Zeggen ze in het Nederlandstalig gedeelte: "ja , we willen splitsing", dan moeten we onderhandelingen hierover beginnen.

2)Zegt men "neen", dan stoppen we heel dat communautair gedoe voor een tijd in de politieke diepvries. Niets sluit evenwel uit dat men na verloop van tijd later een nieuw referendum houdt.

Eigenlijk is het toch eenvoudig. Niet?
Goed, duidelijk en eenvoudig voorstel. Waarom doet men dat niet? Het zou toch een enige gelegenheid zijn om 2 gehate/gevreesde partijen een flink stuk gras voor de voeten weg te maaien. Waarom toch?
Oud 29 april 2020, 13:26   #517
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Als een artiest zich uitspreekt tegen Belgique dan wordt deze door de linkse/Belgicistische bende gedegradeerd tot kluchtzanger waarvan zijn mening geen hol voorstelt. Dat hadden we natuurlijk al van ver zien aankomen.
De illusie dat alle artiesten links zijn even doorprikt. Dat pikt en vanaf het moment dat een artiest zich uit als niet links wordt hij door dat kamp onmiddellijk als artistiek minderwaardig beschouwd. Wel, ik heb nieuws voor dat kamp. Urbanus is niet de enige. Wel zowat de enige die het luidop durft te zeggen, het zich financieel kan permitteren en zich geen zak aantrekt van wat de hypocriete politiek correcte kaste van hem denkt. Dat heet vrijheid.
Oud 29 april 2020, 13:27   #518
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Goed, duidelijk en eenvoudig voorstel. Waarom doet men dat niet? Het zou toch een enige gelegenheid zijn om 2 gehate/gevreesde partijen een flink stuk gras voor de voeten weg te maaien. Waarom toch?
Omdat - uitgezonderd VB en PVDA - geen enkele andere partij daar voorstander van is.
Iets met zelfbehoud, vermoed ik.
Oud 29 april 2020, 13:39   #519
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
4 nov 2019 14%
17 dec 2019 37% omwille van de politieke communautaire crisis van dat moment

En da's al jaren lang zo...heel klein beetje in stijgende lijn...ge zou voor minder daar er partijen zijn die dat levendig houden

Dus ik denk niet dat ge er gaat komen met een referendum.
En al zeker niet als het een 'eerlijk' referendum betreft met voor en nadelen transparant opgegeven...niet gelijk in GB dus
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2020, 13:39   #520
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik kan me daarbij aansluiten.

Films/acteurs in Vlaanderen in het algemeen halen het amateurniveau van de ons omliggende landen niet eens.
Niet mee eens. Wij hebben een aantal heel goede acteurs. Er zijn de laatste jaren kwalitatief hoogstaande films en series gemaakt. De trein-der-traagheid-boerenpsalmfilms ligt al wel even achter ons. Ik heb de laatste jaren erg genoten van sommige Vlaamse films. Ik vind daarentegen steeds moeilijker mijn gading in Hollywoodproducties. Als je niet van superhelden en reuzerobots houdt, heb je daar tegenwoordig dikke pech.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be