![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog eens,"corona" is NIET de OORZAAK van het omvallen van ,jawel,de kledij-retail en aanzienlijke delen van de horeca....Het is het laatste duwtje voor sectoren die,we zijn het blijkbaar al vergeten ,(het was nochtans reeds voor april 2020 constant in het nieuws),grotendeels naar Zombie-modus overgeschakeld waren .....
De vraag is nu eigenlijk wat de event-sector gaat meemaken als al die beperkende maatregelen opgeheven zullen worden.....Zullen ze nog "relevant" zijn? De technologie staat niet stil,"culturen" en gewoontes kunnen snel veranderen,het is misschien straks gewoonweg afgelopen met massaal samenkomen voor iets omdat het ons niet meer interesseert..niks dan miserie mee,onnodig,niet eens meer leuk.....en DUUR... ![]() Aanverwant heeft ook Warner Brothers meegedeeld dat in 2021 de filmreleases terzelfdertijd voor de cinema's als via HBO zullen beschikbaar zijn.....Nu is HBO in Europa nog geen "ding",maar het loopt parallel met wat Disney al aan het doen is.......waarbij dus de cinemasector,wegens feitelijke onmogelijkheid nog films te tonen,steeds meer genegeerd MOET worden odmat anders de grote media-conglomeratienen de filmsector evengoed mogen sluiten......Nog eens,eens de corona maatregelen voorbij zijn dreigt voor Kinepolis en consoorten een gans andere wereld te bestaan.......irrelevantie..... Laatst gewijzigd door kelt : 4 december 2020 om 22:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#502 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de indruk dat Kelt geen zelfstandige is.
![]() |
#503 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze overleven is een handel relevant, wat jou natte droom ook mag zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De cinema's sluiten: Dat werd al x aantal keren voorspeld en telkens richt die sector zich weer op. We zijn Europa, niet Amerika ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Every generation have his own way.
En zodoende zal entertainment wel veranderen. Maar nu is het toch werkelijk in alle sectoren slecht. En dat komt wel zeker door de maatregelen en niet de corona op zichzelf. Trouwens Walt Disney heeft inmiddels 138000 ontslagen door corona.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 5 december 2020 om 00:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#506 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jouw eerste zin -niet de aangestipte laatste- zegt het eerder correct Schoof, naar mijn gevoel.
![]() |
![]() |
#507 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze brengen bvb de Star Wars franchise grotendeels naar "digitaal",en met succes,en dat zal post-corona niet meer veranderen omdat het ganse concern zich aan het her-aligneren is natuurlijk....Het "bakstenen" Disney is waarschijnlijk een vogel voor de kat......want eigenlijk was dat allemaal erg veel moeite voor.......ja voor wat eigenlijk.... De basis daarvan werd pre-corona eigenlijk al gelegd... Maar ondertussen zijn de sectoren die geen betrekking hebben op "bezighouding en luxe" al weer goed opgestart........(ik ondervind het zelf op het werk) Simpel.......na-corona zal veel "oude brol" achtergelaten zijn op de mesthoop van de geschiedenis.....,het is voor ons,wat ouder wordende werkmensen (zelfstandig of niet) zaak daar niet bij gegooid te worden...(*kuch*) Laatst gewijzigd door kelt : 5 december 2020 om 08:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Minder afhankelijk om (alle) anderen te laten beslissen voor hen, bedoel ik.
![]() |
![]() |
#509 |
Minister-President
|
![]() Mijn vrouw heeft 30 jaar een kledingzaak van dure merkkledij gehad in het ring shopping in Kuurne en de maanden nov. en dec waren altijd de twee slechtste van het jaar met praktisch geen omzet, als handelaar houd ge daar rekening mee. Wel kwamen kijken wat ze zouden kunnen versieren als de koopjes periode eraan kwam, en zij maar zeker dat de rijkste de ergste waren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idd het is eentonig bijna allemaal vrouwenkleding. Daartussen 3 pralines winkels per straat en schoenen. En om de 50 meter iets om te knabbelen. Dan heb je alles zowat gehad. Voor vrouwen is dat een paradijs. Voor de echtgenoten is dat een aanslag op hun hart en portemonnee. Maar suggesties om alles wat aantrekkelijker en vernieuwing te brengen zijn welkom.
![]() |
![]() |
#512 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fun Shoppen is bij mijn weten in hoofdzaak altijd een vrouwelijke hobby geweest. Ik heb nooit geweten dat een vriend me voorstelde om eens te gaan shoppen ![]() Enkel pantoffelhelden slenteren daar beetje ongeïnteresseerd achter hun madammen. In veel shopping centra is er voor mannen dan ook niks interessants te zien of het moeten de shoppende madammen zelf zijn. Maar dat is dan ook maar de moeite om zien tijdens warme zomerdagen ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 december 2020 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens,die shopping centra....die hadden het ook al zwaar van VOOR corona,het ganse concept is een probleem geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ik ken dat goed door mijn werk, anders zal je mij daar ook niet snel zien.
![]() |
![]() |
#515 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Grote delen van de retail waren geleidelijk aan door vrouwen voor vrouwen bedoeld(zelfs de kledijafdelingen voor mannenkledij)...En nu ook deze doelgroep het internet ontdekt heeft(en daar de ganse logistieke ketting onder geweldige druk zet ![]() suggesties......awel.....het eerdervermelde Ring Shopping Kortrijk (maar sommigen BLIJVEN zeggen Kuurne...oud verhaal....ik laat het er maar bij) had ooit,een kwart eeuw geleden ook enkele winkels waar mannelijk publiek in geinteresseerd zou kunnen zijn (zoals een Tandy,en wat computershops,wat winkels waar je gereedschap kon kopen,een filmzaaltje zelfs...ach....) allemaal jaren geleden vervangen door kledijwinkels en koffiehoekjes... tsja....Op een bepaald moment hadeen ze daar zelfs een winkel waar je je teddyberen kon ontwerpen en laten bouwen...Nog een geluk dat ze daar altijd 2 "gewone" supermarkten gehad hebben of het was daar helemaal LEEG... Laatst gewijzigd door kelt : 5 december 2020 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de jaren voor Corona had Gent veel meer diversiteit. Echter door Watteeuw zijn straten verbod,vergunningen,duur parkeren,liever fietsers, enz beleid zijn bijna alle kwaliteits winkels verhuisd of gesloten bij gebrek aan hun vast clientèle, Overal zijn goedkope ingerichte slecht geverfde winkeltjes gekomen. Zelfs 2handswinkeltjes met brol kleren enz.. Dat jaagt het echte goede clientèle nog extra weg. De stad is te duur om brol te presenteren he. En nu maakt corona blijkbaar de eindafrekening.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 5 december 2020 om 13:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 |
Minister-President
|
![]() Die winkel is wel al tien jaar geleden, en op uw antwoord hierboven, ja Tandy en die pc zaak ook ring foto van Roger met zijn mooi dochter waren meer ons ding, nu schiet er ni veel meer van over dan goedkope kleerwinkels parfums en restaurants.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Hij ging er zomaar vanuit dat de overheid hun die taak ging geven. Dat zou wel eens dik kunnen tegenvallen, volgens mij gaat de overheid dit zoveel mogelijk doen met eigen mensen. Loopt daar toch volk teveel rond. En als men het toch gaat uitbesteden, dit aan de goedkoopste prijs, zodanig dat de mensen van de evenementen-sector beter kunnen blijven stempelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#520 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er komt een einde aan het moratorium waarmee de federale regering ondernemingen de voorbije twee coronagolven beschermde tegen een gedwongen faillissement.
https://www.hln.be/economie/regering...stop~aa66c2db/ |
![]() |
![]() |