![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het blijft uw kerk. Die grote fouten heeft begaan in het verleden. Zeer grote fouten. Die de leer van Jezus vollédig heeft verloochend. U draagt hier wellicht geen schuld aan, maar het blijft wel uw kerk. Zo is het nu eenmaal. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juni 2020 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Friezen hadden wellicht niet zo naïef moeten zijn en beseffen dat uw God maar even machteloos was als hun Goden. Alleen het wapengeweld van de Franken was sterker dan dat van de Friezen. Niet de god van de Franken.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juni 2020 om 19:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met zo met "mijn" (sic) Kerk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit gezegd zijnde, denk ik niet dat, toen Jezus zei: "gaat en onderwijs alle volkeren" , dat hij toen een methode om te 'onderwijzen' in gedachte had die deze was van Karel de Grote of van een Bonifatius. Die laatste die uw kerk (en wellicht u ook) als heilig beschouwt ook nog. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juni 2020 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad. En je hebt ook de Saksen.
Laatst gewijzigd door Weyland : 20 juni 2020 om 21:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#507 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meer nog: Paus Paschalis III verklaarde zelfs Karel de Grote ‘heilig’...
Als dat personage heilig is, dan is mijn hond ook heilig . Nu, let wel, misschien is mijn hond dit uiteindelijk ook. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juni 2020 om 21:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#508 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En het einde van het verhaal is,dat België is bevolkt door een samenstroom van Germaanse stammen nadat de autochtone bevolking vrijwel geheel was uitgemoord....
Dus ,zijn er eigenlijk géén echte belgen meer... ![]() Das östen gaat dat graag horen..... Geschiedkundig een Germaan van oorsprong.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#509 |
Banneling
|
![]() Heb je het nu over de RKK? Ik herinner me dat je in de draad over Grootneerlandisme nogal een lans brak voor de katholieken toen je ze vergeleek met de calvinisten. Je kon het zelfs niet over je spreekwoordelijke lippen krijgen om de slachting tijdens de Bartholomeusnacht met klem te veroordelen.
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 20 juni 2020 om 22:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze kennis van de Germaanse volkeren en stammen voor de Grote Volksverhuizing is grotendeels gebaseerd op hetgeen door Romeinse schrijvers over hen is opgetekend. Helaas maken deze geen systematisch onderscheid tussen Germaanse en Keltische stammen. Onze belangrijkste bron uit de tijd vóór de 4e eeuw is "De Germania" van de geschiedschrijver P. Cornelius Tacitus. De vraag is of er wel zoiets was als dé Germanen of dé Kelten; dat zijn slechts verzamelnamen die de Romeinen gaven aan de min of meer los van elkaar levende groepen die toen het midden en het noorden van Europa bevolkten. Welke taal of dialect iedere groep precies sprak is niet vastgelegd en het is heel goed mogelijk dat dit in de loop der tijd veranderde. De Nederlanden waren lange tijd overgangsgebied tussen Kelten en Germanen en in hoeverre er onder de Bataven nog Keltisch gesproken werd is bijvoorbeeld niet echt duidelijk. (WP) Volgens mij zijn al die stammen Keltisch. En konden ze mekaar ook verstaan al spraken ze niet helemaal dezelfde taal.Elke streek had toen zijn soort dialect dat verstaanbaar was voor de buren. Of vergelijk bijvoorbeeld het Duits en het Nederlands. Het woordje 'Germaans' (bedacht door de Romeinen) duidt eigenlijk op die stammen die achter de Rijn woonden, maar in feite waren dit ook Kelten. Dus heel dat gedoe over het verschil tussen Kelten en Germanen is erg overtrokken. De zogenaamde 'Germanen' waren gewoon wat minder beschaafde Kelten. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 juni 2020 om 07:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
https://www.universiteitvanvlaandere...at-vlaams-dna/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 juni 2020 om 09:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#515 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat ge de moeite gedaan hebt naar de uitleg van uw streekgenoot te luisteren. Dan weet ge dat het DNA van Limburgers vele diverser is dan dat van West-Vlamingen. En dat Limburgers veel meer DNA gemeen hebben met hun buren uit Nederland en Duitsland dan met Vlamingen (uit het Graafschap). PS het volgens filmpje over taal is trouwens ook interessant. https://www.youtube.com/watch?v=yG2v...=emb_rel_pause Laatst gewijzigd door pajoske : 21 juni 2020 om 09:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik sta toch op jouw negeerlijst, System uit Het Oosten? Los daarvan: hoe kun je tot de conclusie komen dat ik de misdaden van Coen niet afkeur, terwijl ik in deze draad niet of nauwelijks heb gepost?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door (bijna) iederéén. Op 30 juni verwijdert men in Gent het beeld van die vent Op 30 juni gebeurt er in Brussel NIETS. Er wordt een waarheidscommissie opgericht over Leo II. Die zou dus nog niet bekend zijn ??? Dit blijkt uit een archi-flauw vraaggesprek met De Wael in de 7de dag. Ongelooflijk maar waar ! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens uw voormalige Minister-President, Hendrikus Colijn, was Jan Pieterszoon Coen ...jawel, een groot calvinist. In 1937 vatte Colijn in een herdenkingsrede in Hoorn samen wat hij van Coen vond. Coen was in zijn ogen een “deugdzame, stoere calvinist”: “Vervolgens roemde hij diens eenvoud, strenge opvattingen over zedelijkheid, rijpheid van oordeel in staatkundige zaken en krachtig optreden, en ootmoedig in Godsvertrouwen.” (Historiek) Over die 'zedelijkheid' van Coen heb ik zo mijn twijfels. Over het 'krachtig optreden' van Coen wat minder. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 juni 2020 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |