Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2005, 09:09   #501
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
En ben je nu eigenlijk al uit uw ethisch dilemma? Wat zal het worden? De nazi's of de geallieerden?
Dat is niet het dilemma.

Het dilemma is: Belgen of Belgen?

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 09:29   #502
An VdS
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Zonder dank. Heb ze zelf ook gezien. En was niet de enige. En als ik me niet vergis heeft de politie ze in beslag genomen op de weide zelf.
Inderdaad!
An VdS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 09:30   #503
An VdS
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
Inderdaad
zij die in eer en geweten het Rode Gevaar (Bolsjwistisch Europa) gingen bevechten uit katholieke of andere beweegredenen, verdienen AMNESTIE
Voila, daarover gaat het mij![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by An VdS on 25-08-2005 at 10:30
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Inderdaad
zij die in eer en geweten het Rode Gevaar (Bolsjwistisch Europa) gingen bevechten uit katholieke of andere beweegredenen, verdienen AMNESTIE
Voila, daarover gaat het mij![/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Inderdaad
Voila, daarovr gaat het mij![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door An VdS : 25 augustus 2005 om 09:30.
Oud 25 augustus 2005, 09:38   #504
An VdS
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD
Ja ik was op de ijzerwake
Ja ik werd opgepakt
Ja ik was het werk van de GDA en politie.

Dus luister nu eens naar mij.

Andy is geen journalist bij HLN
Andy heeft €3 betaald net zoals de 2000 andere
Andy had zijn perskaart in de wagen laten liggen
Andy heeft zijn perskaart nooit misbruikt NOOIT of kan je geen 5 letters na elkaar lezen.
Hilarisch ... Ja ik was het werk van de GDA en politie ... ja die hebben er inderdaad werk van gemaakt! Er zijn 4200 inkomtickets verkocht! Andy had zijn vervalste perskaart mee, dit onder de naam Lionel Degrelle. Heeft Andy NOOIT artikels in HLN geschreven?

En trouwens als ik morgen als N-VA'er op uw bakes mep, maar mijn lidkaart ligt thuis, doe ik dat dan als N-VA'er of als gewone burger?[edit]
[size=1]After edit by An VdS on 25-08-2005 at 10:38
Reason:

Citaat:
Ja ik werd opgepakt

Andy heeft zijn perskaart nooit misbruikt NOOIT of kan je geen 5 letters na elkaar lezen.
Hilarisch ... Ja ik was het werk van de GDA en politie ... ja die hebben er inderdaad werk van gemaakt! Er zijn 4200 inkomtickets verkocht! Andy had zijn vervalste perskaart mee, dit onder de naam Lionel Degrelle. Heeft Andy NOOIT artikels in HLN geschreven?

En trouwens als ik morgen als N-VA'er op uw bakes mep, maar mijn lidkaart ligt thuis, doe ik dat dan als N-VA'er of als gewone burger?[/size]

Citaat:
Ja ik werd opgepakt

En trouwens als ik morgen ams N-VA'er op uw bakes mep, maar mijn lidkaart ligt thuis, doe ik dat dan als N-VA'er of als gewone burger?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door An VdS : 25 augustus 2005 om 09:38.
Oud 25 augustus 2005, 09:39   #505
An VdS
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello
U valt mij aan.
Kom in 2006 naar IJzerwake ... dan zal u pas aangevallen worden!
Oud 25 augustus 2005, 09:40   #506
An VdS
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
In deze kunt u niet gesproken hebben met "bevoegde instanties", daar die "bevoegde instanties" (dat kan slechts de politie zijn, anders is niemand bevoegd) geen openbaarheid mogen geven aan elementen van een nog aan de gang zijnd of niet afgesloten onderzoek. U kan alleen informatie hebben ontvangen via Vermaut.
Uiteraard!!!
Oud 25 augustus 2005, 11:00   #507
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Dat is niet het dilemma.

Het dilemma is: Belgen of Belgen?
Nee,

Belgen of landverraders.

