![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het dilemma is: Belgen of Belgen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | |||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door An VdS : 25 augustus 2005 om 09:30. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En trouwens als ik morgen als N-VA'er op uw bakes mep, maar mijn lidkaart ligt thuis, doe ik dat dan als N-VA'er of als gewone burger?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door An VdS : 25 augustus 2005 om 09:38. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belgen of landverraders. Zij die, zij het met het Waals of het Vlaams Legioen, de wapens opnamen tegen België, aan de zijde van de bezetter, verdienen de naam Belg niet meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 |
Staatssecretaris
|
![]() Wie niet vóór het land is, is tégen het land. Als je niet wil vechten voor de vrijheid, doe dan niets, maar je vecht NOOIT mee met de bezetter, eender waar die knokt. Als ze zo graag in het Duitse leger zaten, moeten ze maar naar Duitsland gaan. Hun nationaliteit afpakken, en buiten kalieteren. Dát moet men doen.
![]() |
#509 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leopold III had gecapituleerd (en hopelijk weet u wat dit dan betekent voor de staatsrechtelijke gevolgen). Het grondgebied van België (minus de Duitstalige gemeenten, de Overmaas en Beho) stond, samen met het Franse departement Le Nord, onder Duits militair bestuur. Strikt genomen bestond België niet meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 |
Staatssecretaris
|
![]() Uw vlaamse droomstaat bestaat ook ni, steek die kattenvlag dus maar snel waar de zon niet schijnt
![]() |
#511 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens de oorlogswet betekent een capitulatie een staakt-het-vuren en wordt iedere vorm van gewapend verzet niet als oorlogsvoering maar als terrorisme beschouwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#513 |
Minister-President
|
![]() Effe voor de duidelijkheid ten behoeve van de BUB-leden, die blijkbaar niet goed begrijpen wat capituleren wil zeggen:
Door de capitulatie van Leopold III na de 18 daagse veldtocht in 1940, werd België effectief overgedragen aan de Duitse bevelhebbers. Staatsrechterlijk werd het Belgisch grondgebied een integraal deel van het Duitse. Alle Belgen werden van die moment ook Duitse staatsburgers en mochten dan ook strikt legaal dienst nemen in het Duitse leger. Toen België bevrijd werd door de geallieerden was het eerste dat die geallieerden deden het officieel terug geven van de onafhankelijkheid aan België. Daardoor werd België terug een officiële staat. De geallieerden hadden ook kunnen opteren om België een onderdeel te maken van een andere staat en ook dat had volkomen legaal geweest! |
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | ||
Burger
|
![]() [size=2]http://www.blokwatch.be/content/view/438/39/lang,nl[/size]
[size=2]BUB voerde vorig jaar ook actie op de IJzerbedevaart in Diksmuide. Jullie sprongen toen ook op het podium met een driekleur. Hoe was de reactie toen?[/size] [size=2]Heel anders: het publiek was wel verontwaardigd maar bleef waardig. Ze begonnen boe te roepen en de Vlaamse leeuw te zingen.[/size] [size=2]Wat was het verschil met de reactie op de IJzerwake dit jaar?[/size] [size=2]Dit jaar werd er vooral gereageerd met geweld. Wij hebben een bijeenkomst van extremisten verstoord en blijkbaar hebben die geen ander verweer dan naar het primitiefste oerinstinct terug te grijpen en te kloppen op alles wat hen ogenschijnlijk bedreigt. Dit toont eveneens aan hoe zwak extremisten in de maatschappij staan: zij kennen alleen het allerlaatste wapen van een zwak individu en dat is geweld.[/size] [size=2]http://www.belgischeunie.be/westvlaanderen[/size] E[size=2]nkele foto's van onze acties[/size] [size=2]Op de flamingantische IJzerbedevaart van Augustus bestormden enkele militanten het podium.[/size][size=2] ![]() ![]() [size=2]De actievoerders werden hardhandig door enkele flaminganten van het podium verwijderd.[/size][edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Bulldozer : 25 augustus 2005 om 12:33. Reden: Titel toegevoegd |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Of hoe Jan van den Berghe zaken probeert te insinueren die totaal geen steek houden, in de hoop dat niemand er op reageert, en het voor waarheid aangenomen wordt. Zeg eens JvdB. Wat draagt onderstaande quote dan bij tot deze discussie? Wat was uw bedoeling hiervan??? Citaat:
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 25 augustus 2005 om 16:50. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is ofwel vóór ofwel tégen het vaderland.
![]() |
![]() |
#517 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#518 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 25 augustus 2005 om 16:53. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |