![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben Brusselaar en Frans is er nog steeds de belangrijkste en meest gesproken taal. Veel Vlamingen zijn gewoon "bang" naar Brussel te gaan en dit voor belachelijke redenen. Als men hen uitlegt dat Brussel 19 gemeenten zijn en dat de ene gemeente niet de andere is, willen ze er niets van weten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een feit dat je vandaag in Brussel gemakkelijker je plan trekt in het Arabisch dan in het Nederlands. Nederlands is immers "le language des fachos".
![]() |
#503 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#504 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar dat zullen de Belgicisten natuurlijk blijven ontkennen ipv maatregelen te nemen zodat de Vlamingen in hun taal terecht kunnen in hun hoofdstad. Doch steek Uw hoofd maar verder in het zand hoor en blijf dit probleem ontkennen ,Hoe meer Brussel verfranst ,hoe vlugger Vlaanderen onafhankelijk zal zijn . ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#507 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#508 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#509 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wens Bart een goeie worp toe!
![]() |
#510 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#511 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net zoals dat Vlaanderen al sinds eind 2019 zelfstandig is nietwaar ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#513 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb heeel goed gezocht, maar toch nergens gevonden dat het VB in Grimbergen een schepen levert.
https://www.grimbergen.be/gemeenteraad |
![]() |
![]() |
![]() |
#514 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor een Federale regering is er geen Vlaamse meerderheid nodig, maar een federale meerderheid van 76 zetels. Dus 4X8% langst Vlaamse zijde is voldoende om een federale meerderheid te kunnen vormen.
Zelfs 1X 18% is daarvoor voldoende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#515 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en zolang de pseudo-Vlamingen van vld, vooruit, cd&v en groen diep blijven buigen en hun broek blijven afsteken voor de francofone eisen, zal een fed. regering kunnen gevormd worden. Benieuwd of n-va zich bij dat "selecte" groepje zal voegen.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 26 januari 2022 om 16:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#516 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Zelf ben ik christendemocraat en stem ik al jaren op het CDA. En wat je in Nederland ziet is dat er voor grote veranderingen eigenlijk altijd één grote middenpartij nodig is. Logisch ook als je je bedenkt dat voor grote veranderingen een breed draagvlak noodzakelijk is.
Zodoende denk ik dat voor Vlaamse onafhankelijkheid (of confederalisme) steun van CD&V noodzakelijk is. Alleen (centrum)rechts lijkt me niet voldoende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#517 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor onafhankelijkheid is de steun van Frankrijk of Duitsland en de UK en de VS nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Dat was tot zo'n tien jaar geleden bij een aantal domme en/of verkrampte Frans- of anderstaligen inderdaad zo'n beetje het idee (ik kan me nog wel enkele onaangename ervaringen daarmee herinneren). Deze groep mensen is tegenwoordig echter zo goed als geheel verdwenen (uitgestorven, of tot betere gedachten gekomen, dat laat ik in het midden). Zéker bij 'allochtonen' geniet het Nederlands de reputatie van 'taal van de (economische) elite'. De vraag naar lessen Nederlands voor anderstaligen blijft maar groeien, en dat zal nog wel een tijd zo duren.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Ik ben geen belgicist. Ik zou héél blij zijn mochten de Nederlanders hier binnen willen vallen en de boel overnemen. Spijtig genoeg zijn die mensen véél te braaf ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#520 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |