![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij voeren inderdaad dat capaciteitstarief in, in de ILLUSIE dat ge daarvoor zotte streken gaat uithalen, koud hebben als het vriest, en uw verwarming maximaal laten draaien als het warm is en zo, omdat zij aan hun draden zouden denken. Zij DENKEN dat met zo een onnozele incentive, zij U de essentie van de reden waarom ge een variabel gebruik hebt, gaan doen opgeven. Maar zij VERGETEN dat dat variabel verbruik voor U wel degelijk een grote waarde heeft (namelijk niet bibberen als het buiten vriest en zo), en dat gij best bereid zijt om een klein beetje meer te betalen om NIET hun dwaze incentive die voor U als gebruiker een enorm verlies aan comfort betekent, te volgen. Maar hun methode laat mensen schrik hebben van "door 1 kwartiertje onoplettendheid, plots een fortuin moeten te betalen". Die ongemakkelijke schrik en onzekerheid kan gewoon opgelost worden door UZELF een (comfortabel) maximum op te leggen met een automatische schakelaar, die U dat ene kwartiertje dat je echt gek bezig bent, gaat afschakelen. Eens je de goeie waarde gevonden hebt van waar uw comfort niet meer bedreigd is, en het enkel onhandigheden zijn die U meer doen verbruiken, kunt ge uw schakelaar DAAROP afstellen, en moet ge nooit meer denken aan dat capaciteitstarief, omdat ge dat met uw schakelaar hebt omgezet in een vast "abonnementsbedrag". Laatst gewijzigd door patrickve : 11 februari 2023 om 07:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ene "kwartiertje" (dat ik lees als een halfslachtige poging tot minimaliseren), of die "enige uren", is nog steeds elektriciteitsverbruik veroorzaakt door natuur, voor je buur Teun en voor de hele rest van 't dorp tot en met het hele land en zelfs hele continent. Als jij die tijd "echt gek bezig bent", is iedereen dat, en als iedereen gazt afschakelen, valt de reden voor afschakelen weg. Net als zonne energie, net als wind energie. Al de zonnepanelen, al de windmolens, die doen hun dingskes gezellig samen in een allen of niemand fashion he? Dat je dat niet zelf zou inzien, DAT is wat hier "echt gek" zou zijn. En daar gaat dat riedeltje slimme meter nodig voor capaciteitstarief precies hélemaal over. Over dat, en niks meer dan dat. Zogezegd nodig om het verbruik verspreid te krijgen, wat onmogelijk is want de wilde natuur is het beslissend organisme. De wilde natuur doet de zonnepanelen en de windmolens elektriek maken. En doet ook elektriek verbruiken. Daarmee wordt dat "nodig voor capaciteitstarief" UIT het riedeltje GESCHOTEN. Wat schiet er dan over van het riedeltje, ... wacht, effe mijn gom pakken... wrijfwrijfwrijf... SLIMME METER. Wat is het resterend productief/distributief en consumptief nut van die slimme meter dan: 0 komma 0. Dan komt patrickve af, die kijkt en oordeelt "die zijn ZOT". Dan komt Erw af, die download het eisenpakket dat de nazi's bij hun uitreiking van statuut "gecertificeerde slimme meter", leest onderbreken vanop afstand, leest minstens elk kwartier registreren, leest de database vanop afstand downloaden, leest foefelpogingen detecteren en doorbellen, enz. Wat oordeelt Erw: E-SPIONAGE METER. Domheid, zotheid, zo die aarden van mensen, dat kan best zo lijken, tot je lijstjes begint te maken, en merkt dat die collega van je met zijn zere rug - een bak bier draagt naar zen otto - in 't cafe een vrouwke in de lucht steekt oee hi hi gie - achter zijn weggewaaide vlag van FC De Kampioenen draaft - zaterdag en tijdens andere werfafwezigheden een kruiwagen zavel rondrijdt op zijn eigen werf. Dat is, zaken op een rijtje zetten, zo maken ze van letters die iets zeggen woorden die meer zeggen zinnen die nog meer zeggen en verklaringen die alles zeggen. Vala, punt andere lijn!
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Aankoppelen aan een klein dieseltje/LPG/Butaan/Propaan/E**/frituurolie/houtgas motor is zo gebeurd. Automatisch uw stroomkring overnemen en toerental afregelen naargelang het gevraagd vermogen kan zonder een complexe regelunit. ![]() Investering? < 1000€ en indien je nog de moeite wil doen om het koelwater als verwarming te gebruiken dan heb je een werkende warmte-kracht koppeling. Kies vervolgens dezelfde motor die ook in je oude wagen zit, zo halveer je ook de gewenste reserveonderdelen. Een goed uitgewerkte handleiding hoe men te werk moet gaan zal wel wat geld waard zijn zeker? De wereld is uw klant - toch?
![]() |
![]() |
#505 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overblijvende realiteit is dan dat average joe aan de energie raakt die nodig is om zonder teveel morren te gaan arbeiten voor de nazi's, terwijl de nazi's zelf in de winter in hun zwembroek in hun zetel met hun oogskes toe liggen te luisteren naar Wagner.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 11 februari 2023 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat ook over de hoeveelheid stroom die gelijktijdig verbruikt wordt. Ze moeten stroom opwekken zodat er, tijdens de grootste piek, toch voldoende stroom is. Al ze de grootste piek kunnen verminderen, moet er ook minder opgewekt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je verbruikt gedurende een kwartier 2,5 KWh, in dat kwartier kunt u een piek van 10 KWh hebben, dat is echt geen probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En, zoals gezegd, elektriekverbruik rantsoeneren, terwijl elektriekverbruik dominant door de wilde natuur wordt veroorzaakt, dat is eigenlijk, zelfs letterlijk, je in de kou zetten he? Je kunt daarvoor kiezen anders, zo van, ik wil warmte opofferen om eens goe naar roze balletten te kunnen gaan kijken. Een KEUZE. Maar dit is verregaander he, dit is bot gedwongen.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 11 februari 2023 om 12:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is maar heel zelden dat je ZINVOL gedurende een minuut of zo 10 KW gebruikt als je per kwartier-gemiddelde beneden de 2.5 KW wil zitten. Kortom, uw schakelaar zal uw piek inderdaad afschakelen, want het wil zeggen dat je POTENTIEEL iets onnozels aan het doen bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals men in andere landen dat OOK moet kiezen. Ik heb gekozen voor een abonnement van 12 KW. Omdat ik zo goed als geen enkele reden heb om daarboven te komen. Maar ik KAN potentieel eens zot gaan doen, en toevallig als mijn warmtepomp draait, als mijn waterverwarmer aanstaat, als de wasmachine en de vaatwas machine aan staat, de oven aanzetten, en ook nog eens iets anders aanzetten, en boven de 12 KW uitkomen, dan schakelt dat af. Want op geen enkel moment is zo een combinatie NODIG. Dat is gewoon een zotte piek die door totale onoplettendheid veroorzaakt werd en geen serieuze factor van comfort betekent. Dat gezegd, als ik dat WEL een factor van comfort zou vinden, dan verhoog ik mijn abonnent naar 15 KW of meer he. Ik had het enkel maar over mensen die SCHRIK zouden hebben om met zo een eenmalig piekje veel meer te moeten betalen: die kunnen ZELF een begrenzing zetten, zodat ze het risico niet lopen om PER ONGELUK boven hun met zichzelf afgesproken begrenzing te gaan die volgens hen een billijke prijs is voor een vorm van comfort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met direct gekoppeld hernieuwbaar is dat totaal anders. Daar is het aanbod bijzonder variabel, en is het geinstalleerde vermogen veel groter dan wat men op een willekeurig moment kan vragen ; maar is het aanbod soms, ongevraagd, gelijk aan dat geinstalleerde vermogen. Kortom, het ideale verbruik is daar helemaal geen "afgevlakte" curve, maar een die "pakt wat het kan wanneer het er is". Op sommige momenten zou men dan heel veel moeten verbruiken (ook al heeft men daar geen nood aan), en op andere momenten gaat er veel minder zijn dan wat men zelfs afgevlakt, zou willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is de moeite niet. Gewoon zorgen dat er geen grote verbruikers aanstaan tijdens de was en in de zomer de airco. En zit ik eens boven de 3,5 dan is dat ook geen ramp.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. |
![]() |
![]() |
![]() |
#513 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had het over dat capaciteitstarief, het beweerde nut ervan.. Een begrenzer installeren is als tegen de wilde natuur zeggen, gelijk wat je doet, ik ga nie meer dan zoveel energie verbruiken. Dan wordt de natuur even wilder en je begrenzer stopt daar dan haar te compenseren. Een begrenzer installeren om niet boven een rantsoen te komen, verandert niks aan het gegeven dat er rantsoenering is. Dat is als een slaaf die maakt dat ie hard genoeg werkt om niet van de zweep te krijgen, en stelt dat hard werken de pijn van zweepslagen voorkomt. Vala, de slaaf is content! Slim gezien van die slaaf! Voorbeeldig dat ie is! Zie slavernij is goe! Een win win win situatie! Hond content, baaske content, dansen tussen de madeliefkes! Ik persifleer het hier natuurlijk, maar daar komt je "oplossing" voor mensen die schrik hebben om... op neer toch he?
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#515 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1 of 2 maand erboven gaan, is ook niet zo erg.
Alhoewel dat dat wel doorrekent in de eerste maanden van de nieuwe situatie. Men heeft dan geen gemiddelde van de vorige 12 maanden. En voor de rest zeg, over hoeveel euro's hebben we het eigenlijk?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#516 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 45€ per extra kW. Iemand met een 20 kW laadpaal zit aan zo’n 1000€ per jaar.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. |
![]() |
![]() |
![]() |
#517 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En welke BEV heeft eigenlijk een 20 kW (AC)laadbox thuis nodig? ![]() Of anders gezegd noem me 5 BEV die een interne lader/omvormer hebben die 20 kW kan trekken. De zwaarste Tesla kan 17 kW aan. Bij de zwaarste BMW iX M60 (bruto 111,5 kWh batterij) is een interne 22 kW lader zelfs een optie, standaard is 11 kW. Een laadpunt 3 faze 16 A is 11 kW. 9 uur bijladen = 99 kWh rekenkundig bijladen, dus 90 kWh erbij met 10% laadverlies. Dat is 5% tot 95% effectief erbij voor een 100 kWh batterijpack. En dat zijn meestal BEV die +120k kosten, wat is voor die mensen 1k in jaar? En die halen meestal 500-600 km rijbereik, en kunnen veel sneller een groot deel onderweg snelladen, op 10 minuten laden die pakweg 200 km erbij. Waar ze thuis 4-5 uur voor nodig hebben. Eigenlijk hebben die zelfs al genoeg aan een 7,4 kW laadbox thuis, tenzij ze niet openbaar willen snelladen, dan nemen ze 11 kW.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 februari 2023 om 23:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan 1 kW 90 uur Aan 5 kW 18 uur Aan 10 kW 9 uur Aan 20 kW 4,5 uur Caveat emptor. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je vergeet trouwens ook 0,1 kW. ![]() Uit de databse: 0 tot 100%. Citaat:
![]() Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 februari 2023 om 23:52. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |