![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
aweer, graag gedaan |
|
![]() |
![]() |
#502 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#503 | |||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Dwz dat het kerkelijk recht volledig ondergeschikt is aan het staatsrecht. Dit neemt niet weg dat werelds-politieke beslissingen die genomen worden niet geinspireerd mogen zijn door religieuse fundamenten. Citaat:
Ik noem dit zelfs de langst bestaande fascistische piramidenstruktuur ter wereld. Getgeen geen enkel waardeoordeel inhoud hé. En wat niets zegt over de leefomstandigheden aldaar...daar durf ik mij niet over uitspreken wegens niet op de hoogte. Citaat:
Zou het toeval zijn dat hij lid is van opus Dei (vecht die als secte ook niet de scheiding van kerk en staat aan?)? Hij samen met het cultuurmarxisme worden in ieder geval (zoalng het duurt) gebruikt door de Waalse Sossen om de geldstromen naar het zuiden te onderhouden en dit met medewerking van iedereen die zich in de bedding van die geldstroom bevindt (vakbonden/zuilen/middenveld/politiek benoemden/enz). Citaat:
De katholieken leggen zich in al hun officiele stukken neer bij de democratische(?!) besluitvorming van dit land. Citaat:
Wel de Islam (sharia) Citaat:
Je bent toch niet vergeten hoop ik dat Onckelinckx de boeken waar werd opgeroepen om de homo's van de hoogste gebouwen met het hoofd naar onder af te werpen niet wou verbieden wegens "vrije meningsuiting". Je bent toch niet vergeten hoop ik dat er van moslimzijde geen enkel protest is geweest toen de twee moslima's in Brussel met zoutzuur werden verminkt omdat ze hun hoofddoek niet droegen? Citaat:
Iemand? Jan, weet jij dat? Citaat:
Staan ze voor een scheiding tussen kerk en staat of niet? Citaat:
Wie zegt dat de katholieke kerk hier op gespannen voet staat met de democratie? Citaat:
[size=1]Hier in België zijn dat vooral diegenen die zichzelf zo graag democratisch noemen.[/size] Het verschil tussen de moslims en de anderen is dat de anderen individueel en ideologisch ook ondemocratisch kunnen zijn maar de moslims dit zijn door hun ideologie. Let hier op: ik weiger pertinent om de islam een godsdienst te noemen zolang de islam niet officieel de scheiding tussen kerk en staat voorstaat en zolang aldus ook het Nazisme en het Communisme niet als godsdienst wordt erkend. Citaat:
De moslims die de Islam aanhangen ook. Let op:bestaat een moslim die de islam niet aanhangt? Want daar draait dus de ganse discussie in deze topic rond hé. ![]()
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 21 maart 2005 om 20:06. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
#504 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En nu zou ik ook graag weten of u er kennis van hebt dat dergelijke passages ook in de islamitische heilige boeken te vinden zijn. En dat dus die impliciete mogelijkheid tot compatibiliteit ook eigen is aan de islam.
![]() |
#505 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
U suggereert discriminatie (stemtecht tov stemplicht). In het ene geval gaat het om de verkiezing van de parlementen voor het bestuur van de staat, in het andere voor de verkiezing van een vertegenwoordiging van een godsdienst bij de staat. Twee totaal verschillende dingen dus. En trouwens, wie vertegenwoordigt de katholieken bij de Belgische overheid? Een niet verkozen, door de paus aangeduide kardinaal.