Zij die, zij het met het Waals of het Vlaams Legioen, de wapens opnamen tegen België, aan de zijde van de bezetter, verdienen de naam Belg niet meer.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 11:26   #508
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Wie niet vóór het land is, is tégen het land. Als je niet wil vechten voor de vrijheid, doe dan niets, maar je vecht NOOIT mee met de bezetter, eender waar die knokt. Als ze zo graag in het Duitse leger zaten, moeten ze maar naar Duitsland gaan. Hun nationaliteit afpakken, en buiten kalieteren. Dát moet men doen.
Oud 25 augustus 2005, 11:27   #509
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Zij die, zij het met het Waals of het Vlaams Legioen, de wapens opnamen tegen België, aan de zijde van de bezetter, verdienen de naam Belg niet meer.
Blijkbaar is de historische kennis bij de bubbels weer heel laag vandaag. Vooreerst namen de Oostfronters niet de wapens op tegen België, maar tegen het communisme, tegen de Sovjetunie.

Leopold III had gecapituleerd (en hopelijk weet u wat dit dan betekent voor de staatsrechtelijke gevolgen). Het grondgebied van België (minus de Duitstalige gemeenten, de Overmaas en Beho) stond, samen met het Franse departement Le Nord, onder Duits militair bestuur. Strikt genomen bestond België niet meer.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 11:30   #510
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Uw vlaamse droomstaat bestaat ook ni, steek die kattenvlag dus maar snel waar de zon niet schijnt
Oud 25 augustus 2005, 11:33   #511
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie niet vóór het land is, is tégen het land. Als je niet wil vechten voor de vrijheid, doe dan niets, maar je vecht NOOIT mee met de bezetter, eender waar die knokt. Als ze zo graag in het Duitse leger zaten, moeten ze maar naar Duitsland gaan. Hun nationaliteit afpakken, en buiten kalieteren. Dát moet men doen.
Wat een onzin! België was overwonnen. Leopold III had het capitulatieverdrag ondertekend en aldus zijn functie neergelegd. België hield op te bestaan en kreeg een militair bestuur. Aan dit grondgebied werd Le Nord aan toegevoegd, terwijl in het oosten de Duitstalige gemeenten ingelijfd na Versailles, de gemeenten in de Overmaas alsook Beho bij het Duitse Rijk werden gevoegd.

Volgens de oorlogswet betekent een capitulatie een staakt-het-vuren en wordt iedere vorm van gewapend verzet niet als oorlogsvoering maar als terrorisme beschouwd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 11:35   #512
Vanderlinden d'Hoogvorst
Burger

Vanderlinden d'Hoogvorst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw vlaamse droomstaat bestaat ook ni, steek die kattenvlag dus maar snel waar de zon niet schijnt
Ik zal die graag in uw muffe hersens steken.
Oud 25 augustus 2005, 12:10   #513
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Effe voor de duidelijkheid ten behoeve van de BUB-leden, die blijkbaar niet goed begrijpen wat capituleren wil zeggen:

Door de capitulatie van Leopold III na de 18 daagse veldtocht in 1940, werd België effectief overgedragen aan de Duitse bevelhebbers.
Staatsrechterlijk werd het Belgisch grondgebied een integraal deel van het Duitse. Alle Belgen werden van die moment ook Duitse staatsburgers en mochten dan ook strikt legaal dienst nemen in het Duitse leger.

Toen België bevrijd werd door de geallieerden was het eerste dat die geallieerden deden het officieel terug geven van de onafhankelijkheid aan België.
Daardoor werd België terug een officiële staat.
De geallieerden hadden ook kunnen opteren om België een onderdeel te maken van een andere staat en ook dat had volkomen legaal geweest!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 12:31   #514
Bulldozer
Burger

Bulldozer's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Bulldozer Stuur een bericht via MSN naar Bulldozer
Standaard Zoek het leugentje om bestwil...