![]() |
#506 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#507 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
#508 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
#509 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
#510 | |||||||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
De katholieke kerk vindt net als andere godsdiensten de maatschappij doordrongen moet zijn van hun waarden. Dit is op zich niet ondemocratisch. Ze worden pas ondemocratisch als ze dit via ondemocratische middelen (geweld, leugens...) willen opdringen Citaat:
Het vaticaan blijft in zijn documenten trouwens wel schande spreken van deze wetten. Citaat:
Citaat:
Ik ben er niet op gebrand Onkelinx te verdedigen. Dat er geen protest is van moslimzijde (die overigens niet gecentrailseerd is dus geen woordvoerders heeft) kan ik bijna niet geloven. Citaat:
Katholiscisme: weet ik niet. officieel aanvaard de katholieke kerk de scheiding van kerk en staat. Al zullen er sommige katholieken zijn dit niet aanvaarden. Maar laten we aannemen dat het niet onverenigbaar is. Citaat:
Citaat:
Voor je mij hierop aanvalt, volgens mij bestaan er gevallen waar de vrijheid van meningsuiting kan worden beperkt om andere grondrechten te beperken. Citaat:
Citaat:
Ik denk trouwens ook niet dat je alles moet aanvaarden wat de paus zegt om katholiek te zijn.
"De visionairen van vandaag zijn de realisten van morgen." H. Kohl Laatst gewijzigd door Judge : 21 maart 2005 om 21:21. |
|||||||||
![]() |
![]() |
#511 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|||
![]() |
![]() |
#512 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[font=Verdana][/font] [font=Verdana]"Dewinter zei dat hij vanmorgen nog met kamerlid Filip De Man overleg gepleegd had en dat beiden op dezelfde lijn zitten. De Man had zondag in De Zevende Dag verklaard dat een moslim geen democraat kan zijn." [/font] Om het Vlaams Belang te splitsen met je van veel verder komen !! lukt sommige journalisten niet... laat staan een rechtbank ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
#513 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#514 |
Vreemdeling
|
![]() wat ik niet begrijp is het volgende: als een moslim onze 'democratie' niet erkend, waarom zou hij dan wel een democraat kunnen zijn?
Als een moslim de mensenrechten niet kan respecteren, waarom zou hij dan een democraat kunnen zijn? Als een moslim de vrouwenrechten niet kan respecteren, waarom zou hij dan democraat kunnen zijn? Als een moslim zich inhoudt met vrouwenhandel inzake het uithuwelijken van jonge vrouwen (soms nog klien meisjes), waarom zou hij dan een democraat kunnen zijn? Als een moslim zich bezig houdt met godsdienstoorlogen, waarom zou hij dan een democraat kunnen zijn? Als een moslim zijn eigen volk niet eens kan respecteren (onderlinge volkeren 'ruzietjes'), waarom zou hij dan democraat kunnen zijn? Als een moslim het enigzins vertikt om Nederlands (of zelfs eventueel Frans) te praten op een Vlaams grondgebied, waarom zou hij dan een democraat kunnen zijn? Enz, enz.. Al het bovenstaande zijn feiten, geen blokkerspraatjes. Loop gewoon rond op straat (ook 's nachts, als je durft!) en liefst zonder die linkse oogkleppen. En als er dan iemand mijn vragen zou kunnen beantwoorden, zonder rond de pot te draaien �* la linkie winkies (zoals iemand ooit zei op deze site)...
#515 |
Parlementslid
|
![]() Idd, het begin er op te lijken dat het VB niet meer met hun succes overweg kunnen. Da begint stilletjes aan op mijn zenuwen te werken. Ze hebben sjance er geen alternatief bestaat.
Nu, ik vond dat de Mol wel gelijk had, maar in zijn samenvatting laat 'm dan toch weer een steek vallen. Iemand de koran letterlijk volgt kan geen democraat zijn. Maar er zijn er genoeg die zich aangepast hebben en een andere vorm aan islamgedoe doen. Dat moslims op hun lijst zouden komen staan zou iik niet zo erg vinden zolang dat ze de islam aanhangen zoals ik de meeste belgen het christendom. Een echte moslim hoort hier in België niet thuis. |
![]() |
![]() |
#516 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Belg met moslimtheoriën komt ook niet op de lijst van het Vlaams Belang : Nooit Jamais Never Nie Nada Niente... nougabollen !! bij spa-spirit en groen zijn er al, dat past in hun "kraampje knuffelpolitiek", maar niet in een Vlaamse Nationalistisch partij... bij de liberalen zitten toch ook geen communisten of omgekeerd ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 21 maart 2005 om 21:33. |
|
![]() |
![]() |
#517 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#518 | |