[size=2]http://www.blokwatch.be/content/view/438/39/lang,nl[/size]

[size=2]BUB voerde vorig jaar ook actie op de IJzerbedevaart in Diksmuide. Jullie sprongen toen ook op het podium met een driekleur. Hoe was de reactie toen?[/size]

[size=2]Heel anders: het publiek was wel verontwaardigd maar bleef waardig. Ze begonnen boe te roepen en de Vlaamse leeuw te zingen.[/size]

[size=2]Wat was het verschil met de reactie op de IJzerwake dit jaar?[/size]

[size=2]Dit jaar werd er vooral gereageerd met geweld. Wij hebben een bijeenkomst van extremisten verstoord en blijkbaar hebben die geen ander verweer dan naar het primitiefste oerinstinct terug te grijpen en te kloppen op alles wat hen ogenschijnlijk bedreigt. Dit toont eveneens aan hoe zwak extremisten in de maatschappij staan: zij kennen alleen het allerlaatste wapen van een zwak individu en dat is geweld.[/size]

[size=2]http://www.belgischeunie.be/westvlaanderen[/size]

E[size=2]nkele foto's van onze acties[/size]
[size=2]Op de flamingantische IJzerbedevaart van Augustus bestormden enkele militanten het podium.[/size]
[size=2][/size][size=2][/size]
[size=2]De actievoerders werden hardhandig door enkele flaminganten van het podium verwijderd.[/size][edit]
[size=1]After edit by Bulldozer on 25-08-2005 at 13:33
Reason: Titel toegevoegd

[size=2]http://www.blokwatch.be/content/view/438/39/lang,nl[/size]

[size=2]BUB voerde vorig jaar ook actie op de IJzerbedevaart in Diksmuide. Jullie sprongen toen ook op het podium met een driekleur. Hoe was de reactie toen?[/size]

[size=2]Heel anders: het publiek was wel verontwaardigd maar bleef waardig. Ze begonnen boe te roepen en de Vlaamse leeuw te zingen.[/size]

[size=2]Wat was het verschil met de reactie op de IJzerwake dit jaar?[/size]

[size=2]Dit jaar werd er vooral gereageerd met geweld. Wij hebben een bijeenkomst van extremisten verstoord en blijkbaar hebben die geen ander verweer dan naar het primitiefste oerinstinct terug te grijpen en te kloppen op alles wat hen ogenschijnlijk bedreigt. Dit toont eveneens aan hoe zwak extremisten in de maatschappij staan: zij kennen alleen het allerlaatste wapen van een zwak individu en dat is geweld.[/size]

[size=2]http://www.belgischeunie.be/westvlaanderen[/size]

E[size=2]nkele foto's van onze acties[/size]
[size=2]Op de flamingantische IJzerbedevaart van Augustus bestormden enkele militanten het podium.[/size]
[size=2][/size][size=2][/size]
[size=2]De actievoerders werden hardhandig door enkele flaminganten van het podium verwijderd.[/size][/size]

[font=Arial][size=2]http://www.blokwatch.be/content/view/438/39/lang,nl/[/size][/font]

[font=Arial][size=2]BUB voerde vorig jaar ook actie op de IJzerbedevaart in Diksmuide. Jullie sprongen toen ook op het podium met een driekleur. Hoe was de reactie toen?[/size][/font]

[font=Arial][size=2]Heel anders: het publiek was wel verontwaardigd maar bleef waardig. Ze begonnen boe te roepen en de Vlaamse leeuw te zingen.[/size][/font]

[font=Arial][size=2]Wat was het verschil met de reactie op de IJzerwake dit jaar?[/size][/font]

[font=Arial][size=2]Dit jaar werd er vooral gereageerd met geweld. Wij hebben een bijeenkomst van extremisten verstoord en blijkbaar hebben die geen ander verweer dan naar het primitiefste oerinstinct terug te grijpen en te kloppen op alles wat hen ogenschijnlijk bedreigt. Dit toont eveneens aan hoe zwak extremisten in de maatschappij staan: zij kennen alleen het allerlaatste wapen van een zwak individu en dat is geweld.[/size][/font]

[font=Arial][size=2][/size][/font]

[font=Arial][size=2]http://www.belgischeunie.be/westvlaanderen/[/size][/font]

[font=Arial][size=2][/size][/font]

[font=Arial][size=2]Op de flamingantische IJzerbedevaart van Augustus bestormden enkele militanten het podium.[/size][/font][font=Arial][size=2][/size][/font][font=Arial][size=2][/size][/font][font=Arial][size=2]De actievoerders werden hardhandig door enkele flaminganten van het podium verwijderd.[/size][/font][/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Bulldozer : 25 augustus 2005 om 12:33. Reden: Titel toegevoegd
Bulldozer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 16:44   #515
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien moet u eerst eens kijken met welk leesteken mijn opmerking eindigt.
Het was dus een leugen.

Of hoe Jan van den Berghe zaken probeert te insinueren die totaal geen steek houden, in de hoop dat niemand er op reageert, en het voor waarheid aangenomen wordt.

Zeg eens JvdB. Wat draagt onderstaande quote dan bij tot deze discussie? Wat was uw bedoeling hiervan???

Citaat:
Heeft diezelfde kardinaal ook niet ingestemd met het sturen van een aalmoezenier naar het Vlaams Legioen?

Blijkbaar was het zieleheil van de soldaten hem belangrijker dan een politieke stellingname.
[edit]
[size=1]After edit by Yann on 25-08-2005 at 17:50
Reason:

Citaat:
Het was dus een leugen.

Of hoe Jan van den Berghe zaken probeert te insinueren die totaal geen steek houden, in de hoop dat niemand er op reageert, en het voor waarheid aangenomen wordt.

Zeg eens JvdB. Wat draagt onderstaande quote dan bij tot deze discussie? Wat was uw bedoeling hiervan???

Citaat:
Heeft diezelfde kardinaal ook niet ingestemd met het sturen van een aalmoezenier naar het Vlaams Legioen?

Blijkbaar was het zieleheil van de soldaten hem belangrijker dan een politieke stellingname.
[/size]

Citaat:
Het was dus een leugen.

Of hoe Jan van den Berghe zaken probeert te insinueren die totaal geen steek houden, in de hoop dat niemand er op reageert, en het voor waarheid aangenomen wordt.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Yann : 25 augustus 2005 om 16:50.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 16:45   #516
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee,

Belgen of landverraders.

Dit wilt Rudy blijkbaar maar niet begrijpen.

Het is ofwel vóór ofwel tégen het vaderland.
Oud 25 augustus 2005, 16:46   #517
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Effe voor de duidelijkheid ten behoeve van de BUB-leden, die blijkbaar niet goed begrijpen wat capituleren wil zeggen:

Door de capitulatie van Leopold III na de 18 daagse veldtocht in 1940, werd België effectief overgedragen aan de Duitse bevelhebbers.
Staatsrechterlijk werd het Belgisch grondgebied een integraal deel van het Duitse. Alle Belgen werden van die moment ook Duitse staatsburgers en mochten dan ook strikt legaal dienst nemen in het Duitse leger.

Toen België bevrijd werd door de geallieerden was het eerste dat die geallieerden deden het officieel terug geven van de onafhankelijkheid aan België.
Daardoor werd België terug een officiële staat.
De geallieerden hadden ook kunnen opteren om België een onderdeel te maken van een andere staat en ook dat had volkomen legaal geweest!
Dus als morgen Duitsland terug ons land binnenvalt, ga jij u aansluiten bij het leger van het Groot-Duitse-Rijk?
Oud 25 augustus 2005, 16:47   #518
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee,

Belgen of landverraders.

Noch ik, noch een van mijn voorvaderen vocht in het Vlaams/Waals legioen. En toch wil ik de naam 'belg' niet. Vreemd hé.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 16:52   #519
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Noch ik, noch een van mijn voorvaderen vocht in het Vlaams/Waals legioen. En toch wil ik de naam 'belg' niet. Vreemd hé.
"Belg" houdt meer in dan alleen de naam.[edit]
[size=1]After edit by Yann on 25-08-2005 at 17:53
Reason:

Citaat:
"Belg" houdt meer in dan alleen de naam.[/size]

Citaat:
"Belg" houdt meer in dan alleen de naam. Daarmee dat velen die daar niet mee konden leven, collaboreerden.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Yann : 25 augustus 2005 om 16:53.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 16:54   #520
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
"Belg" houdt meer in dan alleen de naam.
vertel?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be